چارت رنکو(Renko Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 05:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

چارت رنکو(Renko Chart)؛ یکی از بهترین و پرکاربردترین نمودارها در آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این نمودار به دست بیارین؟ آیا می دونین چارت رنکو چیست؟ چارت رنکو چه ویژگی هایی داره؟ چجوری در ترید از نمودار رنکو استفاده کنیم؟ چارت Renko چجوری کار می کنه؟ محدودیت های استفاده از نمودار رنکو کدامند؟ چارت رنکو چه تفاوتی با کندل استیک داره؟

در بازارهای مالی به ویژه بازار رمزارزها نمودارها و اندیکاتورهای مختلفی وجود دارن که برای ترید کردن و تحلیل رمزارزها به تریدرها و معامله گران کمک زیادی می کنند. بعضی وقت ها تریدرها به ابزاری نیاز دارن تا بتونن نوسانات بی اهمیت قیمت رو از نمودار حذف کنند تا بتونن روند قیمت رو واضح تر مشاهده کنند. یکی از نمودارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال، چارت رنکو هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چارت رنکو یا Renko Chart بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های چارت رنکو بپردازیم و نحوه استفاده از نمودار رنکو رو به شما یاد بدیم.

چارت رنکو چیست؟

چارت رنکو چیست؟

آیا می دونین چارت رنکو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که چارت رنکو یا Renko Chart یکی از پرکاربردترین نمودارها در تحلیل تکنیکال هست که به وسیله ژاپنی ها به وجود اومده. این چارت به جای اینکه مثل بیشتر نمودارها از دو شاخص قیمت و بازه های زمانی ایجاد شده باشه، فقط از حرکات و تغییرات قیمت تشکیل شده. چون نمودار رنکو از قسمت هایی شبیه به آجر ایجاد شده، از این عبارت ها واسه توصیف موارد مورد نظر استفاده میشه. البته بعضی از افراد از کلماتی مثل بلوک یا جعبه هم استفاده می کنند. تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از نمودار رنکو، قیمت رمزارزهای مورد نظر خودشون رو پیش بینی کنند.

جالب اینجاست که بدونین نمودار رنکو(Renko Chart) تغییرات قیمت کوچیک رو از بین می بره و روند رو به شکل بهتر و دقیق تر به تریدرها نشون میده. همچنین این چارت از بخش هایی به اسم آجر به وجود اومده و با عبور قیمت از مرز بالایی یا پایینی هر کدوم از آجرها یه آجر دیگه در سمت راست رسم میشه. این نوع چارت در کنار کندل استیک و سایر ابزارها می تونه خیلی مفید باشه و در مشخص کردن بهترین نقاط ورود و خروج به معامله گران و تریدرها کمک زیادی کنه. نمودار رنکو در کنار سایر ابزارها می تونه واسه ترید رمزارزها به کار برده بشه.

نحوه استفاده از نمودار رنکو در ترید

نحوه استفاده از نمودار رنکو در ترید

توجه داشته باشین که چارت رنکو بیشتر مورد استفاده تریدرها روزانه و اسکالپ تریدرها قرار می گیره. این معامله گران با کمک این چارت می تونن خیلی آسون سطوح حمایت و مقاومت مهم رو تشخیص بدن و روند قیمت ارز دیجیتال رو در اون روز شناسایی کنند. به این ترتیب، سیگنال ها با استفاده از این چارت خیلی راحت خودشون رو نشون میدن که البته واسه تایید اون ها باید از سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال هم استفاده بشه و اگه این ابزارها سیگنال های مورد نظر رو تایید کردن، اقدام به خرید و فروش یا ترید کرد.

ظاهر ساده نمودار رنکو(Renko Chart) به معامله گران در تشخیص روند کمک زیادی می کنه و شناسایی سطوح مهم به راحتی انجام میشه. البته توجه داشته باشین که در تحلیل تکنیکال هیچ وقت نباید به یه ابزار وابسته بود و حتما باید از ابزارهای مختلفی هم واسه تایید سیگنال خرید ارز دیجیتال و فروش استفاده کرد. علاوه بر این، معامله گران باید همیشه به اطراف خودشون نگاه کنند و متوجه اخبار و حوادث و اصول مهم بنیادین باشن. تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال در کنار همدیگه باید قرار بگیرن و این موقع هست که بهترین نتیجه از خرید و فروش ها دریافت میشه.

تفاوت نمودار رنکو با کندل استیک چیست؟

نکته قابل توجه این هست که کندل استیک یکی دیگه از چارت هایی هست که در بازار رمزارزها یا سایر بازارهای مالی به کار برده میشه و اطلاعات مفید و مهمی رو به معامله گران و تریدرها ارائه می کنه. نمودار کندل استیک بیشتر از چارت رنکو(Renko Chart) روی تایم فریم و جزئیات قیمت کوچیک تمرکز داره. در حقیقت، یه کندل جدید در هر تایم فریمی تشکیل میشه و این خصوصیت صرف نظر از این هست که قیمت چقدر نوسان می کنه.

استفاده از چارت رنکو چه مزایایی به همراه دارد؟

استفاده از چارت رنکو چه مزایایی به همراه دارد؟

مثل نمودارهای قیمتی دیگه که معامله گران و تحلیلگرها ازشون استفاده می کنند، چارت رنکو(Renko Chart) هم دارای ویژگی ها و مزیت های فوق العاده ای هست و تعداد مشخصی از معامله گران از این نمودار استفاده می کنند. در اصل این نمودار در شرایط خاصی به کار برده میشه. روندها و چارت رنکو واضح بوده و به راحتی قابل شناسایی هست. جوری که سیگنال های ورود و خروج به معامله به راحتی به دست میان. 

یکی دیگه از مواردی که باعث شده تا چارت رنکو محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که واسه تریدرهای تازه کار خیلی مفید بوده و کاربرد زیادی داره. از اونجایی که چارت های قیمت با فیلتر کردن معیارهای دیگه شفاف تر مشن، افراد مبتدی به شکل آسونی می تونن از این استراتژی در معاملات خودشون استفاده کنند. همچنین به کمک ویژگی ساده بودن نمودار رنکو، مدت زمان تجزیه و تحلیل و به نتیجه رسیدن معامله گران هم کمتر میشه و در زمان صرفه جویی میشه.

مقاله پیشنهادی: معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چارت رنکو یا Renko Chart بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های چارت رنکو بپردازیم و نحوه استفاده از نمودار رنکو رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، چارت رنکو یا Renko Chart یکی از پرکاربردترین نمودارها در تحلیل تکنیکال هست که به وسیله ژاپنی ها به وجود اومده. این چارت به جای اینکه مثل بیشتر نمودارها از دو شاخص قیمت و بازه های زمانی ایجاد شده باشه، فقط از حرکات و تغییرات قیمت تشکیل شده. تریدرها و معامله گران زیادی از این چارت واسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال مورد نظر خودشون استفاده می کنند و می تونن بهترین نقاط خرید و فروش رمزارزها رو شناسایی کرده و با انجام معاملات در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چارت رنکو(Renko Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد چارت رنکو(Renko Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+59 = ?