گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین چیست؟"


  • 20:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین؛ پدیده ای جدید که این روزها مسیرش رو به دنیای فناوری باز کرده! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این تکنولوژی به دست بیارین؟ گوش هوشمند مبتنی بر بلاک چین چیست؟ گوشی بلاک چینی چجوری کار می کنه؟ چجوری میشه از این گوشی ها استفاده کرد؟ سرویس های تلفن مبتنی بر بلاک چین چیست؟ چرا گوشی های هوشمند بلاک چین منطقی نیستن؟

تکنولوژی بلاک چین سریعا در حال پیشرفت و بهتر شدن هست. کاربردهای این فناوری خیلی زیاد هست و در زمینه های مختلفی میشه از این فناوری استفاده کرد. یکی از زمینه هایی که ممکنه در آینده شاهد حضور پررنگ تر بلاک چین در اون باشیم، عرصه گوشی های هوشمند هست. شبکه ای رو تصور کنین که متکی بر شرکت های اینترنتی نباشه و گوشی های هوشمند خودشون اینترنت واقعی باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند بلاک چین به شما ارائه کنیم و به بررسی سرویس های تلفن مبتنی بر بلاک چین بپردازیم و نحوه استفاده از گوشی های بلاک چین رو به شما یاد بدیم.

گوشی هوشمند بلاک چین چیست؟

گوشی هوشمند بلاک چین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که گوشی هوشمند بلاک چین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ایجاد یه اکانت بیت کوین شامل خرید کوین ها و گذاشتن اون ها در یه کیف پول رمزنگاری شده هست. در واقع یه گوشی هوشمند بیت کوین ولت یا کیف پول ارز دیجیتال شما هست. اون در واقع بر روی بلاک چین قرار داره و همانند یه پایگاه داده قابل حمل عمل می کنه، بدون اینکه نیازی به حضور بر روی یه شبکه اینترنتی باشه. در تلفن، هشی(Hash) رو بر روی بلاک چین اشغال می کنه و برنامه های روی تلفن در واقع برنامه های غیرمتمرکزی هستن که خودشون هم هش و منحصر به فرد هستن.

جالب اینجاست که بدونین بلاک چین اتریوم از اسمارت کانترکت هایی استفاده می کنه که در اون هر بلاک رو میشه برای ایجاد برنامه و انبارش داده ساخت. توجه داشته باشین که تلفن همراه مبتنی بر بلاک چین در واقع یه فلاش مموری موبایلی هست که به شما اجازه دسترسی به همه داده های خودش رو بر روی اون ابزار ذخیره شده بر روی بلاک چین میده. فاکسکان قصد داره سری جدید از گوشی های هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین رو به بازار عرضه کنه. گوشی هوشمند Finney که در آزمایشگاه Sirin Labs فاکسکان مراحل توسعه خودش رو طی کرده، می تونه به عنوان یه کیف پول با امنیت خیلی بالا برای کاربران جهت نگهداری رمزارزها مورد استفاده قرار بگیره.

سرویس های تلفن مبتنی بر بلاک چین

سرویس های تلفن مبتنی بر بلاک چین

احتمالا یکی از جذاب ترین و جالب ترین موارد استفاده از فناوری بلاک چین در بازار گوشی های هوشمند، ایجاد یه شبکه غیرمتمرکز سکولار هست که سرویس تماس های تلفنی رایگان رو فراهم می کنه. این مورد یکی از اهداف Mobiling-coin هست. این شرکت سرویس های صوتی و داده های تلفن همراهی رو که از شرکت های مخابراتی خریداری کرده. بین کاربران Mobiling-Coin به صورت رایگان تقسیم می کنه. این سرویس زمانی در دسترس کاربران قرار می گیره که در شبکه Mobiling-coin به سطح خاصی رسیده باشن.
توجه داشته باشین که روند توسعه و تکامل Mobilink توسط ادعاهای وارد شدن به اون مبنی بر کلاهبرداری و اسکم بودن پروژه با مشکلاتی مواجه شده که باعث شده تا زمان دقیق راه اندازی این پلتفرم نامشخص باقی بمونه. البته با وجود این چنین مشکلاتی میشه گفت که بیشتر کاربران تلفن های همراه از ارائه خدمات رایگان خیلی زیادی استقبال می کنند. بنابراین، پلتفرم Mobiling-coin می تونه در صورت راه اندازی به موقیت زیادی برسه.

بلاک چین می تونه تعداد زیادی قابلیت و موارد استفاده رو واسه گوشی های هوشمند به دنبال داشته باشه و به نظر میرسه که نزدیک ترین مورد برای تبدیل شدن به واقعیت، توسعه تلفن های هوشمند مجهز به ولت های یکپارچه و سیستم های پرداخت مرتبط با ارزهای دیجیتال هست. در دراز مدت بلاک چین می تونه به امنیت ارتباطات و داده های گوشی های هوشمند کمک می کنه و یا به طور بالقوه با ارائه سرویس های رایگان به مالکان این تلفن های هوشمند کمک می کنه که سالانه مبالغ زیادی رو صرفه جویی کنند.

نحوه استفاده از گوشی های بلاک چین چگونه است؟

نحوه استفاده از گوشی های بلاک چین چگونه است؟

اگه قصد دارین از گوشی هوشمند خودتون به صورت معمولی استفاده کنین و مزایای اینترنت غیرمتمرکز رو هم دوست دارین، می تونین موبایل خودتون رو بلاک چینی کنین. این نوع گوشی ها هم مثل موبایل های دیگه عمل می کنند. البته گوشی های مبتنی بر بلاک چین مزایای زیادی به همراه دارن. اصلی ترین و مهم ترین مزیت اون ها امنیت هست. داده های شخصی شما در نود شما بر روی بلاک چین محبوس شده و کسی توانایی دسترسی به اون ها و یا دستکاری کردن اون ها رو نداره. این خیلی متفاوت از گوشی های هوشمند عادی هست که امنیت ضعیفی دارن.

با استفاده از گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین خودتون می تونین به استخراج ارز دیجیتال هم مشغول بشین. از اونجایی که این نوع گوشی بر روی بلاک چین واقعی هست، از قدرت محاسباتی بیشتری به نسبت گوشی های عادی استفاده می کنه و بنابراین بهتر می تونه از عهده نیازمندی های استخراج بر بیاد. در اینجا لازم نیست که برای استفاده از گوشی هوشمند خودتون اطلاعات زیادی رو در اختیار یه شخص ثالث قرار بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند بلاک چین به شما ارائه کنیم و به بررسی سرویس های تلفن مبتنی بر بلاک چین بپردازیم و نحوه استفاده از گوشی های بلاک چین رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، تلفن همراه مبتنی بر بلاک چین در واقع یه فلاش مموری موبایلی هست که به شما اجازه دسترسی به همه داده های خودش رو بر روی اون ابزار ذخیره شده بر روی بلاک چین میده. استفاده از گوشی های هوشمند مبتنی بر بلاک چین مزایای زیادی به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین چیست؟

در مورد گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+92 = ?