دبیت کارت ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "دبیت کارت ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟"


  • 20:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

دبیت کارت ارز دیجیتال؛ از جمله کاربردهای رمزارزها در دنیای واقعی! آیا دوست دارین اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین دبیت کارت ارز دیجیتال چیست و کارایی اون چجوریه؟ چرا از کارت اعتباری عادی استفاده نکنیم؟ به نظر شما آیا دبیت کارت های ارز دیجیتال آینده پرداخت هستن؟ بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال کدامند؟ چجوری میشه از این کارت ها در زمان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استفاده کرد؟

دبیت کارت ارز دیجیتال یکی دیگر از مباحث آموزش ارز دیجیتال است. دبیت کارت نوعی کارت اعتباری برای پرداخت هست که در زمان استفاده پول به صورت مستقیم از حساب جاری مشتری کسر میشه. از دبیت کارت میشه برای خرید کالا یا بهره گیری از خدمات استفاده کرد. شما می تونین با این کارت به وسیله دستگاه های سخت افزاری یا همون پایانه های فروش مبلغی رو بابت خرید خودتون بپردازین. در واقع دبیت کارت ها قابلیت نگهداری رمزارزها در خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دبیت کارت ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره دبیت کارت ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال بپردازیم و مزایای استفاده از کارت های اعتباری ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

دبیت کارت ارز دیجیتال چیست؟

دبیت کارت ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که دبیت کارت ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دبیت کارت های ارز دیجیتال هم درست مثل کارت های اعتباری یا دبیت کارت های معمولی، به شما کمک می کنند تا معاملات روزمره خودشون رو با استفاده از بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین ها انجام بدین. لازم نیست نگران این باشین که آیا کارت فیزیکی شما توسط یه فروشگاه پذیرفته میشه یا خیر. چون خیلی از این کارت ها در ترکیب با ویزاکارت و مسترکارت عرضه شدن. یعنی می تونن در میلیون ها مکان که پرداخت با ویزاکارت و مسترکارت رو می پذیرن، مورد استفاده قرار بگیرن.

جالب اینجاست که بدونین دبیت کارت معمولا یه کارت پلاستیکی مستطیل شکل، شبیه به کارت های اعتباری معمولی هست، ولی تفاوت هایی با سایر کارت ها داره. عمده تفاوت اون پولی هست که در این کارت ها ذخیره میشه. در اصل کاربران ارزهای دیجیتال خودشون رو در دبیت کارت ها ذخیره کرده و از اون برای پرداخت های خرید روزانه یا هر پرداخت دیگه که به کمک رمزارزها صورت می گیره استفاده می کنند. خیلی از موسسه های مالی کارت های تک منظوره خودشون رو با دبیت کارت هایی که توسط پردازنده های اصلی پرداخت کارت مثل ویزا کارت یا مستر کارت صادر میشن، جایگزین می کنند و از اون ها استفاده می کنند.

آیا دبیت کارت های ارز دیجیتال آینده پرداخت هستند؟

بعضی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا مثل بایننس و کوین بیس، در حال حاضر دبیت کارت های ویزا رو به مشتریان و کاربران خودشون ارائه میدن. شارژ حساب متصل به این کارت ها خیلی آسونه و بابت انتقال وجوه از حساب صرافی به کارت خود هیچ هزینه ای از شما دریافت نمیشه. سایر ارائه دهنده های این کارت ها شامل Crypto.com و Blackcard هستن با ورود پی پال به فضای ارزهای دیجیتال و افزایش آگاهی از این دارایی ها پیش بینی میشه که این محصولات می تونن خیلی راج بشن.

مقاله پیشنهادی: سیو سود در بازار ارز دیجیتال چیست؟

معرفی بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال

معرفی بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، دبیت کارت های ارز دیجیتال همانند کارت های پاداش کریپتویی هستن. وقتی که از این کارت ها استفاده می کنین، ارز دیجیتال در حین خرید به ارز فیات تبدیل میشه، ولی پاداشی که در ازای استفاده از کارت به شما تعلق می گیره همیشه به ارز دیجیتال محاسبه میشه. دبیت کارت های مختلفی در بازار وجود دارن که می تونین ازشون استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال بپردازیم تا با این کارت ها آشنایی داشته باشین.

•    دبیت کارت کریپتو تراسترا(Trastra)

یکی از بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال، دبیت کارت کریپتو تراستر یا Trastra هست که رمزارزهای معروفی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و.... رو پشتیبانی می کنه. دبیت کارت تراسترا به کاربرا بازار ارزهای دیجیتال در زمینه اقتصادی اروپا اجازه میده تا بتونن رمزارزهای خودشون رو بدون پرداخت فی به یورو تبدیل کنند. این کارت به شما اجازه میده تا بتونین پرداخت هایی رو از سایر کاربران در کیف پول خود قبول کنین.

•    دبیت کارت وایرکس(Wirex)

یکی دیگه از بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال، دبیت کارت وایرکس یا Wirex هست. مشتریان این کارت به صورت مجازی ویزای رایگان دریافت می کنند و همه این افراد نگاه خاصی به این کارت دارن. از نظر اون ها این کارت خیلی جالب هست. وایرکس کارتی هست که افراد می تونن اون رو به صورت دیجیتالی و یا به صورت فیزیکی دریافت کنند. این کارت در واقع حالت ارزون یه معامله رو واسه ما نشون میده.

•    دبیت کارت نکسو(Nexo)

دبیت کارت نکسو یا Nexo هم یکی دیگه از بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال مبتنی بر توکن XRP هست که به تازگی سیستم دبیت کارت خودش رو راه اندازی کرده و این کارت به دارنده های خودش این امکان رو میده تا بتونن با استفاده از ارز دیجیتال خود و بدون اینکه واقعا اون ها رو خرج کنند خرید انجام بدن. این کارت توسط مسترکارت حمایت میشه و به کاربران اجازه میده تا بتونن با گرو گذاشتن توکن ها به عنوان وثیقه در لحظه وام ارز دیجیتال یا وام کریپتو دریافت کنند.

•    دبیت کارت کوین بیس(CoinBase)

یکی دیگه از بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال، دبیت کارت کوین بیس یا CoinBase هست که به صورت مستقیم به موجودی ارز دیجیتال شما در کیف پول های کوین بیس متصل کرده. شما می تونین دبیت کارت کوین بیس رو از طریق برنامه مجزایی که برای کارت کوین بیس طراحی شده و بر روی ios و اندروید موجود هست، مدیریت کنین و مورد استفاده قرار بدین.

مقاله پیشنهادی: 3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دبیت کارت ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره دبیت کارت ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کارت های اعتباری ارز دیجیتال بپردازیم و مزایای استفاده از کارت های اعتباری ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، دبیت کارت های ارز دیجیتال هم درست مثل کارت های اعتباری یا دبیت کارت های معمولی، به شما کمک می کنند تا معاملات روزمره خودشون رو با استفاده از بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین ها انجام بدین. استفاده از دبیت کارت ها مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دبیت کارت ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد دبیت کارت ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+32 = ?