معرفی 7 بازی برتر NFT در سال 2022 (بهترین بازی های NFT )

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 7 بازی برتر NFT در سال 2022 (بهترین بازی های NFT )"


  • 16:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

بهترین بازی های NFT در سال 2022 رو قراره در این مقاله به شما معرفی کنیم. امروزه صنعت NFT یا non-fungible token (توکن های غیر قابل تعویض) در بین کاربران، چه برای سرمایه گذاری و چه برای کسب درآمد از طریق بازی کردن در این پلتفرم محبوب شده و افراد دوس دارن در این حوزه نیز از اطلاعات و دانش کافی برخوردار باشن و بتونن تصمیم درستی برای سرمایشون بگیرن.

از دهه 1990 میلادی مفهوم بازی های ویدیویی یا بازی های رایانه ای به طور قابل توجهی رشد و تکامل یافت و تکنولوژی به کار رفته در این بازی ها روز به روز بهتر شد؛ با این حال بازی ها امروزه فقط محدود به رایانه های شخصی مانند پلی استیشن یا دستگاه های تلفن همراه نیست و نسل جدیدی از بازی ها در فضای بلاک چین بوجود اومدن. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین بازی های NFT در سال 2022 و همچنین به مزایا و معایب بازی های NFT مبتنی بر بلاک چین بپردازیم و روش های کسب درآمد از بازی های NFT رو برای شما بیان کنیم تا شما با بازی کردن هم از اوقات فراغتتون لذت ببرین و هم اینکه کسب درآمد داشته باشین. 

بازی های NFT چیست؟

بازی های NFT

NFT ها مجموعه های دیجیتالی منحصربه فرد در بلاک چین هستن که برای استفاده در بازی ها به عنوان نمایش شخصیت ها، قابلیت های بازی و سایر موارد ایجاد شدن. بازی های NFT در دنیای Game-fi به عنوان راهی برای کسب درامد بوجود اومدن و کاربران میتونن با بازی کردن، NFT به دست بیارن.

بازی‌های NFT معمولا در شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس BSC قرار میگیرن که میتونه برخی تجربه مبارزه با شخصیت های کلکسیونی مانند CryptoBlades و Axie Infinity رو ارائه بده و برخی دیگر نیز از کارت های کلکسیونی مانند Sorare میتونن استفاده کنن.

نکته ای که باید درجابجایی این NFT ها رعایت کنین اینه که مطمئن بشین که NFT های خودتون رو به یک کیف پول سازگار با NFT منتقل کردین؛ همچنین هر زمان که NFT رو به بازار NFT یا کاربر دیگری ارسال می کنین، مراقب کلاهبرداری ها باشین و قوانین هر بازی NFT رو با دقت مطالعه کنین تا احتمال از دست دادن داراییتون رو به کمترین میزان برسونین. میتونین مقاله معرفی سه پروژه برتر NFT بر روی بایننس اسمارت چین رو هم برای شناخت پروژه های برتر ان اف تی مطالعه کنین.

بازی های P2E

بازی های P2E

در سال های اخیر، بازی برای کسب درآمد به ویژه در میان کاربران در کشورهای کم درآمد به عنوان جایگزین یا تقویت کننده درآمد ثابت یا تامین اجتماعی ایجاد شده. بازی‌های NFT برای کسب درآمد به کاربران این شانس رو میده که از طریق بازی کردن، جریان درآمدی داشته باشن؛ معمولا یه کاربر با بازی کردن و کسب دستاورد های بازی، با توکن‌ها و NFT پاداش میگیره و چه بیشتر بازی کنه، درآمد بیشتری کسب میکنه. توکن های به دست آمده اغلب به عنوان بخشی از فرآیند ساخت بازی مورد استفاده قرار میگیرن. توصیه میکنیم مقاله 7 کیف پول برتر NFT در سال 2022 رو هم حتما مطالعه کنین

معرفی بهترین بازی های NFT در سال 2022

1.    Axie Infinity

بهترین بازی های NFT

Axie Infinity که با نام AXS شناخته میشه به بازیکنان این امکان رو میده تا با بازی کردن، توکن اکسی به دست بیارن و میتونن اونا رو در صرافی های مختلف خرید و فروش کنن. همچنین این بازی به کاربران این امکان رو میده تا هیولاهای خشنی که از جنگیدن لذت می‌برن، به نامAxies  داشته باشند و در محیط بازی از اون استفاده کنن. هر Axie یک Token یا NFT غیر قابل تعویض هست که این ویژگی اونو از بقیه متمایز میکنه. برای دستیابی به اهداف، بازیکنان میتونن مالکیت، تجارت، پرورش و حتی مبارزه با Axies رو داشته باشن.

