تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه چیست؟"


  • 15:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تفاوت ایردراپ(Airdrop) با عرضه اولیه(ICO) چیست؟ عرضه اولیه کوین و ایردراپ دو روش کسب درآمد بدون سرمایه از ارزهای دیجیتال هستن که افراد با استفاده از این فرصت ها می تونن پولدار بشن. به این ترتیب، شما می تونین با شناسایی این فرصت ها کسب درآمد کنین. البته توجه داشته باشین که ایردراپ و عرضه اولیه کوین با همدیگه متفاوت هستن و هر کدوم عملکرد خاص خودشون رو دارن.

یکی از مباحث مهم در آموزش ارز دیجیتال ایر دراپ است. ایردراپ و عرضه اولیه، از اصطلاحات محبوبی هستن که ممکنه در بازار ارزهای دیجیتال شنیده باشین. بعضی از افراد فکر می کنند که ایردراپ همون عرضه اولیه هست. تفاوت های مهمی بین ایردراپ ها و عرضه اولیه ارزهای دیجیتال در اهداف و نحوه توزیع اون ها وجود دارن که باید باهاشون اشنا باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه چیست؟ اطلاعاتی در مورد ایردراپ(Airdrop) و عرضه اولیه کوین(ICO) به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت ایردراپ و عرضه اولیه کوین بپردازیم تا با این مفاهیم اشنا بشین.

ایردراپ(Airdrop) چیست؟

تفاوت ایردراپ(Airdrop) با عرضه اولیه(ICO) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ایردراپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ایردراپ یا Airdrop به معنی ارسال ارزهای دیجیتال رایگان از طرف پدیدآورنده های اون رمزارز و یا سایت مربوطه به کاربران هست. بیشتر مواقع پروژه های تازه تاسیس بر پایه بلاک چین از این روش برای تبلیغ و افزایش کاربران خودشون استفاده می کنند. علاوه بر این، از صرافی ارز دیجیتال و ارائه دهنده های کیف پول هم برای جذب کاربران جدید یا حفظ مشتریان خود ایردراپ انجام میدن.

جالب اینجاست که بدونین ایردراپ در بازار ارزهای دیجیتلا به معنی توزیع یا اهدای رایگان توکن به عنوان پاداش هست. ایردراپ ها معمولا با اهداف بازاریابی و تبلیغاتی برگزار میشن و فعالان حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال رو با یه پروژه آشنا می کنند. همچنین از ایردراپ برای ارائه پاداش به کاربران وفادار هم استفاده میشه. بعضی از کلاهبرداران کریپتویی، با هدف ایردراپ قصد هک کاربران رو دارن. به این صورت که مقادیر خیلی کمی بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال رو برای کاربران ارسال می کنند و به محض اینکه کاربر مقادیر رو به شخص دیگه ای ارسال کرد، هویت اون رو شناسایی می کنند. شما می تونین با استفاده از ایردراپ رمزارزهای رایگانی به دست بیارین.

مقاله تکمیلی: ایردراپ چیست؟

عرضه اولیه(ICO) چیست؟

عرضه اولیه(ICO) چیست؟

عرضه اولیه یا ICO در بازار ارزهای دیجیتال معادل عرضه اولیه عمومی هست. شرکتی که به دنبال جمع آوری پول برای ایجاد رمزارز، برنامه یا سرویس جدید هست، عرضه اولیه کوین رو به عنوان روشی برای جمع آوری سرمایه راه اندازی می کنه. سرمایه گذاران می تونن از این پیشنهاد استفاده کرده و یه ارز دیجیتال جدید توسط پروژه جدید به دست بیارن. این توکن ممکنه در استفاده از محصول یا خدماتی که شرکت ارائه میده، مفید باشه یا فقط نماینده سهم شرکت یا پروژه جدید ارز دیجیتال باشه.

عرضه اولیه که یا ICO همون پیش فروش انواع ارز دیجیتال نوظهور توسط تیم توسعه دهنده اون پروژه برای تامین مالی و پیشرفت سریع تر طرح در دست اجرا هست. توجه داشته باشین که این کار معمولا بر روی ارزهای دیجیتالی که دارای یه تکنولوژی جدید و مبتنی بر شبکه بلاک چین هستن صورت می گیره. سرمایه گذاران برای خرید ارز دیجیتال و این توکن ها می تونن از سایر رمزارزهای معتبر یا ارزهای فیات استفاده کرده و متناسب با اون ارز دیجیتال در حال تولید رو خریداری کنه تا در آخر بتونه سود به دست بیاره.

تفاوت ایردراپ و عرضه اولیه کوین

تفاوت ایردراپ و عرضه اولیه کوین

همونطور که گفتیم، عرضه اولیه(ICO) یا ایردراپ(Airdrop) از اصطلاحات محبوبی هستن که ممکنه در بازار ارزهای دیجیتال شنیده باشین. بعضی از افراد فکر می کنند که ایردراپ همون عرضه اولیه هست. تفاوت های مهمی بین ایردراپ ها و عرضه اولیه ارزهای دیجیتال در اهداف و نحوه توزیع اون ها وجود دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت های ایردراپ و عرضه اولیه بپردازیم.

•    یکی از اساسی ترین تفاوت های ایردراپ و عرضه اولیه این هست که شرکت کننده های عرضه اولیه موظف به سرمایه گذاری مالی هستن، ولی شرکت کننده های ایردراپ نباید هزینه ای پرداخت کنند.
•    یکی دیگه از مهم ترین تفاوت های ایردراپ و عرضه اولیه این هست که ایردراپ ها با هدف تبلیغات و تشویف کاربران به مشارکت در ارزهای جدید و یا قدیمی انجام میشه، ولی عرضه اولیه کوین برای جرب بودجه یا سرمایه و فروش اولیه ارز دیجیتال انجام میشه.
•    یکی دیگه از مهم ترین تفاوت های ایردراپ و عرضه اولیه ارز دیجیتال این هست که سرمایه گذاران در عرضه اولیه ارز دیجیتال در پیش فروش پروژه های رمزنگاری شده شرکت می کنند، ولی در ایردراپ در جشنواره های پروژه ها شرکت کرده و پاداش به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه چیست؟ اطلاعاتی در مورد ایردراپ(Airdrop) و عرضه اولیه کوین(ICO) به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت ایردراپ و عرضه اولیه کوین بپردازیم تا با این مفاهیم اشنا بشین. همونطور که گفتیم، ایردراپ و عرضه اولیه دو تا از روش های کسب درآمد رایگان در بازار ارزهای دیجیتال هست که می تونین با استفاده از این روش ها درآمد به دست بیارین. خیلی از افراد این دو مفهوم رو یکی می دونن، در حالی که بین ایردراپ و عرضه اولیه ارز دیجیتال تفاوت های زیادی دیده میشه. این تفاوت ها باعث میشه تا این دو روش منحصر به فرد بشن و هر کدوم محبوبیت خاص خودشون رو به دست بیارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه چیست؟

در مورد تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+47 = ?