مجموعه NFT گربه‌ های جهش یافته چیست؟ همه چیز درباره Mutant Cats NFT

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مجموعه NFT گربه‌ های جهش یافته چیست؟ همه چیز درباره Mutant Cats NFT"


  • 16:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

مجموعه NFT گربه‌ های جهش یافته یا همون Mutant Cats از جمله جذاب‌ ترین و پر سروصدا ترین پروژه‌ های دنیای امروز توکن‌ های غیر قابل تعویض یا NFTها هستش. در سال‌‌ های آتی، این توکن ‌ها انقلابی ‌ترین و بهترین نوآوری در عرصه بلاکچین بودن. به طوری که در مدت زمانی خیلی اندک، تونستن تا میلیون ‌ها دلار سرمایه را به آسونی جذب صنعت بلاکچین کنن.

مطمئناً شما هم همون ابتدا فکر کنین که NFTها یا به عبارتی گربه های جهش یافته تنها عکس ‌ها و تصاویری هستن که علتی برای قیمت ‌های عجیب و غریب اون ها وجود نداره. این طرز تفکر تا همین اواخر کاملاً درست بود ولی تازگیا شاهد گسترش روز افزون و چشمگیر بازار توکن‌ های بی ‌همتا هستیم. مجموعه NFT گربه ‌های جهش یافته و امکاناتی که در اختیار صاحب های این گربه‌ ها قرار میده هم از جمله علت های اثبات این موضوع به شمار میاد. 

محبوبیت گربه‌ های جهش یافته یا همون NFT در دنیا ی توکن ها همواره در حال افزایش چشمگیر هستش ولی خب حالا این سوال پی میاد که ماهیت این گربه ها چی هستش؟! این مقاله رو تا انتها بخونین و با این مجموعه بطور کامل آشنایی پیدا کنین. مقاله NFT چیست؟ شما رو با مفهموم ان اف تی از پایه آشنا خواهد کرد.

مجموعه NFT گربه‌ های جهش یافته

مجموعه NFT گربه‌ های جهش یافته

مجموعه NFT گربه ‌های جهش یافته هم درست شبیه به مجموعه کریپتوپانک از جمله مجموعه های NFTها بوده و تشکیل شده از از ۹٫۹۹۹ دارایی قابل ذخیره هستن. هر کدوم از این گربه‌ ها به واسطه یک تابع الگوریتمی و به صورت منحصر به فرد و شخصی سازی شده ساخته شدن. مقاله کریپتوپانک چیست؟ شما رو بطور کامل با این مجموعه آشنا خواهد کرد.

گربه ‌های جهش یافته چیزی بیشتر از یک اثر هنری ساده هستن. این گربه ‌ها در واقع به عنوان کارت عضویت شما در DAO یا سازمان مستقل غیر متمرکز گربه‌ جهش یافته هم کار میکنن.

هدف سازمان مستقل غیر متمرکز گربه جهش یافته این هستش تا با بهره گیری از منابع مالی در دسترس خزانه این سازمان بتونیم اول Cool Cat NF که بازار خیلی پر شوقی داره را بخریم. قدم بعدی هم خریدن NFTهای مشهور هستش که اسم اون ها خیلی به گوشمون میخوره. در ادامه، دارایی‌ های NFT این خزانه کسر میشه و به صاحب های NFT گربه‌ های جهش یافته در قالب توکن‌ های فیش (FISH) برمیگرده.

البته پروژه گربه ‌های جهش ‌یافته نسبت به تعداد بیشتری از پروژه ‌های مثل خودش در حوضه توکن ‌های غیر قابل تعویض، تفاوت ‌های مهم و اساسی داره. همین تفاوت ‌ها و از همه مهم تر طرز نگرش تیم پشت صحنه اصلی این مجموعه باعث شده تا نگاه ‌ها به طور خاصی به اون جذب بشه.

طریقه پاداش در Mutant Cats به صاحبان توکن از جمله تفاوت ‌های اصلی و مهم اون با بقیه مجموعه ‌های توکن آواتاری هستش. در حقیقت در این پروژه کاربر به ‌عنوان معامله گر یک حق عضویت اضافی میگیره. البته مزایا و خوبی های دیگه ای هم برای دارندگان توکن‌ های فوق الذکر وجود داره.

