هنر کریپتویی یا Crypto Art چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "هنر کریپتویی یا Crypto Art چیست؟"


  • 13:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

هنر کریپتویی یا Crypto Art؛ روشی برای ارائه ارزش و کمیاب بودن هنر به صورت دیجیتالی! آیا تا الان چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین هنر کریپتویی چیست؟ به نظر شما کریپتو آرت چه ارتباطی با NFT داره؟ تولید و فروش اثر هنری دیجیتال چه مزایایی داره؟ به چه افرادی هنرمندان کریپتویی گفته میشه؟ انتشارات هنر کریپتویی چقدر هزینه داره؟ ریسک های احتمالی در خرید کریپتو آرت چیست؟

هنر و اثر هنری تا به امروز همواره به واسطه سبک و رسانه تبیین شدن، ولی کریپتو آرت کلمه جدیدی هست که هنر رو در ارتباط با نوعی فناوری جدید تعریف می کنه. بر اساس این فناوری همه اطلاعات و داده های مربوط به هر اثر در یه دفتر کل ثبت و ضبط میشه و از اون طریق امکان دسترسی و فروش اون فراهم میشه. به هر نسخه منحصر به فرد یه اثر هنری کریپتو آرت، توکن غیرمثلی یا NFT گفته میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هنر کریپتویی چیست؟ اطلاعاتی در مورد هنر دیجیتالی یا Crypto Art به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تولید هنر کریپتویی بپردازیم و هزینه انتشار کریپتو آرت رو مورد بررسی قرار بدیم.

کریپتو آرت چیست؟

کریپتو آرت چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کریپتو آرت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کریپتو آرت یا Crypto Art روشی برای ارائه ارزش و کمیاب بودن به هنر به شکل دیجیتالی هست. هنر دیجیتالی رو میشه بدون از دست دادن کیفیت به صورت بیشمار تکثیر کرد. Crypto Art با اضافه کردن امضای منحصر به فرد و ماندگار در یه قابل دیجیتالی که به اون توکنیزه کردن یا صدور در بلاک چین گفته میشه، کار می کنه. این فناوری مثل دفتر کل دائمی یا دفتر ثبت توزیع شده در بین تعداد رایانه های زیادی به جای یه رایانه مرکزی عمل می کنه.

جالب اینجاست که بدونین کریپتو آرت یا هنر کریپتویی روشی از بازنگری هنر و اقتصاد مرتبط با هنر هست. هنرمندانی که به این پلتفرم جذب میشن، ایده های قوی درباره تغییر اقتصاد سنتی مرتبط با هنر دارن. همچنین کریپتو آرت پیشروی زیبایی شناسی نوین هست و به نظر میرسه در نوع خودش یه جنبش به حساب میاد. محدوده هنر این عرصه هم خیلی جذابه. این عرصه افرادی که در حوزه های هنر مولد، نمایش دیجیتال، گلیچ آرت، کولاژ و ترکیب ویدیو، هنر هوش مصنوعی و اثرهای هنری جدید در واقعیت مجازی کار می کنند رو به سمت خودش جذب می کنه.

مقاله پیشنهادی: کریپتو موزیک چیست؟

مزایای تولید هنر کریپتویی

مزایای تولید هنر کریپتویی

همونطور که گفتیم، نشون دادن کار شخصی همیشه چیزی خوبیه، حال چه به صورت هنر دیجیتال باشه و چه نباشه. یکی از اصلی ترین مزایای هنر کریپتویی این هست که شما مخاطبان زیادی رو که قبلا ممکن بود نتونن آثار هنری رو ببینن به خودتون جلب کنین. بعضی از موفق ترین هنرمندان در فضای کریپتو آرت افرادی هستن که تونستن با خلق آثار خودشون داستان های مداومی رو روایت کنند. بلیک کارتین به عنوان شخصی هست که به صورت مداوم در حال تولید اثر بوده و تونسته پیروان زیادی رو در شبکه های اجتماعی به خودش جلب کنه.

در دنیای دیجیتال به دلیل گستردگی و انبوه داده ها حفظ حق مالکیت کار خیلی سخته، ولی Crypto Art تونسته این مشکل رو برطرف کنه و مالکیت معنوی آثار رو حفظ کنه. مثلا وقتی شما کاری از خودتون در اینستاگرام به اشتراک می ذارین، افراد به راحتی بدون کسب اجازه از شما می تونن از اون اثر استفاده کنند. افراد حتی می تونن کار شما رو ویرایش و اصلاح کنند. ولی پلتفرم کریپتو آرت اجازه میده افراد از هنر خودشون سود برده و مالکیت معنوی حفظ بشه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش فروش NFT

انتشار کریپتو آرت چقدر هزینه دارد؟

هر توکن غیرمثلی یا NFT یه متا دیتایی برای نگهداری اطلاعات خودش داره. با وجود اینکه هر کسی امکان کپی و تکثیر هنرهای دیجیتالی رو داره، ولی متا دیتای NFTها قابل کپی کردن نیست، همین موضوع باعث میشه یه اثر هنری دیجیتال منحصر به فرد باقی بمونه. در فرایند انتشار کریپتو آرت هر اثر هنری قبل از اینکه به توکن غیرمثلی تبدیل بشه، یه شناسه دریافت می کنه که این شناسه تاییدی بر یکتایی و مالکیت NFT هست. با توجه به بلاک چینی که به عنوان میزبان برای انتشار توکن غیرمثلی انتخاب می کنین، قیمت ایجاد NFT متفاوت هست و به طور میانگین از 1 دلار تا 900 دلار قیمت داره. البته هزینه های کارمزد شبکه می تونه قیمت انتشار NFT رو چندین برابر کنه.

جمع بندی و نتیجه:
ما سعی کردیم در مقاله هنر کریپتویی چیست؟ اطلاعاتی در مورد هنر دیجیتالی یا Crypto Art به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تولید هنر کریپتویی بپردازیم و هزینه انتشار کریپتو آرت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کریپتو آرت روشی برای ارائه ارزش و کمیاب بودن به هنر به شکل دیجیتالی هست. هنر دیجیتالی رو میشه بدون از دست دادن کیفیت به صورت بیشمار تکثیر کرد. یکی از اصلی ترین مزایای هنر کریپتویی این هست که شما مخاطبان زیادی رو که قبلا ممکن بود نتونن آثار هنری رو ببینن به خودتون جلب کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد هنر کریپتویی یا Crypto Art چیست؟

در مورد هنر کریپتویی یا Crypto Art چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+51 = ?