تتر Trc20را بشناسید

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تتر Trc20را بشناسید"


  • 01:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

در مقاله تتر Trc20را بشناسید ما سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال تتر بپردازیم و کاربردهای تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. امروزه واژه ارزهای دیجیتال، در زمینه پول و ارز به یکی از پرکاربرد ترین واژه ها تبدیل شده و استفاده زیادی داره. ارز دیجیتال، نوعی پول دیجیتالی هستش که از اون به عنوان جایگزینی برای ارز های رایج استفاده می کنند، البته همه ما این واژه رو با معادل فارسی  اون می شناسیم.این نوع ارز دارای انواع مختلفی هست که هر کدوم ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارن. 

یکی از ارزهایی که می خواییم به اون اشاره کنیم، استیل کوین هستش که همه تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال باهاشون سروکار دارن و می دونین که قیمت این دسته از رمزارزها ثابت و حدود یک دلار بوده و پشتوانه شون دلار آمریکا یا سایر دارایی ها هستش. ما در این مقاله تتر Trc20را بشناسید، می خواییم صفر تا صد ارز تتر رو بررسی کنیم و شما بعد از خوندن این مقاله به طور کامل با usdt آشنا بشید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ارز دیجیتال تتر چیست؟ تتر با واحد اختصاری USDT شناخته میشه که استفاده از این نوع ارز، سرمایه شما رو در برابر نوسانات شدید بازار حفظ می کنه. چون دلار آمریکا به عنوان پشتوانه این رمز ارز عمل می کنه و قیمت تتر همیشه ثابت و معادل یک دلار آمریکا هست.

Know the Trc20 Tether.

اگه به تحلیل تکنیکال تتر توجه کنین می بینین که قیمت این ارز دیجیتال همیشه ثابت هستش و ارزش هر واحد تتر برابر با 1 دلار ایالات متحده آمریکاست. ارزهای دارای قیمت ثابت، از نوع ارزش های با ثبات شناخته میشن. به همین دلیل ما می تونیم بگیم که، ارز دیجیتال تتر یکی از ده ها ارز دیجیتال با ثبات محسوب میشه. 
یکی از ویژگی های اصلی این نوع واحد که می تونیم به اون اشاره کنیم، وابستگی اونها به دارایی های پشتوانه هستش که با توجه به ارزش اون، بالا و پایین میشن.

تتر، از قدرتمند ترین ارز دیجیتال با قیمت ثابت هستش که رتبه سوم بازار ارز های دیجیتال رو به خودش اختصاص میده که در بخش بالا اشاره کردیم که این نوع ارز یکی از بهترین ارز هایی هست که از شما در برابر تمامی نوسانات به وجود اومده محافظت میکنه.

شبکه TRC20چیست؟

این شبکه، شبکه اصلی ارز دیجیتال ترون هستش که در چند سال پیش راه اندازی شد و با سرعت زیادی به پیشرفت خود ادامه داده و در میان کاربران محبوبیت بالایی پیدا کرده. همچنین این شبکه تونست در کمتر از یک سال، رکورد تعداد تراکنش ها در بلاک چین رو جا به جا کنه و جایگاه نخست رو برای خودش باز کنه.

Trc20 شامل استاندار ها و قوانینی هستش که برای برنامه های غیر متمرکز یا Dapp ها و همچنین توکن ها و رمز ارز های جدید تعریف میشه. از اون جایی که شباهت بسیاری بین دو شبکه trc20 و erc20 و استاندارد های بین این دو شبکه وجود داره، توسعه دهنده شبکه ترون trc20 با استفاده از تبلیغات سعی کردن که بیشتر پروژه های بلاک چین رو از erc20 به شبکه ترون منتقل کنن که در این کار موفقیت چندانی نداشتن.

Trc20 که به عنوان usdt-tron نیز شناخته میشه، تتر usdt هست که در شبکه tron صادر میشه. Trc20 یک توکن استاندار فنی هستش و بر اساس شبکه tron یا بلاک چین با استفاده از آدرس tron کار میکنه و به این معنی هستش که تمامی تراکنش های انجام شده با trc20 در شبکه ترون انجام میشه.

  • توکنtrc20

در شبکه بلاکچین، توکن trc20 به عنوان قاتل اتریوم شناخته میشه و یک استاندارد توکن هستش که بر اساس اون یک توکن برای پیاده سازی قرار داد های هوشمندی که در بلاک چین ترون عمل میکنه، صادر میشه. این توکن بر اساس فرمت استاندارد معروف اتریوم، erc20 ایجاد شده که رفتار یک توکن رو مشخص میکنه. توکن trc20، یک استاندارد فنی مبتنی به اجرای قرارداد هوشمند هست و زمانی استفاده میشه که کاربر از شبکه و استاندارد trc20 برای صدور توکن استفاده میکنه.

Know the Trc20 Tether.

