معرفی 5 مورد کیف پول لایتنینگ بیت کوین

  • 05:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین؛ آیا دوست دارین با این ولت ها آشنا بشین؟ شبکه لایتنینگ چیست؟ آیا می دونین کیف پول لایتنینگ چیست و چجوری کار می کنه؟ چجوری با استفاده از شبکه لایتنینگ با بیت کوین پرداخت کنیم؟  نحوه اتصال به شبکه لایتنینگ بیت کوین چجوریه؟ بهترین ولت های لایتنینگ بیت کوین کدامند؟ مزایای کار با کیف پول لایتنینگ چیست؟

اگه به عنوان تریدر یا معامله گر در بازار رمزارزها فعالیت داشته باشین وآموزش ارز دیجیتال را گذرانده باشید، احتمالا می دونین که یکی از اصلی ترین نقاط ضعف شبکه بیت کوین که از پیشرفت سریع اون جلوگیری می کنه، کارمزدهای بالا و سرعت پایین انجام تراکنش هاست. شبکه لایتنینگ به عنوان یکی از راهکارهای خوب واسه برطرف کردن این مشکلات محسوب میشه. کیف پول های مختلفی در این زمینه به وجود اومدن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول لایتنینگ یا Lightning Wallet بهتون ارائه بدیم و به معرفی بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین بپردازیم.

شبکه لایتنینگ چیست؟

شبکه لایتنینگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که شبکه لایتنینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شبکه لایتنینگ یا Lightning Network نوعی لایه دوم هست که به شبکه بیت کوین اضافی شده و قابلیت تراکنش های خارج از زنجیره رو واسه کاربران فراهم می کنه. در اصل با استفاده از این شبکه لایه 2، طرف هایی که در شبکه بلاک چین نیستن و می تونن با همدیگه تراکنش هایی انجام بدن. به کمک شبکه لایتنینگ که ولت های مخصوص خودش رو داره، بدون نیاز به ثبت همه تراکنش ها در شبکه اصلی بیت کوین، می تونین بیت کوین(Bitcoin)های خودتون رو ارسال، دریافت و جابجا کنین. این مورد بر روی قیمت بیت کوین هم تاثیر مثبتی دارد؟

جالب اینجاست که بدونین لایتنینگ(Lightning) به لطف شبکه ای از نودها فعالیت می کنه که وجوه رو در داخل کانال های خودش ذخیره و نگهداری کنه و از اون واسه ارسال سریع و راحت پرداخت ها استفاده می کنند. نکته قابل توجه این هست که نودها واسه انجام این کار منتظر تایید درون زنجیره ای تراکنش ها نمی مونن. شبکه لایتنینگ همچنین به کاربران کمک می کنه تا با کارمزدهای پایین و بدون نیاز به اعتماد به واسطه ها تراکنش های خودشون رو انجام بدن و در صورت نیاز بیت کوین ارسال یا دریافت کنند.

کیف پول لایتنینگ چگونه کار می کند؟

توجه داشته باشین که کیف پول لایتنینگ(Lightning Wallet) نوعی اپلیکیشن متصل به شبکه لایتنینگ بیت کوین هست که قابلیت ذخیره، ارسال و دریافت رمزارز بیت کوین رو به وسیله شبکه لایتنینگ واسه کاربران خودش فراهم می کنه. این ولت ها به صورت غیرحضانتی کار می کنند. منظور از غیرحضانتی بودن این هست که شما علاوه بر مدیریت کامل وجوه خود، باید کانال های پرداخت خودتون رو هم کنترل کنین. همچنین واسه دریافت بیت کوین در شبکه لایتنینگ، گیرنده باید یه فاکتور لایتنینگ رو در قالب یه کد QR یا یه رشته طولانی ایجاد کنه.

