سرمایه گذاری صبورانه چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سرمایه گذاری صبورانه چیست؟"


  • 18:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 15 دقیقه

سرمایه گذاری صبورانه چیست؟ صبور بودن در هر کاری به شرط اینکه محافظه کارانه، به جا و به موقع باشه به نفع شما خواهد بود. برای رسیدن به موفقیت در هر کاری به تلاش، مطالعه ، مشورت و همفکری نیاز هست. برای اینکه بتونین تو کار سرمایه گذاری هم موفق باشین باید ابتدا با مفهوم سرمایه آشنا بشین و بدونین که تو کدوم گروه از سرمایه گذارها هستین؟ بیش از سه عنصر در سرمایه گذاری صبورانه تاثیرگذارهستش. هرعنصری به صورت مجزا می تونه منجر به بهبود بازدهی شما بشه. در این مقاله با سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن، و دلایل شکست تو سرمایه گذاری آشنا خواهین شد. لطفاً با ما همراه باشین.

 سرمایه گذاری صبورانه چیست

 ساده ترین فرمول حسابداری چیست؟ دارایی = بدهی + سرمایه؛ ساده ترین فرمول در علم حسابداری هستش؛ هرکس بخواد حساب کتاب کاراشو داشته باشه و بدونه چند چند هستش باید این فرمول رو تو کاراش و زندگیش پیاده کنه.
مفهومه بدهی رو همه بلدن، بدهی یا همون قرض و قوله هایی هستش که تا آخر عمر همه بدهی دارن و بدهکارن. اما مفهوم سرمایه رو شاید خیلی باهاش مانوس نباشین و ندونین که سرمایه گذار به کی میگن.

انواع سرمایه گذاری

کلاً دو مدل سرمایه گذار داریم. اگه بدونین تو کدام مدل از سرمایه‌گذاری ها هستین، میتونین مسیر درست تو کار رو انتخاب کنین و موفق بشین.

1-    سرمایه‌گذار محافظه کار

این مدل از آدم ها اهل ریسک نیستن و خیلی محتاطانه و با دقت کارهاشونو انجام میدن . اینها تو کارهایی مثل سپرده گذاری بانکی و یا خرید اوراق بهادار که سودشون حتمی و 100% تضمین شده هستش سرمایه گذاری میکنن. این مدل از آدمها خیالشون از بابت سود دهی راحت هستش و نگرانی از بابت نوسانات بازار و شرایط تورم و اقتصاد و مشکلات جامعه رو ندارن. میدونن که تو موئد مقرر و به میزان مشخص و تعیین شده سود میکنن و به سرمایه هاشون اضافه میشه.

2-    سرمایه‌گذار تهاجمی

یه مدل از افراد هستن که ریسک پذیرن و هیجانات و سود و زیان و افت و خیزهای بازار براشون دلچسب هستش. اینها رو افراد سرمایه گذار تهاجمی میکن. این افراد بر حسب سلیقه خودشون و تجربه کاری و توانایی شون تو بازار بورس، ارزهای خارجی، زمین و املاک و بنگاه های زود بازده سرمایه گذاری میکنن.

اما چیزی که مهم هستش اینه که تو سرمایه گذاری صبورانه شما تو هر مدل از سرمایه گذارها که باشین باید بتونین با صبر و بردباری به دارایی هاتون اضافه کنین تا بتونین بیشتر به سود دهی برسین و سود بالایی داشته باشین. هر چند ممکنه با شرایط پیش بینی نشده و بوجود اومده تو بازار سرمایه گذاری با شکست هم مواجه بشین . 

سرمایه گذاری صبورانه چیست؟ 

منظور از سرمایه گذاری صبورانه همون سرمایه گذاری بلند مدت هستش که شما می تونین تو باز ارزهای دیجیتال، بورس و ... داشته باشین. اگه شما یه فرد سرمایه گذار از نوع تهاجمی باشین و با صبر و حوصله و پشتکار خودتون باتوجه به نوسانات بازار و در نظر گرفتن اوضاع حاکم تو جامعه بتونین سرمایه خودتون رو حفظ کنین و در بهترین حالت به اون اضافه کنین یه سرمایه گذار صبور موفق هستین. 