 توکن trc20 یه اقدام فنی هست که در اجرای قرار داد هوشمند لایه بندی شده و وقتی شبکه ترون از قرار داد های هوشمند برای فرستادن توکن استفاده میکنه، کاملاً با erc20 اتریوم هماهنگ هستش. برای ایجاد توکن trc20 ، به یک فرد هوشمند و تعداد زیادی به آدرس نیاز هست. 
جالب اینجاست که بدونین یه توکن trc20 رو می تونیم با چندین صرافی ارز دیجیتال در بازار معامله کنیم و یا می تونیم اون رو از فروش و عرضه اولیه توکن ها خریداری کنیم و یا در dapps در پروژه های خود استفاده کنیم و توکن های trc20رو می تونیم برای تسریع تراکنش ها مورد استفاده قرار بدیم.

توکن trc20، بر اساس استاندارد توکن به اجرای قرار داد هوشمند در هنگام استفاده از شبکه ترون برای فرستادن توکن هستش و این توکن ها به منظور انتقال، مبادله، اشتراک گذاری توکن و پشتیبانی از کیف پول های دیجیتال، تمامی توکن های trc20 از یک سری مشخصات پیروی میکنن که استاندارد trc20 نامیده میشه.

ویژگی ها و مزایای توکن trc20

•    شبکه trc20 تعویض توکن ها را فعال می کند:

یکی از ویژگی ها و مزایای توکن ERC20 این هست که توکن های ارز دیجیتال trc20 رو می تونیم در dapps مبادله کنیم که اینکار باعث میشه تراکنش ها سریع تر انجام بشن.

•    توکن های trc20 موجب شفافیت و صراحت در تراکنش می شوند:

همه تراکنش هایی که در شبکه ترون انجام میشن عمومی هستن، که باعث می شه در صورت بروز هر گونه خطای احتمالی به راحتی قابل ردیابی باشه.

•    توکن های trc20مقیاس پذیری بالایی دارند:

ماهیت ها و توکن های اون، بسیار مقیاس پذیر هست و می تونه بیشتر از 2000 تراکنش رو در هر ثانیه انجام بده. شبکه غیر متمرکز همتا به همتا، پشتیبانی از چندین توکن، ارائه امنیت بالا، تراکنش های فوری نیز از سایر ویژگی و مزایای شبکه trc20 هست که باعث شده تا محبوبیت زیادی بین شبکه های دیگه به دست بیاره.

استاندارد trc20

استاندارد این توکن شامل مجموعه از قوانین هست که بر پایه اون کنترل میشه و استاندارد یک توکن، مکانیسم صدور و استقرار توکن های جدید رو بر روی یک بلاک چین مشخص میکنه و این trc20 یک توکن استاندارد بر اساس اجرای قرار داد های هوشمند هنگام کار با شبکه ترون برای صدور یک توکن هستش. 

ویژگی استاندارد trc20

ویژگی استاندارد trc20 شامل موارد زیر هستن:
•    دارنده توکن trc20 می تونه به طور قابل توجهی مقداری از داده ها رو بدون هیچ محدودیتی استفاده کنه.
•    هنگام استفاده از dapps، توکنtrc20 تعویض نشونه ها رو فعال میکنه. 
•    پرداخت ها در trc20 از طریق یک شبکه همتا به همتای غیر متمرکز پرداخت میشن. 
•    هر تراکنش انجام شده در پلتفرم و شبکه ترون رو می تونیم به راحتی از طریق دفتر کار عمومی نظارت کنیم. 
•    به دلیل انجام تراکنش های سریع ظرفیت بالایی داره.
•    توکن های trc20 قابل استفاده در کیف پول های ترون در چندین پلتفرم مثل اندروید، ویندوز، macos و ios هستن.
•    Trc20 دارای یک رابط قابل تنظیمه که می تونه به مخاطبین هوشمند دسترسی پیدا کنه.
•    شبکه trc20 کاملاً مقیاس پذیره و می تونه با گسترش سازمان به تعداد زیادی از کاربران کمک کنه.
•    سیستم اجماع اثبات سهام داخلی ترون می تونه برای جلوگیری از ایجاد زنجیره های تقلبی کمک کنه.

Know the Trc20 Tether.

این قوانین و استاندارد ها زمانی اجرا میشن که کاربران بخوان انتقال توکن ها و مبادله ها رو به اشتراک بزارن و این مبادله ها توسط کیف پول های دیجیتال تایید میشن.

قوانین اجباری trc20:

1-    موجودی توکن ها، که نشون میده چه تعدادی از توکن ها در حساب کاربران هست. 
2-    موجودی عرض توکن ها، که مقدار کل تعداد توکن ها رو در شبکه trc20 نشون میده. 
3-    تایید، که معاملات و برداشت توکن ها رو تایید میکنه. 
4-    اتقال توکن های trc20 که امکان انتقال توکن ها رو از یک حسابی به حساب دیگه فراهم میکنه.
5-    مجوز، لغو تراکنش ها یا دستور تکمیل رو صادر میکنه که در صورت کافی نبودن موجودی توکن ها در یک حساب تراکنش اون لغو میشه و در صورت صحیح بودن فرایند تراکنش تکمیل میشه.
6-    انتقال یا transfer from، که با قانون انتقال متفاوته و امکان ارسال توکن ها رو از فرستنده به حساب مقصد فراهم میکنه. 