معرفی بهترین کیف پول های لایتنینگ

معرفی بهترین کیف پول های لایتنینگ

همونطور که گفتیم، کیف پول لایتنینگ برنامه ای متصل به شبکه Lightning هست که به کاربران کمک می کنه تا بیت کوین های خودشون رو دریافت و ارسال کنند. این ولت ها انواع مختلفی دارن که هر کدوم از اون ها مزایا و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. در ادامه 5 مورد از بهترین کیف پول های لایتنینگ رو معرفی می کنیم:

•    کیف پول فونیکس(Phoenix)

یکی از بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین، کیف پول فونیکس یا Phoenix هست. کیف پول فونیکس یکی از آسون ترین و کاربرپسندترین ولت ها واسه ارسال و دریافت بیت کوین توسط شبکه لایتنینگ هست. این کیفپول هم برای سیستم عامل آیفون و هم اندروید در دسترس هست و به عنوان یه گره لایتنینگ مجزا در موبایل های هوشمند کاربران بدون نیاز به اجرای گره های خودش کار می کنه.

•    کیف پول بریز(Breez)

کیف پول بریز یا Breez هم یکی دیگه از بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین هست که دارای رابط کاربری ساده و بصری هست. کیف پول بریز به شکلNon-Custodial فعالیت می کنه که کاربران رو مجبور به اجرای گره های LN خودش نمی کنه. توجه داشته باشین که کیف پول بریز قابلیت ایجاد کانال خودکار رو داره و از سایر موارد فنی واسه کاربران و معامله گران مراقبت می کنه.

•    کیف پول موون(Muun)

یکی دیگه از بهترین ولت های لایتنینگ بیت کوین، کیف پول موون یا Muun هست که با سیستم عامل های اندروید و ios سازگار هست. این ولت انتقالات زنجیره ای بیت کوین رو به صورت اتوماتیک به کانال های LN منتقل نمی کنه. در عوض کاربران هم در زنجیره اصلی و هم در شبکه Lightning به بیت کوین دسترسی دارن. یعنی شما باید از یه سرویس واسطه به منظور ارسال و دریافت بیت کوین از LN استفاده کنین.

•    کیف پول بلو(Blue)

کیف پول بلو یا Blue Wallet هم یکی دیگه از بهترین کیف پول ها مخصوص شبکه لایتنینگ بیت کوین هست که از تراکنش های زنجیره ای پشتیبانی می کنه. این برنامه به صورت Non-Custodial کار می کنه. همچنین کیف پول بلو به جای استفاده از یه گره LN مستقل در موبایل هر کاربر، از LNDhub، نوعی افزونه منبع باز و چند حساب برای شبکه لایتنینگ استفاده می کنه.

•    کیف پول ساتوشی(Satoshi)

کیف پول ساتوشی(Satoshi Wallet) هم در دسته بندی کیف پول های شبکه لایتنینگ قرار داره. این ولت می تونه خیلی آسون تراکنش های بیت کوین و لایتنینگ رو حتی واسه کسایی که تازه وارد بازار رمزارزها شدنف انجام بده. کیف پول ساتوشی یه برنامه موبایلی واسه سیستم عامل های اندروید و ios هست که به شما کمک می کنه تا پرداخت های لایتنینگ رو ارسال و دریافت کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول لایتنینگ یا Lightning Wallet بهتون ارائه بدیم و به معرفی بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین بپردازیم. همونطور که گفتیم، کیف پول لایتنینگ نوعی اپلیکیشن متصل به شبکه لایتنینگ بیت کوین هست که قابلیت ذخیره، ارسال و دریافت رمزارز بیت کوین رو به وسیله شبکه لایتنینگ واسه کاربران خودش فراهم می کنه. کیف پول های لایتنینگ مختلفی در بازار رمزارزها وجود دارن. از جمله از این کیف پول ها می تونیم به کیف پول بلو، ساتوشی، موون و.... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 مورد کیف پول لایتنینگ بیت کوین

در مورد معرفی 5 مورد کیف پول لایتنینگ بیت کوین نظر دهید
سوال امنیتی :9+92 = ?