صرافی شبکه ای(Nested Exchange) و خطرات استفاده آن

  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

صرافی شبکه ای(Nested Exchange)؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این صرافی به دست بیارین؟ آیا می دونین صرافی شبکه ای چیست؟ استفاده از صرافی شبکه ای چه خطراتی به همراه داره؟ صرافی شبکه ای چجوری کار می کنه؟ صرافی غیرمتمرکز و صرافی شبکه ای چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ نحوه تشخیص صرافی های شبکه ای چجوریه؟ 

یکی از مهم ترین بخش ها در آموزش ارز دیجیتال شناخت انواع صرافی هاست. در زمان معامله رمزارزها باید توجه داشته باشین که از یه وبسایت یا صرافی مورد اعتماد و معتبر استفاده کنین. با استفاده از صرافی ارز دیجیتال شبکه ای یا تودرتو احتمالش هست که سرمایه شما با خطر روبرو بشه. صرافی های شبکه ای اکثرا چندین حساب در صرافی های مختلف دارن و بعضی از اون ها از کاربران مدارک شناسایی نمی خوان، همین ویژگی باعث میشه تا اون ها به یه گزینه خوب واسه کلاهبرداران تبدیل بشن. ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی شبکه ای یا Nested Exchange بهتون ارائه بدیم، به بررسی خطرات استفاده از صرافی شبکه ای بپردازیم و نحوه شناسایی صرافی های شبکه ای رو بهتون یاد بدیم.

صرافی شبکه ای چیست؟

صرافی شبکه ای چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی شبکه ای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی شبکه ای یا Nested Exchange نوعی شخص ثالث یا واسطه در معاملات ارز دیجیتال هست که بیشتر تریدرها و معامله گران از واسطه ها استفاده کردن. صرافی شبکه ای یکی از پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال هست که در محبوب ترین پلتفرم های کریپتو حساب کاربری دارن و به کاربران خودش این امکان رو میده تا به وسیله این حساب ها معاملات یا خرید و فروش های خودشون رو انجام بدن. همچنین صرافی شبکه ای پلی بین کاربران و حساب هاست که باعث میشه کاربران حدس بزنن این صرافی در حال انجام همه معاملات هست.

جالب اینجاست که بدونین صرافی های تودرتو یا شبکه ای از خودشون هیچ دستگاه مبادله ای ندارن و برای انتقال یا جابجایی ارزهای دیجیتال از خدماتی که سایر صرافی های ارز دیجیتال ارائه میدن استفاده کرده و بابت هر معامله کمیسیون یا کارمزدی از کاربران می گیرن. برخی از این صرافی ها از کاربران خودشون مدارک شناسایی درخواست می کنند، ولی بعضی از اون ها هم هیچ فرایند امنیتی ندارن. به همین دلیل مورد توجه خیلی از کلاهبرداران قرار گرفتن. در زمان استفاده از صرافی های شبکه ای حتما باید حواس خودتون رو به صورت شیش دانگ جمع کنین!

مقاله پیشنهادی: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

خطرات استفاده از صرافی شبکه ای

خطرات استفاده از صرافی شبکه ای

همونطور که گفتیم، صرافی شبکه ای(Nested Exchange) به شکل خیلی آسون کار می کنند و یه شخص در این صرافی حسابی به وجود میاره و سپس واسه ارائه خدمات مالی به افراد ثالث از این اکانت ها استفاده می کنند. استفاده از صرافی شبکه ای خطرات زیادی به همراه داره و باید از خطرات احتمالی اون مطلع باشین. در ادامه برخی از خطرات استفاده از صرافی شبکه ای رو بررسی می کنیم:

•    یکی از خطرات استفاده از صرافی شبکه ای این هست که با توجه به اینکه بازار رمزارزها هنوز نوظهور هست و مقررات اون به صورت کامل توسعه پیدا نکرده، یه صرافی شبکه ای خیلی آسون می تونه در این صرافی ها حساب باز کنه، بدون اینکه شناسایی بشه.
•    یکی دیگه از خطرات استفاده از صرافی شبکه ای این هست که از اونجایی که این صرافی به عنوان واسطه خدمات مختلفی رو به کاربران ارائه می کنه، هویت تریدر مخفی هست و احتمال انجام پولشویی های بزرگ در این صرافی ها وجود داره.

نکته قابل توجه این هست که صرافی های تودرتو علاوه بر مشکلاتی که در صرافی ها می تونن ایجاد کنند، سرمایه و ارزهای دیجیتال کاربران رو هم می تونن با خطراتی روبرو کنند. چون این نوع صرافی ها از امنیت کمتری برخوردار هستن و از اونجایی که به رمزارزهای کاربران دسترسی ندارن، می تونن بدون اطلاع از این رمزارزها واسه حمایت از فعالیت های غیرقانونی مثل تامین مالی تروریست ها استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟

نحوه شناسایی صرافی های شبکه ای

نحوه شناسایی صرافی های شبکه ای

توجه داشته باشین که معمولا صرافی های شبکه ای یا تودرتو ماهیت رفتار شبکه ای خوشون رو فاش نمی کنند. شناسایی این صرافی ها مسئولیتی هست که بر عهده کاربران قرار داره و باید سعی کنند تا با استفاده از روش هایی این صرافی ها رو تشخیص بدن. برخی از مواردی که باید برای شناسایی صرافی های شبکه ای زیر نظر گرفته بشن، عبارت هستن از:

•    ثبت نام صرافی های شبکه ای سریع و بدون هیچ هشدار امنیتی انجام میشه. همچنین اون ها احراز هویت یا AML ندارن.
•    رابط کاربری صرافی های شبکه ای نشون نمیده که معاملات یا خرید و فروش ها کجا انجام میشن. به عبارت دیگه، این صرافی ها واضح یا شفاف نیستن.
•    تغییر قیمت ارزهای دیجیتال می تونه نشون دهنده صرافی تودرتو باشه، چون دارنده های حساب ها از مبادلات مختلفی استفاده می کنند که هر کدوم از اون ها نرخ خاصی دارن.
•    اگه شک دارین که از صرافی ارز دیجیتال شبکه ای استفاده می کنین، باید فرایند انجام مبادلات خودتون رو به وسیله یه اکسپلورر بلاک چین بررسی کنین.
•    صرافی کارمزدهای مختلفی رو از کاربران دریافت می کنند که می تونن از بین اون ها یه صرافی رو انتخاب کنین که کمترین کارمزد رو می گیره. این موضوع نشون میده که صرافی از حساب های شبکه ای در صرافی های ارز دیجیتال دیگه که کارمزدهای مختلفی دارن، استفاده می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی شبکه ای یا Nested Exchange بهتون ارائه بدیم، به بررسی خطرات استفاده از صرافی شبکه ای بپردازیم و نحوه شناسایی صرافی های شبکه ای رو بهتون یاد بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی شبکه ای یا Nested Exchange نوعی شخص ثالث یا واسطه در معاملات ارز دیجیتال هست که بیشتر تریدرها و معامله گران از واسطه ها استفاده کردن. استفاده کردن از صرافی های شبکه ای خطرات زیادی به دنبال داره که باید حواستون رو جمع کنین تا سرمایه یا رمزارزهای خودتون رو از دست ندین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد صرافی شبکه ای(Nested Exchange) و خطرات استفاده آن

در مورد صرافی شبکه ای(Nested Exchange) و خطرات استفاده آن نظر دهید
سوال امنیتی :6+70 = ?