بریج کانکست(Connext Bridge) چیست؟

  • 09:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بریج کانکست(Connext Bridge)؛ نوعی پل بلاک چینی لایه دوم اتریوم! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین پلتفرم بریج کانکست چیست؟ به نظر شما بریج کانکست از چه کیف پول هایی پشتیبانی می کنه؟ روش کار بریج کانکست چجوریه؟ بریج کانکست از چه شبکه هایی پشتیبانی می کنه؟ مراحل اجرای تراکنش در بریج کانکست کدامند؟

همونطور که پل های موجود دو مکان فیزیکی رو به هم متصل می کنند، پل های موسوم به زنجیره بلوکی هم شبکه ها یا اکوسیستم های رمزی مختلف رو به هم مرتبط می کنند. بریج کانکست یکی از پرکاربردترین و مهم ترین بریج ها یا پل های موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست. پل های بلاک چین برای تسهیل ارتباطات و جابجایی دارایی ها بین یه شبکه و شبکه دیگه ضروری هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بریج کانکست از سری مباحث آموزش ارز دیجیتال؛ اطلاعاتی درباره پلتفرم بریج کانکست یا Connext Bridge به شما ارائه کنیم و به بررسی کیف پول های پشتیبانی شده توسط بریج کانکست بپردازیم و روش کار بریج کانکست رو مورد بررسی قرار بدیم.

پلتفرم بریج کانکست چیست؟

پلتفرم بریج کانکست چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پلتفرم بریج کانکست چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بریج کانکست یا Connext Bridge نوعی پل بین زنجیره ای غیرامانی روی اتریوم هست که در حال حاضر 13 زنجیره سازگار با ماشین مجازی اتریوم و پروتکل های لایه دوم رو با همکاری بریج لیرسواپ به هم متصل می کنه. لیرسواپ به کاربران کمک می کنه دارایی های دیجیتال خودش رو از صرافی های غیرمتمرکز به صورت مستقیم و بدون پرداخت گس های زیاد به شبکه های لایه دوم مثل آپتیمیزم، آربیتروم و زی کی سینک بفرستن.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم بریج کانکست یا Connext Bridge که ژانویه 2021 به وجود اومده، شبکه ای با قابلیت همکاری هست و به انتقال سریع و غیرامانی توکن یه کال دیتای اسمارت کانترکت ها تمرکز داره. تخصص بریج کانکست در انتقال داده ها بین زنجیره های سازگار با ماشین مجازی اتریوم یا رول آپ هایی هست که از پروتکل کانکست استفاده می کنند. این پلتفرم nxtp اسم داره و کاملا بی نیاز از اعتماد هست. درست مثل پروتکل استاندارد اینترنت، کانکست هم می تونه اکوسیستم چند زنجیره ای اتریوم رو اجرا کنه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش بریج سایت مولتی چین

ولت های پشتیبانی شده در بریج کانکست

ولت های پشتیبانی شده در بریج کانکست

همونطور که گفتیم، بریج کانکست(Connext) نوعی پل بلاک چینی لایه دوم روی بلاک چین اتریوم هست که قصد داره بین شبکه های ساگاز با اتریوم و رول آپ ها ارتباط برقرار کنه. برجی کانکست یکی از سرویس های پروتکل کاکست هست. شما برای استفاده از پلتفرم بریج کانکست باید کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو به این سایت متصل کرده و فعالیت یا بریج رمزارزهای خودتون رو انجام بدین.

نکته قابل توجه این هست که پلتفرم بریج کانکست از 4 کیف پول ارز دیجیتال متامسک، والت کانکت، پورتیس و کوین بیس ولت پشتیبانی می کنه. از اونجایی که شبکه های موجود در پلتفرم بریج کانکست(Connext Bridge) همشون با بلاک چین اتریوم سازگار هستن، کیف پول متامسک گزینه مناسب ترین واسه تریدرها و کاربران هست، چون ضمن اینکه کار باهاش آسونه، از همه شبکه های بلاک چینی پشتیبانی می کنه. برای اضافی کردن شبکه های سازگار با ماشین مجازی اتریوم(EVM) به کیف پول متامسک می تونین از سایت چین لیست استفاده کنین.

ویدیوی پیشنهادی: بررسی پل های میان زنجیره ای

بریج کانکست از چه شبکه هایی پشتیبانی می کند؟

حائز اهمیت هست که بدونین در حال حاضر پلتفرم بریج کانکست(Connext Bridge) از 16 شبکه بلاک چینی پشتیبانی می کنه. این پلتفرم از معدود بریج هایی هست که از شبکه Evmos(اترمینت) پشتیبانی می کنه. شبکه هایی که در بریج کانکست پشتیبانی میشن عبارت هستن از:
•    اتریوم
•    بایننس اسمارت چین
•    پالیگان
•    آوالانچ
•    فانتوم
•    آربیتروم
•    مون بیم
•    مون ریور
•    کرونوس
•    اوموس

روش کار بریج کانکست چگونه است؟

روش کار بریج کانکست چگونه است؟

به نظر شما روش کار بریج کانکست چجوریه؟ بهتره بدونین پلتفرم Connext Bridge از پروتکل NXTP واسه نقل و انتقال های بین زنجیره ای استفاده می کنه. این پلتفرم در اصل یه اسمارت کانترکت هست که به جای معرفی مجموعه ای از اعتبارسنج های خارجی واسه مدیریت وجوه کاربر از مکانیسم قفل یا باز کردن استفاده می کنه. طراحی بریج کانکست جوری هست که پیام ها اول به وسیله پل بومی زنجیره مبدا به اتریوم منتقل میشن و سپس از طریق پل های استاندارد از اتریوم به زنجیره مقصد میرسن.

از اونجایی که زمان مورد نیاز واسه جابجایی توکن ها به وسیله پل های استاندارد طولانی هست، بریج کانکست از شبکه های متشکل از 53 روتر بهره میبره که توکن های کاربران در زنجیره مقصدد رو به اصطلاح از جیب خودشون پرداخت می کنند و وقتی دسته ای از تراکنش ها با سرعت کمتری به استخر نقدینگی موجود در شبکه وارد شد، هر کدوم پول یا سرمایه خودشون رو پس می گیرن.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش پروتکل کانکست Connext

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بریج کانکست چیست؟ اطلاعاتی درباره پلتفرم بریج کانکست یا Connext Bridge به شما ارائه کنیم و به بررسی کیف پول های پشتیبانی شده توسط بریج کانکست بپردازیم و روش کار بریج کانکست رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بریج کانکست یا Connext Bridge نوعی پل بین زنجیره ای غیرامانی روی اتریوم هست که در حال حاضر 13 زنجیره سازگار با ماشین مجازی اتریوم و پروتکل های لایه دوم رو با همکاری بریج لیرسواپ به هم متصل می کنه. این پلتفرم ویژگی ها و خصوصیات زیادی داره که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از معامله گران و تریدرهای بازار رمزارزها قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بریج کانکست(Connext Bridge) چیست؟

در مورد بریج کانکست(Connext Bridge) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+98 = ?