دستگاه ماینر چیست؟ آشنایی کامل با دستگاه استخراج رمز ارز

  • 22:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

احتمالا شما هم کنجکاو هستین تا بدونین دستگاه ماینر چیست و چجوری میشه از اون استفاده کرد؟! برای بیشتر افرادی که با ارزهای دیجیتال و بلاک چین سر و کار دارن، دستگاه ماینر یا ماینینگ اسم آشنایی هست که در یه تعریف ساده میشه گفت ماینر سیستمی هست که با استفاده از اون ارزهای دیجیتال استخراج شده و هر کدوم از انواع اون برای استخراج یه ارز دیجیتال خاص طراحی شده. اینکه کارایی ماینر، این سیستم محاسبه گری که در اون تراشه های کوچیک به کار رفته چجوری عمل می کنه و یا چطور میشه از طریق اون کسب درآمد کرد، در ادامه مباحث آموزش ارز دیجیتال به شرح مختصری از اون می پردازیم تا با این دستگاه آشنا بشین.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال حاضر نسبت به سال های گذشته و بین افراد شناخته تر شده و بیشتر علاقه مند به استفاده از رمز ارزها و سرمایه گذاری در این حوزه شدن. بنابراین، افراد به سمت استخراج ارزهای دیجیتال سوق داده شدن. همچنین در کشور ما بعد از تصویب قوانین مربوط به ماین ارزهای دیجیتال و مجوز های مربوط به دستگاه های ماینر یا استخراج خیلی افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه برای کسب درآمد شدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دستگاه ماینر چیست؟ اطلاعاتی در مورد دستگاه ماینر یا Miner به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع دستگاه ماینر بپردازیم و عملکرد دستگاه ماینر رو مورد بررسی قرار بدیم.

دستگاه ماینر چیست؟

دستگاه ماینر چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دستگاه ماینر یا Miner رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که دستگاه ماینر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دستگاه ماینر اصطلاحی هست که برای دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال به کار گرفته میشه و در حال حاضر این دستگاه ها خیلی متنوع هستن. در سراسر دنیا افرادی که به کار استخراج ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین مشغول هستن، ماینر گفته میشه و اون ها سعی می کنند تا با استفاده از ابزارهای متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمز ارزهای استخراج نشده دست پیدا کنند و با فروش اون ها سود زیادی به دست بیارن.

جالب اینجاست که بدونین ماینرها کامپیوترهای سخت افزاری هستن که در شبکه تراکنش ها رو تایید و پردازش می کنند که باعث ایجاد یا استخراج کوین های جدید میشه. هر ماینر یا استخراج کننده مخصوص یه کوین هست. رایانه های شبکه و یا ماینرها، تراکنش ها رو در ازای پرداخت به بیت کوین پردازش می کنند. بلاک چین، ارزش بیت کوین و همه رمز ارزها رو تامین می کنه. توجه داشته باشین، اولین ماینر که می تونه راه حل معما رو پیدا کنه، قادر به معامله هست. هر برنده در استخراج پاداش دریافت می کنه. ماینرها می تونن تراکنش ها رو در یه بلوک جمع کنند تا پاداش یا کوین خودشون رو افزایش بدن.

انواع دستگاه ماینر کدامند؟

انواع دستگاه ماینر

همونطور که گفتیم، ماینرها دستگاه های سخت افزاری هستن که فرایند استخراج رو انجام میدن. استخراج فرایند مدیریت بلاک چین هست. کار ماینرها بررسی و تایید معاملات قبلی و ایجاد بلاک جدید هست. شما می تونین با داشتن دستگاه ماینر اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال کرده و درآمد زیادی کسب کنین. ماینرهای زیادی در بازار وجود دارن که هر کدوم مشخصات خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع دستگاه ماینر بپردازیم تا با این ماینرها آشنا بشین.

•    استخراج با پردازنده مرکزی CPU

یکی از انواع دستگاه ماینر که می تونین با استفاده از اون کوین جدید به دست آورده و با فروش اون درآمد کسب کنین، استخراج با پردازنده مرکزی CPU هست. این یکی از رایج ترین استراتژی های موجود هست و بیشتر افرادی که در این حوزه کار می کنند، باهاش آشنا هستن و در اون از پردازنده برای استخراج ارز دیجیتال استفاده میشه. قبلا در زمانی که استخراج بیت کوین تا این اندازه سخت نشده بود این عملی ترین انتخاب بود. امروزه کمتر کسی از این روش برای استخراج بیت کوین استفاده می کنه، چون سرعت اون خیلی پایینه و خروجی زیادی رو هم در اختیار استخراج کننده ها نمی ذاره.

•    استخراج با کارت گرافیک GPU

یکی دیگه از انواع دستگاه ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتال، استفاده از پردازنده گرافیکی یا GPU هاست و این روزها کاربردی ترین گزینه محسوب میشه. این دستگاه ها از کارت گرافیک برای استخراج استفاده می کنند و یه دستگاه استاندارد شامل پردازنده، مادربرد، فن، ریپ استخراج و کارت های گرافیکی 2 تا 8 گیگابایتی هست. به طور متوسط افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند، باید چیزی حدود 3000 دلار هزینه کنند. ولی این روش خیلی سریع تر از استخراج ابری یا استخراج از طریق CPU هست.

•    استخراج ASIC

یکی دیگه از انواع دستگاه ماینر، استخراج ASIC هست. ASIC یا مدارهای مجتمع با کاربرد خاص، ابزارهایی هستن که به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شدن. ASIC یا مدار مجتمع با کاربرد خاص یه دستگاه پردازش هست که با هدف خاصی طراحی شده. دستگاه استخراج ASIC به دستگاه یا سخت افزار رایانه ای گفته میشه که از اون فقط با هدف استخراج رمز ارز استفاده میشه.

مطالعه پیشنهادی: 9 ارز دیجیتال برتر برای استخراج

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دستگاه ماینر چیست؟ اطلاعاتی در مورد دستگاه ماینر یا Miner به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع دستگاه ماینر بپردازیم و عملکرد دستگاه ماینر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ماینرها دستگاه های سخت افزاری هستن که در شبکه تراکنش ها رو تایید و پردازش می کنند که باعث ایجاد یا استخراج کوین های جدید میشه. هر ماینر مخصوص یه کوین هست. رایانه های شبکه و یا ماینرها تراکنش رو در ازای پرداخت به بیت کوین پردازش می کنند. بلاک چین، ارزش بیت کوین و همه رمز ارزها رو تامین می کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دستگاه ماینر چیست؟ آشنایی کامل با دستگاه استخراج رمز ارز

در مورد دستگاه ماینر چیست؟ آشنایی کامل با دستگاه استخراج رمز ارز نظر دهید
سوال امنیتی :4+91 = ?