4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال چیست؟

  • 13:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال؛ اگه شما هم در حوزه ارزهای دیجیتال معامله یا ترید انجام میدین، احتمالا اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب انجام میدین، چک کردن قیمت بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده هست. ممکنه چندین بار در زمان خواب هم کابوس های مربوط به ارزهای دیجیتال شما رو از خواب بیدار کرده باشه، چون هر سرمایه گذار در حوزه ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها می دونه که سرمایه گذاری در این زمینه چه ریسک هایی به همراه داره و ممکنه کل سرمایشون از دست بره. کسی که قصد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن رو داره، باید ریسک پذیر باشه و سعی کنه تا به احساسات و هیجانات بازار غلبه کنه.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. البته توجه داشته باشین که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ریسک های زیادی به همراه داره و باید شما ریسک پذیر باشین. همین ریسک ها باعث میشه تا معامله گران در زمان خواب کابوس ببینن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کابوس تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

اگه به دنبال این هستین که بدونین ترید ارز دیجیتال چه معنی داره و چجوری میشه به صورت اصولی وارد این کار شد، باید بگیم که جای خوبی رو پیدا کردین!

ترید ارز دیجیتال به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده گفته میشه که با هدف کسب سود انجام میشه. تریدر یا معامله گر با هدف کسب سود از چارت های قیمتی، اخبار بازار و رویدادهای آتی بازار استفاده می کنه. شما هم می تونین با خرید و فروش ارزهای دیجیتال به تریدر تبدیل بشین و با داشتن استراتژی های مناسب می تونین از این روش استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. از اونجایی که ارزهای دیجیتال مجازی هستن و در بستر اینترنت قرار دارن، پس برای انجام معاملات به نرم افزای ارز دیجیتال نیاز دارین. این نرم افزارها شامل صرافی ارز دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال هست.

تریدر یا معامله گر هم کسی هست که در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای سرمایه با خرید و فروش دارایی ها سود کسب می کنه. این کار می تونه از طرف شخص برای خود، شخص دیگه یا یه شرکت انجام بگیره. تفاوت اصلی بین تریدر و سرمایه گذار این هست که سرمایه گذار ارزهای دیجیتال و دارایی ها رو برای هدف بلند مدت خریداری می کنه، در حالی که سرمایه گذار با هدف بلند مدت و کسب سود در بازه های طولانی خرید و فروش انجام میده. تریدر ارز دیجیتال باید تحلیل تکنیکال بلد باشه.

مقاله پیشنهادی: زمستان کریپتویی چیست؟

4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال چیست؟

کابوس معامله گران ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات باعث میشه تا فرصت های کسب سود زیادی به وجود بیاد. البته توجه داشته باشین که ممکنه تریدرها از این نوسانات نه تنها سودی نبرن، بلکه ضرر هم کنند. همین موضوع باعث میشه تا معامله گران از خواب هم که پا میشن، قیمت ارزهای دیجیتال رو چک کنند و در شب کابوس های زیادی ببینن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال بپردازیم.

•    صفر شدن قیمت بیت کوین!

یکی از کابوس های تریدر ارزهای دیجیتال این هست که قیمت بیت کوین صفر بشه! این کابوس خیلی ترسناکه و میانه های شب و وقتی ذهن برای لحظه هایی از منطق خالی میشه، به سراغ معامله گران و تریدرهای ارزهای دیجیتال میاد و ممکنه اون ها رو از خواب بیدار کنه. عملا صفر شدن قیمت بیت کوین غیر ممکنه، ولی خیلی از معامله گران و تریدرها از این موضوع به شدت می ترسن و مدام در شب کابوس هایی مربوط به صفر شدن قیمت بیت کوین می بینن که باعث میشه تا از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ترس داشته باشن. اگه شما ریسک پذیر باشین، هیچ موقع چنین کابوسی نمی بینین و با خیال راحت سرمایه گذاری انجام میدین.

•    هک صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگه از کابوس های تریدر ارزهای دیجیتال که ممکنه ببینه، هک شدن صرافی ارز دیجیتال هست. شاید شما ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ها نگه نمی دارین و امنیت دارایی های خودتون رو توسط کیف پول های ارز دیجیتال تامین می کنین، ولی هستن افرادی که همه ارزهای دیجیتال خودشون رو در بستر صرافی ها نگهداری می کنند و مدام می ترسن که صرافی هک بشه و کل سرمایشون رو از دست بدن. برای اینکه این کابوس رو نبینین، توصیه می کنیم تا ارزهای دیجیتال خودتون رو در کیف پول های شخصی نگه دارین.

•    گم کردن بک آپ یا کلمات کلیدی

گم کردن بک آپ یا کلمات کلیدی هم یکی دیگه از کابوس های معامله گران ارز دیجیتال هست. جالب اینجاست که بدونین دارنده های ولت های ارز دیجیتال ممکنه نگران گم کردن کلیدهای بازیابی کیف پول خودشون باشن. چه اون ها رو روی یه کاغذ ساده نوشته باشن و چه در گوشی های خودشون ذخیره کنند. اگه شما در نگهداری کلیدهای منزل یا اتومبیل خودتون با چالش و دغدغه روبرو هستین، بنابراین نگهداری از کلمات بازیابی کیف پول ارز دیجیتال هم می تونه واسه شما دردسر ساز باشه. برای جلوگیری از کابوس، بهتره کلمات کلیدی خودتون رو در کاغذی یادداشت کرده و اون کاغذ رو در جایی امن نگه دارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی

•    مالیات بر ارزهای دیجیتال

مالیات بر ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از کابوس های معامله گران ارز دیجیتال، دریافت مالیات از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هست. بیایین صادق باشیم؛ ارائه اظهارنامه مالیاتی برای ارزهای دیجیتال کار زیاد خوب و رضایت بخشی نیست، ولی دادن مالیات بر سود به دست اومده از ارزهای دیجیتال بدترین کابوسی هست که تریدرهای ارز دیجیتال می بینن. در حالی که قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال دائما در حال تغییر هستن، آخرین چیزی که یه تریدر می خواد تشکیل یه پرونده مالیاتی با اطلاعات نادرست هست. دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال در برخی از کشورها انجام میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کابوس تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین. همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کار پر ریسکی هست و سرمایه گذاران و معامله گران برای فعالیت در این بازار باید آموزش های لازم رو فرا بگیرن و ریسک پذیر باشن. تریدرها کابوس های زیادی می بینن که از جمله از این کابوس ها می تونیم به هک صرافی ارز دیجیتال، گم کردن کلمات بازیابی، صفر شدن قیمت بیت کوین و.... اشاره کنیم.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال چیست؟

در مورد 4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+33 = ?