سرمایه گذارها به دو صورت میتونن دارایی های خودشون رو افزایش بدن؛

•    افزودن پول به سرمایه‌ اولیه

فرض کنیم شما یه شخص محافظه کار هستین و برای دوران بازنشستگی و میان سالی خودتون برنامه ریزی کردین و هر ماه مبلغ مشخصی از حقوقتون رو تو بانک پس انداز می کنین. هر سال که بر حسب تورم به حقوق ها اضافه میشه شما هم باید به میزان پس اندازتون اضافه کنین تا سرمایه گذاری شما هم افزایش پیدا کنه. توصیه میکنیم مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ رو هم مطالعه کنین

•    اضافه کردن دارایی به روش های مختلف

به عنوان مثال شما یک مبلغی رو به عنوان سرمایه اولیه تو بورس یا ارزهای دیجیتال در نظر گرفتین و سود خوبی هم از این کار دارین کسب میکنین، با گرفتن یک وام خوب با درصد پایین از اداره و افزدن اون به میزان سرمایه تو ارزهای دیجیتال دارایی خودتون رو اضافه میکنین و طبیعتاً به همون نسبت هم میتونین سود بیشتری داشته باشین و خیلی راحت و بی دردسر قسط های وام رو هم پرداخت کنین. بعد از مدتی که قسط های وام تموم شدن میبینین که کلی به دارای هاتون اضافه شده و سرمایه تون هم افزایش پیدا کرده.

سرمایه گذاری صبورانه

سرمایه گذاری در اصل یعنی در چه شرایطی صبر کنیم و چطور عمل کنیم تا برای روزهای سخت آماده بشیم و برای آینده با دست پُر جلو بریم. مهم نیست شما از چه ترفندی برای افزایش دارای هاتون استفاده میکنین و یا تو چه زمینه ای سرمایه گذاری میکنین، فقط باید اصول کار رو بلد باشین و با صبر و بردباری و تلاش به موفقیت برسین.
در قسمت بعدی از مقاله سرمایه گذاری صبورانه چیست؟ عناصر اصلی تاثیرگذار در سرمایه گذاری در بازار بورس رو به تفسیرحضورتان بیان می کنیم. 

اول: بازدهی بلندمدت بازار سهام

وقتی سرمایه گذاری با پول واقعی باشه حرف و حدیث های زیادی مبنی بر اینکه پول خودتون رو به خطر انداختین؛ وجود داره. با سرمایه‌ گذاری تو بازار بورس، پول شما میتونه زیان ببینه، با توجه به عدم ثبات بازار و تحریم ها و مشکلات اقتصادی که وجود داره احتمال ورشکستگی کمپانی که سهام اون رو خریداری کردین وجود داره. این قضیه طبیعتاً بی تاثیر بر بازارهای سهام نیستش. 

اخبار زیادی وجود داره که حکایت از دست دادن تمام اموال و دارایی های سرمایه گذاران و متخصصان بورس هستش. این اخبار بسیارهولناک بوده و ترس بسیاری بردل کاربران و سرمایه گذاران بورس وارد می کنه. این قضیه شاید واقعیت خارجی نداشته باشه ولی برخی حقایق بازار به سادگی نشان از وخیم بودن اوضاع دارن.

در علم اقتصاد اصطلاحاتی همچون چرخه‌های رونق و رکود هستش که وارد بازار بورس هم شدن. در بازار سهام از این اصطلاحات تخصصی به عنوان بازار گاوی و خرسی استفاده میشه. براساس سوابق نمودارهای موجود در بازار بورس، بازارسهام به مرور زمان تمایل دارن به سمت بالا حرکت کنن.

