نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟"


  • 17:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه معامله ارزهای دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل داشتن رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

شما نیز میتونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم میکنه. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. اگه هم تحلیل تکنیکال بلد نیستین و یا تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال رو ندارین، می تونین از سیگنال ها کمک بگیرین.

شما برای اینکه بتونین با ترید ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین، باید برخی نکات لازم رو رعایت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه معامله ارزهای دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود از نوسانات قیمتی رمز ارزهاست. ترید یا معامله یکی از مفاهیم و اصطلاحات پرکاربرد اقتصاد هست که این معامله میتونه در قبال خدمات یا محصول انجام بشه که در اون فروشنده در مقابل ارائه محصول یا خدمات، از خریدار یا دریافت کننده پول دریافت میکنه.

در بازار ارزهای دیجیتال نیز مفهوم ترید کردن بیشتر به معامله های کوتاه مدتی اشاره داره که در اونها معامله گر از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست میاره که برای این کار باید بتونه وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنه.

نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین ترید ارز دیجیتال به معنی خرید رمز ارز با قیمت پایین و فروش اون با قیمت بالاتر هست. مهم ترین و اصلی ترین تفاوت ترید ارز دیجیتال با سرمایه گذاری ارز دیجیتال این هست که سرمایه گذاری به معنی نگهداری ارز دیجیتال برای مدت زمان طولانی هست، در حالی که تایم فریم یا بازه زمانی ترید برای خرید و فروش ارز دیجیتال کوتاه مدت هست و معامله گران در بازه زمانی کوتاه مدت سود زیادی به دست میارن.

روش های مختلفی برای ترید ارز دیجیتال وجود داره و هیچ لزومی نداره که معامله گر فقط از یه سبک معامله استفاده کنه. بنابراین، معامله گر میتونه با توجه به شرایط بازار روش معاملاتی خودش رو تغییر بده.

کلمه ترید یا Trade به معنی معامله یا مبادله هست که در بازارهای مالی از جمله بازار کریپتوکارنسی از این کلمه برای اشاره به خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده میشه. همونطور که می دونین هدف از ترید و معامله ارزهای دیجیتال کسب سود از این بازار پرنوسان هست. بنابراین با داشتن استراتژی های مناسب میشه از این روش استفاده کرد و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال کسب کرد.

چگونه ترید کنیم؟

برای ترید یا معامله ارزهای دیجیتال دو راه دارین که استفاده از صرافی های داخلی یا خارجی هست. صرافی های معتبر ارز دیجیتال خارجی مثل بایننس ایران رو در لیست تحریم های خودش قرار داده و نمیشه بدون دور زدن تحریم ها در اون صرافی فعالیت داشت.

با این حال ایرانی های زیادی وجود دارن که به کمک نرم افزارهای تغییر هویت، حساب های کاربری خودشون در این صرافی ها رو با ارسال تتر شارژ می کنند و سپس در اونها به ترید مشغول میشن. استفاده از این روش برای افراد کم تجربه و تازه کار پیشنهاد نمیشه، چون خطر بلوکه شدن و از دست رفتن سرمایه وجود داره و ممکنه هر لحظه صرافی خارجی، ایرانی بودن کاربر رو تشخیص بده و حساب اون رو مسدود کنه. بنابراین توصیه میشه تا در صورت امکان از صرافی های ایرانی برای ترید یا معامله ارزهای دیجیتال استفاده کنین.

نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

افراد این امکان رو دارن تا در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی ثبت نام کرده و با شارژ حساب خود با ریال به راحتی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازن. با این حال توجه داشته باشین که اگه قصد ترید یا معاملات طولانی مدت رو دارین، یعنی حدفاصل خرید و فروش یه رمز ارز از چند هفته بیشتر هست، بهترین کار اینه که دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو از حساب صرافی چه ایرانی و چه خارجی به یه کیف پول رمزنگاری شده مخصوص نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال منتقل کنین. با این کار حتی اگه مشکلی برای صرافی ارز دیجیتال مورد نظر شما پیش بیاد، رمز ارزها و دارایی های شما ایمن هستن.

تریدر چه کاری انجام می دهد؟

تریدر کسی هست که برای دریافت سود، اوضاع موجود در بازارهای مالی رو با روش های مختلف مثل تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال بررسی می کنه و با توجه به اطلاعاتی که به دست میاره نقاط مهم رو برای ورود و خروج معامله تشخیص داده و برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال اقدام می کنه. با افزایش حجم بازارهای مالی، تعداد افرادی که مشغول ترید هستن زیاد شده.

مقاله پیشنهادی: مزایای ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که ترید ارز دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هست که شما نیز می تونین با استفاده از این روش سود زیادی به دست بیارین. البته باید نکات مهم رو هم زیر نظر بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با رعایت این نقاط سود زیادی به دست بیارین.

•    یادگیری ارزهای دیجیتال

یکی از نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال این هست که باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و نحوه فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ها رو یاد بگیرین. همونطور که گفتیم، برای ترید ارزهای دیجیتال باید از صرافی های خارجی و ایرانی استفاده کنین. بنابراین، باید نحوه کار با صرافی های ارز دیجیتال رو بلد باشین و بتونین با دانش و اطلاعات کافی وارد این بازار بشین. اگه با اطلاعات و دانش کافی در بازار حضور پیدا کنین، در موقعیت خوبی قرار میگیرین و میتونین معاملات و خرید و فروش های عاقلانه تری رو انجام بدین.