اگه همه ی موضوع هایی که تا به این قسمت مقاله ذکر کردیم، یه مقدار پیچیده به نظرتون اومد هیچ مشکلی نیس چون در این مقاله میخوایم که بخش‌ های متفاوت پروژه NFT گربه ‌های جهش یافته را به زبان ساده بیان کنیم تا قابل درک تر باشه براتون و نحوه کارکرد DAO را هم آموزش میدیم. می تونید مقاله 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT رو هم برای اشنایی با نحوه ساخت ان اف تی ها مطالعه نمایید.

ماهیت، ظاهر و مفهوم ان اف تی های گربه های جهش یافته Mutant Cat

گربه های جهش یافته Mutant Cat

قبل این که بخش DAO در پروژه گربه‌ های جهش یافته را شروع کنیم به توضیح دادن، اول از هر چیزی می بایست دانش و شناخت پایه ‌ای برای درک ماهیت و ذات یک NFT را داشته باشین.

NFT مخفف عبارت "Non-Fungible Token" و به معنی توکن بی همتا هستش.NFT ها در گروه ارزهای دیجیتال قرار دارن. بر عکس بقیه توکن ‌ها، هر کدوم از NFTها خاص هستن، در نتیجه، NFT های غیر قابل معاوضه به صورت یک به یک با بقیه توکن ‌ها هستن.

برای این که تصویر درست و کاملی از همه این ماجرا داشته باشین، یک اسکناس دلار را در نظر بگیرین. دو فرد مجزا میتونن بدون از دست دادن ارزش پول خودشون دلارشون رو با هم دیگه عوض کنن و علت این کار، قابل تعویض بودن اسکناس‌ های دلار هستش.

دارایی ‌های بی همتا همچون NFTها اینو نشون میدن که اقلام خاص مانند آثار مستقل هنری هستن و نمیشه اون ها را به شکل دلار تعویض کرد.

ممکن هستش برای شما هم سؤال پیش اومده باشه تا اینجا که چهره گربه‌ ها چرا خیلی زیبا نیستش یا دارای المان‌ های عجیب و غریب و بعضی هاشون هم زشت هستش؟! در دید اول به این مجموعه، اولین موردی که ممکن هستش به ذهن هر کسی برسه، تغییرات جهشی گربه ‌ها باشه که اون ها رو از حالت یک گربه عادی خارج کرده. در دنیای امروزی همچین تغییراتی مثل دارا بودن چشم‌ های بیشتر یا توده‌ های چرک و عفونت، از جمله عوارض اصلی و مهم تماس با مواد رادیواکتیوی هستش. مقاله 8 عامل تعیین کننده ارزش  NFT ها هم میتونه برای شما مفید باشه و توصیه میکنیم حتما اون رو مطالعه کنید.

نکته قابل توجه و جالب در این پروژه این هستش که دقیقاً مثل توکن ‌های ارزشمند Cool Cats، تلاش شده تا در قالب هر آواتار و با بهره گیری از ظاهر اون، بعضی از ویژگی ‌ها و صفت های اون هم به نمایش گذاشته بشه. ولی اگه گربه‌ های پروژه Cool Cats را ببینین، با چهره‌ هایی پر انرژی و بعضی موقع ها با نمک روبه‌رو میشین. در حالی که در ظاهر گربه های جهش یافته چنین چیزی نیستش.

مناسب ترین و بهترین کلمه ‌ای که میتونیم برای چهره این گربه ‌ها و توصیفشون بهره بگیریم، کلمه «مریض» هستش. البته این موضوع ارتباط خیلی مهم، عمیق و مستقیم با فلسفه و داستان مجموعه گربه های فوق الذکر داره. در حقیقت چهره گربه ‌های این مجموعه در اثر یک بیماری منتشر شده در شبکه اتریوم به این شکل در اومده!

همینطور اگه بخوایم از فلسفه و هدف این توکن ‌ها بر پایه ظاهر اون ها صحبت کنیم، گزینه زیبایی و جذاب ظاهری برای جلب توجه مخاطب را باید به کل کنار بذاریم! این به این معنی هستش که، قرار نیست کسی با توده ‌های چرکی یا صورت و ظاهر بهم‌ ریخته و چشم ‌های اضافی این گربه ‌ها تحت تأثیر قرار بگیره و وسوسه بشه تا مالکیت یک یا تعدادی از اون ها را بگیره!