بازدهی بلنتد مدت بازار سهام 

دوره بازارهای گاوی (رونق بازار) معمولاً نسبت به شرایط خرسی (رکود بازر) طولانی‌تر هستش و بعد از سقوط بازار، دوره بازیابی شروع میشه. براساس نتایج بدست اومده از تحقیقات متخصصین بازار بورس و سرمایه داری، چنین برمیآید که بازار جهانی سهام دربازه طولانی‌مدت به طور میانگین سالانه 10% بازدهی داره.

دوم: بازگشت به میانگین

واقعیت دیگه ای که تو بازار سهام مشاهده و اثبات شده، ما رو به سوی عنصر دوم صبر هدایت می‌کنه. براساس نوسانات بازارهای گاوی و خرسی؛ احساساتی عمل کردن سرمایه گذاران بی شک بر روند بازار تاثیر گذاره. سرمایه گذاری که بر پایه ترس و طمع انجام بگیره بی شک با مشکلات زیادی روبه رو میشه. بازارهای خرسی و گاوی گرایش خاصی به پیروی از چرخه‌های رکود و رونق اقتصادی دارن.
سرمایه گذاران باید نسبت به این قضیه اطمینان داشته باشن که سهامی که قیمت اون‌ها کمتر از ارزش ذاتی اونهاست خواهان نداره. این مطلب به نوسانات کوتاه مدت بازار و نزول کوتاه مدت سهام مربوط میشه که درعین حال می تونه یک موقعیت خاصی برای رسیدن به ارزش واقعی این سهام ایجاد کنه.

سوم: مهارت سرمایه ‌گذار  

 آخرین عنصرازسرمایه‌ گذاری صبورانه، مهارت سرمایه گذارهستش بسیاری ازسرمایه گذاران علاقمند هستن که اطرافیانشون اونها رو افرادی باهوش و منطقی تصور کنن که می تونن خیلی راحت و آسون در بازار سهام به سود دهی برسن.
مطمئن باشین که با بکارگیری صحیح عناصرسرمایه گذاری صبورانه می تونین موقعیت معاملات خودتون رو تو بلند مدت حفظ کنین. این کار خیلی هم ساده نیست و پیچیدگی های ذاتی خودشو داره، اگر کمی باهوش باشین و تصمیم درست بگیرین می تونین به سود آوری برسین. 

اگرکمی تیزبین باشین و منطقی فکرکنین؛ مطالب بسیارنادری هستن که بتونین بصورت فشرده و فقط درعرض یک شب اونا رو یاد بگیرین. به منظور آموزش و فراگیری مهارت‌های ارزشمند باید حداقل یک سال زمان صرف کنین و مواظب باشین در این مدت هیچ مطلب غیرقابل توجهی شما رو دلسرد یا منصرف نکنه. برای یاد گرفتن هر کاری و کسب موفقیت تو اون کار عنصرزمان بسیار تاثیر گذارهستش. مقاله انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال هم میتونه شما رو بهتر با موضوع سرمایه گذاری در این بازار آشنا کنه.

با گذر زمان و درگیرشدن در افت و خیزهای کار بهتر می تونین با مشکلات کنار بیاین. با وارد شدن به دنیای کار و سرمایه گذاری تو یه کار جدید متوجه میشین که صرفاً میزان سرمایه نمی تونه دلیل اصلی موفقیت تو کارتون باشه؛ بلکه تجربه، زمان ومشاوره از عوامل اصلی تاثیر گذار توکسب موفقیت هستن.

سرمایه گذاری چه مزایایی دارد؟

با سرمایه گذاری می‌تونین با خیالی آسوده به اهداف مالی خودتون دست پیدا کنین.
هر کدام از انسانها برای خود اهدافی دارن؛ اهداف مختلفی مثل خرید منزل مسکونی، خرید خودرو، وسایل نقلیه، مِلک، زمین آپارتمان و ... که نیازمند سرمایه گذاری زیادی بوده و شاید خارج از توانمان باشه. با سرمایه گذاری هدفمند در یک مورد مطمئن و درست می تونین به اهداف خودتون برسین. 