در این بازی دو نوع توکن وجود داره: توکن SLP که برای پرورش اکسی استفاده میشه و نشانه‌های حاکمیتی بازی Axie Infinity Shards/AXS هستش و توکن خود بازی یعنی .AXS این بازی به گونه ای هستش که بسیاری از ما آرزو می‌کردیم در کودکی بتونیم اونو بازی کنیم؛ توسعه‌دهندگان Axie Infinity تمام فاکتورهای نوستالژیک رو از دوران جوانی ما گرفته‌ اند و اونا رو در مفهوم بلاک چین به کار بردن که هم لذت ‌بخش هست و هم اینکه راهی برای کسب درامد محسوب میشه.

2.    CryptoKitties

بهترین بازی های NFT در سال 2022

این بازی NFT یک بازی بسیارعالی مبتنی بر بلاک چین هست و حول محور پرورش گربه‌های زیبا می‌چرخه که در نوع خودشون بی‌نظیر هستن. این بازی یکی از مزیت های مهمی که داره اینه که مالک اون تنها یک نفر در هر زمان میتونه باشه و به عبارتی منحصر به فرد هست.

در این بازی میتونین:
•    مجموعه ای از شخصیت های گربه رو پرورش بدین و به خرید و فروش اونا بپردازین.
•    استعدادهای گربه خود را با پرورش گربه های با هوش تقویت کنین.
•    در بازی های پازل با حریفان خود رقابت کنید.

مقدار کریپتویی که میتونین به دست بیارین با توجه به اینکه چقدر به اهداف بازی رسیدین و چقدر زمان برای اون محصول اختصاص دادین تعیین میشه.

قیمت گربه‌های این بازی از 0.1 دلار شروع میشه و تا رقم 6 دلار هم ادامه پیدا میکنه. همچنین در حراج این بازی میتونین قیمت فروش گربه خودتون رو انتخاب کنین. قیمت گربه شما ممکنه بسته به سطح مهارتی که شما اونو تقویت کردین، افزایش یا کاهش چشم گیری داشته باشه.

3.    Chain Z Arena NFT Gaming

بهترین بازی های NFT

Chain Z Arena یک بازی RPG مبتنی بر سیاهچال هست که در اون باید حریف هاتون رو شکست بدین تا NFT های SOUL dropping به دست بیارین. در شروع Chain Z Arena به شما این امکان داده میشه که از بین سه بلاک چین ETH،TRX EOS یکی از این شبکه های بلاک چین رو انتخاب کنین؛ البته این نکته فراموش نشه که این شبکه ها در تراکنش های بعدی شما در این بازی تاثیر میزاره و باید فاکتور های مانند میزان سرعت شبکه، کارمزد تراکنش و... رو مورد بررسی قرار بدین. Chain Z Arena دارای دو حالت هست:

حالت بیکار: Bounty Mining

حالت فعال: برای افزایش استعدادهای خود و دیدار با بووها در سطح 15، باید بجنگین و برنده شین.

قطره های Daily SOUL NFT به صورت رایگان در Chain Z Arena در دسترس هست اما برای جمع آوری اونا باید هر 24 ساعت یکبار وارد بشین و ریوارد دریافت کنین. این جایزه ها درون کیف پول بازی شما قرار میگیره که بعدا میتونین از اونا استفاده کنین.

