آشنایی با جد مک کالیب(Jed McCaleb)؛ بنیانگذار استلار

  • 23:02 1403-02-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 جد مک کالیب(Jed McCaleb)؛ از بزرگان ارز دیجیتال! آیا اسم جد مک کالیب رو شنیدین؟ می دونین این شخص بنیانگذار کدوم ارز دیجیتال هست؟ نقل و قول های معروف از جد مک کالیب رو شنیدین؟ بهتره بدونین جد مک کالیب یکی از بهترین افراد و تاثیرگذارترین ها در حوزه ارزهای دیجیتال هست. این شخص تونسته جزء بنیانگذاران مطرح در زمینه بیت کوین باشه و تاثیرات خیلی مثبتی رو بر روی روند ارزهای دیجیتال ارائه کنه. همچنین جد مک کالیب تونسته موفقیت های زیادی رو پشت سر بذاره. این فرد قبلا به عنوان یکی از بنیانگذاران ریپل هم محسوب میشد که بعدا ها بنا به دلایلی این پروژه رو ترک کرد.

همیشه در هر بازار افرادی حضور دارن که به دلایل مختلفی از جمله فرصت طلبی، شانس، سرمایه گذاری بلند مدت و توانایی بالا در ریسک کردن تونستن از سایر افراد جلو بزنن و درآمد خوبی به دست بیارن. در فضا و بازار ارزهای دیجیتال افرادی توسنتن بیش از سایرین از سرمایه گذاری های خودشون سود به دست بیارن. همچنین افراد زیادی وجود دارن که به عنوان تاثیرگذارترین افراد شناخته میشن. جد مک کالیب هم یکی از این اشخاص هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آشنایی با جد مک کالیب، اطلاعاتی در مورد جد مک کالیب به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات جالب درباره جد مک کالیب بپردازیم و تاثیر جد مک کالب بر ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

جد مک کالیب کیست؟

جد مک کالیب کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم جد مک کالیب یا Jed McCaleb رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این شخص به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که جد مک کالیب کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که جد مک کالیب یکی از بنیانگذاران ریپل هست. همچنین اون موسس مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه Mt.Gox هست که در سال 2011 اون رو فروخت. جد مک کالیب در سال 2014 ارز دیجیتال ریپل رو ترک کرد و به سایر بنیانگذاران ارز دیجیتال استلار پیوست. الان اون علیه ریپل سخن میگه. جد مک کالیب اخیرا دلیل جدایی خود از ریپل رو غیرمتمرکز بودن این آلت کوین عنوان کرد.

جالب اینجاست که بدونین جد مک کالیب یه برنامه نویس و کارآفرین آمریکایی هست. مک کالیب اکنون هم بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری شرکت استلار هست و قبل از اون تا سال 2013 هم همین سمت های شغلی رو در شرکت ریپل داشت. این برنامه نویس همچنین به عنوان بنیانگذار صرافی Mt.Gox شناخته میشه. توجه داشته باشین که جک مک کالیب برخی از شبکه های همتا به همتا رو هم به وجود اورده. از اونجایی که جک مک کالیب در پروژه ارزهای دیجیتال معروف مثل ریگل و استلار فعالیت کرده، تاثیرات زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال گذاشته. این شخص بعد از جدایی از پروژه ریپل، بر علیه اون پروژه صحبت می کنه.

مقاله پیشنهادی: معرفی کریس لارسن(Chris Larsen)؛ سرمایه گذار و بنیانگذار ریپل

نکات جالب درباره جد مک کالیب

نکات جالب درباره جد مک کالیب

همونطور که گفتیم، جد مک کالیب یکی از موثرترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال هست که در سال 1975 در آمریکا متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خودش رو در کالیفرنیا ادامه داد. سپس از شخص دانشگاه رو رها کرد و به نیویورک اومد. همچنین جد مک کالیب به عنوان یکی از برنامه نویسان و کارآفرینان آمریکایی محسوب میشه. چیزهایی زیادی در مورد جد مک کالیب وجود داره که باید اون ها رو بدونین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات جالب درباره جد مک کالیب بپردازیم تا این فرد رو بیشتر بشناسین.

