چرا معامله گران ارز دیجیتال 240 میلیون دلار را از دست دادند؟

  • 10:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

معامله گران بازار ارز دیجیتال 240 میلیون دلار از دست دادند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا بسیاری از تریدرها لیکویید شدند؟ چرا بیت کوین دچار نوسانات شدیدی شد؟ آیا واقعا ETF بیت کوین تایید شده است؟ چرا قیمت بیت کوین در 9 ژانویه با یک شادو به سمت بالا پرتاب شد و سپس با یک کندل شارپ دیگر سقوط کرد؟ آیا بیت کوین می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیا است که قیمت رمز ارزها نوسانات زیادی دارد. شما برای اینکه بتوانید از نوسانات ایجاد شده سود به دست آورید، باید از سیگنال ارز دیجیتال کمک بگیرید و یا وضعیت کلی بازار رمز ارزها را تجزیه و تحلیل کنید. اخیرا بیت کوین دچار نوسانات شدیدی شده است و معامله گران بیش از 240 میلیون دلار را از دست دادند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نوسانات شدید بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی از دست دادن 240 میلیون دلار توسط معامله گران ارز دیجیتال بپردازیم.

چرا بیت کوین(BTC) نوسانات شدیدی را تجربه کرد؟

بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که اخیرا توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرها را به سمت خود جلب کرده است و با تقاضای زیادی روبرو است. بیت کوین اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 46500 دلار معامله می شود که انتظار می رود همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد و به سطوح بالاتری برسد. اگر به چارت بیت کوین نگاه کنید، می بینید که بیت کوین چند روز پیش نوسانات زیادی را تجربه کرد و قیمت این رمز ارز با یک کندل شارپ بزرگ به سطح 47800 دلار رسید و بلافاصله با یک کندل شارپ دیگر قیمت آن سقوط کرد.
جالب است بدانید، نوسانات اخیر قیمت بیت کوین به دلیل انتشار خبر جعلی تایید ETF بیت کوین بود. دو روز بیش حساب توییتر(X) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هک شد و یک هکر پستی را مبنی بر تایید ETF بیت کوین در این صفحه منتشر کرد. بسیاری از معامله گران فکر کردن که این خبر صحت دارد و نسبت به خرید بیت کوین اقدام کردند و وارد پوزیشن های خرید شدند. کمی بعد کمیسیون SEC این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که صفحه توییتر این سازمان هک شده است. بعد از این اعلامیه، قیمت بیت کوین سقوط کرد و دوباره به سطح 46 هزار دلار رسید. این مسئله باعث شد تا معامله گران با ترید ارزهای دیجیتال در این شرایط ضرر کنند.

از دست دادن 240 میلیون دلار توسط معامله گران ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که شایعات نادرست بیشتر در مورد تایید ETF بیت کوین، بازار رمز ارزها را در 24 سعت گذشته متحول کرد. این نوسان قیمت بیت کوین را در 9 ژانویه بالا و پایین کرد. قابل ذکر است که بیت کوین در ساعت 9 شب در یک کندل ساعتی تا 47975 دلار و تا 45 هزار دلار معامله شد. این به دنبال دنباله ای از پست های کمیسیون بورس و اوراق بهادار در X رخ داد.
نوسانات قیمت بیت کوین(BTC) بیش از 98.96 میلیون دلار موقعیت را تنها برای بیت کوین منحل کرد. در این میان بیت کوین به تازگی شروع به نقد کردن پوزیشن های فروش کرده و در حال حاضر با قیمت 46430 دلار خرید و فروش می شود. این انحلال ها را می توان در نقشه حرارتی انحلال کوین گلس مشاهده کرد که همچنین رویداد نوسانات فوق الذکر را نشان می دهد و موقعیت ها را به بالا و پایین پاک می کند.
بهتر است بدانید که در بحبوحه انتظار بازار برای تصمیم SEC هیچ استخر نقدینگی مربوطه در نقشه حرارتی انحلال BTC باقی نمانده است. بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، حجم مبادلات 24 ساعته پایینی را ثبت می کنند که برای تشکیل استخرهای معنادار کافی نیست. در پایان، اقدامات بیشتر قیمت مستقیما به آنچه گری جنسلر، رئیس SEC در مورد رویدادهای اخیر می گوید، بستگی دارد. یکی از مسائل مهم در بازار ارزهای دیجیتال این است که بدانیم تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نوسانات شدید بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی از دست دادن 240 میلیون دلار توسط معامله گران ارز دیجیتال بپردازیم. همانطور که گفته شد، بعد از انتشار خبر جعلی تایید ETF بیت کوین، برخی از معامله گران وارد پوزیشن های Buy شدند و در مجموع بیش از 240 میلیون دلار ضرر کردند. اکنون این معامله گران سعی می کنند تا ضررهای خودشان را جبران کنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا معامله گران ارز دیجیتال 240 میلیون دلار را از دست دادند؟

در مورد چرا معامله گران ارز دیجیتال 240 میلیون دلار را از دست دادند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+93 = ?