 

سرمایه گذاری هدفمند به شما این اجازه رو میده که بخشی از دارایی های خودتون رو بصورت وجهه نقد دربیارین و به عنوان سرمایه لازم جهت رسیدن به هدف مورد نظرتون از اونا بهره مند شین.
سرمایه گذاری درست و به جا موجب افزایش دارایی شما شده و ارزش دارایی شما رو در شرایط تورمی حفظ می‌کنه. به عنوان مثال اگر شما صاحب ده میلیون تومان وجهه نقد در سال90 بودین؛ می تونستین با آن پول یک خانه نقلی 50- 60 متری بخرین، ویا تو یه دارایی با سود سالانه 30% سرمایه‌گذاری کنین. اگر سرمایه گذاری رو انتخاب می کردین، سرمایه شما در سال 1400 برابربا 7 میلیارد بود و شما می‌تونستین با همین مبلغ یه خانه زیبا و لوکس 200 متری بخرین.

مطمئن باشین با سرمایه گذاری صحیح برای آینده در دوران بازنشستگی هیچگونه دغدغه مالی نخواهین داشت.
تمام انسان های فهمیده و دوراندیش برای دوران پیری و از کارافتادگی خودشون برنامه ریزی داشته و از سنین جوانی و میان سالی به فکر اندوخته ای برای آینده خود شون و خانواده هاشون هستن. برای اینکار بهترهستش مقداری از درآمد خودتون رو تو یه جای خوب ومطمئن که سود دهی مناسبی داشته باشه، سرمایه گذاری کنین.

انواع روش های سرمایه گذاری در ایران کدومها هستن؟

پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در ایران سپرده های بانکی، بازارهای بورس، زمین، مسکن، خودرو، طلا و ارزهای خارجی هستش. هر کدام از این موارد شرایط و مشکلات خاص خودشون رو دارن که درادامه حضورتان گفته میشه.

انواع روش های سرمایه گذاری در ایران کدامند

 
•    سپرده های بانکی

سپرده بانکی یکی دیگه از روش های سرمایه گذاری هستش. این روش برای افرادی که حال و حوصله نوسانات بازار و افت و خیزهای شرایط مختلف بازار رو ندارن گزینه بسیار مناسبی هستش تا بتونن با خیال راحت از میزان سودی که هر ماه بانک بهشون پرداخت میکنه استفاده کنن. سالمندان، بازنشستگان و افراد کم سوادی که هیچگونه اطلاعاتی در مورد روش های سود آوری و سرمایه گذاری ندارن، حوصله هیجانات و شنیدن اخبارهای ضد و نقیض رو ندارن معمولاً از این روش به عنوان منبع پس انداز و سود آوری استفاده میکنن.

با وجود شرایط اقتصادی حاکم برهرجامعه ای میزان این سودها و نحوه پرداختشون متفاوت هستش. تو کشور ایران براساس تورم و شرایط اقتصادی هر ساله بانک مرکزی میزان سوددهی بانکها را اعلام می نماید که می تونه بصورت روز شمار به صاحبان حساب ها تعلق بگیره.
متاسفانه امروزه میزان سودی که بانک ها به مشتریان خود پرداخت می کنند در مقابل تورم موجود در جامعه بسیار ناچیز بوده و پاسخگوی مشکلات اقتصادی خانواده ها نیستش.

•    بورس

یکی از روش های سرمایه گذاری جذاب و پرطرفدار در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه درکل دنیا سرمایه گذاری در بورس و خرید و فروش سهام شرکت‌ها هستش. سرمایه گذاری دراین بازارنسبت به بازارهای دیگه بازدهی بیشتری داشته و میتونه کمک قابل توجهی به رشد اقتصادی کشور بکنه. سرمایه گذاری با پول کم، نقدشوندگی به موقع، قابلیت سرمایه‌گذاری غیر حضوری، امکان مدیریت ریسک و شفافیت اطلاعاتی بالا از مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس هستش.

