معرفی صرافی بینگ ایکس و آموزش احراز هویت در BingX

  • 00:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

صرافی بینگ ایکس (BingX) به عنوان یکی از پلتفرم های معاملاتی برتر برای ترید ارزهای دیجیتال در بین ایرانی ها است. درسته که با رونق گرفتن بازار کریپتوکارنسی ها، صرافی های معتبر بسیاری در سراسر جهان بوجود اومدن، اما به دلیل تحریم هایی که وجود داره، بیشتر این صرافی ها اجازه فعالیت به ایرانی ها رو نمیدن. همین موضوع هم باعث شده که با وجود تمامی آزادی هایی که در بازار رمز ارزها وجود داره، بیشتر ایرانی ها نتونن پلتفرمی امن و معتبر رو برای ترید رمز ارزها پیدا کنن. در این بخش از آموزش ارز دیجیتال بیشتر به این موضوع می پردازیم.

با این وجود، سایت و اپلیکشن صرافی بینگ ایکس امکانات متعددی رو در اختیار معامله گرهای ایرانی قرار داده. همین موضوع هم باعث علاقه مندی ایرانی ها برای ورود به صرافی bingx شده. در این مقاله قصد داریم به شکل کامل در مورد این صرافی ارز دیجیتال صحبت کنیم و نحوه برداشت از صرافی bingx و نحوه واریز پول به bingx رو بهتون یاد بدیم. همچنین در این مقاله به آموزش احراز هویت در صرافی بینگ ایکس هم پرداختیم تا کاربرهای ایرانی بتونن با بیشترین امنیت ممکن در این پلتفرم معاملاتی فعالیت کنن.

معرفی صرافی BingX

معرفی صرافی BingX

همونطور که میدونین میزان تحریم های بین المللی که علیه کشورمون وجود داره در سال های گذشته به بیشترین مقدار رسیده؛ به طوری که برای کاربرهای ایرانی فعالیت در یک بازار غیر متمرکز و مستقل مثل بازار ارزهای دیجیتال هم، سخت تر از همیشه شده است. بیشتر پلتفرم های معتبر و قابل اعتماد بین المللی به دلیل همین تحریم ها، اجازه فعالیت و معامله رو به ایرانی ها نمیدن. اما صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس به عنوان یکی از پلتفرم های معاملاتی در حوزه کریپتوکارنسی ها است که ایرانی ها اجازه استفاده از اون رو دارن.

با وجود اینکه این صرافی تنها 4 سال هستش که فعالیت خودش رو در این زمینه آغاز کرده، اما در همین مدت زمان کوتاه هم توجه بسیاری از تریدرها در سراسر جهان رو نسبت به خودش جلب کرده. این پلتفرم در بیش از 100 کشور مختلف فعالیت داره و بیش از نصف مردم دنیا میتونن از این پلتفرم برای معاملات خودشون استفاده کنن که ایرانی ها هم جزو این افراد هستن.

یکی از جالب ترین نکاتی که در مورد این صرافی ارز دیجیتال وجود داره اینه که، در سال گذشته پلتفرم بینگ ایکس به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال معرفی شده. این صرافی بسیاری از ویژگی های برتر بزرگترین و معتبر ترین پلتفرم های جهان رو داره. همچنین یک سری ویژگی های منحصر به فرد و خاص هم در دسترس کاربرهای این پلتفرم قرار گرفته.

از مهم و محبوب ترین امکاناتی که توسط این صرافی به کاربرها ارائه شده میتونیم به مواردی مثل قابلیت کپی تریدینگ، کارمزد پایین معاملات، به کار گیری اهرم یا لوریج، معاملات فیوچرز ارز دیجیتال، پشتیبانی از رمز ارزهای متنوع، قابلیت های امنیتی مختلف و قابلیت Vst در صرافی bingx اشاره کنیم.

