معرفی 3 پلتفرم جایگزین اوپن سی(OpenSea)

  • 13:06 1403-06-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی 3 پلتفرم جایگزین اوپن سی(OpenSea)؛ آیا دوست دارین تا با این پلتفرم ها آشنا بشین؟ آیا می دونین در بازارهای معاملاتی NFT چه کارهایی انجام میشه؟ در زمان انتخاب بهترین پلتفرم برای خرید و فروش NFT چه معیارهایی رو باید در نظر بگیریم؟ اصلا می دونین اوپن سی چیست؟ پلتفرم های جایگزین اوپن سی کدامند؟ در زمان فعالیت در بازارهای NFT چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟

در سال های گذشته بازار توکن های غیرقابل تعویض(NFT) خیلی داغ بوده. هنرمندان، کلکسیونرها و حتی کاربران عادی هم علاقه زیادی به ایجاد یا جمع آوری این دارایی های منحصر به فرد پیدا کردن. در همین راستا، بازارهایی مثل اوپن سی درست شدن تا علاقه مندان به توکن های NFT بتونن آثار خودشون رو به نمایش بذارن یا خرید و فروش کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازارهای معاملاتی NFT بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین پلتفرم های جایگزین اوپن سی بپردازیم و عوامل موثر در زمان انتخاب بهترین پلتفرم برای خرید و فروش NFT رو در زمینه آموزش ارز دیجیتال مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با بازارهای معاملاتی NFT

آشنایی با بازارهای معاملاتی NFT

شاید واستون جالب باشه که بدونین بازارهای معاملاتی NFT یا توکن های غیرمثلی، پلتفرم هایی هستن که دارنده های این دارایی ها می تونن توکن های خودشون رو واسه فروش قرار بدن. این بازارهای معاملاتی به کاربران کمک می کنند تا پارامترهای قیمت گذاری رو واسه توکن های NFT خودشون رو مشخص کنند. بعد از اینکه خریدار قیمت درخواستی رو قبول کرد و پرداخت کرد، فرایند انتقال مالکیت به صورت خودکار انجام میشه. همچنین کاربران می تونن یه رویداد حراجی واسه NFTهای خودشون ترتیب بدن و اون ها رو به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برسونن.

البته توجه داشته باشین که خیلی از بازارهای معاملاتی NFT محدود به تسهیلات معامله نیستن. بیشتر این پلتفرم ها واسه علاقه مندها به توکن های غیرمثلی به معنی مقصدی هستن که می تونن همه کارهاشون رو در اونجا انجام بدن. مثلا ساخت توکن های NFT جدید، نگهداری اون ها و همچنین کنترل مجموعه های NFT خدمات تبلیغاتی رو واسه تولید کننده های NFT و ارائه مشوق هایی واسه تریدرها از امکاناتی هست که بیشتر بازارهای NFT در اختیار کاربران خودشون قرار میدن تا بتونن کسب درآمد کنند.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش کار با پلتفرم OpenSea

در زمان انتخاب بهترین پلتفرم NFT چه معیارهایی باید در نظر گرفته شوند؟

بهترین پلتفرم NFT

واسه اینکه بتونین در بازار توکن های غیرمثلی(NFT) فعالیت کنین و از خرید و فروش توکن های NFT درآمد کسب کنین، باید به دنبال پلتفرمی واسه ضرب کردن یا معامله NFT ها باشین و یکی از این پلتفرم ها رو انتخاب کنین. واسه اینکه بتونین بهترین پلتفرم NFT رو انتخاب کنین، باید معیارهای زیر رو در نظر بگیرین:

