استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

  • 12:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

استفاده از استاپ لاس یا حد ضرر در معاملات ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. زیرا به معامله‌گران کمک می‌کند ضررهای خود را محدود کرده و به حداقل برسانند. بازار ارزهای دیجیتال به شدت نوسان دارد و قیمت‌ها ممکن است به سرعت تغییر کنند. بنابراین پیشبینی زمان مناسب فروش برای معامله‌گران دشوار می‌شود. با دستورات استاپ لاس، معامله‌گران می‌توانند قیمت از پیش تعیین‌شده‌ای را برای فروش دارایی در حال سقوط تعیین کنند تا از ضرر زیاد جلوگیری شود. با این کار می‌توان حفظ سرمایه را تضمین نمود و حتی در بازارهای پرنوسان هم در امان بود.

حد ضرر یا استاپ لاس

حد ضرر یا استاپ لاس چیست؟

استاپ لاس (Stop-loss) اصطلاحی در معاملات ابزارهای مالی ازجمله ارز دیجیتال است که به دستور فروش از پیش تعیین شده معامله‌گران برای کاهش زیان اطلاق می‌شود. این روش به‌طور گسترده برای کاهش ریسک ناشی از ماهیت غیرقابل پیش‌بینی معاملات ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. دستور حد ضرر معامله‌گران را قادر می‌سازد تا از هرگونه حرکت غیرمنتظره قیمت‌ها در امان بمانند. کاری که با خودکار کردن فروش یک ارز دیجیتال خاص در صورت رسیدن ارزش آن به یک سطح قیمتی خاص انجام می‌شود.

دستور استاپ لاس یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های مدیریت ریسک در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال است. زیرا قیمت ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین می‌تواند در عرض چند ساعت افزایش یا کاهش یابد که پیش‌بینی موفقیت‌آمیز مسیر بازار را برای معامله‌گران چالش‌برانگیز می‌کند. سفارش‌های توقف ضرر به معامله‌گران کمک می‌کند تا با تعیین قیمت فروش خاص برای ارز دیجیتال، ضرر خود را محدود نمایند. اگر قیمت ارز دیجیتال به زیر سطح قیمت از پیش تعیین شده کاهش یابد، سیستم به‌طور خودکار دارایی را می‌فروشد تا ضرر معامله‌گر به حداقل برسد.

چرا دستور حد ضرر اهمیت دارد؟

دستور توقف ضرر ابزاری حیاتی است که توسط سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این سفارش به افراد امکان می‌دهد زمانی که قیمت دارایی به زیر یک آستانه از پیش تعیین شده رسید، از معامله خارج شوند. دلایل اهمیت فراوان استفاده از دستور حد ضرر به شرح زیر است.

1. بازار بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی

بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثبات است و این موضوع پیش‌بینی دقیق جهت قیمت‌ها را برای سرمایه‌گذاران دشوار می‌کند. دستور استاپ لاس زیان‌های احتمالی معامله‌گران را کاهش می‌دهد و فشار مرتبط با از دست دادن سریع دارایی‌ها را از بین می‌برد. معامله‌گران با اجرای دستورات استاپ لاس تاثیر نوسانات منفی قیمت‌ها را محدود می‌کنند و امکان مدیریت موثر ریسک و آرامش خودشان را فراهم می‌آورند.

2. محافظت از سودهای بالقوه

سفارش‌های حد ضرر به افراد کمک می‌کند تا از سودهای بالقوه خود بهره ببرند. هنگامی که معامله‌گران یک دستور استاپ لاس را با قیمت مشخصی تنظیم می‌کنند، در صورت افت ناگهانی قیمت از سرمایه‌گذاری آن‌ها محافظت می‌شود. اگر قیمت دوباره شروع به افزایش کند، دستور استاپ لاس با اجرای خودکار خود می‌تواند به نفع آنها باشد. به این ترتیب، افراد حتی در زمانی که به‌طور فعال بر حرکت قیمت نظارت نمی‌کنند، سود خود را حفظ خواهند کرد.