در صورتی که ساکن ایران هستین، برای استفاده از این پلتفرم نیازی به فیلتر شکن هایی با IP ثابت ندارین و حتی میتونین با استفاده از شماره تلفن همراه خودتون، در صرافی بینگ ایکس ثبت نام کرده و از تمامی امکانات اون استفاده کنین. در ادامه با ما همراه باشین تا علاوه بر معرفی صرافی بینگ ایکس، با نحوه ورود به صرافی bingx و معامله در این پلتفرم بیشتر آشنا بشین.

بررسی تاریخچه صرافی بینگ ایکس

بررسی تاریخچه صرافی بینگ ایکس

برای آشنایی با بینگ ایکس و معرفی صرافی bingx، بهتره که در مورد تاریخچه این پلتفرم بیشتر صحبت کنیم. همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، این صرافی ارز دیجیتال بین المللی عمر کمتری رو در مقایسه با پلتفرم های معتبر داره و فعالیت خودش رو در سال 2018 آغاز کرده. جالبه بدونین که این پلتفرم در ابتدا به عنوان یک بستر ارتباطی برای تریدرها بود و بعد از مدتی قابلیت های دیگری مثل ترید و کپی تریدینگ هم به اون اضافه شد.

شاید مهمترین دلیل مورد توجه قرار گرفتن این پلتفرم، ساخت صرافی بینگ ایکس توسط متخصصین حرفه ای موسسات بزرگ سرمایه گذاری باشه. مهندس ها و متخصص های موسسات بزرگی مثل شرکت های ریسک پذیری VC، موسسه مالی جی پی مورگان (J.P. Morgan) و شرکت های اینترنتی مطرحی مثل تنسنت (Tencent)، گوگل (Google) و علی بابا (Alibaba) اشاره کرد. در ابتدا این پلتفرم با عنوان بینگ بن (Bingbon) معرفی شده بود و بعد از توسعه یه بینگ ایکس (bingx) تغییر نام داد.

مزیت کپی تریدینگ این پلتفرم باعث شد که در مدت زمان کوتاهی تعداد سفارشات روزانه در این صرافی ارز دیجیتال به بیش از 200 هزار برسه. همین مسئله صرافی بین ایکس رو به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در قاره آسیا تبدیل کرد. بعد از کسب چنین موفقیتی، یک سرمایه گذار با اعطای چند صد میلیون دلار به این پلتفرم، به رشد بیشتر صرافی bingx کمک کرد.

به این ترتیب سرعت رشد و توسعه این صرافی ارز دیجیتال به میزان قابل توجهی افزایش کرد و امکانات متنوع و گسترده ای در مدت زمان کوتاهی به این پلتفرم اضافه شد. بینگ ایکس در سال 2021 با هندل کردن بیش از 10 هزار تراکنش در یک ثانیه و ثبت حجم معاملات صد میلیون دلاری در یک روز، به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال انتخاب شد. در همین دوره زمانی بود که نام این صرافی تغییر پیدا کرد.

در حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر از بیش از 100 کشور مختلف در سراسر جهان از صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس برای ترید و معامله رمز ارزها استفاده میکنن. این صرافی در کشور سنگاپور به ثبت رسیده، اما دفاتری رو در کشورهای چین، تایوان، کانادا و کشورهای اروپایی داره. همچنین در این پلتفرم بیش از 3 هزار کپی تریدر هم فعالیت دارن و افراد کم تجربه تر میتونن با کپی کردن معاملات این افراد، از بازار ارز دیجیتال سود کسب کنن.

آموزش ثبت نام در صرافی bingx 

آموزش ثبت نام در صرافی bingx 

بعد از معرفی صرافی بینگ ایکس، وقتشه که نحوه ثبت نام در این پلتفرم رو بهتون یاد بدیم. برای ورود به صرافی bingx و فعالیت و ترید در آن قبل از هر چیزی به یک حساب کاربری احتیاج دارین. توجه داشته باشین که این پلتفرم هیچ محدودیتی رو برای ایرانی ها در نظر نگرفته و به همین دلیل برای معامله در سایت و اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس به هیچکدوم از روش های دور زدن تحریم ها، تغییر آی پی و خرید مدارک جعلی برای احراز هویت در صرافی bingx احتیاج پیدا نمیکنین. 

