از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم؟"


  • 08:01 1403-01-06
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT بپردازیم و نحوه خرید توکن های غیر مثلی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. امروزه روش های سرمایه گذاری زیادی به وجود اومده که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. یکی از این روش ها نیز سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض یا NFT هست. به این ترتیب شما می تونین با سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر مثلی سود به دست بیارین. البته باید توجه داشته باشین که بتونین محبوب ترین و موفق ترین مجموعه های NFT رو پیدا کنین و توکن های موجود در اون پلتفرم ها رو بخرین. همچنین شما می تونین با ساخت NFT نیز کسب درآمد کنین. مقاله NFT چیست؟ ما میتونه شما رو بطور کامل با این مجموعه آشنا کنه.
جالب اینجاست که بدونین توکن های غیر مثلی ویژگی ها و خصوصیات زیادی به همراه دارن که این ویژگی ها باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد مشهور زیادی قرار بگیرن. بهتره بدونین افراد مشهور و سلبریتی های زیادی اقدام به خرید NFT کردن و تصاویر این توکن ها رو به تصویر پروفایل شبکه های اجتماعی خودشون قرار میدن. همین موضوع نیز باعث شد تا قیمت این توکن ها به شدت افزایش پیدا کنه. بنابرین، شاید شما نیز بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی، اقدام به خرید NFT کنین و از طریق این روش سود به دست بیارین. برای این کار نیز باید انواع روش های خرید توکن های غیر مثلی رو یاد بگیرین.
با افزایش محبوبیت بازار توکن های غیر مثلی، پلتفرم های زیادی برای خرید و فروش و ساخت NFT ها به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها کاربرد و ویژگی های خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم؟ اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT بپردازیم و نحوه خرید توکن های غیر مثلی رو برای شما یاد بدیم.

توکن NFT چیست؟

توکن NFT چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن های غیر مثلی رو تا الان شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این توکن ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که توکن NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن NFT یا توکن های غیر قابل تعویض نوعی خاص از توکن های رمزنگاری هستن که با استفاده از فناوری بلاک چین نوعی دارایی دیجیتال ایجاد می کنه که قابل تکثیر نیست و نمیشه اون ها رو با یکدیگه معاوضه کرد. نکته قابل توجه این هست که بدونین توکن های غیر مثلی با ارزهای دیجیتال شناخته شده ای مثل بیت کوین و اتریوم تفاوت زیادی دارن. برای مثال شما می تونین اتریوم رو با بیت کوین معاوضه کنین، ولی نمی تونین NFT رو با سایر NFT ها معاوضه کنین.

جالب اینجاست که بدونین توکن های غیر قابل تعویض یا NFT یکی از انواع دارایی های دیجیتالی منحصر به فرد هستن که ویژگی ها و مزایای زیادی به همراه دارن و به همین دلیل مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. همین موضوع نیز باعث شده تا تقاضا برای خرید توکن های غیر مثلی افزایش پیدا کنه و قیمت اون ها بالا بره. حتی برخی از توکن های NFT با قیمت چند صد هزار دلاری نیز به فروش رفتن. نکته قابل توجه این هست که توکن NFT مفهوم خاصی هست که حتی ویتالیک بوترین نابغه دنیای کریپتوکارنسی و بنیانگذار ارز دیجیتال اتریوم نیز نتونسته بود اون رو پیش بینی کنه. همچنین امروزه به دلیل افزایش محبوبیت توکن های غیر مثلی، کیف پول های زیادی از NFT ها پشتیبانی می کنند.

همونطور که گفتیم، توکن های غیر مثلی ویژگی های زیادی دارن که از جمله از این ویژگی ها می تونیم به کمیاب بودن اون ها اشاره کنیم. توسعه دهنده این توکن ها توانایی تولید اون ها با تعداد بالا رو دارن، ولی ترجیح این افراد تولید NFT به تعداد محدود و نادر و منحصر به فرد بود این توکن هاست. همین موضوع نیز باعث میشه تا با افزایش تقاضا برای خرید NFT ها قیمت اون ها بالا بره. ویدیوی آموزش ساخت NFT به شما کمک خواهد کرد تا ان اف تی خودتون رو بسازین.