در حقیقت این ظاهر ها برای گربه ‌های جهش ‌یافته رادیو اکتیوی هر کدوم نشون دهنده ویژگی ‌هایی منحصر به فرد هستن. همین ویژگی ‌ها و قابلیت‌ هایی که اون ها به صاحب های خودشون میدن، باعث شده تا محبوبیت آن ‌ها در مقایسه با بقیه توکن‌ های شبیه خودشون به مقدار زیادی افزایش پیدا کنه. تعداد زیادی از این توکن ‌ها در مجموعه ‌های شبیه خودشون در گربه ‌‌های جهش‌یافته، دارای آواتار های شبیه هم دیگه هستن.

اما تعداد خیلی کمی در این مجموعه‌ ها با شکل و ویژگی‌ های متفاوت وجود داره که در حال حاضر قیمت و ارزش خیلی بیشتری دارن یا در آینده‌ ای نه چندان دور به اون دست پیدا میکنن. نکته جالب و قابل توجه، یکی از تفاوت ‌های پروژه Mutant Cats با بقیه پروژه‌ ها این هستش که تیم توسعه در پشت صحنه این توکن ‌ها همیشه در حال سعی و تلاش برای به حداکثر رسوندن قابلیت‌ ها و به وجود آوردن زمینه سود حداکثری برای مالکان و دارندگان توکن ‌ها هستن.

ویژگی ظاهری آواتار کالکشن گربه های جهش یافته Mutant cats 

کالکشن گربه های جهش یافته

برخی از توکن های بی همتا، با توجه به ذاتی که دارن خاص شدن. بعضی دیگه از ترکیب آیتم های متفاوت به وجود اومدن که هر آیتم با توجه به ویژگی و فراوانی که داره، به اون NFT ارزش میده. نکته مشترکی که میان تمامی این دارایی های دیجیتال وجود داره، ویژگی های مشترکشون هستش.

مجموعه گربه های جهش یافته همچون مجموعه NFT میمون های کسل، آزوکی، مون بردز و غیره از ده هزار آواتار یا بهتره دقیق تر بگیم از 9999 آواتار تشکیل شده. این آواتار ها شاید از نظر ظاهری و چهره مقداری عجیب و غریب به نظر بیاند. بنا بر گفته های سازندگان این کالکشن ظاهر خاص گربه ها به دلیل مبتلا شدن به یک بیماری عجیب می باشد. اما چه ویژگی های مرموزی در آواتار های این کالکشن قابل مشاهده است؟ که باعث ایجاد تفاوت با سایر کلکسیون ها شده است.

  • چشم هایی درشت و رنگی
  • دیده شدن اشعه گاما بر روی پوست آنها
  • لباس های خاص و پاره شده

سایر ویژگی های مجموعه nft گربه های جهش یافته

مجموعه nft گربه های جهش یافته

 NFTها علاوه بر این که بی همتا هستن، به صورت گواه اثبات حق مالکیت بر اقلام و آیتم ‌های خاص هم به شمار میان. این آیتم ‌ها میتونن ذات دیجیتالی، بومی و یا فیزیکی داشته باشن. برای همین، NFTها واقعا میتونن نشون دهنده هر چیزی در بلاک چین باشن. تنها کاری که لازم هست انجام بدین، نگهداری یک NFT در کیف پول ارز دیجیتال هستش تا حق مالکیت خودتون در قبال اون چیز رو اثبات کنین.

NFT گربه ‌های جهش یافته تشکیل شده از ۹٫۹۹۹ گربه هستش که بایک بیماری مرموز تغییر شکل پیدا کردن. در ادامه این ماجرا، خصوصیت ‌های عجیب و غریب همچون چشم‌ های غول‌آسا (cyclops)، پوستی با اشعه گاما و لجن رادیواکتیو هم به اون ها اضافه شده. افزون بر زیبایی بصری، این گربه ‌ها خوبی های دیگه ای را هم برای صاحب های خودشون دارن. از جمله :

۱- داشتن دسترسی و حقوق رای ‌دهی در سازمان مستقل غیر متمرکز گربه ‌های جهش یافته

۲- ۱۰ توکن FISH به صورت روزانه و در ازای هر NFT گربه جهش یافته

۳- استیکینگ NFT گربه‌ های جهش یافته و ایردراپ ‌ها

سازمان مستقل غیر متمرکز این پروژه هدف خاصی داره. این سازمان تصمیم داره تا با بهره گیری از حق امتیاز ‌های جمع‌ آوری شده از فروش گربه‌ های جهش یافته درOpenSea، منابع مالی خزانه DAO را تامین کنه. بعدش از این منابع مالی برای خریدنNFT های مجموعه Cool Cats استفاده میشه.

