کندل استیک هارامی(Harami) چیست؟

  • 11:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کندل استیک هارامی(Harami)؛ یکی از بهترین الگوهای شمعی ژاپنی در مباحث آموزش و دوره تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این کندل ها به دست بیارین؟ آیا می دونین کندل استیک هارامی چیست؟ الگوی هارامی نشون دهنده چیست؟ انواع کندل استیک هارامی کدامند؟ نحوه شناسایی کندل استیک هارامی در نمودارها چجوریه؟ چجوری با استفاده از الگوی هارامی معاملات پرسودی انجام بدیم؟

به منظور رسیدن به نتایج دقیق و پیش بینی درست از روند ارزهای دیجیتال، باید به ساختار الگوهایی که روی چارت قیمتی رمزارزها تشکیل میشن، توجه داشته باشین. روی نمودار الگوهایی به اسم کندل استیک به وجود میان که انواع مختلفی دارن و در تایم فریم های مشخصی ایجاد میشن. الگوی هارامی هم یکی از کندل استیک هایی هست که روی نمودار قیمتی رمزارزها به وجود میاد. به همین دلیل می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کندل استیک هارامی یا Harami بهتون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی هارامی بپردازیم و نحوه کار با کندل هارامی رو به شما یاد بدیم.

کندل استیک هارامی چیست؟

کندل استیک هارامی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کندل استیک هارامی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کندل استیک هارامی یا Harami یکی از پرکاربردترین و معروف ترین الگوها در تحلیل تکنیکال هست که شامل یه کندل بزرگ در جهت روند بازار رمزارزهاست که بعد از اون یه کندل کوچیک تر خلاف جهت روند بازار هم ظاهر میشه. توجه داشته باشین که کندل کوچیک تر به طور کامل در محدوده کندل بزرگ تر قرار داره. هر وقت کندل Harami در چارت قیمتی تشکیل بشه، تریدرها و تحلیلگران احتمال میدن که روند داره تموم میشه.

جالب اینجاست که بدونین کندل استیک هارامی(Harami) نوعی الگوی بازگشتی هست که به معامله گران کمک زیادی می کنه. شناسایی الگوی هارامی در تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال آسونه و امکان کاهش ریسک معاملاتی رو به معامله گران و تریدرها میده. بنابراین، یه کندل استیک هارامی در زمان معامله نسبت به ریسک به بازده مناسبی ارائه میده. الگوی هارامی می تونه به دو شکل هارامی صعودی و هارامی نزولی در نمودار شکل بگیره.

بررسی انواع الگوی هارامی روی نمودار

بررسی انواع الگوی هارامی روی نمودار

همونطور که گفتیم، کندل استیک هارامی(Harami) یکی از انواع الگوهای شمعی ژاپنی هست. این الگو در ساختار کندل استیک زیاد دیده میشه و کاربردهای زیادی داره. تریدرها و تحلیلگران می تونن با استفاده از کندل هارامی، روند بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنند. این الگو در شکل های مختلفی روی نمودار دیده میشه. در ادامه برخی از انواع الگوی هارامی روی نمودار رو بررسی می کنیم:

•    هارامی صعودی(Bullish Harami)

یکی از انواع الگوی هارامی روی نمودار، کندل هارامی صعودی یا Bullish Harami هست که در انتهای روندهای نزولی و زمانی تشکیل میشه که یه کندل نزولی بزرگ در روز اول و به دنبال اون یه کندل صعودی یا نزولی کوچیک تر در روز دوم به وجود میاد. بهتره بدونین در این الگو هم نکته خیلی مهم این هست که قیمت در روز دوم با گپ رو به بالا باز شده و به حرکت رو به بالای خودش ادامه داده و خرس ها نمی تونن اون رو به سطح قیمت باز شدن نزولی روز اول برگردن.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش 7 الگوی کندل استیک مهم در تحلیل تکنیکال

•    هارامی نزولی(Bearish Harami)

یکی دیگه از انواع الگوی هارامی روی نمودار، کندل هارامی نزولی یا Bearish Harami هست که در بالای یه روند صعودی به وجود میاد. این الگو با یه کندل بزرگ و صعودی سبز رنگ شروع میشه و به دنبال اون یه کندل نزولی و کوچیک تر با رنگ قرمز ایجاد میشه. یکی از مهم ترین اجزای الگوی هارامی نزولی این هست که کندل دوم باید فاصله کمتری داشه باشه تا نشون بده روند صعودی قبلی ضعیف شده.

نحوه معامله با الگوی هارامی چگونه است؟

نحوه معامله با الگوی هارامی چگونه است؟

برای اینکه بتونین با استفاده از الگوی هارامی(Harami) معامله انجام بدین، بهتره از اندیکاتورهایی مثل RSI استفاده کرد. در کندل هارامی نزولی در صورت ایجاد کندل تاییدیه، فروش بعد از شکست کندل دوم انجام میشه، چون در این شرایط قیمت تمایل به شکست روند قبلی داره و حد ضرر بالای کندل سفید قرار می گیره. واسه مطمئن شدن از انجام معامله درست، اگه اندیکاتورهای RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارن، میشه وارد پوزیشن فروش شد. واسه حد سود هم بهتره از سطوح حمایت و مقاومت یا سایر ابزارهای تکنیکال کمک گرفت. با کمک میانگین متحرک 50 روز هم میشه از ادامه روند بعد از الگو یا شکست روند، مطمئن شد.

ویدیوی پیشنهادی: معرفی و آموزش استفاده کاربردی از نمودار هیکن آشی

آیا استفاده از کندل هارامی در معاملات همیشه موثر است؟

توجه داشته باشین که معامله گری به ویژه در بازار پرنوسان رمزارزها، همیشه ریسک ها و اشتباهات زیادی به دنبال داره. با اینکه استفاده از الگوهای مختلف مثل کندل استیک هارامی کمک زیادی به معامله گران و تریدرها برای سودآوری بیشتر و کاهش ضرر می کنه، ولی به هر حال جای خطا و اشتباه وجود داره. 

همچنین کندل استیک هارامی یکی از الگوهای قیمتی ساده هست که شناسایی اون روی نمودار خیلی آسونه و می تونه نسبت ریسک به ریوارد خوبی رو واسه معامله گران فراهم کنه، ولی تضمینی در اینکه هر کسی بتونه از این الگوی قیمتی به صورت مفید استفاده کنه و بهترین نقاط خرید و فروش رمزارزها رو شناسایی کنه، وجود نداره. علاوه بر این، کندل های Harami سیگنال های قدرتمندی واسه معامله گران تولید می کنند. این الگوها در مواقع ضروری کمک زیادی به افزایش بازده یا کاهش ضرر می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کندل استیک هارامی یا Harami بهتون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی هارامی بپردازیم و نحوه کار با کندل هارامی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، کندل استیک هارامی یا Harami یکی از پرکاربردترین و معروف ترین الگوها در تحلیل تکنیکال هست که شامل یه کندل بزرگ در جهت روند بازار رمزارزهاست که بعد از اون یه کندل کوچیک تر خلاف جهت روند بازار هم ظاهر میشه. شما می تونین با استفاده از این الگو، روند بازار ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین و معاملات پرسودی انجام بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کندل استیک هارامی(Harami) چیست؟

در مورد کندل استیک هارامی(Harami) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+92 = ?