کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟"


  • 16:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله کسب درآمد از ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال بپردازیم و معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با ترید و معامله ارزهای دیجیتال درآمد زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها به وجود میاره. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت های به وجود اومده استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین.

به عبارت دیگه، شما می تونین با ترید ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال بپردازیم و معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درامد

ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ 

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازار ارزهای دیجیتال به شدت در حال گسترش هست و به گفته بنیانگذاران و توسعه دهنده های این رمز ارز در آینده ای نه چندان دور باید شاخد پرداخت و خرید محصولات و خدمات با ارزهای دیجیتال باشیم و کم کم با ارزهای سنتی خدافظی کنیم. البته برخی کشورها معاملات ارزهای دیجیتال رو ممنوع اعلام کردن، ولی اگه بخواهیم صادقانه به موضوع نگاه کنیم، نمیشه جلوی رشد و گسترش این ارزهای دیجیتال در دنیا گرفت.

کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟

همچنین ترید به خرید و فروش ارز دیجیتال گفته میشه که توسط معامله گران با هدف کسب سود انجام می گیره.

جالب اینجاست که بدونین ترید ارز دیجیتال به معامله یا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال گفته میشه که با هدف کسب سود انجام میشه. شخص تریدر یا معامله گر با هدف کسب سود از نمودارهای قیمتی و نوسانات بازار ارزهای دیجیتال اخبار بازار و رویدادهای آتی بازار استفاده می کنه. همچنین ترید ارز دیجیتال به معنی خرید رمز ارز با قیمت پایین و فروش اون با قیمت بالا هست.

برخلاف سرمایه گذاری که به معنی نگهداری ارزهای دیجیتال برای طولانی مدت هست، معامله گر در ترید به دنبال این هست که با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت سود به دست بیاره. برای این کار نیز تریدر باید بتونه وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو برای کوتاه مدت پیش بینی کنه.

اگه شما نیز دوست داشته دارین تا با ترید ارز دیجیتال سود به دست بیارین و برای خودتون منبع کسب درآمدی داشته باشین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین. همچنین اگه تحلیل تکنیکال بلد نیستین و یا حوصله تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال رو ندارین، می تونین از سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنین. بنابراین باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین و معامله های خودتون رو انجام بدین. هرچقدر پیش بینی های شما درست از آب در بیاد، همون اندازه سود زیادی به دست بیارین.

نقش معامله گران در کسب درآمد از ترید چیست؟

تریدر یا معامله گر به شخصی گفته میشه که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازه. این افراد در بازار ارزهای دیجیتال در محدوده زمانی مشخص شده ای اقدام به مبادله ارزهای دیجیتال مختلف و خرید و فروش اون ها می کنند. همچنین از اونجایی که دایره نوسانات ارزهای دیجیتال زیاد هست، معامله گران از این بالا و پایین شدن قیمت های ارزهای دیجیتال سود به دست میارن.

افراد دیگه نیز با عنوان هولدر به کسب درآمد از ترید مشغول هستن. اصطلاح هولد یه اصطلاح رایج در انجمن های سوال و جواب بازار کریپتوکارنسی هاست که به نگهداری ارزهای دیجیتال برای طولانی مدت به جای فروش اون گفته میشه.

کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟

جالب اینجاست که بدونین شخصی که یک یا چند ارز دیجیتال رو خریداری میکنه و اونها رو برای مدن طولانی در کیف پول خودش نگه میداره، به عنوان هولدر شناخته میشه. هولدرها بر این باور هستن که ارزهای دیجیتال افزایش قیممت خواهند داشت و هدف اون ها این هست که اونها رو در دراز مدت نگهداری کرده و در موقعیت مناسب به فروش برسونن تا از این راه سود زیادی به دست بیارن.

برخی دیگه از افرادی که به کسب درآمد از ترید می پردازن، افرادی هستن که قسمتی از دارایی خودشون رو برای مبادله ارزهای دیجیتال صرف کرده و سپرده می کنند. اون ها احتمال میدن که قیمت این ارزها حداقل از ارزهای سنتی کشورها که در بانک ها نگهداری میشه، سود بیشتری خواهد داشت.

چگونه ارز دیجیتال مناسب ترید را انتخاب کنیم؟

این باور درستی نیست که خرید و نگهداری همه انواع ارزهای دیجیتال در دراز مدت قطعا دارای سود خواهد بود. بنابراین افراد قبل از خرج کردن سرمایه خود برای خرید ارزهای دیجیتال باید بررسی های زیادی انجام بدن تا بتونن تحلیل درستی از روند قیمت ها داشته باشن. تریدری که قصد خرید نوعی از ارز دیجیتال رو برای سرمایه گذاری دراز مدت داشته باشه، لازمه تا از روند آتی اون رمز ارز و کاربرد اون اطلاع کامل پیدا کنه.

معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت چیست؟

شما می تونین با استفاده از ترید کوتاه مدت درآمد زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که کسب درآمد از ترید کوتاه مدت معایب زیادی به دنبال داره که همین موضوع باعث میشه تا زیاد مورد استقبال قرار نگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟ به بررسی معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت بپردازیم.

کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟

•    یکی از معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت این هست که میزان اضطراب و استرس حاصل از این نوع ترید کوتاه مدت، خیلی بیشتر از روش سرمایه گذاری دراز مدت یا بلند مدت هست و زمان بسیاری رو از تریدرها به خودش اختصاص میده، جوری که برخی وقت ها معامله گران در تمام شبانه روز و شب مشغول انجام معامله هستن.
•    یکی دیگه از معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت این هست که احتمال اینکه انجام ترید روزانه کوتاه مدت ارزهای دیجیتال به اعتیاد باعث بشه. در این موقعیت معامله گر به صورت احساسی و بدون بررسی تحلیلی یا حتی بدون چک کردن نمودار قیمت دست به معامله میزنه.
•    یکی دیگه از معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت این هست که افراد تازه کار یا مبتدی بازار ارزهای دیجیتال، کسب درآمد از ترید کوتاه مدت رو تنها راه می دونن، ولی بعدا متوجه میشن که ترید کوتاه مدت بیشتر باعث ضرر اون ها میشه.
•    یکی دیگه از معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت این هست که بر اساس آمار یکی از مجله های مالی نشون داده شده که در کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال به روش کوتاه مدت و روزانه حدود دو سوم تریدها ناموفق و همراه با ضرر بوده و فقط یک سوم از تریدرها دارای سود بودن. این یک سوم نیز مربوط به افراد ماهر و دارای دانش ترید و تحلیل تکنیکال زیاد هستن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درآمد از نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کسب درآمد از ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال بپردازیم و معایب کسب درآمد از ترید کوتاه مدت رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با ترید و معامله ارزهای دیجیتال درآمد زیادی به دست بیارین.

همونطور که گفتیم، ترید ارز دیجیتال به معامله یا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال گفته میشه که با هدف کسب سود انجام میشه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟

در مورد کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال چطور انجام می شود؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+81 = ?