مزایا و معایب احراز هویت(KYC) در بازار رمزارزها چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مزایا و معایب احراز هویت(KYC) در بازار رمزارزها چیست؟"


  • 02:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مزایا و معایب احراز هویت در دنیای رمزارزها؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره احراز هویت یا KYC به دست بیارین؟ احراز هویت چیست؟ آیا استفاده از بیت کوین احراز هویت شده خطرناک هست؟ احراز هویت چه مزایا و معایبی به همراه داره؟  چجوری سرمایه های خودمون رو بین بسترهای مختلف توزیع کنیم؟ از چه ابزاری میشه برای دور زدن سیستم های KYC استفاده کرد؟

شما برای بررسی قیمت بیت کوین و سایر ارزها و انجام معامله نیاز به انتخاب یک صرافی دارید. در ماه های اخیر بحث احراز هویت و مشکلات مربوط به اون خیلی داغ شده. با اینکه انواع صرافی ارز دیجیتال همیشه روی مزایای احراز هویت تاکید می کنند، ولی کاربران علاقه ای به ارائه اطلاعات به پلتفرم های معاملاتی یا صرافی های ارز دیجیتال رو ندارن. بعضی وقت ها این چالش ها باعث بلوکه شدن سرمایه و قطع دسترسی کاربر به دارایی ها میشه. بنابراین، باید با مزایا و معایب این فرایند آشنا بشین تا بهترین تصمیم رو برای احراز هویت بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مزایا و معایب احراز هویت در دنیای رمزارزها چیست؟ اطلاعاتی در مورد احراز هویت یا KYC به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب احراز هویت بپردازیم.

احراز هویت چیست؟

احراز هویت چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که احراز هویت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که احراز هویت یا KYC در واقع ابزاری برای جلب اعتماد مشتریان و کاربران هست. در فرایند احراز هویت، افراد باید هویتی که مدعیش هستن رو با ارائه اطلاعات شخصی ثابت کنند. وقتی که شخصی با هدف خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سایت مربوط به صرافی ارز دیجیتال ثبت نام می کنه، اسم و مشخصات خودش رو در سایت ثبت می کنه و مدعی این هویت ثبت شده میشه. برای ادامه مسیر خرید و فروش باید اون رو ثابت کنه. این احراز هویت در زمینه ارزهای دیجیتال هم در بیشتر کشورها انجام میشه تا از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنه.

جالب اینجاست که بدونین احراز هویت یا KYC مجموعه ای از تکنیک هایی هست که پلتفرم های مالی از اون ها برای تایید هویت کاربران خودشون بهره میبرن. فرایند احراز هویتت اولین مرحله در ارزیابی برای مقابله با پولشویی هست و به پلتفرم های مالی این امکان رو میده تا مشخص کنند هر مشتری چقدر احتمال داره مرتکب فعالیت های مجرمانه بشه. از مدت ها قبل، خیلی از صرافی های ارز دیجیتال به ویژه اون هایی که در ایالات متحده مستقر هستن، برای رعایت مقررات جهانی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، احراز هویت رو الزامی کردن.

مقاله پیشنهادی: تایید هویت دو عاملی(2FA) چیست؟

مزایا و معایب احراز هویت(KYC) چیست؟

مزایا و معایب احراز هویت(KYC) چیست؟

همونطور که گفتیم، احراز هویت(KYC) به معنی سنجش اصالت کاربر هست و به هدف جلب اعتماد و جلوگیری از کلاهبرداری انجام میشه. در اصل کاربر در زمان ثبت نام و وارد کردن مشخصات فردی خودش مدعی یه هویت شده و احراز هویت یعنی کاربر باید اصالت هویتی رو که مدعی اون شده رو مطابق فرایند ثابت کنه. احراز هویت مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب احراز هویت بپردازیم.