بورس

 اگه می خواهین خودتون به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنین، بهتر که در ابتدا با بورس و نحوه سرمایه گذاری در آن آشنایی داشته باشین و بتونین مسائلی مثل تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی، اصول روانشناسی معاملات و تکنیک‌های مدیریت سرمایه روبه خوبی موشکافی کنین. اگه هم حوصله و یا فرصت کافی برای انجام این کارها را ندارین می‌تونین واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری رو خریداری کنین ومدیریت دارایی خودتون رو به یک تیم متخصص وبا تجربه که کاربلد این کار بوده وبی شک با صرف هزینه ای ناچیز موجب افزایش دارایی شما خواهند شد، بسپارین. 

•    خودرو

خودرو تو ایران به عنوان یه کالای لوکس و سود آور تبدیل شده بر خلاف دیگر کشورهای دنیا که خودرو فقط یه وسیله نقلیه برای رفاه کاربراش در نظر گرفته شده تو ایران قضیه اش متفاوته. شما می تونین با سرمایه گذاری روی ماشین به سودهای کلانی برسین. البته اگه شگردهای این کار رو بلد باشین بی شک سود آوری شما بیشتر از انچه که مورد نظرتون هست میرسه.

قیمت خودروها درایران بسیار متغیر بوده وتفاوت قیمت بین کارخانه سازنده و بازار آزاد تا چند صد میلیون میرسه. به همین دلیل اگه می خوایین با سرمایه گذاری تو کار ماشین به سودآوری برسین باید شانس داشته باشین و بتونین از کارخونه به قیمت مناسب خرید کنین.

اگه بخواهین برای خرید خودروبصورت مستقیم وبدون واسطه از کارخانه سازنده اقدام کنین تا بتونین به قیمت مناسب بفروشین، باید روی سرمایه ای که در این کار قرار میدین به هیچ وجهه حساب نکنین چونکه بر اساس میزان متقاضی تاریخ تحویل خودروی شما ممکنه با تاخیر مواجه بشه و برنامه ریزی شما برای فروش رو با مشکل روبه رو کنه. از اونجایی که متقاضی خیلی زیاد هستش خرید خودرو ازکارخونه سازنده براساس قوانین خاصی بصورت قرعه کشی انجام میگیره. 

به غیراز هزینه خرید خودرو، هزینه های جانبی دیگه ای مثل نگهداری، تعمیرات، بیمه، سرعت درمعامله به بهای مطلوب و ... ریسک سرمایه گذاری دراین آیتم رو بیشتر از گزینه های دیگه کرده.

ولی از آنجایی که سود حاصل از فروش خودرو بیش از مبلغ مورد تصور شماست، بنابراین ارزش ریسک کردن دارد.

•    زمین و مستغلاتش

سرمایه گذاری در زمین ومستغلات اون مثل مسکن، ویلا و آپارتمان کار هر کسی نیست و بی شک سرمایه بزرگ چند صد میلیونی و یا حتی چند میلیاردی لازم داره. شما نمی تونین ماهانه بخشی از درآمد خودتون رو در این بازار سرمایه گذاری کنین، مگه اینکه درآمد بسیار بالایی داشته باشین؛ یا یک شبه ره صد ساله را پیموده باشین و گنج پیدا کرده باشین.

بیشتر افرادی که سرمایه خرید مسکن و زمین روندارن و درآمد ناچیزی دارن که می خواهن بخشی از آن رو پس انداز کنن، درابتدا همین سرمایه ناچیزشون رو در بازارهایی مثل بورس یا طلا که نیاز به سرمایه اولیه کمتری داره، سرمایه‌گذاری می‌کنن و پس از گذشت چند سال که این سرمایه اولیه به سوددهی رسید، سرمایه خودشونو رو از این بازارها خارج کرده و در زمین یا مسکن سرمایه گذاری میکنن.

