سولار ماینینگ یا استخراج خورشیدی چیست؟

  • 02:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

سولار ماینینگ(Solar Mining)؛ استخراج خورشیدی ارزهای دیجیتال! آیا تا الان چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ آیا می دونین سولار ماینینگ چیست؟ سولار ماینینگ چه مزیت های فوق العاده ای به همراه داره؟ عملکرد استخراج خورشیدی چجوریه؟ واسه استخراج بیت کوین به چند تا پنل خورشیدی نیاز هست؟ آیا استفاده از سولار ماینینگ در ایران به صرفه هست؟

یکی از چالش ها و مسئله های مهم در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) در کنار کسب درآمد از نوسانات قیمت بیت کوین، مصرف زیادی انرژی برق و به دنبال اون سوخت های فسیلی واسه ماینینگ هست. به این ترتیب، روش های استخراج به صرفه تری برای استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها به وجود اومد که یکی از این روش سولار ماینینگ هست. خیلی از افراد با استفاده از این روش اقدام به ماین بیت کوین می کنند. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سولار ماینینگ ماینینگ یا Solar Mining بهتون ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج خورشیدی بپردازیم و عملکرد سولار ماینینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

سولار ماینینگ چیست؟

سولار ماینینگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سولار ماینینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سولار ماینینگ یا Solar Mining یه روش استخراج رمزارزهایی مثل بیت کوین با کمک انرژی خورشیدی هست. سولار ماینینگ ضررهای خیلی کمتری به محیط زیست وارد می کنه، ولی سوددهی پایینی نسبت به روش استخراج ارزهای دیجیتال با منابع تجدیدپذیر رو داره. با اینکه استفاده از سولار ماینینگ واسه استخراج رمزارزها هنوز خیلی رایج نشده، ولی کشورهای زیادی در دنیا وجود دارن که قابلیت استخراج ارز دیجیتال با پنل های خورشیدی رو واسه کاربران ارائه میدن.

جالب اینجاست که بدونین در روش سولار ماینینگ(Solar Mining) استخراج کننده دستگاه خودش رو توسط پنل های خورشیدی تامین می کنه و در اصل به انرژی رایگان دست پیدا می کنه. البته توجه داشته باشین که باید واسه خرید و نصب پنل های خورشیدی هزینه های زیادی پرداخت کنین. بعضی از کارشناسان باور دارن که ماینینگ ارزهای دیجیتال با استفاده از سولار ماینینگ آینده صنعت استخراج هست و آسیب های کمتری به محیط زیست وارد می کنه. با این وجود، استفاده از پنل های خورشیدی واسه استخراج رمزارزها با چالش ها و مشکلاتی روبرو هست.

مقاله پیشنهادی: ریگ ماینینگ چیست؟ آیا ریگ ماینینگ قانونی است؟

سولار ماینینگ چه مزایایی دارد؟

سولار ماینینگ چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، به استفاده از پنل های خورشیدی به منظور تامین انرژی لازم ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال، سولار ماینینگ(Solar Mining) گفته میشه. خیلی از افراد با استفاده از استخراج خورشیدی اقدام به ماینینگ رمزارزها به ویژه بیت کوین می کنند. استفاده از سولار ماینینگ مزیت های فوق العاده ای به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای سولار ماینینگ رو بررسی می کنیم:

•    پایین آوردن هزینه برق

یکی از مزایای سولار ماینینگ که باعث میشه تا این روش محبوبیت زیادی به دست بیاره، پایین آوردن هزینه های برق هست. با استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از پنل های خورشیدی، پول کمتری به شبکه توزیع برق میدین. با اینکه امروزه یکی از چالش های اسخراج کننده ها، تامین انرژی برق هست، نصب ریگ های سولار ماینینگ این مشکلات رو از برطرف می کنه و افراد می تونن با پرداخت هزینه های پایین، رمزارزهای مورد نظر خودشون رو استخراج کنند.

•    دوست دار محیط زیست

یکی دیگه از مزیت های فوق العاده سولار ماینینگ این هست که دوستدار محیط زیسته. انرژی که به وسیله پنل های خورشیدی به وجود میان، پاک، بدون آلودگی و تجدیدپذیر هستن. توجه داشته باشین که انرژی خورشیدی برعکس سوخت های فسیلی، گازهای گلخانه ای رو به هوا نمی فرسته. به عبارت دیگه، پنل های خورشیدی تجهیزاتی دوستدار محیط زیست هستن و به اون ضرر یا آسیب وارد نمی کنند.

•    هزینه های پایین تعمیر

پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری پنل های خورشیدی هم یکی دیگه از مزایای سولار ماینینگ هست. بهتره بدونین تکنولوژی های جدیدی پنل های خورشیدی و ضمانت های بلندمدت، هزینه های تعمیر و نگهداری این تجهیزات رو خیلی پایین میارن. همچنین برای عملکرد خوب سیستم های خودتون نیازی به پرداخت هزینه های اضافی برای تعمیر و نگهداری پنل های خورشیدی ندارین.

مقاله پیشنهادی: فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

اهمیت استفاده از سولار ماینینگ برای استخراج بیت کوین

اهمیت استفاده از سولار ماینینگ برای استخراج بیت کوین

توجه داشته باشین که واسه ماینینگ Bitcoin به ویژه در این روزها که این فرایند خیلی پرهزینه تر از قبل هست، نیازمند مصرف انرژی زیادی هست. به منظور تامین این مقدار از انرژی استفاده از برق صنعتی با توجه به گرون بودن اون و همچنین مشکلاتی که در تامین اون وجود داره، ریسک زیادی داره. ولی در مقابل میشه به سمت استفاده از انرژی های رایگان و خوبی مثل انرژی خورشیدی رفت. با کمک سولار ماینینگ میشه به میزان مورد نظر انرژی به وجود اورد و از این انرژی واسه راه اندازی ماینرها و استخراج بیت کوین استفاده کرد.

برای استخراج بیت کوین به چند پنل خورشیدی نیاز است؟

نکته قابل توجه این هست که تعداد پنل های خورشیدی لازم برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، به نیاز شما وابسته هست. همچنین معیارهایی مثل محیط جغرافیایی، فضای موجود واسه نصب پنل ها و نوع پنلی که می تونین اون رو بخرین هم از اهمیت زیادی برخوردار هست. با این وجود، میشه میزان انرژی مورد نیاز یه ریگ استخراج خورشیدی رو بین 450 تا 500 وات در نظر گرفت. البته در صورتی که ریگ ماینینگ شما چند کارت گرافیک یا GPU داشته باشه، انرژی لازم می تونه به 900 تا 1500 وات هم برسه. دستگاه های ASIC به انرژی زیادی نیاز دارن و اگه می خواهین از این دستگاه ها استفاده کنین، باید تعداد پنل های خورشیدی خودتون رو افزایش بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سولار ماینینگ ماینینگ یا Solar Mining بهتون ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج خورشیدی بپردازیم و عملکرد سولار ماینینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، در روش سولار ماینینگ(Solar Mining) استخراج کننده دستگاه خودش رو توسط پنل های خورشیدی تامین می کنه و در اصل به انرژی رایگان دست پیدا می کنه. البته توجه داشته باشین که باید واسه خرید و نصب پنل های خورشیدی هزینه های زیادی پرداخت کنین. سولار ماینینگ مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین مسئله باعث میشه تا افراد زیادی با استفاده از این روش اقدام به استخراج رمزارزهایی مثل بیت کوین کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سولار ماینینگ یا استخراج خورشیدی چیست؟

در مورد سولار ماینینگ یا استخراج خورشیدی چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+62 = ?