مزایای احراز هویت در دنیای رمزارزها

•    یکی از مزایای احراز هویت در ارزهای دیجیتال، رفع محدودیت برداشت پول از حساب کاربری هست.
•    ایجاد اعتماد دوطرفه بین کاربر و صرافی ارز دیجیتال
•    یکی دیگه از مزایای احراز هویت، جلوگیری از معاملات دستکاری شده و ایجاد محیطی امن برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال هست.
•    دارای امنیت بالاتر از اطلاعات شخصی ما به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین
•    جلوگیری از کلاهبرداری و عدم پرداخت یه طرف معامله
•    جلوگیری از انجام پولشویی
•    یکی دیگه از مزایای احراز هویت، امکان پیگیری بیشتر در صورت وجود مشکل در زمان استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال هست.

معایب احراز هویت در دنیای رمزارزها

•    یکی از معایب احراز هویت این هست که با اینکه فناوری بلاک چین امنیت بالایی داره، ولی باز هم امکان هک شدن صرافی ها و دسترسی هکرها به حساب کاربری مشتریان وجود داره.
•    احراز هویت فرایند زمان بری هست و بعضی وقت ها به راحتی انجام نمیشه.
•    یکی دیگه از معایب احراز هویت این هست که اگه در کشور تحت تحریم باشین، با انجام احراز هویت دیگه قادر به استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال نیستین.
•    با عدم تمرکز و ماهیت بلاک چین تداخل داره و خیلی از افراد دوست ندارن اطلاعات خودشون رو منتشر کنند.

آیا باید در صرافی های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟

آیا باید در صرافی های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟

با اینکه هنوز تعداد کمی صرافی ارز دیجیتال وجود دارن که در اون ها به احراز هویت(KYC) نیازی نیست، به دلیل قوانین و مقررات سخت گیرانه مبارزه با پولشویی، تقریبا همه پلتفرم های معاملاتی معتبر ارز دیجیتال کاربران رو به احراز هویت ملزم می کنند. بعضی از صرافی های معروف مثل بایننس ممکنه چند سطح احراز هویت داشته باشن که هر کدوم دسترسی مشخصی به کاربران ارائه می کنه، برای مثال در این صرافی سه سطح پایه و متوسط و پیشرفته برای احراز هویت وجود داره.

اگه کاربری بخواد به صورت نامحدود از خدمات این صرافی استفاده کنه، فقط وقتی می تونه این کار رو انجام بده که احراز هویت سطح پیشرفته رو تکمیل کرده باشه. صرافی های ارز دیجیتال از فرایند احراز هویت برای تایید هویت کاربران یا هویت مشتریان خودشون استفاده می کنند. احراز هویت کاربران به صرافی ارز دیجیتال این امکان رو میده تا در صورت بروز کلاهبرداری یا پولشویی، کاربر مختلف رو شناسایی و تحویل مراجع قانونی بده.

مقاله  پیشنهادی: معرفی صرافی بینگ ایکس و آموزش احراز هویت در BingX

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مزایا و معایب احراز هویت در دنیای رمزارزها چیست؟ اطلاعاتی در مورد احراز هویت یا KYC به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب احراز هویت بپردازیم. همونطور که گفتیم، احراز هویت در واقع ابزاری برای جلب اعتماد مشتریان و کاربران هست. در فرایند احراز هویت، افراد باید هویتی که مدعیش هستن رو با ارائه اطلاعات شخصی ثابت کنند. احراز هویت در بازار ارزهای دیجیتال مزایا و معایب زیادی به همراه داره که باید با این موارد آشنا بشین تا بهترین تصمیم رو برای انجام احراز هویت بگیرین. صرافی های ارز دیجیتال مشهوری مثل بایننس هم فرایند احراز هویت رو برای کاربران خودشون الزامی کردن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مزایا و معایب احراز هویت(KYC) در بازار رمزارزها چیست؟

در مورد مزایا و معایب احراز هویت(KYC) در بازار رمزارزها چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+86 = ?