•    هر کدوم از بازارهای NFT از شبکه های بلاک چین خاصی پشتیبانی می کنند. به عنوان تولید کننده یا سازنده NFT اولین چیزی که باید ازش اطمینان حاصل کنین این هست که پلتفرم مورد نظر شما از شبکه ای که می خواهین در اون فعالیت کنین، پشتیبانی کنه.
•    بازارهای معاملاتی NFT می تونن با انواع مختلفی از کاربران کار کنند. انتخاب نوع مخاطب ممکنه به دلیل موقعیت جغرافیایی، رویکرد بازاریابی اون بازار و عواملی از این دست باشه. بنابراین، مخاطبان و علایق اون ها رو زیر نظر بگیرین.
•    شما باید در زمان انتخاب پلتفرم NFT میزان نقدشوندگی اون رو بررسی کنین. نقدشوندگی به میزان تراکم خرید و فروش گفته میشه که نشون میده آیا خریدارهایی واسه NFT های شما وجود دارن یا NFTهایی که می خواهین بخرین، فروشنده دارن یا نه!
•    یکی دیگه از معیارهایی که باید در نظر بگیرین، روش پرداخت در پلتفرم هاست. بازارهای NFT از توکن های بومی خودشون واسه خرید و فروش در پلتفرم پشتیبانی می کنند. اگه هم توکن بومی نداشته باشن، از سایر رمز ارزها واسه این کار استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: NFT های خود را چگونه در Opensea بفروشیم؟

معرفی بهترین پلتفرم های جایگزین اوپن سی

بهترین پلتفرم های جایگزین اوپن سی

از اونجایی که در بازه زمانی ژانویه تا فوریه سال 2023 حجم معاملات توکن های غیرمثلی(NFT) بیش از 90 درصد افزایش پیدا کرده، معلوم شده که سایت اوپن سی(OpenSea) دیگه تسلط خودش رو بر بازار حفظ نمی کنه. به همین دلیل جایگزین های زیادی واسه این بازار واسه معامله گران ایجاد شده که میشه با این پلتفرم ها کار کرد. در ادامه بهترین جایگزین های سایت اوپن سی رو واستون معرفی می کنیم:

•    پلتفرم بلور(Blur)

یکی از بهترین جایگزین های سایت اوپن سی، پلتفرم بلور یا Blur هست. این پلتفرم با انتشار توکن بومی و ایردراپ اون موفق به کسب رتبه اول در لیست بازارهای معاملاتی NFT شده. این پروتکل معاملاتی جذاب هست و در اکتبر سال 2022 به وجود اومده. با قابلیت هایی مثل بدون کارمزد بودن و سرعت بالای این پلتفرم واسه علاقه مندان توکن های NFT، این پروتکل از توکن های مختلفی پشتیبانی می کنه.

•    پلتفرم لوکس ریر(LooksRare)

یکی دیگه از بهترین جایگزین های سایت اوپن سی، پلتفرم لوکس ریر یا LooksRare هست که از سال 2022 کار خودش رو شروع کرده. لوکس ریر خدماتی مثل ضرب توکن های NFT رو هم واسه کاربران خودش ارائه میده. با این وجود، پلتفرم لوکس ریر فقط در شبکه بلاک چینی اتریوم در دسترس هست و فقط اتریوم و رپد اتریوم رو واسه پرداخت قبول می کنه. لوکس ریر واسه هر NFT فروخته شده 2 درصد کارمزد می گیره.

•    مجیک ایدن(Magic Eden)

پلتفرم مجیک ایدن هم یکی دیگه از سایت های جایگزین OpenSea هست که روی شبکه سولانا راه اندازی شده. البته این پلتفرم از توکن های NFT که روی شبکه های پالیگان و اتریوم ایجاد شدن هم پشتیبانی می کنه. کارمزد اولیه این بازار 2 درصد هست که واسه برنامه درآمدزایی از حق امتیاز لغو شد. به لطف ساختار کارمزد در شبکه سولانا، کارمزدهای فهرست بندی و مینت NFT در مجیک ایدن تقریبا کمتر از سایر پلتفرم هاست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازارهای معاملاتی NFT بهتون ارائه بدیم، به بررسی معیارهای انتخاب پلتفرم NFT بپردازیم و بهترین جایگزین های سایت اوپن سی رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، بازارهای معاملاتی NFT به کاربران این امکان رو میدن تا اقدام به خرید و فروش توکن های غیرقابل تعویض کنند. از جمله از پلتفرم های جایگزین سایت اوپن سی میشه به مجیک ایدن، پلتفرم لوکس ریر، پلتفرم بلور و..... بپردازیم.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 3 پلتفرم جایگزین اوپن سی(OpenSea)

در مورد معرفی 3 پلتفرم جایگزین اوپن سی(OpenSea) نظر دهید
سوال امنیتی :8 + 42 = ?