هاپ پروتکل(Hop Protocol) چیست؟

  • 07:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

هاپ پروتکل(Hop Protocol)؛ پروتکلی جدید برای ارسال سریع و قابل اعتماد توکن در بین رول آپ ها و شبکه های لایه 1! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین هاپ پروتکل چیست؟ پروتکل Hop چجوری کار می کنه؟ چرا از هاپ پروتکل استفاده می کنیم؟ هدف پروتکل هاپ چیست؟ نحوه استفاده از هاپ پروتکل چجوریه؟ دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop چیست؟ هاپ پروتکل چقدر در آموزش ارز دیجیتال مهم است؟

بلاک چین اتریوم راه های مختلفی رو واسه انتقال توکن ها به کاربران ارائه میده که هر کدوم توکن های خاص خودشون رو واسه کنترل در اختیار دارن. ولی این راه حل ها برعکس اینکه مزیت های فوق العاده ای رو واسه شبکه فراهم کردن، باعث شده تا انتقال توکن ها از لایه اول به لایه دوم با مشکلات و چالش هایی روبرو بشه. این جاست که هاپ پروکل وارد میشه. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هاپ پروتکل یا Hop Protocol بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop بپردازیم و عملکرد پروتکل هاپ رو مورد بررسی قرار بدیم.

هاپ پروتکل چیست؟

هاپ پروتکل چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هاپ پروتکل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پلتفرم هاپ یا Hop Protocol یکی از روش ها و پروتکل های کاربردی به منظور اتصال راهکارهای مقیاس پذیری مختلف به همدیگه و فراهم کردن تجربه کاربری عالی واسه انتقال و جابجایی ارزهای دیجیتال هست. در حال حاضر پلتفرم هاپ از انتقال رمزارزهای اتریوم، USDC، متیک، استیبل کوین دای و تتر در بلاک چین های اصلی این ارزهای رمزنگاری شده، پالیگان، آربیتروم، آپتیمیزم و xDai پشتیبانی می کنه. استفاده از پلتفرم منحصر به فرد هاپ(Hop) به شما کمک می کنه تا رمزارزهای مورد نظر خودتون رو در شبکه های مختلف جابجا کنین.

جالب اینجاست که بدونین هاپ پروتکل، راهکاری واسه ارسال دسته جمعی توکن هاست. این پلتفرم تعدادی ازالگوریتم ها و ابزارهای جدید رو شامل میشه که علاوه بر آسون کردن تعاملات درون زنجیره ای، به دارنده های رمزارزها کمک می کنه تا ارزهای دیجیتال رو بین لایه های بلاک چین و زنجیره های جانبی انتقال بدن. توجه داشته باشین که هاپ پروتکل در مرحله اول برخی راه حل های منحصر به فرد رو معرفی می کنه تا فرایند پل سازی بین دو لایه آسون، ایمن و سریع تر از حالت معمولی بشه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش پلتفرم آربیتروم

دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop

دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop

همونطور که گفتیم، پلتفرم هاپ(Hop Protocol) نوعی پل زنجیره ای متقابل هست که به منظور ساده کردن فرایند انتقال سریع رمزارزها بین راه حل های مختلف مقیاس پذیری لایه دوم شبکه اصلی اتریوم محسوب میشه. کاربران می تونن با استفاده از هاپ پروتکل توکن های خودشون رو به صورت دسته جمعی انتقال بدن. پروتکل هاپ به دلایل مختلفی منحصر به فرد هست. در ادامه برخی از دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop رو بررسی می کنیم:

•    یکی از دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop این هست که این پلتفرم یه پل توکن عمومی رول آپ به جمع کردن مقیاس پذیر ارائه میده. این کار توسط بازارسازهای خودکار انجام میشه تا هر توکن پل و توکن متعارف مربوطه رو بین هر رول آپ مبادله کنند.
•    یکی دیگه از دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop این هست گه هاپ از همون سطح محافظتی که یه رول آپ زیربنایی داره استفاده می کنه. یعنی کاربران هیچ وقت نمی تونن رمزارزهای خودشون رو از دست بدن یا دارایی هاشون به سرقت بره.
•    هاپ پروتکل یه استراتژی دوجانبه واسه ساخت توکن های بین شبکه ای داره و با استفاده از AMM می تونه تراکنش ها رو در ابتدا و کارآمد انجام بده.
•    یکی دیگه از دلایلی که باعث میشه تا هاپ پروتکل منحصر به فرد بشه این هست که پروتکل Hop محدودیت هایی در ظرفیت خودش واسه انتقال رمزارزهای خاص داره، چون در حال حاضر فقط از 5 نوع مختلف ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه.

ویدیوی پیشنهادی: بریج Bridge یا پل بلاکچین ارز دیجیتال (بررسی پل های میان زنجیره ای)

عملکرد پروتکل هاپ چگونه است؟

عملکرد پروتکل هاپ چگونه است؟

توجه داشته باشین که هدف از راه اندازی پلتفرم هاپ این هست که نوعی مکانیزم بریج بدون نیاز به اعتماد باشه که قابلیت انجام فعالیت های اقتصادی زیادی رو فراهم کنه. مهم ترین ابزار در کارکرد پروتکل Hop، امکانات و قابلیت هایی هست که پل چند شبکه ای اون به وجود میاره. در اصل در این پروتکل ابزارهایی وجود دارن که به کاربران کمک می کنند تا رمزارزهای خودشون رو در بین شبکه بلاک چین اصلی اتریوم، زنجیره های جانبی و شبکه های لایه 1 جابجا می کنند. مسیرهای پل زدن در پروتکل هاپ جهانی هست و قابلیت جابجایی دو جهته و بین همه شبکه ها وجود داره. توجه داشته باشین که Hop Protocol واسه اینکه بتونه امکان پل زدن سریع و کم هزینه ارزهای دیجیتال رو فراهم کنه، از الگوریتم هایی واسه صدور توکن، بازخرید و مبادله های ویرایش شده بهره می بره.

چرا از پلتفرم هاپ استفاده می کنیم؟

نکته قابل توجه این هست که پلتفرم هاپ راهی واسه اتصال راه حل های مقیاس پذیر مختلف هست که تجربه کاربری خوبی رو در زمان انتقال ارزهای دیجیتال به کاربران ارائه میده. هاپ پروتکل در حال حاضر از انقال دارایی های اتریوم، متیک و تتر در شبکه های اتریوم، پالیگان، آربیتروم و xDai پشتیبانی می کنه. همچنین استفاده از پلتفرم هاپ به شما کمک می کنه تا وجوه خودتون رو بدون نیاز به دوره های انتظار هفت روزه و با کمک تکنیک های Optimistic Rollup برداشت کنین. 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هاپ پروتکل یا Hop Protocol بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل منحصر به فرد بودن پروتکل Hop بپردازیم و عملکرد پروتکل هاپ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پلتفرم هاپ یا Hop Protocol یکی از روش ها و پروتکل های کاربردی به منظور اتصال راهکارهای مقیاس پذیری مختلف به همدیگه و فراهم کردن تجربه کاربری عالی واسه جابجایی و انتقال ارزهای دیجیتال هست. این پلتفرم مزیت های فوق العاده به همراه داره که باعث میشه تا مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد هاپ پروتکل(Hop Protocol) چیست؟

در مورد هاپ پروتکل(Hop Protocol) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+89 = ?