3. صرفه‌جویی در زمان

استفاده از سفارش حد ضرر یک استراتژی موثر برای معامله‌گرانی است که زمان لازم را برای نظارت مداوم بر بازار ندارند. این سفارش‌ها را می‌توان برای معامله خودکار یک دارایی در زمانی که شرایط بازار مساعد است استفاده کرد. همچنین برای اطمینان از بسته شدن معامله در زمانی که قیمت به آستانه ضرر از پیش تعیین‌شده می‌رسد، استفاده می‌شود. این رویکرد به معامله‌گران کمک می‌کند تا از تصمیم‌گیری‌های هیجانی به دور باشند.

4. افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار

سفارش‌های حد ضرر باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. زیرا ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان را کاهش می‌دهد. مقایسه بازار کریپتو با سایر بازارهای مالی به دلیل ساختار منحصربه‌فرد آن بسیار اشتباه است. بنابراین، استاپ لاس به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا ریسک‌ها را به حداقل رسانده و با اطمینان بیشتری معامله کنند. این امر درنهایت می‌تواند به رشد حجم معاملات و نقدینگی بازار ختم شود.

5. خروج از بازار با قیمت بهینه

حد ضرر در معاملات کریپتو به معامله‌گران کمک می‌کند تا با قیمت‌های بهینه وارد بازار شده و از آن خارج شوند. هنگامی که فرد یک دستور استاپ لاس برای فروش یک دارایی تعیین می‌کند، حتی در صورت عدم آنلاین بودن فرد نیز به‌طور خودکار اجرا می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذار با قیمتی مطلوب از بازار خارج می‌شود و هرگز با ضرر زیاد یا انحلال سرمایه روبرو نخواهد شد.

6. انعطاف‌پذیری بیشتر

درنهایت، افراد با سفارش‌های استاپ لاس به انعطاف‌پذیری بیشتری دست می‌یابند. زیرا اگر قیمت‌ها شروع به افزایش کند، می‌توانند سفارش را بالاتر ببرند. درنتیجه سود را تضمین کرده و ریسک را به حداقل خواهند رساند. از سوی دیگر، با کاهش قیمت‌ها و در صورتی که انتظار بازگشت دارند، دستور توقف ضرر را کاهش می‌دهند. این انعطاف‌پذیری در بازار ارزهای دیجیتال بسیار ضروری است، چرا که حرکت سریع قیمت‌ها در هر زمان دور از انتظار نیست.

تمام پلتفرم‌ها ابزار حد ضرر دارند؟

حد ضرر یک ویژگی محبوب در بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی است. اما همه پلتفرم‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال این ویژگی را ارائه نمی‌دهند. علاوه بر این، همه سرمایه‌گذاران ممکن است به دستور استاپ لاس نیاز پیدا نکنند. زیرا این ویژگی ممکن است با استراتژی سرمایه‌گذاری یا تحمل ریسک آن‌ها همخوانی نداشته باشد.

بنابراین، افراد باید ویژگی‌ها و ابزارهای ارائه شده توسط پلتفرم‌های مختلف ارز دیجیتال را بررسی و درک کنند. بدین ترتیب، پلتفرمی را انتخاب خواهند کرد که به بهترین وجه با نیازهای فردی آنها مطابقت دارد. در کل، معامله‌گران باید استراتژی‌های مدیریت ریسک خود را اولویت‌بندی کنند و از تمام ابزارهای موجود برای به حداقل رساندن زیان‌های احتمالی در معاملات بهره ببرند.

جمع‌بندی

دستور حد ضرر ابزاری ضروری برای مدیریت ریسک در بازارهای مختلف ازجمله ارزهای دیجیتال است. این ابزار تاثیر نوسانات بازار را کاهش می‌دهد و با اطمینان بیشتری از سرمایه‌گذاری‌های فرد محافظت می‌کند. با اجرای دستورات استاپ لاس، افراد می‌توانند از سودهای بالقوه استفاده کنند. همچنین بدون توجه مستمر به بازار معامله کنند و با قیمت‌های بهینه از بازارها خارج شوند. بنابراین، دستور استاپ لاس ابزاری حیاتی برای مدیریت ریسک و تضمین سودآوری بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.