رایج ترین روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ

  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

رایج تری روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ؛ آیا دوست دارین با این ترفندها آشنا بشین؟ آیا می دونین صرافی یونی سواپ چیست؟ انواع روش های کلاهبرداری در صرافی UniSwap کدامند؟ راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری در یونی سواپ چیست؟ صرافی یونی سواپ چجوری کار می کنه؟ چرا هکرها صرافی یونی سواپ رو به عنوان بستری برای کلاهبرداری ها انتخاب می کنند؟

 در این بحش از مباحث آموزش ارز دیجیتال میپردازیم به دیفای و روش های کلاهبرداری در آن. دیفای(DeFi) موفقیت های زیادی رو در طی سال های اخیر به دست اورده و توکن های این حوزه در حال حاضر 37 میلیارد دلار دارایی دیجیتال ذخیره کرده. به این ترتیب، بستری مثل صرافی یونی سواپ هم به بهترین پلتفرم جذب کاربران فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز تبدیل شده که امروزه کلاهبرداری های زیادی در بستر این صرافی غیرمتمرکز انجام می گیره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ بهتون ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ بپردازیم.

آشنایی با صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

آشنایی با صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

صرافی یونی سواپ(UniSwap) یکی از بزرگ ترین و معتبرترین صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هست که کاربران می تونن با استفاده از این صرافی رمزارزهای مورد نظر خودشون رو خرید و فروش یا مبادله کنند. همچنین کاربران در پلتفرم یونی سواپ امکان ساخت و ایجاد رایگان رمزارزهای جدید و جمع آوری سرمایه واسه پروژه های کریپتویی رو دارن. توجه داشته باشین که صرافی یونی سواپ در سال 2018 میلادی راه اندازی شده و بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کنه و با مکانیزم اسمارت کانترکت ها سازگار هست.

جالب اینجاست که بدونین یونی سواپ(UniSwap) نوعی صرافی غیرمتمرکز هست که فعالیت در اون نیازی به احراز هویت نداره و فقط با اتصال کیف پول به این صرافی میشه خرید و فروش انجام داد. همچنین یونی سواپ به بعنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای شناخته میشه و به عنوان قسمتی از این جنبش، به منظور به انجام روندن معاوضه توکن های مبتنی بر اتریوم(ERC-20) مختلف توسط استخرهای نقدینگی تبدیل شده. این صرافی کاربران فعال زیادی داره.

مقاله پیشنهادی: 5 روش تشخیص کلاهبرداری در پروژه های دیفای

انواع راه های کلاهبرداری در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

انواع راه های کلاهبرداری در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

همونطور که گفتیم، یونی سواپ(UniSwapp) یکی از محبوب ترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال بر پایه بلاک چین اتریوم هست. با افزیش محبوبیت صرافی یونی سواپ و جلب توجه کاربران زیاد، کلاهبرداری در این صرافی هم بیشتر شد. در حال حاضر کلاهبرداری های مختلفی در صرافی یونی سواپ رخ میده که باعث میشه تا کاربران زیادی سرمایه های خودشون رو از دست بدن. در ادامه برخی از روش های رایج کلاهبرداری در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ رو بررسی می کنیم تا با این کلاهبرداری ها آشنا بشین.

•    ساخت توکن جعلی

یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ، ساخت و انتشار توکن جعلی هست. بهتره بدونین از اونجایی که امکان لیست کردن همه توکن ها و رمزارزها برای همه کاربران این صرافی در دسترس هست، کلاهبرداران در کلاهبرداری صرافی همیشه روشی واسه لیست کردن توکن های جعلی پیدا می کنند و با فروش اون ها به خودشون سود و خریداران رو با توکن های بی ارزش ول می کنند.

مقاله پیشنهادی: 5 روش برای شناسایی توکن های NFT جعلی

•    بالا کشیدن نقدینگی

بالا کشیدن نقدینگی هم یکی دیگه از رایج ترین روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ(UniSwap) هست به راگ پولز معروفه. توجه داشته باشین که بالا کشیدن نقدینگی در صرافی یونی سواپ وقتی اتفاق می افته که اتریوم رو از استخرهای نقدینگی جدید بیرون میارن و توکن جدید یهویی قیمتش افت می کنه. قربانیان این کلاهبرداری دیگه قابلیت فروش توکن های جدید و برگشت سرمایه خودشون رو ندارن.

•    کلاهبرداری از طریق میم کوین ها

یکی دیگه از روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ، کلاهبرداری از طریق میم کوین هاست. ممکنه میم کوین ها رمزارزهای تقلبی نباشن، ولی با همه این شرایط معمولا می تونه نشون دهنده تکن هایی با بازده نمایی در مدت زمان کوتاه غیرواقعی باشه. معمولا این دسته از رمزارزها در بازاریابی به کار گرفته میشن که مزیت های فوق العاده در رسانه های اجتماعی به دنبال دارن. به هر حال، اگه می خواهین روی این نوع از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنین، باید ریسک از دست دادن دارایی های خودتون رو قبول کنین.

•    مهندسی اجتماعی

مهندسی اجتماعی هم یکی دیگه از روش های کلاهبرداری رایج در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ(UniSwap) هست. کلاهبرداران در این روش، تکنیک های گیج کننده ای رو واسه تشویق شرکت کننده ها در واگذاری توکن هاشون ارائه کردن. یکی از تندهای جدید، استفاده از ابزارهای حرفه ای برای سواپ و تبادل ارزهای دیجیتال در صرافی های غیرمتمرکزی مثل یونی سواپ هست. جوری که به نظر برسه گروه یا مجموعه ای شامل افراد موثر، در حال سرمایه گذاری روی یه ارز دیجیتال یا توکن خاصی هستن.

نحوه جلوگیری از کلاهبرداری در یونی سواپ چگونه است؟

نحوه جلوگیری از کلاهبرداری در یونی سواپ چگونه است؟

همیشه باید سعی کنین تا قبل از واریز سرمایه در هر پلتفرم یا صرافی، تحقیقات و بررسی های لازم رو انجام بدین. شما می تونین کلاهبرداری ها رو در صرافی یونی سواپ شناسایی کرده و ازشون جلوگیری کنین. برخی از راهکارهای شناسایی کلاهبرداری ها در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ عبارت هستن از:

•    تحقیق در مورد پروژه مورد نظر
•    بررسی قراردادهای هوشمند و ممیزی کد
•    تایید با استفاده از منابع قابل اعتماد
•    تجزیه و تحلیل آدرس قرارداد
•    بررسی کردن اکانت رسانه های اجتماعی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ بهتون ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ بپردازیم. همونطور که گفتیم، صرافی یونی سواپ(UniSwap) یکی از بزرگ ترین و معتبرترین صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هست که کاربران می تونن با استفاده از این صرافی رمزارزهای مورد نظر خودشون رو خرید و فروش یا مبادله کنند. همزمان با افزایش محبوبیت صرافی یونی سواپ و تعداد کاربران اون، کلاهبرداری در این صرافی هم بیشتر به چشم می خوره. مهاجمان با استفاده از روش های مختلفی اقدام به کلاهبرداری می کنند و سرمایه کاربران صرافی یونی سواپ رو به سرقت می برن. از جمله از روش های کلاهبرداری در یونی سواپ می تونیم به ساخت توکن جعلی، کلاهبرداری با میم کوین ها، مهندسی اجتماعی و.... اشاره کنیم.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد رایج ترین روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ

در مورد رایج ترین روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ نظر دهید
سوال امنیتی :3+93 = ?