انواع پلتفرم ها خرید و فروش NFT کدامند؟

انواع پلتفرم ها خرید و فروش NFT

همونطور که گفتیم، شما برای خرید NFT باید به پلتفرم های خرید و فروش توکن های غیر مثلی مراجعه کنین. امروزه نیز پلتفرم ها زیادی به وجود اومدن که هر کدوم ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم؟ انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT رو برای شما معرفی کنیم تا با این پلتفرم ها اشنایی داشته باشین.

•    پلتفرم اوپن سی(OpenSea)

یکی از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT که کاربردهای زیادی داره، پلتفرم اوپن سی هست. بهتره بدونین پلتفرم OpenSea اولین پلتفرم و تا حد زیادی بزرگ ترین بازار برای معاملات توکن های غیر مثلی هست. این پلتفرم ها مستقر در نیویورک هست، به کاربران امکان خرید و فروش ایتم ها و تجهیزات درون بازی، آثار هنری، کارت های تجاری، اسم های دامنه، دنیای مجازی و ساخت توکن های NFT رو فراهم می کنه. 

•    پلتفرم رریبل(Rarible)

یکی دیگه از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT، پلتفرم رریبل هست. این پلتفرم نوعی پروتکل مبتنی بر جامعه هست که بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کنه. همچنین این پلتفرم روند ایجاد، فروش و خرید NFT ها و توکن های غیر مثلی رو برای کاربران ارائه می کنه.

•    پلتفرم سوپر ریر(SuperRare)

یکی دیگه از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT، پلتفرم سوپر ریر هست. این پلتفرم نیز مبتنی بر شبکه اتریوم هست که طیف گسترده ای از کلکسیون ها و آثار هنری دیجیتال با کیفیت بالا رو به نمایش می ذاره. رابط کاربری این پلتفرم نیز دارای گیف های بسیار جذاب و حراج های زنده هست.

نحوه خرید توکن های NFT چگونه است؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی و بررسی مزایای توکن های NFT، شما نیز دوست داشته باشین تا اقدام به خرید NFT کنین و از این طریق سود به دست بیارین. همونطور که گفتیم، امروزه یکی از روش های سرمایه گذاری و کسب سود، خرید و فروش NFT هست که مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی قرار گرفته. به این ترتیب شما نیز می تونین با خرید توکن های غیر مثلی سود به دست بیارین. همچنین شما با ساخت توکن های NFT و فروش اون نیز می تونین سود کسب کنین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و بتونین با انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT آشنایی داشته باشین و نحوه کار با اون ها رو یاد بگیرین تا بتونین بدون هیچ مشکلی توکن های مورد نظر خودتون رو بخرین و اون ها رو نگهداری کنین و با سود زیادی اون ها رو بفروشین. توصیه میکنیم مقاله استیکینگ NFT چیست؟ رو هم مطالعه نمایید.

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، برای اینکه بتونین اقدام به خرید توکن های غیر مثلی کنین، باید با انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT اشنایی داشته باشین. از جمله از این پلتفرم ها می تونیم به پلتفرم اوپن سی، سوپر ریر، رریبل و... اشاره کنیم. به این ترتیب شما می تونین با استفاده از این پلتفرم های اسم برده شده، اقدام به خرید و فروش NFT کنین و از این طریق سود به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که باید برای خودتون کیف پول ارز دیجیتال نیز تهیه کنین که از توکن های NFT پشتیبانی می کنه تا بتونین توکن های خریداری شده خودتون رو در ولت ها نگهداری کنین. علاوه بر این، می تونین تصاویر توکن های خودتون رو در تصویر پروفایل صفحات مجازی خودتون قرار بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم؟ اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT بپردازیم و نحوه خرید توکن های غیر مثلی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشین و بتونین توکن های مورد نظر خودتون رو بخرین. همونطور که گفتیم، امروزه با افزایش محبوبیت توکن های غیر مثلی، پلتفرم های خرید و فروش NFT زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. از جمله از این پلتفرم ها می تونیم به پلتفرم اوپن سی، رریبل و سوپر ریر اشاره کنیم. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این پلتفرم ها اقدام به خرید توکن های غیر مثلی کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم؟

در مورد از کجا و چگونه اولین NFT خود را خریداری کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+52 = ?