بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو"


  • 18:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو؛ آیا دوست دارین با معاملات خودکار آشنا بشین؟ به نظر شما منظور از ترید خودکار در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ معاملات خودکار چجوری کار می کنند؟ آیا ترید خودکار ارزهای دیجیتال سودآور هست؟ یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال؟ آیا معامله خودکار رمزارزها قانونی هست؟ ترید خودکار ارزهای دیجیتال چه مزایا و معایبی به همراه دارن؟ آیا ربات های ترید خودکار رمزارزها امن هستن؟

با توجه به رشد قابل توجه حجم معاملات خودکار یا الگوریتمی، انواع صرافی ارز دیجیتال بین المللی بزرگ این قابلیت رو به بازارهای خودشون اضافه کردن. از اونجایی که ترید خودکار توسط ربات معامله گر انجام میشه، راه خوبی برای اجرای استراتژی های خرید و فروش هست. چون ربات تصمیمات احساسی نمی گیره و دائما فعال هست. شما باید در معاملات خودکار به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو، اطلاعاتی در مورد ترید خودکار ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم معاملات خودکار رمزارزها بپردازیم تا با این معاملات آشنایی داشته باشین.

ترید خودکار ارزهای دیجیتال چیست؟

ترید خودکار ارزهای دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ترید خودکار ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که انجام خرید و فروش با کمک یه الگوریتم یا ربات رو میشه معاملات خودکار محسوب کرد. در واقع ربات معامله گر به صورت 24 ساعت در 7 روز هفته اجرا میشه و به این صورت با اجرای خودش تراکنش ها رو از طرف شما انجام میشه. اگه مبتدی یا تازه کار باشین، این پلتفرم استراتژی های خودش به شما ارائه میده که در گذشته کارآمد بودن و می تونین با استفاده از این معاملات سود زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که در معاملات خودکار هم ممکنه اشتباهاتی رخ بده که باعث بشه تا تریدرها ضرر کنند.

جالب اینجاست که بدونین ترید خودکار ارزهای دیجیتال می تونه درآمد معامله گران و سرمایه گذاران رو چند برابر بیشتر و زحمت اون ها رو چند برابر کمتر کنه. البته توجه داشته باشین که همه چیز به همین راحتی نیست و استفاده از ربات ها و نرم افزارهای معامله خودکار پیش نیازهایی هم داره. بازار ارزهای دیجیتال پر از نوسان هست و این یعنی فرصت های معاملاتی زیادی در این بازار وجود داره. فناوری اونقدر پیشرفت کرده که هر غیرممکنی رو ممکن می کنه. به کمک این فناوری میشه فرایندهای معاملاتی، تحلیل و پیش بینی روندها و ثبت سفارش رو خودکار انجام داد.

مقاله پیشنهادی: ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

نکات مهم معاملات خودکار رمزارزها

نکات مهم معاملات خودکار رمزارزها

همونطور که گفتیم، انجام معاملات خودکار در بازار ارزهای دیجیتال با کمک یه الگوریتم یا ربات امکان پذیر هست و استفاده از این روش مزایای زیادی به دنبال داره. صرفه جویی در زمان، امکان استفاده افراد مبتدی، ایجاد نظم و دور نگه داشتن احساسات از معامله و دسترسی به همه فرصت های ممکن از جمله مزایای استفاده از این روش هست. در زمان اجرای معاملات خودکار در کریپتو باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو بپردازیم.

•    ریسک های خودتان را مدیریت کنید

یکی از بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو این هست که باید ریسک ها رو مدیریت کنین. برای معامله با ربات یه حساب صرافی جداگونه باز کنین. به این ترتیب، ریسک از دست دادن کل سرمایه موجود در حساب خودتون رو از بین می برین. توجه داشته باشین که هیچ کدی 100 درصد قابل اطمینان نیست و ممکنه ربات ها در انجام معاملات اشتباه کنه شما محتمل ضرر بزرگی بشین.

•    مراقب کلاهبرداری ها باشید

یکی دیگه از نکات مهم معاملات خودکار در کریپتو این هست که مراقب کلاهبرداری ها باشین. به سرویس هایی که با وعده های سود کلان شما رو به سپرده گذاری در قراردادهای هوشمند خودتون دعوت می کنند، اعتماد نکنین. ربات های ترید از طریق API به حساب صرافی ارز دیجیتال وصل میشن و نیازمند دسترسی مستقیم به سرمایه شما نیستن. همه سفارش های ربات رو می تونین در صرافی ببینین.

•    با سرمایه کم شروع کنید

یکی دیگه از نکات مهم معاملات خودکار در کریپتو این هست که با سرمایه کم شروع کنین. به عبارت دیگه، با سرمایه ای که تحمل از دست دادنش رو دارین، وارد معامله بشین. در بیشتر صرافی های ارز دیجیتال حداقل معاملات از 10 دلار بیشتر نیست. با همین پول کم می تونین چند سفارش ثبت کرده و ربات ترید ارز دیجیتال رو امتحان کنین.

•    صبر داشته باشید

یکی دیگه از بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو این هست که صبر داشته باشین. بازار رمزارزها نوعی بازار پرنوسان هست و بیشتر مواقع قیمت ها برمی گردن و به حد سود میرسن. شاید ماه ها طول بکشه، ولی در آخر این فرصت رو پیدا می کنین که پوزیشن رو با سود ببندین. البته از ریسک ریزش بیشتر بازار آگاه باشین. اگه بازار بیشتر بریزه، پول شما در یه دارایی که ارزشش رو مداوم از دست میده، قفل میشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین سایت های کپی تریدینگ کدامند؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو، اطلاعاتی در مورد ترید خودکار ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم معاملات خودکار رمزارزها بپردازیم تا با این معاملات آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، ترید خودکار ارزهای دیجیتال می تونه درآمد معامله گران و سرمایه گذاران رو چند برابر بیشتر و زحمت اون ها رو چند برابر کمتر کنه. البته توجه داشته باشین که همه چیز به همین راحتی نیست و استفاده از ربات ها و نرم افزارهای معامله خودکار پیش نیازهایی هم داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو

در مورد بایدها و نبایدهای معاملات خودکار در کریپتو نظر دهید
سوال امنیتی :3+93 = ?