قوانین اختیاری trc20:

1-     Trc20نام توکنی هستش که برای یک رمزارز یا توکن انتخاب میشه. 
2-    نماد اختصاری که برای یک توکن انتخاب و تایید میشه. مثلاً نماد اختصاری ارز دیجیتال ترون trx هست و ارز دیجیتال مانا mana و نماد تتر، usdt هست. 
3-    ارزش گذاری توکن که بر اساس اون میزان تقسیم پذیری یه توکن مشخص میشه. 

مراحل ایجاد یک توکن trc20

برای ایجاد توکن trc20 ، ابتدا باید افزونه کروم کیف پول Tronlink رو بر روی مرور گر هایی مثل Brave و Google chtome نصب کنیم و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنیم. سپس با دنبال کردن مراحل زیر، فرایند ایجاد توکن trc20 رو آماده کنیم.
1-    پس از ایجاد حساب کاربری، نام -رمز - نماد و توکن ها رو تنظیم می کنیم.
2-    سپس بر روی دکمه ایجاد کیف پول کلیک می کنیم.
3-    برای ایجاد کیف پول ما باید حداقل 10 توکن ترون در حساب جاری خودمون داشته باشیم و اگه موجودی کافی در حسابمون نداریم، می تونیم با خرید ترون از صرافی های معتبر، موجودی حساب خودمون رو افزایش بدیم. 
4-    مطمئن باشیم که جزئیات دقیق مثل نماد، کل عرض توکن، کد قرار داد و نام رمز رو به طور صحیح وارد کردیم.
5-    افزونه tronscan رو برای نصب قرار داد trc20 اجرا کنیم. 
6-    قرار داد رو بر روی سایت بارگذاری کنیم و برای اجرای اون با استفاده از tronbox روی گزینه تایید، کلیک می کنیم. 
7-    سپس یک کادر امضای tronlink ظاهر میشه، و ما باید آدرس قرار داد رو در اون ثبت کنیم.
8-    همه توکن ها رو به tronlink اضافه می کنیم.
9-    اطلاعاتی که وارد می کنیم باید در مخاطب trc20 یکسان باشه و سپس برای ما یک کادر ظار میشه و تایید صدور توکن رو می خواد و ما باید روی گزینه تایید کلیک کنیم و از طریق صفحه tronlink ، امضای خودمون رو ثبت کنیم. 
10-    بعد از این مرحله، تمام نشانه ها با موفقیت ثبت میشن و توکن trc20 ما ایجاد میشه. 

کارمزد شبکه trc20

کارمزد شبکه trc20، بسیار کمتر از کارمزد سایر شبکه ها در بلاک چین و بین 0 تا 10 ترون متغیر هستش که این میزان پایین کارمزد در تراکنش ها باعث سرعت بالای تراکنش ها در شبکه ترون هست و در پلتفرم های دیگه مانند ترون والت، کارمزد تراکنش ها نزدیک به صفر هست و مدت زمان ایجاد و تکمیل تراکنش ها کمتر از 4 دقیقه هست که این سرعت بالا و کارمزد کم در تراکنش ها باعث جلب توجه بسیاری از کاربران به شبکه ترون شده. 

Know the Trc20 Tether.

شبکه trc20 به ما این امکان رو میده تا توکن های trc10 و trc20 مانند تتر trc20 یا bittorrent رو بدون پرداخت هزینه تراکنش های شبکه ارسال کنیم و این کار رو می تونیم با فریز کردن مقداری ترون در کیف پول خودمون انجام بدیم.
 شبکه ترون مانند  اتریوم و سایر شبکه های بلاک چین ، به کاربران این اجازه رو میده تا توکن هایی ایجاد یا صادر کنیم که این توکن ها رو میشه به عنوان ارز dapp استفاده کرد. 

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله تتر trc20را بشناسید اشاره شد، trc20 یکی از شبکه های نوظهور در صنعت بلاک چین هستش که توسط توسعه کنندگان ارز دیجیتال ترون به طور اختصاصی در سال 2018 ایجاد شده و این شبکه امکان ایجاد قرار داد های هوشمند در پلتفرم خودش رو امکان پذیر کرده و از اون جایی که کامزد کمتر و سرعت بالایی در تراکنش ها داره، توجه بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال رو به خودش جلب کرده.

ارز دیجیتال ترون، رمز ارز اصلی این شبکه هستش اما تنها رمز ارزی نیست که از این شبکه استفاده میکنه. توکن trc20 به مجموعه ای از توکن ها گفته میشه که از شبکه trc20 استفاده می کنند. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تتر Trc20را بشناسید

در مورد تتر Trc20را بشناسید نظر دهید
سوال امنیتی :7+71 = ?