حباب NFT چیست و چه عواقبی دارد؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "حباب NFT چیست و چه عواقبی دارد؟"


  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

حباب NFT چیست و چجوری سنجیده میشه؟ انواع حباب NFT کدامند؟ چجوری در دام کلاهبردای NFT نیفتیم؟ کدوم پلتفرم های معتبر که ما رو از حباب NFT نجات میدن؟ حباب NFT چه عواقبی رو به دنبال داره؟ اخبار مربوط به حباب NFT رو از کجا دنبال کنیم؟ به نظر شما حباب همیشه بد هست؟ با چه روش هایی میشه کلاهبرداری توکن های غیرمثلی رو شناسایی کرد؟ 

توکن های غیر مثلی یکی از مهمترین مباحث آموزش ارز دیجیتال میباشد. توکن های غیرمثلی یکی از داغ ترین موضوعات حوزه رمزارزها در سال 2021 بودن. با ورود شرکت های بزرگ دنیا به بازار توکن های غیرمثلی، حجم معاملات این توکن ها هم رشد قابل توجهی رو تجربه کرد. با این حال به تازگی حجم معاملات این بازار و ارزش بعضی از مجموعه های NFT شاهد افت چشمگیری بوده. به همین دلیل سوالی که این روزها برای تریدرها پیش میاد این هست که آیا NFTها کلاهبرداری یا یه حباب دیجیتال هستن؟ به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حباب NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد حباب NFT به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع حباب توکن NFT بپردازیم و مقابله از کلاهبرداری NFT رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از حباب NFT چیست؟

منظور از حباب NFT چیست؟

اگه در بازار توکن های غیرمثلی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم حباب توکن NFT رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از حباب NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که حباب ها معمولا بد نیستن. در حقیقت، حباب ها می تونن خیلی هیجان انگیز باشن، البته تا زمانی که نترکیده باشن. این حباب ها محصول روانشناسی و طمع افراد یا معامله گران هست. هیچ تضمینی وجود نداره که توکن غیرمثلی باعث ایجاد حباب بشه، ولی بعضی وقت ها دیر یا زود قیمت بعضی از کالکشن های NFT که درباره اون ها تبلیغات زیادی انجام گرفته، احتمالا نوسانات نزولی رو تجربه می کنند.

جالب اینجاست که بدونین حباب NFT وقتی اتفاق می افته که قیمت رمزارزها در نتیجه افزایش سفته بازی در بین سرمایه گذاران افزایش پیدا می کنه. اگه قیمت توکن غیرمثلی خیلی زود بالا بره، به احتمال خیلی زیاد قیمت اون ها بعد از جهش اولیه ریزش می کنند. معمولا حباب های توکن های غیرمثلی زمانی اتفاق می افتن که سرمایه گذاران جدیدتر وارد بازار بشن. به صورت کلی سرمایه گذاران و تریدرها قیمت ها رو فقط براساس طمع خودشون بالا میبرن. به این دلیل که درک درستی از چیزی در اون سرمایه گذاری می کنند، ندارن.

مقاله پیشنهادی: توکن های NFT خود را چگونه و در چه پلتفرم هایی تبلیغ کنیم؟

انواع حباب توکن NFT کدامند؟

انواع حباب توکن NFT کدامند؟

همونطور که می دونین، محبوبیت توکن های غیرمثلی در بین کاربران و سرمایه گذاران روز به روز در حال افزایش هست. هر توکن NFT کاملا منحصر به فرد هست. با این حال درست مثل هر بازار دیگه ای وقتی که قیمت ها اونقدر بالا میره که خریداران دیگه نمی تونن خرید خودشون رو توجیه کنند، امکان تشکیل حباب وجود داره. حباب توکن غیرمثلی انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع حباب توکن NFT بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

•    جعل هویت

یکی از انواع حباب NFT، مربوط به جعل هویت هست. در این روش کلاهبرداران و افراد سودجو با کپی کردن عکس های اینفلوئنسرها و هنرمندان و منتشر کردن NFT مشابه سعی در کلاهبردای دارن. بیشتر این مجموعه های تقلبی دارای قیمت پایین و تعداد زیادی هستن. همچنین خریدارانی که از وضعیت این بازار خبر ندارن، قبل از بررسی اون پروفایل اقدام به خرید توکن تقلبی کرده و در دام کلاهبرداران می افتن.

•    سرقت ادبی یا سرقت هنری

یکی دیگه از انواع حباب NFT، مربوط به سرقت ادبی یا سرقت هنری هست. در این روش خیلی از کاربران اقدام به توکنیزه کردن یه اثر هنری می کنند که متعلق به اون ها نیست. توجه داشته باشین که این مشکل خیلی پیچیده هست و حل کردن اون به راحتی نیست. اثبات تایید مالکیت یه اثر از هنرمندان در پلتفرم های ایجاد توکن غیرمثلی کار سختی هست و کلاهبردان زیادی دستمزد آثار این هنرمندان رو به اسم خودشون دریافت می کنند.

•    کلاهبرداری فیشینگ

کلاهبردای فیشینگ هم یکی دیگه از انواع حباب NFT هست که در اون کلاهبرداران و افراد سودجو در قالب یه پروتکل معاملاتی حضور پیدا می کنند و پیشنهادهای جعلی رو از طریق ایمیل برای کاربران می فرستن. هدف از ارسال این ایمیل های فیشینگ هدایت شما از طریق لینک به بازار جعلی هست. کاربران برای استفاده از این بازارها لازم هست تا برای اتصال کیف پول خودشون به اون اطلاعات ورود و عبارت بازیابی خودشون رو وارد کنند.

مقاله پیشنهادی: 5 روش برای شناسایی توکن های NFT جعلی

عواقب حباب NFT چیست؟

عواقب حباب NFT چیست؟

حائز اهمیت هست که بدونین حباب توکن های غیرمثلی یه موضوع قابل بحث هست. فروش یکی از توکن های NFT متعلق به یه هنرمند مشهور با اسم مستعار Beeple به قیمت 69 میلیون دلار، شروع کننده توجه جدی رسانه ها به این حوزه بود. اگه چرخ حباب روانی درست باشه، اشتیاق و طمع عمومی باید به زودی فرا برسه. درباره پیامدهای مثبت حباب توکن های غیرمثلی هم میشه گفت که این بازار هنوز در ابتدای راه خودش قرار داره. بنابراین، ممکنه شما هنوز زمان کافی برای کسب سودهای قابل توجه از این بخش، قبل از ترکیدن حباب NFT رو داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حباب NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد حباب NFT به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع حباب توکن NFT بپردازیم و مقابله از کلاهبرداری NFT رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، حباب NFT وقتی اتفاق می افته که قیمت رمزارزها در نتیجه افزایش سفته بازی در بین سرمایه گذاران افزایش پیدا می کنه. اگه قیمت توکن غیرمثلی خیلی زود بالا بره، به احتمال خیلی زیاد قیمت اون ها بعد از جهش اولیه ریزش می کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد حباب NFT چیست و چه عواقبی دارد؟

در مورد حباب NFT چیست و چه عواقبی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+81 = ?