فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟"


  • 13:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ(Mining Farm)؛ اصطلاحی رایج در حوزه ارزهای دیجیتال! آیا می دونین فارم ماینینگ چیست و چطور سود کلانی رو نصیب سرمایه گذاران ارز دیجیتال می کنه و به کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال با این روش بپردازیم.؟ حتما با خودتون فکر می کنین که مزرعه دیجیتال باید یه محیط کشت دیجیتال باشه که در اون رمزارزها رو استخراج می کنین. فارم ماینینگ فقط یه محیط مجازی در کامپیوتر شما نیست.

فارم ماینینگ اصطلاحی در حوزه رمزارزهاست و در واقع به معنی مزرعه استخراج هست. ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال فرایندی هست که در اون تراکنش رمزارز تایید میشه و به بلاک چین اضافه میشه. با انجام ماینینگ کوین های جدید تولید میشن و به موجودی در گردش اون ارز دیجیتال خاص اضافی میشه. فارم ماینینگ انباری هست که به ماین کردن رمزارزها اختصاص پیدا کرده که از این طریق درآمد بالایی نصیب سرمایه گذاران میشه. ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ(Mining Farm) به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای راه اندازی مزرعه استخراج بپردازیم و ابزارهای لازم برای ایجاد فارم ماینینگ رو واستون معرفی کنیم.

فارم ماینینگ چیست؟

فارم ماینینگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که فارم ماینینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که فارم ماینینگ یا Mining Farm یکی از روش های استخراج رمزارزهاست. استخراج ارز دیجیتال به تنهایی یکی از راه های جدید کسب درآمد شناخته میشه و در سال های گذشته تعداد زیادی به این کار روی آوردن. برای اینکه شروع به ماینینگ کنین، باید با مفاهیم ابتدایی، مثل مفهوم شبکه بلاک چین، ارزهای دیجیتال و نحوه استخراج آشنا باشین. انجام تاییدیه تراکنش ها و افزودن زنجیره جدید به بلاک چین به وسیله دستگاه هایی به اسم ماینر انجام میشه.

جالب اینجاست که بدونین فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج فضای اختصاصی برای ماین رمزارزهاست که معمولا در اون ها صد یا حتی هزاران دستگاه استخراج و تجهیزات لازم برای ماینینگ وجود داره. برای داشتن یه فارم حتما باید مجوزهای لازم گرفته بشه و محیطی صنعتی و خارج از شهر در نظر گرفته بشه که سر و صدای اون باعث آزار و اذیت سایر افراد نشه. مزرعه های استخراج ارز دیجیتال دارای منابع انرژی زیادی هستن و علاوه بر اون، دارای فن های خنک کننده بزرگی برای خنک کردن تجهیزات و بیشتتر از یه تفر برای اداره اون هست.

مقاله پیشنهادی: استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

مزایای راه اندازی مزرعه استخراج

مزایای راه اندازی مزرعه استخراج

فارم ماینینگ اتاق یا انباری هست که به وسیله وجود چندین دستگاه ماینر به استخراج گسترده رمزارزها اختصاص داده شده. یه فارم ماینینگ می تونه یه زیرزمین در خونه شما با 2 دستگاه ASIC باشه یا اینکه در مقیاس های بزرگ تر و در یه انبار بزرگ از صدها ریگ استخراج یا ASIC ساخته شده باشه. راه اندازی مزرعه استخراج مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای راه اندازی فارم ماینینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: مزرعه بیت کوین چیست؟

•    سودآوری زیاد

یکی از مزایای راه اندازی فارم ماینینگ، افزایش سودآوری هست. با اینکه به نظر میرسه قیمت یه رمزارز نسبت به ماینینگ اون بیشتر هست، استخراج فرایندی هست که می تونه سود زیادی رو واستون به ارمغان بیاره. کسانی که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال یا ماینینگ قدرتمند هستن، در مقایسه با تریدرها و معامله گران هم سطح خودشون از درآمد بیشتری بهره مند میشن.

•    دریافت پاداش از نرم افزارها

دریافت پاداش از نرم افزارها هم یکی دیگه از مزایای راه اندازی فارم ماینینگ هست. نرم افزارهای مربوط به استخراج ارز دیجیتال دارای یه سیستم برای اهدای پاداش به شرکت کننده ها و فعالان هستن. مثلا اگه شما به عنوان ماینر، ارز دیجیتال بیت کوین استخراج کنین، یه نرم افزار این چنینی می تونه هم امکانات در اختیار شما بذاره و هم برای میزبانی از ما پاداش بپردازه.

ابزارهای لازم برای ایجاد فارم ماینینگ

ابزارهای لازم برای ایجاد فارم ماینینگ

مزرعه استخراج در ابعاد تخصصی تر و بزرگ تر شامل یه زیرزمین یا انبار بزرگی هست که در اون چندین دستگاه پیشرفته ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتال قرار گرفتن. شما برای ایجاد فارم ماینینگ به ابزارهای مختلفی نیاز دارین. از جمله ابزارهای لازم برای ایجاد فارم ماینینگ عبارت هستن از:

•    کیف پول ارز دیجیتال: ولت نوعی برنامه موبایلی، سخت افزاری یه افزونه مرورگر هست که واحدهای ارز دیجیتال در اون ذخیره و نگهداری میشن.
•    برنامه نرم افزاری برای ماینینگ: بهتره بدونین ماینرهای BTC miner و CG miner از جمله برنامه های استخراج بیت کوین هستن که از دستگاه های ASIC پشتیبانی می کنند.
•    منبع برق: برای راه اندازی و ایجاد مزرعه استخراج ارز دیجیتال حداقل هزار کیلوبایت برق برای هر هفته نیاز هست.
•    فن خنک کننده قوی: یکی دیگه از ابزارهای لازم برای ایجاد فارم ماینینگ، فن خنک کننده هست. برای خنک کردن تجهیزات و همچنین محیط کاری باید از یه فن تهویه کننده استفاده کرد.
•    سکوی ماینینگ: ماینرهای حرف ای از دستگاه های ASIC برای استخراج استفاده می کنند و این دستگاه ها به صورت ویژه با ریگ ماینینگ یا سکوی استخراج ارتباط دارن.

اجاره فارم ماینینگ چگونه است؟

از اونجایی که راه اندازی مزرعه استخراج یا Mining Farm هزینه زیادی داره، خیلی از افراد دوست دارن تا فارم خودشون رو اجاره بدن. اجاره فارم ماینینگ در همه جای دنیا امکان پذیر هست، ولی باید دید آیا این کار به صرفه هست و شرایطی که باید رعایت کنین و یا هزینه ای که شما باید برای اجاره بپردازین با میزان سودی که از استخراج در میارین همخوانی داره یا نه. البته باید مشخص کرد که در حال حاضر با شرایط و تعرفه های برقی که دولت برای حوزه استخراج در ایران تعریف کرده، شرایط استخراج رمزارزها کمی سخت و پیچیده شده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله فارم ماینینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ(Mining Farm) به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای راه اندازی مزرعه استخراج بپردازیم و ابزارهای لازم برای ایجاد فارم ماینینگ رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، فارم ماینینگ یکی از روش های استخراج رمزارزهاست. استخراج ارز دیجیتال به تنهایی یکی از راه های جدید کسب درآمد شناخته میشه و در سال های گذشته تعداد زیادی به این کار روی آوردن. راه اندازی فارم ماینینگ مزایای زیادی به دنبال کرده که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

در مورد فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+83 = ?