چگونه از لیکویید شدن در ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چگونه از لیکویید شدن در ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم؟"


  • 03:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله لیکوئید شدن چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ اطلاعاتی در مورد لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از لیکوئید شدن بپردازیم و مفهوم از دست دادن ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و در معامله ها و خرید و فروش های خودتون سرمایتون رو از دست ندین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و سرمایه گذاران وجود اومده. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. همچنین شاید با فعالیت در این بازار با مفهومی به اسم لیکوئید شدن برخورد کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لیکوئید شدن چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ اطلاعاتی در مورد لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از لیکوئید شدن بپردازیم و مفهوم از دست دادن ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید ارزهای دیجیتال 

لیکوئید شدن چیست؟

لیکوئید شدن چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم لیکوئید شدن رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که لیکوئید شدن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لیکوئید شدن یا Liquidation به فرایند از دست دادن تمامی سرمایه درگیر تریدرها و معامله گران در یه حساب مارجین یا فیوچرز گفته میشه. این اتفاق بدترین اتفاقی هست که برای یه تریدر می تونه اتفاق بیفته و به همین دلیل آشنایی با دلایل رخ دادن و نحوه جلوگیری از اون مهم هست. معمولا از مارجین کال در بازار فارکس و از لیکوئید شدن در بازار ارزهای دیجیتال استفاده میشه و به طور کلی این دو مفهوم تفاوتی با هم ندارن و هر دوی اون ها به یک موضوع اشاره می کنه.

جالب اینجاست که بدونین در بازارهای دو طرفه علاوه بر معاملات معمول دو نوع پوزیشن معاملاتی وجود داره که عبارت هستن از شورت(Short) و لانگ(Long). در حالت اول معامله گر یا تریدر ارز دیجیتال انتظار داره تا از قیمت ارز دیجیتال سود به دست بیاره و در حالت دوم نیز دوست داره با بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال، سود زیادی از معامله ها و خرید و فروش های خودش به دست بیاره. چنانچه تحلیل معامله گر یا تریدر درست از آب در بیاد، اون می تونه سود معامله رو با استفاده از اهرم افزایش بده. بعد از بستن موقعیت معاملاتی پول قرض گرفته شده به همراه کارمزد به صرافی برگردونده بشه و بقیه پول به کاربر برسه. بهتره در ادامه با یه مثال این مفهوم رو برای شما توضیح بدیم.

برای مثال یه موقعیت لانگ با سرمایه 1000 دلاری و لوریج 10 باز کردین، مبلغ کل معامله ده برابر سرمایه اولیه یا مارجین هست، یعنی 10.000 دلار. اگه سهم یه درصد رشد کنه، سود شما معادل 100 دلار میشه. الان تصمیم می گیرین که موقعیت رو ببندین و 100 دلار سود خواهین کرد. اگه معامله گر رو بدون اهرم انجام می دادین، فقط 10 دلار نصیب شما میشه.

روش های جلوگیری از لیکوئید شدن کدامند؟

روش های جلوگیری از لیکوئید شدن

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال، دوست داشته باشین تا از این کار جلوگیری کرده و نگذارین تا ارزهای دیجیتال شما در اثر تحلیل اشتباه و معامله غلط از دست بره. بهتره بدونین روش های مختلفی برای جلوگیری از لیکوئید شدن وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله لیکوئید شدن چیست؟ به بررسی روش های جلوگیری از لیکوئید شدن بپردازیم.

•    یکی از روش های جلوگیری از لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال در اثر معامله های اشتباه این هست که فقط در صورتی که تسلط کافی به بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل تکنیکال دارین، وارد اینجور معامله ها یعنی معاملات اهرم دار بشین. به این ترتیب، اگه تحلیل تکنیکال بلد باشین و با دانش کافی معامله های خودتون رو انجام بدین امکان لیکوئید شدن شما کاهش پیدا می کنه.

•    یکی دیگه از روش های جلوگیری از لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال این هست که باید پوزیشن های معاملاتی خودتون رو با لوریج کم باز کنین تا خطر لیکوئید شدن کاهش پیدا کنه. نکته قابل توجه این هست که با افزایش اهرم یا لوریج معاملات، احتمال لیکوئید شدن افزایش پیدا می کنه.

•    یکی دیگه از روش های جلوگیری از لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال این هست که نباید سرمایه های سنگین وارد معاملات اهرم دار بکنین.

•    یکی دیگه از روش های جلوگیری از لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال این هست که برای مدیریت ریسک حتما باید حد سود و ضرر مشخصی برای پوزیشن های معاملاتی خودتون در نظر بگیرین.

•    یکی دیگه از روش های جلوگیری از لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال این هست که نباید فراتر از میزان ریسک پذیری خودتون دست به کار انجام کاری بزنین.

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات مربوط به ترید

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لیکوئید شدن چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ اطلاعاتی در مورد لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از لیکوئید شدن بپردازیم و مفهوم از دست دادن ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، لیکوئید شدن به مفهومی اشاره می کنه که اگه معامله گر یا تریدر معاملات اهرم دار با لوریج بالا انجام بده و تحلیل نادرستی کرده باشه، ارزهای دیجیتال یا سرمایه خودش رو از دست میده. بنابراین، اگه قصد دارین تا از لیکوئید شدن ارزهای دیجیتال خود جلوگیری کنین، باید روش های جلوگیری از این کار رو یاد بگیرین که در بالا برای شما توضیح دادیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه از لیکویید شدن در ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم؟

در مورد چگونه از لیکویید شدن در ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+65 = ?