زمین و مستغلاتش

یه نکته مهم در بازار مسکن و مستغلات هم که بسیار حائز اهمیت هستش و اون هم اینکه زمین و مسکن قابلیت نقدشوندگی پایینی دارند . سرعت انجام معاملات زمین و مسکن در مقایسه با دارایی هایی مثل طلا و بورس بسیار پایین تر بوده و بازار شفافی برای این کار وجود نداره. شاید هم چندین ماه طول بکشه تا یک قطعه زمین یا یک واحد آپارتمانی به فروش برسه و شما از معامله خودتون به سود مورد نظرتون برسین. 

•    طلا

براساس مطالعات انجام شده، روانشناسان براین باورن که طلا میتونه برای خانمها بسیار شادی آور باشه. به بیان یه محقق ژاپنی حتی اگه خانمی قدرت خرید طلا رو نداشته باشه، نگاه کردن به طلا و جواهرات پشت ویترین ها نیز می تونه حس و حال خانمها رو بهبود ببخشه، بهشون انرژی مثبت القا کنه و اونها رو شاد کنه. تو کل دنیا همه خانمها عشق به طلا و جواهرات دارن و همیشه رو طلا سرمایه گذاری میکنن. طلا ضمن استفاده کردن هر وقت که نیاز به پول داشتین قابل تبدیل به پول هستش و تبدیل کردن طلا به پول نقد به راحتی انجام میگیره.

بازار خرید و فروش طلا متفاوت تر ازمسکن و زمین هستش. دوتا نکته مهم تو خرید طلاهستش اول اینکه باید به عدم تقلبی بودن اون دقت کنین و همیشه از طلا فروشی های مطمئن و قابل اعتماد خریدتونو انجام بدین و موقع خرید حتماً فاکتور خریدتون رو به تاریخ روز دریافت کنین. نکته دوم مسئله نگهداری اون هستش؛ اگه طلایی که خریداری کردن حجم بالایی باشه بهتره که اونارو تو یه جای مطمئن مثل صندوق امانات بانک نگهداری کنین و یا تو خونه تو یه جای امن و دور از دسترس نگهداری کنین. 

•    دلار و ارزهای خارجی 

یکی از روش های سرمایه گذاری پُرسود که بصورت تمام وقت درتمام نقاط دنیا قابل انجام هستش سرمایه گذاری ارزی و دلاری هست. سرمایه گذاری تو این بازار با وجود سود بسیار؛خیلی ریسک پذیر بوده و پُر تلاطم هستش. عوامل زیادی در افت و خیزهای این بازار تاثیرگذارن. روابط اقتصادی، روابط سیاسی، روابط خارجی، حوادث پیش بینی نشده ، جنگ بین دولتها و بلایای طبیعی مثل سیل، سونامی و ... همگی می تونن رو بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذار باشن.

در شرایط کنونی بیشترین ارز مورد معامله دلار آمریکا و یورو هستش. خرید و فروش این ارزها ممکنه تو شرایط خاصی با محدودیت ها و قوانین ویژه ای همراه باشه. به عنوان مثال تو برخی از کشورها مثل ایران خود بانک مرکزی برای هرفردی که به عنوان مسافرخارجی قصد خروج قانونی از کشور رو داشته باشه تو هرسال به میزان مشخص شده ای دلار به قیمت دولتی ارائه میده. خرید و فروش دلار تو بازار آزاد با قیمت های متغیری در حال انجام هستش که بسته به شرایط می تونه متفاوت باشه. هر چند تو صرافی ها باید اینکار انجام بشه اونهم تحت نظارت دولت و با قوانین خاصی که براش در نظر گرفتن.
 

