ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟ (بررسی تاریخچه و آینده Crypto.com Coin)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟ (بررسی تاریخچه و آینده Crypto.com Coin)"


  • 13:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

ارز دیجیتال Crypto.com چیست و به چه منظوری ساخته شده؟ امروز قصد داریم که رمز ارز CRO رو مورد بررسی قرار بدیم و در مورد ویژگی های مختلف اون صحبت کنیم. همونطور که میدونین بازار ارزهای دیجیتال شامل پروژه های مختلف و رمز ارزهای اون هاست؛ ارز دیجیتال Crypto.com Coin هم یکی از این پروژه هاست که امروز در مورد اون صحبت میکنیم. همچنین در این مطلب آینده و قیمت ارز دیجیتال کریپتو دات کام رو هم بررسی میکنیم.

ارز دیجیتال Crypto.com چیست

ارز کریپتو دات کام کوین به عنوان ارز منحصر به فرد و اختصاصی استارتاپ و صرافی Crypto.com است. این ارز دیجیتال هم مثل سایر رمز ارزهای بازار یک ساختار غیر متمرکز و متن باز داره. این رمز ارز محبوبیت بسیار بالایی رو داره و بهتر است باهاش آشنا بشین. به همین منظور در این مقاله ارز CRO رو بهتون معرفی خواهیم کرد و در مورد نحوه عملکرد، ویژگی ها، مزیت ها و ایراداتی که داره باهاتون گفتوگو خواهیم کرد.

ارز دیجیتال Crypto.com Coin چیست؟

ارز دیجیتال کریپتو دات کام که به اختصار CRO نامیده میشه، توکن بومی پلتفرم Crypto.com میباشد. این پلتفرم به عنوان مجموعه ای برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته میشه که در ادامه بیشتر در مورد اون توضیح میدیم. البته پلتفرم کریپتو دات کام و رمز ارز Crypto.com Coin شامل محصولات دیگه ای هم هستن. یکی از این محصولات کریپتو دات کام چین یا Crypto.com Chain نام داره. هدف از ارائه این محصول، افزایش سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال توسط جامعه جهانی، افزایش کنترل کاربرها بر سرمایه های دیجیتالی خود، حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی افراد و هویت اون ها بوده.

ارز CRO به عنوان یک محصول مکمل در کنار سایر محصولات، به عنوان یک رمز ارز واسط عمل میکنه و به کاربرها اجازه میده که با هزینه های بسیار کمتری ارز دیجیتال خود را به پول فیات تبدیل کنن. از ارز دیجیتال کریپتو دات کام کوین به عنوان یک ابزار تقویتی هم برای این پلتفرم یاد میشه. هدف اصلی کریپتو دات کام اینه که روشی امن، به صرفه و با دسترسی ساده تر رو در اختیار کاربرها قرار بده تا بتونن از ارزهای دیجیتال برای پرداخت خرید های آنلاین خود استفاده کنن.

همچنین این پلتفرم راه حل هایی رو برای مقابله با مشکلات مربوط به مقیاس پذیری شبکه های بلاک چینی ارائه کرده. همونطور که میدونین مقیاس پذیری یکی از مشکلات اصلی دنیای رمز ارزهاست که از ادغام این فناوری و استفاده از شبکه های بلاک چینی در ابعاد بزرگتر جلوگیری میکنه. منظور از مقیاس پذیری بلاک چین، قابلیت و توانایی یک شبکه برای مقابله با هجوم تراکنش هایی است که به شکل همزمان روی اون شبکه صورت میگیرن.

ارز دیجیتال Crypto.com Coin

در صورتی که یک بلاک چین به شکل مناسبی برای مقیاس پذیری بهینه نشده باشه، کاربرانی که قصد انجام تراکنش در اون شبکه رو دارن، در یک صف قرار میگیرن. همچنین برای کسب جایگاه بهتر، افراد باید کارمزد بسیار بیشتری رو پرداخت کنن. اما در پروژه کریپتو دات کام این مشکل به طور کامل برطرف شده و کاربرها میتونن در کمترین زمان و با پرداخت هزینه ای پایین، تراکنش های خود را انجام دهند.

زمان تایید در شبکه بلاک چینی Crypto.Com Chain کمتر از یک ثانیه است که در مقایسه با سایر شبکه های معروف و معتبر این حوزه، عملکرد بسیار مناسبی را دارد. البته این پلتفرم دائما در حال رشد و توسعه است و طبق قولی که توسعه دهنده های ارز کریپتو دات کام دادن، بعد از اینکه شبکه آزمایشی جدید اون پیاده سازی بشه، بیش از 5 هزار تراکنش در هر ثانیه در این شبکه پردازش و تایید میشه.