4.    Evolution Land Gaming NFT

بهترین بازی های NFT

Evolution Land یک بازی شبیه سازی مجازی بلاک چینی هست که در اون میتونین دنیای فانتزی رو طراحی و کنترل کنین. از اونجایی که Evolution Land بر اساس جریان اصلی فناوری بلاک چین هست، این قابلیت وجود داره که مالکیت خودتون رو با استفاده از فناوری بلاک چین تضمین کنین. این بازی NFT شامل حالت های گیم پلی مانند :مدیریت، مجموعه NFT، ژن، نبرد، حراج و پرورش هستش.

Evolution Land همچنین به بازیکن این اجازه رو میده تا دارایی‌های بازی رو با ارزهای دیجیتال خرید و فروش بکنن همچنین شما میتونین شخصیت‌های بازی رو پرورش و ارتقا بدین تا در آینده اونا رو با قیمت های بالاتری به فروش برسونین.

5.    ILLUVIUM

بازی مبتنی بر بلاک چین

Illuviom به عنوان اولین بازی مبتنی بر بلاک چین در سال 2022 به بازار رمز نگاری منتشر شد و از بهترین و مورد انتظار ترین بازی های P2E) Play to Earn) در بین بازی های NFT هستش که افراد زیادی رو مجذوب خودش کرده تا در این پروژه سرمایه گذاری کنن. محیط این بازی به گونه ای هست که بازیکنان در یک محیط فانتزی به ماجراجویی و کاوش میپردازن و حیواناتی که با نام illuviom شناخته میشن رو شکار کنن؛ جایزه هایی که در این بازی دریافت میکنین به صورت NFT در کیف پول کاربر ذخیره میشه و شما میتونین با دسترسی به اون کیف پول، NFT های خودتون رو بفروشین یا انتقال بدین. همچنین این بازی شامل یک سیستم جنگنده خودکار مشابه DOTA Auto Chess و Teamfight Tactics هستش و بسیار شبیه پوکمون میباشد اما به جای استفاده از سیستم نبرد نوبتی سنتی، یک مبارزه خودکار سه بعدی در یک Arena گنجانده شده.

6.    Ember Sword

بازی های NFT

Ember Sword یک MMORPG رایگان برای بازی تو آینده هستش که اونو به صورت دیجیتالی طراحی کردن که شامل خانه چهار کشور Duskeron، Solarwood ، Edison و Sevrend میباشد. گیم پلی این بازی یاداور بازی Runescape در دهه 1990 میلادی هست؛ بازیکنان در این بازی میتونن با جست و جوی هویلا ها،رئیس ها و بازیکنان رقیب در دنیا های مختلف سفر کنن تا سطح کاربریشون رو بالا ببرن.

چیزی که این بازی رو متمایز میکنه، رویکرد اون نسبت به جهان سازی هستش. بر خلاف سایر MMORPG های مشابه، زمین هایی در Ember Sword وجود داره به کاربران این قابلیتو میده که نقش فعالی در طراحی جهان داشته باشن. این بازی در حال حاضر در مرحله Pre-Alpha خودش قرار داره و در سال 2022 برای آزمایش و اشکال زدایی در جامعه بازی های NFT قرار میگیره.

7.    Gods Unchained

بازی های NFT

Gods Unchained  یه بازی فانتری NFT هستش که دارای کارت های NFT برای خرید و فروش و مبادله NFT های بازی مورد استفاده قرار میگیره که تا به اینجا در نوع خودش بی نظیر عمل کرده. بازیکنان در این بازی میتونن در بخش P2E با شکست دادن حریفان و باز کردن کارت های دیجیتال و بسته ها، کسب درآمد داشته باشن و NFT های درون بازی که به دست آوردن رو با پول واقعی بفروشن. همچنین میتونین در مسابقه‌های رتبه‌بندی آخر هفته شرکت کنین و توکن Flux به دست بیارین که ابزاری تقویت‌کننده هست که ارزش کارت‌های رایج شما رو در بازار NFT افزایش میده.

مزایا و معایب بازی های NFT مبتنی بر بلاک چین

در هر حوزه و کاری که ما میخوایم انجام بدیم، یه مزایا و معایبی داره که ما باید از چیستی اونا اگاه باشیم و با توجه به خوبی ها و عیب های اون پروژه اقدام به تصمیم گیری کنیم. در ادامه به مزایا و معایب بازی های NFT مبتنی بر بلاک چین میپردازیم تا شما با علم و آگاهی بیشتری قدم در این راه بزارین.