در ادامه با ما همراه باشین تا قدم به قدم آموزش ثبت نام در صرافی بینگ ایکس رو با هم دنبال کنیم. توجه داشته باشین که آشنایی با نحوه ورود به صرافی bingx، نحوه واریز پول به bingx و همچنین نحوه برداشت از صرافی bingx بسیار مهم است؛ چرا که یک اشتباه کوچک در هر کدام از این مراحل میتونه باعث بسته شدن حساب کاربری و یا از دست رفتن سرمایه شما بشه.

برای ثبت نام در این صرافی در قدم اول باید وارد سایت آن بشین. آدرس این صرافی ارز دیجیتال bingx.com است. قبل از ثبت نام در صرافی bingx بهتره که از اعتبار سایت مطمئن بشین و آدرس اون رو به شکل دقیق بررسی کنین. همونطور که در تصویر زیر هم براتون مشخص کردیم، با استفاده از گزینه Register یا ثبت نام میتونین حساب کاربری خودتون رو بسازین.

آموزش ثبت نام در صرافی bingx 

با کلیک بر روی عبارت ثبت نام، وارد مرحله بعدی از ثبت نام در صرافی بینگ ایکس میشیم. همونطور که در تصویر زیر هم مشاهده میشه، در این بخش از ما یک آدرس ایمیل برای نام نویسی درخواست میشه. البته با کلیک بر روی گزینه "  Mobile Phone Registration" امکان ثبت نام با استفاده از شماره تلفن هم وجود داره.

البته درسته که صرافی bingx اعلام کرده هیچ مشکلی رو با ایرانی ها نداره، اما آینده و سیاست هایی که ممکنه در آینده توسط مدیران این پلتفرم گرفته بشه، مبهم است؛ همونطور که میدونین احتیاط شرط عقل است و به همین خاطر پیشنهاد میدیم که از آدرس ایمیل، به دلیل قابل اطمینان تر بودن، برای ثبت نام در صرافی bingx استفاده کنین.

در فیلد دوم باید یک رمز عبور معتبر وارد کنین که 8 تا 20 کاراکتر داشته باشه. توجه داشته باشین که استفاده از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، نمادها و اعداد باشه؛ چرا که چنین رمزی امنیت بالاتری رو داره و استفاده از اون احتمال هک شدن حساب کاربری شما رو تا حد زیادی پایین میاره. بعد از کامل کردن فیلدهای خواسته شده گزینه Next رو بزنین تا وارد مرحله بعد بشین.

آموزش ثبت نام در صرافی bingx 

به منظور تایید آدرس ایمیل یا شماره موبایلی که در اختیار این صرافی قرار دادین، کد تاییدی برای شما ارسال میشه. این کد را باید در بخشی که مشخص کردیم وارد کنین. سپس با کلیک کردن بر روی گزینه عضویت یا Register حساب کاربری شما ساخته میشه. در صورتی که ایمیل یا شماره خودتون رو اشتباه وارد کرده باشین با استفاده از گزینه Back میتونین به مرحله قبل برگردین و اطلاعات خودتون رو تصحیح کنین.

آموزش ثبت نام در صرافی bingx 

در صورتی که تمامی مراحل ذکر شده رو با دقت و به درستی پشت سر گذاشته باشین، حساب کاربری شما در صرافی بینگ ایکس با موفقیت ساخته میشه. از همین لحظه شما میتونین با واریز پول به این پلتفرم، معاملات خودتون رو انجام بدین. البته پیشنهاد ما اینه که بعد از ثبت نام در صرافی bingx، یکی از روش هایی که برای افزایش امنیت حساب وجود داره رو فعال کنین.

آموزش احراز هویت در صرافی بینگ ایکس

تمامی صرافی های ارز دیجیتال به منظور جلوگیری از پولشویی و استفاده از رمز ارزها برای فیشینگ، محدودیت هایی رو برای معاملات کاربرهای خودشون در نظر میگیرن. برای مثال در تمامی پلتفرم های معاملاتی، میزان واریز و برداشت محدود شده. توجه داشته باشین که احراز هویت در صرافی بینگ ایکس اجباری نیست اما افرادی که حجم معاملات بالایی رو دارن بهتره مکانیزم KYC رو برای تایید هویت خودشون به کار بگیرن.