لازم به ذکره که این پروژه در تاریخ 21 فوریه سال 2021 نام توکن بومی خودش رو از Crypto.com Coin به ارز کرونوس یا Coronos تغییر داده است. دلیل اصلی این تغییر نام رو میتونیم در تمرکز این شرکت در حوزه وب تری بدونیم که یکی از آینده دار ترین بخش های جامعه کریپتوکارنسی ها است. به طور کلی اکوسیستم کرونوس نشان دهنده مرحله بعدی پذیرش ارزهای دیجیتال در بین کاربران اینترنت میباشد. توصیه میکنیم مقاله وب 3 چیست؟ ما رو هم مطالعه نمایید.

توکن CRO چیست؟

شبکه کریپتو دات چین یک ارز دیجیتال بومی داره که با علامت اختصاری CRO در بازار رمز ارزها مورد معامله قرار میگیره. طبق اطلاعات منتشر شده در مورد این پروژه، مجموع تعداد توکن های سی آر او کمی بیشتر از 30 میلیون واحد خواهد بود؛ که تمامی این تعداد به بازار کریپتوکارنسی ها عرضه شده اند و در حال معامله هستن.

یکی از نکات بسیار جالبی که در مورد این رمز ارز وجود داره، اینه که کمپانی کریپتو دات کام توسط پیش فروش، فروش عمومی و یا عرضه اولیه (ICO) به بازار عرضه نشده است. این شرکت از سیستم توزیع ثانویه ارزهای دیجیتال برای توزیع و عرضه رمز ارزهای خودش استفاده کرده. مقاله عرضه اولیه کوین یا ICO چیست؟ هم در این زمینه میتونه برای شما مفید باشه.

همچنین طبق اطلاعاتی که در وایت پیپر این رمز ارز منتشر شده است، کل منابع توکن CRO به شرح زیر و به منظور فعالیت های متفاوتی تخصیص داده شدن:

•    30 درصد به عنوان مشوق توزیع و راه اندازی ثانویه این پروژه در نظر گرفته شده است. (این مقدار در طول 5 سال به صورت روزانه بع صورت دسته ای توزیع شده)
•    20 درصد برای ذخیره سرمایه پروژه معرفی شده که این مقدار تا 7 نوامبر 2022 غیر قابل دسترس هستند.
•    20 درصد از ارزهای کریپتو دات کام به عنوان مشوق های طولانی مدت شبکه در نظر گرفته شده اند که این بخش نیز تا 7 نوامبر 2022 غیر قابل استفاده هستند.
•    20 درصد برای تامین هزینه های اکوسیستم این پروژه کنار گذاشته شده اند که تا زمان راه اندازی شبکه اصلی Crypto.Com امکان استفاده از آن وجود ندارد.
•    10 درصد باقی مانده هم برای توسعه جامعه و تبلیغ پروژه اختصاص یافته است.

توکن CRO

معرفی بنیانگذاران پروژه کریپتو دات کام کوین

حالا که فهمیدیم ارز CRO چیست؟ بهتره با موسسان کمپانی کریپتو دات کام و سوابق کاری آن ها آشنا بشیم تا دید بهتری رو در مورد آینده Crypto.com Coin داشته باشیم. به همین منظور در این بخش قصد داریم که بنیانگذاران اصلی این پروژه را به شما معرفی کنیم.

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، ارز دیجیتال کریپتو دات کام که به عنوان زیر مجموعه ای از کمپانی و صرافی Crypto.Com است، به منظور بخشی از چشم انداز قرار دادن ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول توسعه داده شده است. کمپانی کریپتو دات کام در ژوئن سال 2016 به عنوان یک استارت آپ کوچک (Monaco Technologies GmbH) تاسیس شد.

بنیانگذاران اصلی این استارت آپ کریس مارسالک (Kris Marszalek)، رافائل ملو (Rafael Melo)، گری اور (Gary Or) و بابی باو (Bobby Bao) بوده اند. 

کریس مارسالک که در یکی از دانشگاه های معتبر لهستان به نام Adam Mickiewicz، تحصیل کرده است، تا قبل از پروژه کریپتو دات کام، سه شرکت مختلف را تاسیس و مدیریت کرده است. این مجموعه ها، موارد زیر هستند:

1.    طراحی و تولید لوازم الکترونیکی Starline Polska
2.    اپلیکیشن مبتنی بر موقعیت جغرافیایی
3.    YIYI و شرکت تجارت الکترونیکی BEECRAZY

یکی از هم بنیانگذاران پروژه Crypto.Com، رافائل ملو نام داره که در رشته مهندسی دانشگاه UC-Rio در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده است. در سوابق این فرد بیش از 15 سال فعالیت در امور مالی مختلف با شرکت های بزرگ آسیایی وجود داره. همچنین این فرد به تامین بیش از 50 میلیون دلار استرالیا برای یک وب سایت تجارت اجتماعی به نام Ensogo کمک کرده.

