سبدگردانی رمزارزها چیست و چه مزایایی دارد؟

  • 00:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

سبدگردانی؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از سبدگردانی چیست؟ به نظر شما سبدگردانی مناسب چه افرادی هست؟ سبدگردانی در بازار رمزارزها چجوری فعالیت می کنه؟ سبدگردانی در بازار کریپتوکارنسی ها چه مزایایی به همراه داره؟ سود سبدگردانی در بازارهای مالی چقدر هست؟ مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال با سبدگردانی چگونه است؟

کسایی که می خوان در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، با اصطلاحات زیادی روبرو میشن که یکی از این اصطلاحات، سبدگردانی هست. همونطور که می دونین، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره، ولی افراد همیشه به دنبال کسب سود بیشتر و جلوگیری از ضررهای مالی هستن. افرادی هم که دانش کافی ندارن و یا وقت کافی برای استفاده از آموزش ارز دیجیتال ندارند، سرمایه خودشون رو به افراد باتجربه می سپارن. به همین منظور ما قصد داریم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سبدگردانی بهتون ارائه کنیم و به بررسی مزایای سبدگردانی در بازار رمزارزها بپردازیم و عملکرد سبدگردانی در بازارهای مالی رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از سبدگردانی چیست؟

منظور از سبدگردانی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از سبدگردانی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سبدگردانی یکی از اصطلاحات مهم و جالب در بازارهای مالی به ویژه بازار رمزارزهاست. سبدگردانی به سپردن سرمایه به شخصی به اسم سبدگردان گفته میشه که وظیفه اون مدیریت ارزهای دیجیتال سرمایه گذار با استفاده از دانش و تجربیات خودش هست. سبدگردانی با اسم مدیریت پرتفوی هم شناخته میشه. سبدگردان ها افراد حرفه ای و با تجربه در بازارهای مالی هستن.

جالب اینجاست که بدونین یه سبدگردان موفق می تونه با کمک دانش و تجربه و تحلیل های درست و اصولی خودش، وضعیت بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و از نتایج به دست اومده واسه تصمیم گیری های به موقع در خرید و فروش استفاده کنه. علاوه بر این، افرادی که مدیریت پرتفوی سرمایه گذاران رو دارن فعالیت خودشون رو در شکل یه قرارداد شروع می کنند که در اون کارمزد کار خودشون، میزان توانایی و دسترسی اون به دارایی های سرمایه گذار و چالش های معاملاتی کاملا تعیین میشه. سبدگردانی رو میشه یه بازی برد برد محسوب کرد.

مقاله پیشنهادی: مفهوم یک سبد ارز دیجیتال متعادل

مزایای سبدگردانی در بازار رمزارزها

مزایای سبدگردانی در بازار رمزارزها

همونطور که گفتیم، سبدگردانی یا مدیریت پرتفوی یکی از خدماتی هست که به وسیله شرکت های سبدگردان انجام میشه. سبدگردانی این امکان رو به سرمایه گذاران میده تا بتونن مسئولیت معاملات ارزهای دیجیتال و مدیریت پرتفوی خودشون رو به افراد حرفه ای واگذار کنند. سبدگردانی در همه بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال انجام میشه. در ادامه برخی از مزایای سبدگردانی در بازار رمزارزها رو بررسی می کنیم:

•    یکی از مزایای سبدگردانی در بازار رمزارزها، عدم نیاز به تصمیم گیری در استراتژی معاملاتی هست. این مزیت مخصوص کسایی هست که دانش لازم واسه سرمایه گذاری رو ندارن و نمی خوان از سودهای بازار رمزارزها یا سایر بازارهای مالی جا بمونن.
•    یکی دیگه از مزایای سبدگردانی در بازار رمزارزها این هست که سرمایه گذاری بدون چالش و بدون نیاز به صرف وقت اضافی انجام میشه. از اونجایی که همه افراد وقت لازم واسه انجام معاملات رو ندارن، ترجیح میدن تا از طریق سبدگردانی کسب درآمد کنند.
•    ریسک کمتر و مدیریت سرمایه بهتر هم یکی دیگه از مزیت های فوق العاده سبدگردانی در بازار ارزهای دیجیتال هست. به سبدگردان حرفه ای بهتر می تونه پرتفوی افراد رو مدیریت کنه.
•    از اونجایی که درآمد افرادی که پرتفوی سرمایه گذاران رو مدیریت می کنند ارتباط مستقیمی با سود سرمایه گذار داره و به صورت درصدی هست، سرمایه گذار می تونه مطمئن باشه که این افراد همه سعی خودش رو با کسب سود بیشتر ممکن می کنه.

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت بهترین پرتفوی ارز دیجیتال

عملکرد سبدگردانی چگونه است؟

عملکرد سبدگردانی چگونه است؟

توجه داشته باشین که سبدگردان بابت ارائه خدمات، کارمزد یا سودی از سرمایه گذاران دریافت می کنه. پرداخت کارمزد سبدگردان ها فقط با توجه به صورت حساب منتشر شده صورت می گیره. ارتباط بین سبدگردان و مشتری شباهت زیادی به رابطه بین وکیل و موکل داره. همچنین سبدگردان این امکان رو دارن تا به وکالت از مشتری خودش معاملات ارزهای دیجیتال رو انجام بده و سود حاصل شده رو بهش انتقال بده. نکته قابل توجه این هست که سبدگردان می تونه هر نوع دارایی رو واسه مشتری سبدگردانی کنه و این نوع دارایی ها فقط دارای رمزارزها نیستن و می تونن شامل سایر دارایی های مالی در بازارهای سرمایه هم باشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سبدگردانی بهتون ارائه کنیم و به بررسی مزایای سبدگردانی در بازار رمزارزها بپردازیم و عملکرد سبدگردانی در بازارهای مالی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سبدگردانی یکی از اصطلاحات مهم و جالب در بازارهای مالی به ویژه بازار رمزارزهاست. سبدگردانی به سپردن سرمایه به شخصی به اسم سبدگردان گفته میشه که وظیفه اون مدیریت ارزهای دیجیتال سرمایه گذار با استفاده از دانش و تجربیات خودش هست. سبدگردانی مزیت های زیادی به همراه داره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سبدگردانی رمزارزها چیست و چه مزایایی دارد؟

در مورد سبدگردانی رمزارزها چیست و چه مزایایی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+80 = ?