علت خاص بودن ان اف تی های گربه های جهش یافته

ان اف تی های گربه های جهش یافته

از جمله مهم ترین ویژگی و اصلی ترین علت ارزشمندی توکن های بی همتا، خاص بودن اونا هستش. به عبارت دیگه هر کدوم از NFT ها هیچ نسخه 100 درصد مشابهی رو ندارن؛ همون طور که یه گردنبد یا انگشتر منحصر به فرد و انحصاری هستش. از طرف دیگه ارزش و قیمت هر کدوم از این توکن های بی همتا با هم دیگه متفاوت هستش و بر اساس و پایه ویژگی هاش تعیین میشه.

ویژگی های اصلی کالکشن های NFT گربه های جهش یافته

مجموعه ان اف تی هایی مثل گربه های جهش یافته و غیره دارای فاکتورهای خاصی هستن که در ادامه میخواهیم بهشون اشاره کنیم.

•    ان اف تی ها کمیاب هستند!

از جمله جذاب ترین و قابل ذکر ترین ویژگی ها در NFT ها که تاثیر بسزایی، روی قیمت و ارزش اونا میذاره، کمیاب بودن اون توکن هستش. البته توسعه دهنده های یک کلکسیون میتونن به تعداد نا محدودی از توکن هاشون رو به وجود بیارن اما در بیشتر موارد ترجیح میدن توکن هاشون محدود باشه. حتی بعضی از ان اف تی ها وجود دارن که فقط یه نسخه از اونا وجود داره!

•    غیر قابل تخریب بودن ان اف تی ها!

هر توکن غیر قابل تعویض، با بهره گیری از یک قرارداد هوشمند ساخته شده. به همین علت امکان از بین بردن و تخریب این توکن ها وجود نداره. به عبارتی با توجه به قانون پایستگی،NFT ها نه به وجود میان و نه از بین میرن؛ بلکه مالکیتشون از شخصی به شخص دیگه منتقل میشه.

•    تغییر تحول مشارکت و سرمایه‌ گذاری در رمز ارز ها

NFT گربه های خونسرد (Cool Cat NFTs) کلکسیون دیگه ای از ۹٫۹۹۹ گربه‌ ای هستن که به شکل رندوم ساخته شدن. با این حال، این گربه‌ ها قبل از گربه‌ های جهش یافته پا به بازار NFT گذاشتن و موقعیت خودشون را در بین کلکسیونر ‌های NFT پیدا کردن.

•    تبدیل اثر موسیقی به NFT

هر سری که سازمان مستقل غیر متمرکز یک NFT گربه خونسرد را میخره، ارزش و قیمت اون را با بهره گیری از پلتفرم Fractional کسر کرده و حق مالکیت اون را در قالب توکن FISH به معامله گر های گربه‌ های جهش یافته میدن. Mutant Cats DAO تصمیم گرفته که تا در آینده به زمینه NFTهای شناخته شده و محبوبی همچون CryptoPunks ،Bored Ape Yacht Club و CyberKongz هم وارد بشه.

با در نظر گرفتن همه مواردی که تا به این اینجای مقاله ذکر کردیم، میدونیم حق مالکیت NFT گربه‌ های جهش یافته‌، باعث میشه شما دسترسی مستقیم به NFTهایی با ارزش و قیمت بالا همچون Cool Cats و به همین زودی، CryptoPunks و BAYC از طریق قدرت خرید کلکسیونی داشته باشین.