گری اور یکی از موسسان دیگر این کمپانی است که تحصیلات آکادمیک خودش رو در رشته مهندسی علوم کامپیوتر از دانشگاه هنگ کنگ دریافت کرده. این فرد بیش از نه سال به عنوان مهندس فول استک فعالیت داشته؛ همچنین تا قبل از تاسیس ارز دیجیتال کریپتو دات کام، به عنوان طراح در پلتفرم ان سوگو (Ensogo) کار میکرد. علاوه بر آن شرکتی برای توسعه نرم افزار های تلفن همراه فوریس (Foris) رو بنیانگذاری کرده بود.

فرد بعدی که در توسعه پروژه ارز CRO نقش داشته و قصد داریم در ادامه مقاله ارز دیجیتال Crypto.Com چیست؟ بهتون معرفی کنیم، بابی باو نام داره که در دانشکده بازرگانی NYU Stern و کالج ویلیام و مری (William & Mary) تحصیل کرده. طبق رزومه ایی که از این فرد در دسترس است، باو سابقه فعالیت در بخش M&A بانک رنسانس چین رو داره.

فروشگاه تک مرحله ای در کریپتو دات کام

این ویژگی در پروژه Crypto.Com باعث شده که مخاطبان این شبکه، این صرافی ارز دیجیتال رو به شکل یک بانک بدونن. کاربرها میتونن ارزهای دیجیتال رو بااستفاده از وب سایت و یا برنامه کریپتو دات کام مخصوص این پلتفرم، خریداری کنن و یا بفروش برسونن. از طرفی این پلتفرم به گونه ای طراحی شده که امکان معامله رمز ارزها با استفاده از کیف پول DeFi امکان پذیر باشه.

همچنین امکان استفاده از ویزا کارت های پیش پرداخت شده این پلتفرم وجود داره. با استفاده از این کارت ها امکان پرداخت با رمز ارزها وجود داره و همچنین امکان دریافت وام های دیجیتال در کشور های مختلف وجود داره. در ادامه بیشتر شرح میدیم که کارت های اعتباری CRO چیست؟

کارمزد پایین در شبکه کریپتو دات کام

یکی از نکات جذابی که در مورد پلتفرم کریپتو دات کام وجود داره، این است که واریز وجه به این صرافی ارز دیجیتال به وسیله حواله بانکی و یا انتقال پول فیات، هیچ گونه کارمزدی رو نداره. همچنین امکان خرید و فروش رمز ارزها در این پلتفرم با بهترین قیمت ممکن امکان پذیر است. همچنین اگر بیش از 30 روز از ثبت نام شما در این صرافی گذشته باشه، برای خرید با کارت های اعتباری و یا استفاده از خدمات برنامه کریپتو دات کام، هزینه کمتری از شما دریافت میشه.

البته نباید این نکته رو فراموش کنین که نقل و انتقال ارزهای دیجیتال بر روی هر شبکه ای، میتونه هزینه ی متفاوتی رو داشته باشه و نباید این کارمزد رو با هزینه ای که صرافی دریافت میکنه، اشتباه بگیرید. به عبارت دیگه در صرافی کریپتو دات کام فقط هزینه مربوط به کارمزد دریافتی صرافی پایینه و باید هزینه مربوط به فی شبکه رو به طور کامل پرداخت کنید.

تبدیل راحت پول فیات به ارز دیجیتال

در صرافی کریپتو دات کام مثل بقیه ی صرافی های ارز دیجیتال امکان تبدیل پول فیات به رمز ارزها امکان پذیره. یکی از مزیت های این سایت اینه که از بیش از 20 ارز فیات مختلف مثل پوند (GBP)، یورو (EUR) و دلار (USD) پشتیبانی میکنه.

کاربران این صرافی میتونن با توجه به کشوری که زندگی میکنن و ارز فیات در دسترس اون کشور، در این پلتفرم معامله کنن. البته این صرافی کارمزد بسیار پایینی رو برای تبدیل ارزهای فیات به یکدیگر دریافت میکنه. لازم به ذکره که به دلیل تحریم سیستم بانکی ایران، امکان معامله با پول فیات در این صرافی برای افرادی که در داخل کشورمون زندگی میکنن، وجود نداره.