برای احراز هویت در صرافی bingx باید مدارکی مثل پاسپورت، کارت شناسایی معتبر و. . . رو ارائه بدین. البته با توجه به این که ممکنه سیاست های کلی یک پلتفرم به مرور زمان تغییر کنه و محدودیت هایی رو برای کاربرهای خودشون در نظر بگیرن. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که تنها در صورت لزوم هویت خودتون رو به تایید این صرافی برسونین.

برای احراز هویت در صرافی bingx از مکانیزم KYC استفاده میشه که مخفف عبارت مشتریت رو بشناس هستش. در ادامه به شکل کامل مراحل تایید هویت در این صرافی رو ذکر کردیم. در صورتی که این مراحل رو به درستی انجام بدین، هیچ مشکلی در این زمینه براتون بوجود نمیاد.

برای این منظور باید از طریق سایت یا اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس وارد حساب کاربری خودتون بشین و منوی آن را باز کنین. (شماره 1) تصویر زیر مربوط به اپ اندروید این صرافی ارز دیجیتال است. در منوی این پلتفرم گزینه ای به نام Verification وجود داره که برای احراز هویت باید از اون استفاده کنین. (شماره 2)

آموزش احراز هویت در صرافی بینگ ایکس

همونطور که گفتیم برای این منظور میتونین از کارت ملی یا ID Card و پاسپورت خودتون استفاده کنین. در مرحله اول از شما خواسته میشه که فیلد های زیر رو به شکل دقیق پر کنین. فیلد اول مربوط به کشوری است که در اون زندگی میکنین (شماره 1)، در گزینه دوم از شما خواسته شده که نام و نام خانوادگی خودتون رو به شکل دقیق ثبت کنین. (شماره 2) در نهایت در فیلد سوم باید شماره ملی خودتون رو وارد کنین (شماره 3) و گزینه بعدی یا Next رو بزنید.

آموزش احراز هویت در صرافی بینگ ایکس

در مرحله بعدی از شما خواسته میشه که عکس پشت و روی کارت ملی خودتون رو در قسمت مربوط به خودش بارگذاری کنین. البته افرادی که از پاسپورت برای احراز هویت استفاده میکنن، باید علاوه بر تصویر پاسپورت، یک عکس از خودتون به همراه پاسپورت هم ارسال کنین. در صورتی که قبلا در صرافی های داخلی ثبت نام کرده باشین، احراز هویت در صرافی بینگ ایکس براتون سخت نخواهد بود.

آموزش نحوه واریز پول به bingx

همونطور که در ابتدای این مطلب هم عنوان کرده بودیم، قصد داریم در مورد نحوه واریز پول به bingx و برداشت ارز دیجیتال از این صرافی، راهنمایی و آموزش های لازم رو بهتون ارائه بدیم. برای اینکه بتونین ترید و معاملات خودتون رو با این پلتفرم معاملاتی کریپتوکارنسی ها انجام بدین، باید مقداری ارز دیجیتال را به این صرافی ارسال کنین. به همین منظور در این بخش بهتون یاد میدیم که چطور ارزهای دیجیتالتون رو به صرافی بینگ ایکس واریز کنین.

در قدم اول باید وارد سایت یا اپلیکیشن بینگ ایکس بشین. ما در این آموزش از سایت اسن صرافی استفاده کردیم. در قدم بعد باید از منویی که در بالای صفحه وجود داره (شماره 1)، گزینه مربوط به واریز وجه یا Deposit رو انتخاب کنین. (شماره 2)

آموزش نحوه واریز پول به bingx

حالا باید در صفحه جدیدی که براتون باز شده، فیلدها و گزینه هایی که وجود دارن رو تکمیل کنین. این گزینه ها موارد زیر هستن:

1.    ارز یا Coin: یا کمک این گزینه میتونین نوع رمز ارزی که قصد دارین به این صرافی ارز دیجیتال ارسال کنین رو، انتخاب و مشخص کنید.
2.    شبکه یا Network: این بخش بهتون نشون میده که رمز ارز مورد نظر شما بر روی چه شبکه هایی توسط صرافی بینگ ایکس پشتیبانی شده. باید دقت کنین که نوع شبکه ارسال و دریافت بر روی یک بلاک چین و از یک نوع باشه.
3.    QR Code: در این قسمت یک کد کیو آر قرار گرفته که با اسکن اون توسط گوشی های هوشمند، تمامی اطلاعات مربوط به کیف پول بینگ ایکس به شما نمایش داده میشه. استفاده از این گزینه میتونه واریز وجه رو بدون خطا کنه.
4.    Wallet Address: در زیر تصویر کیو آر عبارتی نوشته شده که همون آدرس ولت مربوط به این صرافی ارز دیجیتال است.
5.    جفت ارزهای قابل معامله: در این قسمت تمامی جفت ارزهایی که با رمز ارز ارسال شما قابل معامله هستن رو میتونین مشاهده کنین.

آموزش نحوه واریز پول به bingx

 آموز نحوه برداشت از صرافی bingx

برای برداشت یا خارج کردن رمز ارزهای خودتون از صرافی بینگ ایکس باید وارد اکانت خودتون بشین و از منویی که در بالای صفحه وجود داره (شماره 1)، گزینه برداشت یا withdraw رو انتخاب کنین. (شماره 2) توجه داشته باشین که در هنگام خارج کردن ارزهای دیجیتال خودتون، حتما شبکه مناسبی رو انتخاب کرده باشید.

 آموز نحوه برداشت از صرافی bingx

در صفحه جدیدی که براتون باز میشه، قسمت های مختلف برداشت وجه رو میتونین مشاهده کنین. این قسمت ها عبارتند از:

1.    ارز یا Coin: این گزینه به شما اجازه میده که رمز ارز مورد نظرتون برای برداشت رو انتخای کنین. 
2.    شبکه یا Network: نمایانگر شبکه انتقال ارهزای دیجیتال هستش که حتما باید با نوع شبکه مقصد یکسان باشه.
3.    آدرس کیف پول مقصد یا Address: آدرس ولت دیجیتالی که قصد انتقال ارزهای خوودتون رو به اون دارین.
4.    مقدار وجه یا Withdrawal QTY: این گزینه به شما اجازه میده مقدار رمز ارزی که قصد برداشت اون رو دارین، وارد کنین.
5.    کارمزد یا FEE: میزان کارمزدی که برای این تراکنش از شما کسر میشه، در این بخش نوشته شده.
6.    Submit: در صورتی که تمامی موارد بالا رو به درستی پر کرده باشین، با کلیک بر روی این گزینه تراکنش انجام میشه.

 آموز نحوه برداشت از صرافی bingx

جمع بندی و نتیجه

در مقاله معرفی صرافی bingx و آموزش احراز هویت در صرافی بینگ ایکس، سعی کردیم که با زبانی ساده و به شکل کاملا مختصر هر آنچه که لازم بود در مورد این پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال لازم است رو بهتون توضیح بدیم. با توجه به اینکه این صرافی ارز دیجیتال محدودیتی رو برای کاربرهای ایرانی خودش در نظر نگرفته، بینگ ایکس میتونه به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها باشه.

یکی از نکات بسیار جالبی که در مورد این پلتفرم وجود داره، قابلیت کپی تریدینگ است. به کمک این مزیت، افرادی که تجربه و دانش چندانی رو در مورد بازار ارزهای دیجیتال ندارن، میتونن با اتصال حساب خودشون به افراد حرفه ای کسب سود کنن. از مزیت های دیگه این صرافی اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس هستش که بهتون اجازه میده در هر شرایط، زمان و مکان به این پلتفرم دسترسی پیدا کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی صرافی بینگ ایکس و آموزش احراز هویت در BingX

در مورد معرفی صرافی بینگ ایکس و آموزش احراز هویت در BingX نظر دهید
سوال امنیتی :5+44 = ?