استیکینگ Mutant Cat DAO و توکن FISH

ان اف تی گربه های جهش یافته

خب الان میدونیم که هر کدوم از NFT گربه ‌های جهش یافته به مالک خودشون امکان دسترسی و حق رای‌ دهی در سازمان مستقل غیر متمرکز را میدن. افزون بر این، هدف سازمان مستقل غیر متمرکز این پروژه خریدن NFTهای گربه های خونسرد از طریق حق امتیاز فروش در OpenSea، و بعدش جدا کردن حق مالکیت و منتقل کردن اون به صاحب های NFT گربه‌ های جهش یافته از طریق توکن FISH است.

از اونجایی که مالکیت توکن FISH حق مالکیت قسمتی از NFTهای گربه ‌های خونسرد (و بقیه NFTهای با ارزش بعد از شروع دوره تنوع ‌بخشی) را در اختیار و دسترس شما قرار میده، کسب توکن ‌های FISH از مهم ترین و اساسی ترین کارها به شمار میان. برای به دست آوردن توکن‌ های FISH دو تا انتخاب بیشتر ندارین:

۱ NFT- گربه ‌های جهش یافته را استیک کنین.

۲- در سوشی‌ سواپ توکن FISH بخرین.

اگه از طریق استیکینگ NFT وارد این مسیر میشین، کیف پول شما توسط توکن‌ های FISH شارژ میشه و این توکن ‌ها هر موقع قابل برداشت هستن. از اون جا که عجله و علتی برای برداشت توکن ‌های FISH وجود نداره، بهترین و مناسب ترین استراتژی این هستش تا توکن ‌های FISH را برای یه مدتی جمع ‌آوری یا نگه داری کنیم.

عوامل تعیین‌کننده ارزش و قیمت NFT گربه های جهش یافته

میشه گفت که به طور تقریبی ۹۲ درصد همه NFT گربه‌ های جهش یافته استیک شده و در حال گرفتن توکن FISH هستن. برای این که مطمئن بشیم همه ی روند کاری این پروژه را یاد گرفتین، در ادامه 2 مورد از نکته های مهم و اساسی مربوط به Mutant Cat NFTs و توکن ‌های FISH ذکر شده:

NFT گربه‌ های جهش یافته اجازه دسترسی داشتن به سازمان مستقل غیر متمرکز ، قدرت رای ‌دهی و دریافت ۱۰ توکن FISH به صورت روزانه را به شما میده. قابل ذکر است که توکن ‌های FISH در بازار ‌های ثانویه لیست شدن، احتیاجی نیستش تا مالک یک گربه جهش یافته باشیم تا به خزانه NFT سازمان مستقل غیر متمرکز دسترسی داشته باشیم. ولی در این حالت حق رای‌ دهی در DAO را نخواهین داشت و در تصمیم ‌گیری انتخاب NFTهایی که DAO تصمیم به خریدن اون ها را داره هم نقشی ندارین.

مزایده NFT چیست؟

NFT گربه های جهش یافته

همون گونه که قبل تر هم گفتیم، از جمله راه های خرید و فروش NFT ها، مزایده هایی هستش که در پلتفرم های متفاوت انجام میشه. معمولاً فروشنده قیمتی را از پیش برای توکن غیر قابل معاوضه مشخص میکنه. ولی خریدار ها میتونن پیشنهاداتشون را برای فروشنده بفرستن. بالاخره کسی NFT را دریافت میکنه که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده باشه. بعضی موقع ها امکان داره که قیمت های پیشنهادی بسیار کم باشن و فروشنده معامله ای انجام نده. همچنین بعضی موقع ها قیمت بیشتر از حد انتظار بالا میره. توکن های زیادی وجود دارن که با قیمت های میلیونی به فروش میرسن.
دلیل غیر قابل تقسیم بودن ان اف تی ها

هر بیت کوین تا هشت رقم اعشار تقسیم میشه و احتیاجی نیست که حتماً یک واحد کامل از این رمز ارز را بخرین. این موضوع در مورد تمامی ارز های دیجیتال صدق میکنه اما هنگامی که موضوع بحث ما توکن های بی همتا باشه، قضیه یکم متفاوت تر میشه. همون طور که نمیتونین 0.1 از یه بلیط را بخرین و این دارایی قابل تقسیم نیستش، NFT ها هم به همین صورت هستن. به عبارتی، می بایست هر ان اف تی رو به طور کامل بخرین.