مزایا

1.    شفافیت

بخش بزرگی از بازی های شناخته شده و اثبات شده مبتنی بر بلاک چین، شفاف هست و تمام کد ها و کار های که در پشت پرده اون بازی دارن انجام میدن، به صورت کاملا واضح قابل رویت هستش؛ این امر باعث شده خطر کلاهبرداری گیمرها و توسعه دهندگان بازی رو کاهش بده.

2.    دستاورد ها

توکن های به دست آمده در طول بازی برای خرید و فروش در پلتفرم های دیگه و مبادله کردن، اونا یکی دیگه از مزیت های بازی های NFT هستش که افراد میتونن با جایزه ها و دستاورد هایی که در بازی به دست آوردن، کسب درآمد داشته باشن.

3.    محیط کاربر پسند

از اونجایی که اقتصاد داخلی بازی های NFT مستقیماً به فعالیت های کاربران وابسته هست، طراحان این گونه پروژه ها به درخواست های اونا توجه کرده و در اسرع وقت تغییراتی در پروتکل قرارداد هوشمند انجام میدن که کاربر پسند باشه. حتی برخی از بازی‌های کریپتو دارای ساختار مدیریتی غیرمتمرکز هستن که مالکان توکن‌های غیرقابل تعویض روی همه تغییرات بوجود اومده، رای گیری میکنن.

معایب

1.    گیم پلی ضعیف

طراحی و گیم پلی ضعیف بازی های NFT اولین و بارزترین عیب در این حوزه هست. از اونجایی که این بازی ها اغلب توسط طرفداران معمولی NFT ساخته میشن تا طراحان برجسته بازی ها، بیشتر اونا شبیه بازی های مرورگر دهه قبل هست. در نتیجه، نباید انتظار داشت که چنین ابتکاراتی اکتشافات داستانی یا گیم پلی قوی رو ارائه بدن اما به تدریج این مشکل در بر طرف میشه و شرکت های توسعه بازی ها، مدیریت طراحی این گونه بازی ها رو به عهده میگیرن.

2.    تراکنش های شبکه

بلاک چین اتریوم که به تراکنش‌های کند و پرهزینه معروفه، در اکثر بازی‌های NFT موجود از این بلاک چین استفاده میشه؛ این تأثیر قابل توجهی بر فعالیت های درون بازی و همچنین خرید و فروش NFT میزاره و باعث دل سردی کاربرانش میشه. البته جایگزین‌هایی برای این کار وجود داره اما در حال حاضر به دلیل مسائل امنیتی افراد اعتماد بیشتری به شبکه اتریوم دارن.

جمع بندی

از اونجایی که اپلیکیشن های بلاک چینی جدید هستن و هنوز در مراحل اولیه خودشون به سر میبرن، باید با احتیاط وارد این حوزه شین و در ابتدا باید دانش کافی برای کاری که انجام میدین رو کسب کنین و بعد سرمایه گذاری انجام بدین. برای مثال زمانی که برای اولین بار با دنیای بازی های NFT آشنا میشین، باید در مورد مبلغی که میخواین برای NFT پرداخت کنین بسیار هوشمندانه و محتاطانه رفتار کنین تا در آینده دچار ضرر نشین. ما در این مقاله به موضوع معرفی بهترین بازی های NFT در سال 2022 پرداختیم و همچنین تمام جوانب ورود به این حوزه رو بررسی کردیم تا شما با هوشمندی و آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 7 بازی برتر NFT در سال 2022 (بهترین بازی های NFT )

  1. مهسا (1401/06/06)

    مقاله مفید و جامعی بود. اطلاعات خیلی خوبی رو در مورد بازی های بلاک چینی و NFT هاشون داده بودین.

در مورد معرفی 7 بازی برتر NFT در سال 2022 (بهترین بازی های NFT ) نظر دهید
سوال امنیتی :7+82 = ?