•    میزان ثروت

یکی از نکات جالب درباره جد مک کالیب، میزان ثروت این شخص هست. بهتره بدونین در سال 2018 بر اساس تحقیقاتی که انجام شد، این شخخص 9 میلیارد کوین ریپل در اختیار داره که در زمان نوشتن این مقاله حدود 3 میلیارد و 400 میلیون دلار قیمت داره. جد مک کالیب یکی از اولین سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال بوده و از زمانی که ریپل رو بنیانگذاری کرد، ثروت اون چند برابر شد. اون ثروت خودش رو از طریق توسعه پروژه های مختلف تکنولوژی به دست اورده. جد سرعت مدیریتی همه این پروژه ها رو در اختیار داشت.

•    کمک های مالی

یکی دیگه از نکات جالب درباره جد مک کالیب، کمک های مالی این شخص هست. Jed به ارزش 500 هزار دلار کوین ریپل رو به سازمان تحقیقات هوش ماشینی اهدا کرد و تبدیل به یکی از بزرگترین اعطاکننده های این سازمان شد و وارد هیات مدیره مشاوران ارشد اون شد. توجه داشته باشین که در تاریخ فوریه 2018 مک کالیب به عنوان اهداکننده در OpenAl یه گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی معرفی شد.

•    افتخارات

یکی دیگه از نکات جالب درباره جد مک کالیب، افتخارات این شخص هست. یکی از افتخاراتش این هست که با 20 میلیارد دلار سرمایه در رتبه 40 ثروتمندترین افراد دنیای مجله فوربز قرار داره. یکی دیگه از افتخاراتش این هست که نیویورک تامیز مک کالیب رو به عنوان یکی از 10 رهبر انقلاب بلاک چین در سال 2018 معرفی کرد که باعث شد تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

تاثیر جد مک کالب بر ارزهای دیجیتال

تاثیر جد مک کالب بر ارزهای دیجیتال

در حالی که جد مک کالیب و میسون در سال 2009 تشکیل خانواده می دادن، یه فرد به اسم ساتوشی ناکاموتو به صورت ناشناس بیت کوین رو راه اندازی کرد یه سیستم پردازش پرداخت مبتنی بر بلاک چین که انقلاب بلاک چین و ارز دیجیتال رو به وجود اورد. این شخص با تجربه خودش در بسیاری از فناوری های اصلی که از معماری بلاک چین پشتیبانی می کنند، مثل شبکه های غیرمتمرکز P2P و رمزنگاری خیلی سریع جذب بیت کوین شد. او مطمئنا فناوری بلاک چین رو پیشنهاد جالبی می دونست و به زودی شروع به بررسی جزئیات این فناوری کرد و از سال 2010 وارد این حوزه شد.

مقاله پیشنهادی: معرفی گاوین وود Gavin Wood؛ خالق پولکادات

جد مک کالیب یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال هست. نظرها و همچنین مواردی که در این زمینه از اون ها استفاده می کنه، همگی تاثیرات خیلی مثبتی در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال داره. شما می تونین به راحتی از ویدیوهای آموزشی و تحلیلگری این شخص استفاده کنین تا شما هم بر روی روند کاری خودتون در زمینه ارزهای دیجیتال تاثیر مثبت بذارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آشنایی با جد مک کالیب، اطلاعاتی در مورد جد مک کالیب به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات جالب درباره جد مک کالیب بپردازیم و تاثیر جد مک کالب بر ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، جد مک کالیب یکی از بنیانگذاران ریپل هست. همچنین اون موسس مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه Mt.Gox هست که در سال 2011 اون رو فروخت. جد مک کالیب در سال 2014 ارز دیجیتال ریپل رو ترک کرد و به سایر بنیانگذاران ارز دیجیتال استلار پیوست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آشنایی با جد مک کالیب(Jed McCaleb)؛ بنیانگذار استلار

در مورد آشنایی با جد مک کالیب(Jed McCaleb)؛ بنیانگذار استلار نظر دهید
سوال امنیتی :9+76 = ?