دلار و ارزهای خارجی

شاید دلاری که از صرافی میخرین با دلار تهیه شده از بازار آزاد کمی تو قیمتها متفاوت باشه، اما خیالتون راحته که دلارهاتون تقلبی نیست و با خیال راحت می تونین خرید کنین.امروزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به عنوان یک شغل سود آور تعریف شده که اگه حواستون نباشه خیلی راحت سرمایه خودتون رو از دست میدین و خیلی باید دقت کنین.

افرادی که تمام سرمایه گذاری خودشون رو روی بازار دلار و ارزهای خارجی انجام میدن، هیچوقت نباید موقع خرید و فروش عجله کنن. همچنین اگه تو این کار مبتدی هستن باید از افراد خبره و کار پشته کمک بگیرن و از تجربیات اونها استفاده کنن تا بتونن معاملات درست و سود آوری انجام بدن.

برای اینکه بتونین تو بازار ارز به موفقیت برسین، چند تا مسئله رو باید بدونین یکی اینکه دارایی شخصی خودتون رو که اصلاً بهش احتیاج ندارین و روش حساب نکردین باید تو این کار وارد کنین. چونکه تو این بازاراحتمال نوسان خیلی زیاده ونه تنها ممکن تا مدتها نتونین به سود برسین بلکه تو ضرر هم باشین و اگه پولتون رو لازم داشته باشین اونوقت ضررتون چند برابر میشه و مجبورین ناخواسته ارزهای خودتون رو زیر قیمت خرید بفروشین و این اصلاً خوب نیست.

آشنایی با سرمایه گذاری در چند نقطه مختلف جهان

در قسمت های مختلف جهان مردم چگونه روی دارایی‌های خود سرمایه گذاری می‌کنن؟
پس از آشنایی با مفهوم سرمایه گذاری و مزایای آن بهتر است مروری برآمارهای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه داشته باشیم تا ببینیم مردم سایر قسمت های جهان چگونه درآمدهای خودشون رو مدیریت می‌کنن.

•    ایالات متحده آمریکا

در سال 2020، بازار املاک و مستغلات با 35%، بورس با 21%، سپرده های بانکی با 17% و طلا با 16% به ترتیب مهم ترین و بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری از نظر مردم آمریکا هستن.

سرمایه گذاری در آلمان

 •    آلمان

 مردم آلمان 50% بازار بورس و 50% سپرده های بانکی را به عنوان بهترین روش های سرمایه گذاری انتخاب کردن. بازار املاک و مستغلات با 45%، اوراق بهادار درآمد ثابت با 32% و تجارت کالا با 30% به ترتیب دررتبه های بعدی قرار داشتن.

•    سنگاپور

سنگاپور کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا هستش؛ کشوری بسیار ثروتمند وغنی که با اندونزی و مالزی همسایه بوده و به نیویورک آسیایی معروف هستش. مردم سنگاپوردربازار بورس با 52%، دراملاک و مستغلات 34% و اوراق درآمد ثابت 31% به ترتیب بزرگترین سرمایه گذاری های خودشون رو انجام دادن. 

بهترین سرمایه گذاری برای شما کدوم هستش؟

در ادامه مقاله سرمایه گذاری صبورانه چیست؟ بهترین روش سرمایه گذاری رو برای شما بیان میکنیم. شرایط روحی روانی، باورهای ذاتی ومشخصات شخصیتی هر یک از کاربران با دیگری متفاوت هست. لذا نمیشه برای همه اشخاص بکارگیری یک شگرد سرمایه گذاری رو پیشنهاد داد. افراد مختلف ابتدا باید میزان سرمایه، نگرش خود نسبت به سرمایه گذاری، میزان صبر و حوصله و سطح ریسک پذیری خودشون رو بسنجن و سپس با مطالعه و مقایسه بازارهای متنوع سرمایه گذاری بهترین گزینه رو انتخاب کنن.

