وام ارز دیجیتال چیست؟ وام سریع و اسان!

  • 11:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

وام دهی ارز دیجیتال با ضمانت ارز دیجیتال! چیزی در مورد وام ارز دیجیتال شنیدین؟ می دونین چجوری میشه در حوزه دیفای با ارز دیجیتال وام گرفت؟ بهترین پلنفرم های وام دهی ارز دیجیتال رو می شناسین؟ پس در ادامه همراه ما باشین! یکی از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، استفاده از دارایی رمزنگاری شده به عنوان وثیقه برای دریافت وام هست. همونطور که در سیستم های سنتی بانک ها فرصت وام گرفتن و بهره مندی از مزایای بانکی وجود داره، در دنیای ارزهای دیجیتال هم این روش برای همه معامله گران و تریدرها ممکن هست. با این تفاوت که وام های رمزنگاری شده خیلی در دسترسی هستن و برای افراد این امکان رو فراهم می کنند تا از نقدینگی سرمایه خودشون بدون فروش اون استفاده کرده و وام دریافت کنند.

در نگاه اول میشه فهمید که وام دهنده ها از سودی که از توسط وام کسب می کنند، بهره می برن و وام گیرنده ها با وامی که گرفتن به انجام کسب و کارهای خودشون می پردازن. در طی سال های گذشته، صنعت وام دهی، مسیر وام گرفتن رو امن تر و ساده تر کرده. ارزهای دیجیتال هم از این صعنت بی بهره نموندن و بازار ارزهای دیجیتال هم به سمت وام دهی ارز دیجیتال رفته. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله وام ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد وام ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این پلتفرم ها وام دریافت کنین.

مقاله پیشنهادی: دیفای DeFi چیست؟ صفر تا صد امور مالی غیر متمرکز 

وام ارز دیجیتال چیست؟

وام ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم وام ارز دیجیتال یا Crypto Lending Platform رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه وام ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که وام ارز دیجیتال اینجوری هست که سرمایه گذاران و فعالان بازار بدون نیاز به فروش ارزهای دیجیتال خود، پول مورد نیاز خودشون رو دریافت می کنند. به این ترتیب، اون ها از سرمایه ارز دیجیتال خودشون به عنوان وثیقه برای وام استفاده می کنند. مثلا وقتی افراد پیش بینی می کنند قیمت رمز ارزهایی که در اختیار دارن، افزایش پیدا می کنه و در عین حال به پول نیاز دارن، از وام ارز دیجیتال استفاده می کنند و نیازهای خودشون رو برآورده می کنند.

مقاله پیشنهادی: وام آنی Flash Loan دیفای چیست؟

جالب اینجاست که بدونین امروزه به کمک تکنولوژی بلاک چین، سیستم های امور مالی پیشرفت زیادی داره و تحول بزرگی در مدیریت حساب ها به وجود اومده که دریافت وام هم از این قاعده مستثنی نیست. وام رمزنگاری روشی هست که معامله گران می تونن به دریافت پول نقد بدون فروش ارزهای دیجیتال خودشون بپردازن. در عوض ارز رمزنگاری خودشون رو به عنوان وثیقه در پلتفرم های دیفای ثبت می کنند. معامله گران زیادی در زمان نیاز به استفاده از پول نقد، به جای فروش دارایی دیجیتال خودشون وام رمزنگاری رو انتخاب می کنند. چون انتظار دارن قیمت ارزهای دیجیتال اون ها طی نوسانات افزایش پیدا کنه.

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، در سال های گذشته دنیای ارزهای دیجیتال پیشرفت های چشمگیری کرده و امور مالی رو به خوبی در دنیای غیرمتمرکز دیفای گسترش داده. یکی از همین پیشرفت ها ایجاد قابلیت وام گرفتن در پلتفرم های متمرکز و غیرمتمرکز بوده که به شکل فوق العاده ای محدودیت های وام گرفتم در دنیای واقعی رو از بین برده. شما می تونین از پلتفرم های مختلفی اقدام به دریافت وام ارز دیجیتال کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال بپردازیم تا این پلتفرم ها رو بشناسین.

•    پلتفرم کامپاند(Compound)

یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، پلتفرم کامپاند یا Compound هست که غیرمتمرکزترین پلتفرمی هست که با قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم قرار داره. غیرمتمرکز بودن این پلتفرم باعث میشه تا ایمن ترین و مورد اعتمادترین پلتفرم محسوب بشه. یکی از نقاط ضعف این پلتفرم این هست که فقط میشه استیبل کوین دای رو به سایر افراد وام بدین و سود به دست بیارین. بنابراین، در وام دهی ارز دیجیتال در پلتفرم Compound نمی تونین سایر ارزهای دیجیتال رو وام بدین و وام دریافت کنین.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش پلتفرم کامپاند Compound

•    پلتفرم DharmaLever

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، پلتفرم DharmaLever هست که به صورت کاملا غیرمتمرکز نیست. این پلتفرم ادعا می کنه تا 14 درصد می تونه به کاربران خودش سود بده. نحوه وام دهی ارز دیجیتال در این پروتکل اینجوری هست که یه پیشنهاد وام دهی رو به وجود میارین و سایر کاربران با دیدن پیشنهاد وام دهی ارز دیجیتال شما و سایر پیشنهادها، اون رو قبول می کنند. در این پلنفرم بیشترین نرخ سود برای استیبل کوین دای یا DAI در نظر گرفته شده و بیشترین تبادلات مربوط به همین رمز ارز هست.

•    پلتفرم سلسیوس(Celsius)

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، پلتفرم سلسیوس یا Celsius هست که از رمز ارزهای مختلفی پشتیبانی می کنه. نرخ سود ارزهای دیجیتال هم در این پلتفرم خیلی خوبه. همه استیبل کوین ها دارای سود 7.1 درصدی هستن، ولی در این بین استیبل کوین دای دارای این نرخ سود در این پلتفرم نیست. این نرخ سود از سودهای بانکی به صرفه تر هست. تنها پلتفرمی که دارای اپلیکیشن موبایلی هست، همین پلتفرم هست که یه ویژگی مثبت محسوب میشه. امنیت این پلتفرم قابل قوبل هست و تایید دو مرحله ای گوگل رو در خودش داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله وام ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد وام ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این پلتفرم ها وام دریافت کنین. همونطور که گفتیم، وام ارز دیجیتال اینجوری هست که سرمایه گذاران و فعالان بازار بدون نیاز به فروش ارزهای دیجیتال خود، پول مورد نیاز خودشون رو دریافت می کنند. به این ترتیب، اون ها از سرمایه ارز دیجیتال خودشون به عنوان وثیقه برای وام استفاده می کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد وام ارز دیجیتال چیست؟ وام سریع و اسان!

در مورد وام ارز دیجیتال چیست؟ وام سریع و اسان! نظر دهید
سوال امنیتی :2+53 = ?