5 سوال برای جلوگیری از ضرر در ترید که باید از خود بپرسید!

  • 12:02 1403-02-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

5 سوال مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها؛ آیا دوست دارین با این سوالات مهم آشنایی داشته باشین؟ ضرر در ترید و معامله گری ارز دیجیتال چیست؟ محدود کردن ضرر یا سود در ترید رمزارزها چه مزایایی به همراه داره؟ چیکار کنیم تا کمتر محتمل ضرر در خرید و فروش ارزهای دیجیتال بشیم؟ چرا بیشتر تریدرها و معامله گران در بازار کریپتو ضرر می کنند؟ چه سوالاتی رو باید قبل از ترید از خودمون بپرسیم؟

داشتن یک دوره آموزش ارز دیجیتال مناسب برای جلوگیری از ضرر در بازار ارزهای دیجیتال یکی از واجبات ورود به این بازار است. ضرر در ترید یا معامله ارزهای دیجیتال یه اصل و اتفاق غیرقابل انکار محسوب میشه. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشین که در اینجا راه ها و روش هایی رو یاد بگیرین که بتونین به کمک اون ها هیچ وقت ضرر کردن در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی رو تجربه نکنین. شما فقط می تونین جلوی ضررهای احتمالی در ترید رمزارزها رو با استفاده از روش هایی بگیرین. ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ضرر در بازار ارزهای دیجیتال بهتون ارائه کنیم و به بررسی 5 سوال مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها بپردازیم.

منظور از ضرر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

منظور از ضرر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

آیا می دونین منظور از ضرر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که در نگاه اول اینجوری به نظر میرسه که ضرر در بازار رمزارزها و بازارهای مالی یه مفهوم ساده و کاملا مشخص هست. در اصل اینجوری فکر میشه که ضرر در ترید رمزارزها فقط وقتی معنی داره که شما یه رمزارز رو با قیمت مشخص خریداری کنین و سپس اون رو با ریزش قیمت بفروشین. به بازه بین سرمایه از دست رفته در این دو ترید، ضرر گفته میشه. خیلی از معامله گران ممکنه در زمان ترید رمزارزها محتمل ضررهای بزرگی بشن.

جالب اینجاست که بدونین ضرر در بازارهای مالی به ویژه بازار کریپتوکارنسی باید از دو جنبه مالی و زمانی بررسی بشه. به طور کلی ضرر در ترید رمزارزها فقط به معنی از دست دادن سرمایه نیست. اگه شما واسه یه معامله هزینه های دیگه مثل زمان و... پرداخت کنین، در واقع دچار ضرر میشین. همین موضوع زمان یکی از اصلی ترین دلایلی هست که عملا باعث شده ضرر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال تبدیل به واقعیت بشه. شما می تونین با استفاده از سوال هایی از ضرر کردن در ترید جلوگیری کنین.

5 سوال مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها

5 سوال مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها

اگه جزو اون دسته از افراد یا تریدرهایی هستین که خیلی خوب تحلیل می کنند، ولی معاملاتتون به اندازه تحلیل هاتون بهتون سود نمیدن، یه جای مهم و اساسی کار رو اشتباه می کنی. بنابراین، واسه رسیدن به سوددهی بیشتر در معاملات و داشتن ترید اصولی باید سوال های مهمی رو از خودتون قبل از شروع معاملات بپرسین. در ادامه برخی از سوال های مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها رو بررسی می کنیم:

•    سود و ضرر معامله چقدر است؟

یکی از سوال های مهمی که برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها باید از خودتون بپرسین این هست که سود و ضرر معامله چقدره؟ شما باید قبل از انجام معامله روند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین تا بهترین نقاط خرید و فروش این رمزارز رو مشخص کنین. همچنین باید مشخص کنین که در صورتی که تحلیل شما درست از آب در بیاد چقدر سود به دست میارین و در غیر این صورت چقدر ضرر می کنین؟!

بیشتر بدانید: حد سود و حد ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم؟

•    به اندازه کافی دانش و تجربه دارم؟

یکی دیگه از سوال های مهمی که قبل از انجام معاملات باید از خودتون بپرسین این هست که آیا به اندازه کافی دانش و تجربه دارم؟ اگه تنبلی کنین، بازار خیلی زود شما رو پیدا می کنه و به این دلیل که سعی دارین یه شبه پولدار بشین، شما رو تنبیه می کنه. با ترید ارزهای دیجیتال و سودهایی که در اون ها به دست آوردین، می تونین تنبلی رو از خودتون دور کنین و با معامله و تلاش بیشتر، بهترین نتیجه ها رو دریافت کنین.

•    برای انجام ترید یا معامله خیلی زود نیست؟

یکی دیگه از سوالات مهم این هست که برای ورود به ترید خیلی زوده؟ بهتره بدونین زودتر وارد شدن به معامله کار اشتباهی هست. اگه زودتر ترید رو انجام بدین و مجبور باشین ضرر رو پایین بیارین، ممکنه یکی از اشتباهات بزرگ معامله گری رو مرتکب شدین که جنگ با روند هست. اگه با روند بجنگین ضررهای زیادی رو محتمل میشین.

•    آیا برای معامله ستاپ مشخص کردیم؟

5 سوال مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها

شما باید برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها از خودتون بپرسین که آیا برای معامله ستاپ مشخص کردیم؟ ستاپ معاملاتی یکی از اصلی ترین مراحل در بازار ارزهای دیجیتال هست. راه ها و روش های مختلفی برای ایجاد ستاپ معاملاتی وجود داره و استفاده از این روش ها به خود تریدر یا معامله گر بستگی داره. به این ترتیب، با تعیین کردن ستاپ می تونین با خیال راحت معاملات خودتون رو انجام بدین.

بیشتر بدانید: استاپ لاس چیست؟

•    آیا ریسک و سرمایه را مدیریت کردیم؟

یکی دیگه از سوالات مهم برای جلوگیری از ضرر معاملات رمزارزها این هست که آیا ریسک و سرمایه رو مدیریت کردیم؟ شما باید بتونین ریسک معاملاتی خودتون رو با استفاده از روش هایی کاهش بدین و سرمایه خودتون رو مدیریت کنین. با این کار شما تمرکز اصلی خودتون روی معاملات تنظیم می کنین و می تونین معاملات پرسودی انجام بدین. فقط یادتون باشه که هیچ وقت تصمیماتی از روی احساسات نگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ضرر در بازار ارزهای دیجیتال بهتون ارائه کنیم و به بررسی 5 سوال مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها بپردازیم. همونطور که گفتیم، ضرر در بازار رمزارزها و بازارهای مالی یه مفهوم ساده و کاملا مشخص هست. در اصل اینجوری فکر میشه که ضرر در ترید رمزارزها فقط وقتی معنی داره که شما یه رمزارز رو با قیمت مشخص خریداری کنین و سپس اون رو با ریزش قیمت بفروشین. شما برای اینکه در معاملات ارزهای دیجیتال ضرر نکنین و تا جایی که ممکنه سود به دست بیارین، باید قبل از انجام ترید، سوال هایی رو از خودتون بپرسین. باید ببینین که معاملات رو به درستی انجام دادین یا نه!


 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 سوال برای جلوگیری از ضرر در ترید که باید از خود بپرسید!

در مورد 5 سوال برای جلوگیری از ضرر در ترید که باید از خود بپرسید! نظر دهید
سوال امنیتی :5+78 = ?