گیم فای (GameFi) چیست؟ معرفی 3 بازی محبوب گیم فای

  • 14:06 1403-06-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 گیم فای (GameFi) به همه بازی های بلاک چین برای کسب درآمد از ازرهای دیجیتال در بخش گیم گفته میشه که انگیزه های اقتصادی رو به کاربران ارائه میده! تازگیا صنعت بازی های کریپتویی رشد چشمگیری داشته و میخواد دنیایی مثل دنیای واقعی بسازه. همون دنیایی که ما به عنوان متاوری می شناسیم. با وجود پیشرفت های تکنولوژی در گرافیک، اینترنت و شبکه هنوز ساختن دنیای مجازی تفاوت هایی با دنیای واقعی داره. یکی از این تفاوت ها درآمد زایی هست. به عبارت دیگه، کاربران باید بتونن با استفاده از این دنیا کسب درآمد کنند.

امروزه GameFi به مفهومی خیلی محبوب در صنعت بازی و بلاک چین تبدیل شده. کاربران بازی های کریپتویی که برای انجام یه بازی آنلاین باید پول پرداخت کنند، بازی های بر مبنای بلاک چین گزینه جذابی برای اون هاست که در عوض می تونن برای زمان و تلاش خود پاداش به دست بیارن. به زبان ساده میشه گفت که گیم فای ترکیبی از بازی های ویدیویی و بازار ارز دیجیتال غیرمتمرکز هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله گیم فای چیست؟ اطلاعاتی در مورد گیم فای یا GameFi به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین بازی های گیم فای بپردازیم و آینده گیم فای رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از مباحث آموزش ارز دیجیتال داشته باشین.

گیم فای چیست؟

گیم فای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم گیم فای یا GameFi رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که گیم فای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که گیم فای یا GameFi به بازی های بلاک چین اشاره داره که گیمرهای زیادی رو با ترکیب سرگرمی و کسب درآمد جذب خودش کرده. در این اکوسیستم بازیکن ها می تونن با طی کردن مراحل و انجام برخی کارها در زمان بازی کردن، پاداش های مختلفی مثل ارز دیجیتال یا NFT به دست بیارن. البته توجه داشته باشین که برخی از این بازی ها نیاز به سرمایه اولیه داشته و برخی به صورت رایگان قابل انجام هست.

جالب اینجاست که بدونین GameFi ترکیبی از دو کلمه بازی(Game) و مالی(Finance) هست. این عنوان به بازی های بلاک چین یا بازی برای کسب درآمد(Play To Earn) اشاره داره که انگیزه های اقتصادی رو به بازیکن ها ارائه میده. اکوسیستم گیم فای از ارزهای دیجیتال، توکن های غیر مثلی و فناوری بلاک چین برای ایجاد یه محیط بازی مجازی استفاده می کنه. معمولا بازیکن ها می تونن با انجام وظایف تعریف شده از طرف تیم توسعه بازی یا مبارزه با سایر بازیکن ها و پیشرفت در سطوح مختلف بازی پاداش به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟

معرفی 3 بازی محبوب گیم فای

معرفی 3 بازی محبوب گیم فای

همونطور که گفتیم، گیم فای یه مفهوم خیلی محبوب در صنعت بازی و بلاک چین هست. کاربران بازی های ویدیویی که برای انجام یه بازی آنلاین باید پول پرداخت کنند، بازی های بر مبنای بلاک چین گزینه جذابی برای اون هاست که در عوض می تونن برای زمان و تلاش خودشون پاداش دریافت کنند. امروزه بازی های کریپتویی زیادی وجود دارن که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین بازی های گیم فای بپردازیم.

•    اکسی اینفینیتی(Axie Infinity)

یکی از بهترین بازی های گیم فای، بازی اکسی اینفینیتی یا Axie Infinity هست که مبتنی به شبکه اتریوم بوده و شباهت زیادی به بازی پوکمون داره. در بازی اکسی اینفینیتی موجوداتی برای جمع آوری کردن اون ها و مبارزه وجود دارن. گیمرها در این بازی می تونن از طریق فروش توکن هایی که به دست میارن، درآمد کسب کنند. این توکن های SLP نام دارن. البته توکن دیگه ای به اسم توکن AXS هم در این بازی قابل کسب هست.

•    بازی سورار(Sorare)

یکی دیگه از بهترین بازی های گیم فای، بازی سورار یا Sorare هست که بازی فوتبال شبیه سازی شده با حضور کارت های بازیکنان دنیا واقعی هست که گیمرها این کارت ها رو می تونن جمع آوری و خرید و فروش کنند. گیمرها می تونن با کارت هایی که به صورت رایگان یا پولی دریافت کردن، یه تیم 5 نفره تشکیل بدن و بعد از هر پیروزی امتیاز خودشون رو افزایش بدن.

•    بازی Gods Unchained

یکی دیگه از بهترین بازی های گیم فای، بازی Gods Unchained هست. این بازی به صورت یه کارت روی شبکه اتریوم قرار داره. یه گیمر می تونه بقیه بازیکن ها رو از طریق امکانات و قدرتی که کسب کردن، بعد از مبارزه شکست بدن. گیمرها همه آیتم هایی رو که طی بازی کردن به دست میارن، در صورت پیروزی می تونن بفروشن و یا در بازی های بعدی به کار ببرن. بازیکن هایی که در بازی های رتبه بندی شده بازی می کنند، در صورتی که پیروز بشن، FLUX به دست میارن و می تونن با اون ها کارت های NFT قدرتمندی داشته باشن.

آینده گیم فای چگونه پیش بینی می شود؟

آینده گیم فای

آینده گیم فای چجوری پیش بینی میشه؟ تعداد پروژه های بازی های گیم فای در سال 2022 افزایش پیدا کرده و احتمالا در سال های آینده هم به رونق خودش ادامه بده. از مارس 2022 بیش از 1400 بازی بلاک چین در DappRadar لیست شده. الان هم شاهد بازی های محبوبی در بلاک چین های اتریوم، BNB Smart، سولانا، هارمونی، پالیگان و.... هستیم. با ادامه توسعه فناوری بلاک چین، انتظار میره روند رو به رشد گیم فای با سرعت سریع تری ادامه پیدا کنه. توانایی داشتن دارایی های درون بازی و کسب درآمد از بازی ها، گیم فای رو به خصوص در کشورهای در حال توسعه خیلی جذاب کرده و تونسته کاربران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش بازی استپن Stepn

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گیم فای چیست؟ اطلاعاتی در مورد گیم فای یا GameFi به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین بازی های گیم فای بپردازیم و آینده گیم فای رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، گیم فای به بازی های بلاک چین اشاره داره که گیمرهای زیادی رو با ترکیب سرگرمی و کسب درآمد جذب خودش کرده. در این اکوسیستم بازیکن ها می تونن با طی کردن مراحل و انجام برخی کارها در زمان بازی کردن، پاداش های مختلفی مثل ارز دیجیتال یا NFT به دست بیارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد گیم فای (GameFi) چیست؟ معرفی 3 بازی محبوب گیم فای

در مورد گیم فای (GameFi) چیست؟ معرفی 3 بازی محبوب گیم فای نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 58 = ?