•    آشنایی با اصطلاحات بازار

یکی دیگه از نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال این هست که با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج در بازار کریپتوکارنسی ها آشنا بشین. از جمله از این اصطلاحات می تونیم به ترید، ساتوشی، کیف پول رمزنگاری شده، هولد کردن، بلاک چین و شبکه انتقال ارز دیجیتال اشاره کنیم. بهتره بدونین اگه شما با این اصطلاحات آشنایی داشته باشین، می تونین عملکردهای بهتری رو از خود نشون بدین.

•    کنترل احساسات و هیجانات 

یکی دیگه از نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال که باید رعایتش کنین این هست که احساسات و هیجانات خودتون رو کنترل کنین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال دارای نوسانات قیمتی زیادی هست که همین نوسانات باعث شده تا این بازار هیجانی بشه و معامله گران تحت تاثیر هیجانات و احساسات بازار قرار بگیرن.

نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

برای مثال بیشتر تریدرهایی که بعد از سال 2018 وارد بازار شدن، تا اوخر سال 2021 ریزش شدید بازار رو ندیده بودن، به همین دلیل بیشتر این افراد در مواجهه با سقوط قیمت ارزهای دیجیتال نتونستن احساسات و هیجانات خودشون رو کنترل و مدیریت کرده و اقدام منطقی و درستی رو در برابر کاهش قیمت انجام بدن. البته برخی از معامله گران نیز وجود دارن که در زمان افت قیمت ارزهای دیجیتال، احساسات خودشون رو کنترل کرده و معامله های خودشون رو به خوبی پیش میبرن.

•    خرید در کف قیمت

یکی دیگه از نکات مهم در زمان معامله ارزهای دیجیتال این هست که در کف قیمت خریدهای خودتون رو انجام بدین. شاید شما نیز این جمله معروف وقتی همه ترسیدن بخر و وقتی همه طمع می کنند تو بفروش رو شنیدین. این جمله شاید مسخره به نظر بیاد، ولی این روش در واقع همون استراتژی هست که وارن بافت رو به یه سرمایه گذار موفق تبدیل کرده. به این ترتیب، سعی کنین تا کف قیمتی خریدهای خودتون رو انجام داده و با خرید در کف قیمت سودهای زیادی به دست بیارن. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین.

•    مدیریت سرمایه

رعایت مدیریت سرمایه نیز یکی دیگه از نکات مهم در زمان معامله ارزهای دیجیتال هست. شما نباید سرمایه اصلی زندگیتون رو به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال اختصاص بدین. در واقع سرمایه گذاری های شما باید با استفاده از پس انداز و منابع مالی اضافه ای که دارین باشه. در این صورت میزان استرس شما کمتر برای ضرر کردن کمتر میشه و می تونین تصمیم های عاقلانه تر و منطقی تری بگیرین.

•    داشتن استراتژی معاملاتی
 

یکی دیگه از نکات مهم در زمان معامله ارزهای دیجیتال این هست که باید برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین. هر تریدر ارز دیجیتال باید یه استراتژی معاملاتی مناسب با سرمایه و سبک تحلیلی که داره، برای خودش بسازه. توجه داشته باشین که طراحی چنین استراتژی میتونه سال ها زمان ببره. ولی مطمئن باشین که ارزشش رو داره.

نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

البته بعضی معامله گران در مواقع حساس بازار نمی تونن به استراتژی که دارن پایبند بمونن که این موضوع نشون دهنده ضعف اون معامله گر در مدیریت احساسات و هیجانات هست. به این ترتیب، توصیه می کنیم تا برای کسب سود زیاد از معامله های خود حتما استراتژی معاملاتی داشته باشین.

•    از ترید بیش از حد بپرهیزید

یکی دیگه از نکات مهم در زمان معامله ارزهای دیجیتال این هست که از ترید بیش از حد بپرهیزید. بهتره بدونین از قدیمی ترین و رایج ترین مشکلاتی که هر معامله گر حداقل یه بار با اون دست و پنجه نرم کرده، ترید بیش از حد هست. معامله و کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال بسیار هیجان انگیز هست. از طرفی هم ضرر و از دست دادن پول می تونه وحشتناک باشه. هیجان و استرس ناشی از این سود و ضررها می تونه شما رو به سمت ترید بیش از حد سوق بده. با ترید بیش از حد بیشترین آسیب رو به بالانس و سرمایه خودتون وارد میکنین.

مقاله پیشنهادی: انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند

جمع بندی و نتیجه:
ما سعی کردیم در مقاله نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه معامله ارزهای دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ترید ارز دیجیتال به معنی خرید رمز ارز با قیمت پایین و فروش اون با قیمت بالاتر هست. مهم ترین و اصلی ترین تفاوت ترید ارز دیجیتال با سرمایه گذاری ارز دیجیتال این هست که سرمایه گذاری به معنی نگهداری ارز دیجیتال برای مدت زمان طولانی هست.

همچنین برای اینکه بتونین در تریدها و خرید و فروش های خودتون سود زیادی به دست بیارین، باید نکات لازم رو رعایت کنین تا دچار ضرر و مشکلات نشین. برای مثال باید از ترید بیش از حد بپرهیزین و آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

در مورد نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+73 = ?