تولید مثل گربه ‌های جهش یافته

گربه ‌های جهش یافته و توکن ‌های FISH کاربرد های عجیب و جالبی دارن. در آینده نزدیک شاهد ترکیب شدن این توکن ‌ها برای تولید مثل کردن و ساخت NFTهای تازه، مینت کردن یاران گربه ‌ها و دریافت ایردراپ‌ها برای رسیدن به نقاط عطف استیکینگ خواهیم بود.

با این که جزئیات این موضوع هنوز اعلام نشدن، احتمال این که تولید مثل کردن و ساخت NFT های تازه به 2 NFT گربه‌ های جهش یافته و یا 1 Mutant Cat و به مقداری توکن FISH احتیاج داره.

از جمله جالب ترین و مورد توجه ‌ترین پروژه‌ هایی که روند تولید مثل NFT را با موفقیت شروع کرده میشه به Bored Ape Yacht Club اشاره کرد. پروژه BAYC در همین مسیر به همه ی صاحب های NFT میمون ‌های کسل یک NFT سرم جهش یافته هدیه میده. در ادامه، NFT میمون‌ های جهش یافته به وجود میان.

حرف آخر

با توجه به مواردی که در این مقاله براتون ذکر کردیم، نباید شک داشته باشین که خرید و معامله کردن توکن‌ های فوق، یک سرمایه ‌گذاری سود آور، بلند مدت و پایدار هستش. برعکس سرمایه ‌گذاری در بازار رمز ارز ها، سرمایه ‌گذاری در توکن ‌ها تا حد خیلی بیشتری میتونه کم ‌ریسک و پایدار تر باشه. چون که به طور معمول تأثیر پذیری این نوع سرمایه ‌های دیجیتالی از عوامل غیر اقتصادی متفاوت با ارزهای دیجیتال هستش.

توکن گربه‌ های جهش ‌یافته را در حقیقت میشه دروازه‌ ای برای ورود به دنیای بزرگ NFTها و سود آوری مطمئن تر و بلند مدت از اون ها به حساب آورد. چون که دید این پروژه تنها به خودش نیست و تلاش میکنه تا در همه ی پروژه‌ های مثل خودش در زمینه توکن‌ های بدون تعویض مشارکت و سود آوری داشته باشه. در نتیجه با خریدن توکن گربه های جهش یافته، نه ‌تنها در سود آوری مستقل اون بلکه میتونین در سود حداکثری حاصل از خریدن بقیه توکن‌ های پر آوازه بازار هم شریک بشین.

این از جمله بهترین روش‌ های کسب درآمد غیر فعال از دنیای بلاکچین و رمز ارز ها هستش. البته پیش ‌بینی میشه با توجه به جدیت تیم توسعه پروژه Mutant Cats، مزایا و قابلیت ‌های دیگه هم در آینده نه چندان دور به منظور حضور هر چه پررنگ ‌تر و محسوس تر سرمایه ‌گذاران و خریداران توکن ‌های بی همتا به اون اضافه بشه.

بازار توکن‌ های بی ‌همتا برای زنده ماندن احتیاج به تامین خواسته ‌های کلکسیونر ها و عرضه خدمات به صاحب های NFT را داره. حق تصمیم‌ گیری در مورد سازمان مستقل غیر متمرکز برنامه زیرکانه ای هستش که توسط پروژه NFT گربه‌ های جهش یافته عرضه شده. قیمت و ارزش بالا ی این اثر ها و مجموعه ‌هایی همچون Mutant Cat NFTs سبب جلب توجه قشر منحصر به فردی به اون شده و برای بقا همیشگی این بازار احتیاج داره تا مردم بیشتری را به این حوضه جذب کنه. ممکن کردن استیکینگ توکن فیش (FISH) تصمیم جذاب و جالب دیگه ای برای به دست آوردن درآمد کاربران هستش. می بایست توجه کرد در آینده چه امکانات بیشتری به این پروژه اضافه میشه و در جذب کاربر ها چه تاثیری خواهد داشت.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مجموعه NFT گربه‌ های جهش یافته چیست؟ همه چیز درباره Mutant Cats NFT

در مورد مجموعه NFT گربه‌ های جهش یافته چیست؟ همه چیز درباره Mutant Cats NFT نظر دهید
سوال امنیتی :3+63 = ?