تبدیل راحت پول فیات به ارز دیجیتال

کارت های اعتباری کریپتو دات کام چیست؟

در مجموع 5 نوع کارت ویزا یا Cashback در این پلتفرم وجود داره. افرادی که این نوع کارت ها را دریافت میکنن، امکان دریافت سود از پلتفرم Crypto.Com رو دارن. برای مثال کارت پریمیوم این مجموعه 8 درصد سود سالانه به کاربران خودش میده. البته باید این نکته رو مد نظر قرار بدین که برای دریافت این کارت باید 5 میلیون واحد ارز CRO داشته باشید. (حدودا 550000 دلار)

بسیاری از افراد امکان چنین سرمایه گذاری هنگفتی رو ندارن؛ این گروه از کاربر های پلتفرم میتونن از کارت های آبی کریپتو دات استفاده کنن. برای دریافت این نوع کارت هیچ نیازی به سهام گذاری ارز CRO نخواهید داشت. به کمک این کارت 1 درصد از مبلغ تمامی خرید های شما به شکل نقدی بهتون برگردونده میشه.

همچنین یکی از محبوبترین پلن های این وبسایت کارت Ruby Steel میباشد که برای دستیابی به اون باید 5000 ارز CRO (حدودا 550 دلار) رو در این پلتفرم استیک یا سهام گذاری کنید. در این پلن 2 درصد بازپرداخت دریافت میکنید.

دریافت سود کریپتو دات کام

یکی از محبوبترین امکاناتی که با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال براتون فراهم میشه، استیک ارزهای دیجیتال و دریافت سود در سررسید های مشخص است. در پلتفرم کریپتو دات کام این امکان برای کاربر ها فراهم شده. جالبه بدونین که پایین ترین نرخ بهره ای که در این پلتفرم به کاربر ها پرداخت میشه، نسبت به حساب های پس انداز و بانک ها بیشتر است. در صورتی که شرایط سرمایه گذاری در این پلتفرم رو داشته باشین، میتونین 14 درصد نرخ سود دریافت کنین.

همچنین در صورتی که بیش از 500 هزار واحد از ارز CRO رو در این پلتفرم سرمایه گذاری کنید، نرخ بهره ی بالاتری رو دریافت خواهید کرد. دوره سر رسید انتخابی هم بر روی میزان سود دریافتی شما تاثیر داره؛ دوره های سه ماهه بیشترین نرخ سود ممکن رو دارن.

البته کاربرهای این پلتفرم میتونن با سرمایه گذاری در استیبل کوین هایی که پشتوانه اون ها ارز دلار آمریکا است، درآمد بیشتری رو داشته باشن. به این ترتیب میتونین یک منبع درآمد دلاری غیر فعال داشته باشید و به راحت ترین شکل ممکن از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید.

بیمه پلتفرم Crypto.Com

امنیت در دنیای ازرهای دیجیتال یکی از مهمترین دغدغه های تمامی سرمایه گذاران است. به کمک صرافی کریپتو دات کام دیگه نیازی نیست که در این مورد هیچ گونه نگرانی ای نداشته باشید؛ چرا که این صرافی کاربر های خودش رو با مبلغ 360 میلیون دلار در برابر سرقت بیمه کرده. به همین دلیل این صرافی یکی از قتبل اعتماد ترین پلتفرم های آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است و تمامی کاربرها از سراسر جهان میتونن بدون هیچ گونه نگرانی از این صرافی برای معامله رمز ارزهای خود استفاده کنن.

از طرفی این مزیت باعث افزایش اعتبار و محبوبیت صرافی Crypto.Com و ارز CRO شده است؛ اهمیت این موضوع رو میتونیم در تاثیر اون برای افزایش قیمت ارز این پلتفرم بررسی کنیم. همچینن افزایش محبوبیت ارز CRO و خرید آن برای سرمایه گذاری در این صرافی نیز میتونه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز کریپتو دات کام باشه.

کلام پایانی

در این مقاله تمام تلاش خود را برای پاسخ به اینکه ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟ بکار بستیم تا شما رو با صرافی و رمز ارز مربوط به پلتفرم Crypto.Com اشنا کنیم. همانطور که در این مطلب بهتون گفتیم، Crypto.com Coin رمز ارز اصلی این صرافی است که یکی از قدیمی ترین سایت های فعال در این حوزه است. این ارز تونسته به یکی از رمز ارزهای معتبر بازار کریپتو کارنسی ها تبدیل بشه و جایگاه قابل قبولی رو در این حوزه داره.

یکی از نقاط مثبتی که در مورد این پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال وجود داره، توسعه و پیشرفت دائمی اون هست. تحلیلگران نسبت به آینده CRO بسیار خوشبین هستن و آینده بسیار روشنی رو برای این رمز ارز پیش بینی کرده اند و امیدوارند که این رمز ارز بتونه جایگاه بهتری رو بدست بیاره. از طرف دیگه با استیک رمز ارز اصلی این پلتفرم امکان دریافت سود و کسب درآمد از این صرافی برای تمامی کاربرها فراهم شده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟ (بررسی تاریخچه و آینده Crypto.com Coin)

در مورد ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟ (بررسی تاریخچه و آینده Crypto.com Coin) نظر دهید
سوال امنیتی :8+80 = ?