پل میان زنجیره ای NFT چیست؟

  • 15:02 1403-02-18
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

پل میان زنجیره ای NFT؛ تسهیل انتقال توکن های غیرمثلی بین شبکه های مختلف! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین پل بین زنجیره ای NFT چیست؟ این پل میان زنجیره ای چجوری کار می کنه؟ به نظر شما چرا به پل میان زنجیره ای NFT نیاز داریم؟ چجوری میشه از پل های NFT استفاده کرد؟ انواع پل های میان زنجیره ای NFT کدامند؟

شاید تا الان شما هم خواستین تا دارایی های خودتون رو از یه شبکه به زنجیره دیگه انتقال بدین. مشکل اینجاست که شبکه های مختلف داتا با هم ارتباط نداشته و دارایی های یه زنجیره روی زنجیره دیگه شناسایی نمیشن. برای NFTها که الان به بخش مهمی از بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شدن، امکان انتقال بین شبکه های مختلف به یه نیاز تبدیل شده. راه حل، پل میان زنجیره ای NFT هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد پل میان زنجیره ای NFT بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای پل زدن برای NFT ها بپردازیم و نحوه استفاده از پل های NFT رو به شما یاد بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین.

پل میان زنجیره ای NFT چیست؟

پل میان زنجیره ای NFT چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که پل میان زنجیره ای NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پل بلاک چینی، مکانیزمی هست که به کاربران فعال بازار رمزارزها کمک می کنه تا دارایی ها و توکن های خودشون رو بین شبکه های مختلف جابجا کنند. شبکه های مختلف نمی تونن به صورت مستقیم با هم ارتباط برقرار کنند، چون شبیه افرادی هستن که به زبان های متفاوتی باهمدیگه صحبت می کنند. توجه داشته باشین که شبکه های بلاک چینی مختلف از الگوریتم های اجماع متفاوت، طرح اسمارت کانترکت متفاوت و فرمت های مختلف آدرس استفاده می کنند.

جالب اینجاست که بدونین توکن های غیرمثلی(NFT) هم مثل بیشتر رمزارزها در شبکه های بلاک چینی مختلف پشتیبانی میشن. بنابراین، نمی تونیم به راحتی توکن های NFT مورد نظر خودمون رو از هر شبکه به شبکه دیگه ای انتقال بدیم. البته باید بدونین که بریج کردن یا پل زدن توکن های غیرمثلی از سایر رمزارزها سخت تر هست. دلیل این سختی بی همتا بودن توکن های NFT هست. این بی مثلی باعث میشه تا قیمت توکن های NFT با سایر توکن ها متفاوت باشه و در نتیجه کارمزدهای متفاوتی داشته باشن.

مقاله پیشنهادی: بریج کانکست(Connext Bridge) چیست؟

بریج کردن NFT چه مزایایی به همراه دارد؟

بریج کردن NFT چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، خصوصیات توکن های غیرمثلی(NFT) باعث شده تا جابجایی این توکن ها سخت تر بشه و انتظار داریم که پل میان زنجیره ای NFT این چالش رو برطرف کنه. بریج کردن یا پل زدن برای توکن های NFT مزیت های فوق العاده ای به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای بریج کردن توکن های NFT رو بررسی می کنیم:

•    یکی از مزایای بریج کردن توکن های غیرمثلی(NFT) این هست که باعث میشه تا توکن ها به شبکه های بلاک چینی مورد نظر منتقل بشن.
•    فروش توکن های NFT در بازارهای مختلف هم یکی دیگه از مزیت های فوق العاده ای هست که بریج کردن توکن های غیرقابل تعویض به دنبال دارن.
•    حراج توکن های NFT به صورت میان زنجیره ای
•    یکی دیگه از مزایای پل زدن برای توکن توکن های NFT این هست که ارزش توکن در طی جابجایی بین شبکه های مختلف دست نخورده باقی می مونه.

نحوه استفاده از پل های NFT چگونه است؟

توجه داشته باشین که مهم ترین هدف بازار رمزارزها، تمرکززدایی هست. با این وجود، از اونجایی که شبکه های بلاک چینی به توسعه خودشون ادامه میدن، از همدیگه جدا هستن. پل های بین زنجیره ای NFT می تونن شبکه های مختلف رو به همدیگه متصل کرده و توسعه بلاک چین رو ممکن کنند و به شبکه های کریپتویی مختلف این امکان رو بدن تا روی نقاط مثبت همدیگه تمرکز داشته باشن.

نکته قبل توجه این هست که این موضوع می تونه قدمی بزرگ در توسعه و پیشرفت حوزه دیفای(DeFi) با بهبود نقدینگی زیاد و افزایش پایگاه کاربر به وسیله توانایی همکاری بین شبکه های مختلف باشه. بهتره بدونین پل های بین زنجیره ای NFT این قابلیت رو واسه کاربران و توسعه دهنده ها به صورت برابر فراهم می کنه تا توکن های غیرمثلی خودشون رو در بازارهای مختلف صرف نظر از شبکه بلاک چینی که بهش پاسخ میدن، لیست کنند.

ویدیوی پیشنهادی: بریج Bridge یا پل بلاکچین ارز دیجیتال (بررسی پل های میان زنجیره ای)

معرفی پلتفرم های مناسب برای بریج کردن NFT

معرفی پلتفرم های مناسب برای بریج کردن NFT

پل بین زنجیره ای توکن های غیرقابل تعویض، تعدادی از کدها و اسمارت کانترکت های مختلف هست که به کاربران کمک می کنند تا توکن ها و دارایی های خودشون رو در بین شبکه های مختلف جابجا کنند. شما برای بریج کردن توکن های NFT باید از پلتفرم های مختلفی استفاده کنین. برخی از پلتفرم های مناسب برای بریج کردن توکن های غیرمثلی یا NFT عبارت هستن از:

•    XP.Network: این پلتفرم روی پل میان زنجیره ای NFT متمرکز شده و سعی می کنه تا انتقال این دارایی ها بین شبکه های بلاک چینی مختلف رو آسون کنه. همچنین پلتفرم XP.Network دارای یه ماژول واسه مینت کردن توکن های غیرمثلی هست.
•    CrosschainBridge: بهتره بدونین این پلتفرم علاوه بر بریج رمزارزهای معمولی، جابجایی توکن های NFT بین زنجیره های مختلف رو فراهم می کنه. تا الان بیشتر از 30 هزار تراکنش در این پروتکل صورت گرفته. پلتفرم کراس چین بریج روی امنیت تمرکز داره و می خواد تا قابلیت اتصال همه شبکه ها رو به همدیگه امکان پذیر کنه. مدیریت این سایت قراره در اینده ای نزدیک به دست جامعه اون سپرده بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پل میان زنجیره ای NFT بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای پل زدن برای NFT ها بپردازیم و نحوه استفاده از پل های NFT رو به شما یاد بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین. همونطور که گفتیم، پل بلاک چینی، مکانیزمی هست که به کاربران فعال بازار رمزارزها کمک می کنه تا دارایی ها و توکن های خودشون رو بین شبکه های مختلف جابجا کنند. شما می تونین با استفاده از پل های میان زنجیره ای، توکن های NFT رو هم در بین شبکه های مختلف بلاک چینی جابجا کنین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پل میان زنجیره ای NFT چیست؟

در مورد پل میان زنجیره ای NFT چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+39 = ?