یکی از ترفندهای مطالعه در بازار سرمایه گذاری، مطالعه و بررسی پیشینه این بازار در موارد مختلف هست. کاربران می تونن با مطالعه میزان بازدهی هر کدام از روش های سرمایه گذاری در طی دوسه ساله گذشته و کسب تجربه ازعملکرد اونا تصمیم درستی در انتخاب خودشون داشته باشن. به عنوان نمونه در 6 سال گذشته بازار بورس با بازدهی 1660% بهترین عملکرد را در میان سایر گزینه های سرمایه گذاری به خودش اختصاص داده. درهمین بازه زمانی بازدهی بازار طلا 860%، مسکن 615% و دلار 600% و سپرده های بانکی 115%بوده که به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارن.
 

بهترین سرمایه گذاری برای شما کدام است

چند تا از دلایل شکست خوردن تو سرمایه گذاری ها رو براتون لیست کردیم، امیدواریم که بتونیم با دقت کردن به اونا، به کار گرفتنشون و با مشورت گرفتن از افراد خبره و کاربلد بتونین به سرمایتون اضافه کنین و تو سرمایه گذاری تون موفق باشین.

1-    عدم مطالعه، شناسایی دقیق و برنامه ریزی صحیح برای سرمایه گذاری
2-    انتظار طولانی( تعلل درسرمایه گذاری)
3-    توجه بیش ازحد به توصیه دیگران و اصطلاحاً دهنبین بودن
4-    -دم کنترل هیجانات و گوش ندادن به آموزش های مربی
5-    نداشتن صبر و بردباری در انجام کارها و اصطلاحاً عجول بودن
6-    جابجایی درسرمایه‌گذاری(تجارت مکرر)
7-    اعتماد به نفس بیش ازحد 
8-    عدم رعایت تنوع تو سبد سرمایه‌گذاری 

بهترین سرمایه‌ گذاری درتمام طول عمرچیست؟

مشورت؛ همه افراد تو هر زمینه ای که باشن برای کسب موفقیت نیاز به مشاوره و مشورت گرفتن از یک فرد مختصص و کاربلد دارن. به همین علت افرادی که همیشه از مشاوره با متخصصین بهره می گیرن هیچوقت نگران نیستن، دچارتزلزل و خسارت هم نمی شن و خیالشون راحته که کارشون درسته و نتیجه میگیرن. 

دلیل اینکه در سرمایه‌ گذاری شکست می‌خوریم چیه؟عدم وجود تنوع و نو آوری تو سرمایه‌گذاری میتونه یکی دیگر از دلایل شکست تو اون باشه. شما میتونین همزمان تو ملک، بازار بورس، طلا، ارز و زمین سرمایه گذاری کنین، با به هم ریختن بازار یکی از سرمایه گذاری ها که ممکنه دارایی شما را تحت تاثیر قراربده و منجر به کاهش سرمایه شما بشه باید این ضرر را از طریق سایر سرمایه گذاری هاتون تامین کنین تا در مجموع به دارایی هاتون اضافه شه. 

سخن آخر

در پاسخ به سوال سرمایه گذاری صبورانه چیست؟ باید بگیم که سرمایه گذاری صبورانه یعنی بدون در نظرگرفتن وضعیت سهام بازار الان بتونیم با حفظ سهام تو بلندمدت به میزان دارایی های خودمون اضافه کنیم وبه موفقیت برسیم. هرچند ممکنه تو مسیر رسیدن به موفقیت مورد نظرمون با شکست هایی هم روبه بشیم و کاستی هایی هم داشته باشیم.
با یک نگاه کلی به زندگی سرمایه‌گذاران موفق در طول تاریخ به این نتیجه می رسیم که باید یک برنامه مالی و یک نظم رفتاری درست داشته باشیم تا بتونیم تو بازار سرمایه گذاری به موفقیت برسیم. برای پی بردن به اهمیت صبرتو سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از شیوه های دسترسی به اون باید صبور باشین و بامطالعه, مشورت، نظم و برنامه جلو برین والسلام.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری صبورانه چیست؟

در مورد سرمایه گذاری صبورانه چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+76 = ?