معرفی گاوین وود Gavin Wood؛ خالق پولکادات

  • 02:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

گاوین وود(Gavin Wood)؛ اعضای سابق ارز دیجیتال اتریوم و بنیانگذار پولکادات! آیا تا الان اسم شخصی به اسم گاوین وود رو شنیدین؟ گاوین وود متولد 1980 در انگلیس هست که خالق اتریوم، پولکادات و کوزاما یکی از بزرگان ارز دیجیتال هست. گاوین وود یکی از ثرومتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال هم محسوب میشه. اون تونسته نقش موثری در پولکادات، اتریوم و سایر پروژه ها داشته باشه. به عبارت دیگه، گاوین وود یکی از افراد موفق و تاثیرگذار در دنیای کریپتوکارنسی هاست. قبل از چیزی از اون به عنوان بنیانگذار پولکادات یاد میشه. ولی به طور کلی جزو یکی از اعضای تاثیرگذار و مهم تیم توسعه دهنده شبکه اتریوم هم بود.

می دونین پولکادات چیه و چه افرادی پشت اون هستن؟ ممکنه در جستجوی این پرسش ها جایی با اسم گاوین وود روبرو شده باشین. علاقه او به دنیای ارزهای دیجیتال با مطالعه درباره بیت کوین شروع شد، ولی سرانجام به تاسیس شبکه موفقی مثل پولکادات ختم شد. البته فعالیت های نوآورانه گاوین وود این دانشمند 42 ساله در این بازار همچنان ادامه داره. او جزو افرادی هست که حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین رو به شدت هیجان انگیز کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی گاوین وود، اطلاعاتی در مورد گاوین وود یا Gavin Wood به شما ارائه کنیم و به بررسی تاسیس پروژه پولکادات توسط گاوین وود بپردازیم و رابطه گاوین وود و اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم.

گاوین وود کیست؟

گاوین وود کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم گاوین وود یا Gavin Wood رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که گاوین وود کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که گاوین وود از جمله برنامه نویسان رایانه ای در کشور انگلیس، یکی از اعضای سابق ارز دیجیتال اتریوم و بنیانگذار پولکادات هست. او از زمان کودکی علاقه مند به اقتصاد و تئوری بود که تونست یه بازی تخته ای به اسم Milton Keynes طراحی و منتشر کنه. او دارای مدرک دکتری در زمینه علوم کامپیوتر از دانشگاه یورک انگلستان هست. گاوین وود از زمان ورود ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2011 علاقه ای به این ارز دیجیتال نشون نداد و تمرمز خودش رو بر روی ویژگی پولی گذاشت.

جالب اینجاست که بدونین گاوین وود دانشمند کامپیوتر و هم بنیانگذار اتریوم، نسخه 1.0 شبکه اتریوم رو با همراهی ویتالیک بوترین در سال 2014 ساخته. ولی او سال 2016 بود که این شبکه رو ترک کرد تا Ethcore رو تاسیس کنه. هدف این پروژه ساخت نرم افزار اتریوم برای مشتریان هست. شرکت بعدها با اسم Parity Technologies تغییر کرد و گاوین وود تا به امروز مدیر ارشد وب اون باقی مونده. وود در ادامه به ساخت Web3 پرداخت. این دانشمند برای حل مشکلات مقیاس پذیری اتریوم پولکادات رو با استفاده از اثبات سهام ایجاد کرد. این شخص تاثیر زیادی بر روی ارز دیجیتال اتریوم و ارز دیجیتال پولکادات می ذاره.

مقاله پیشنهادی: معرفی کریس لارسن(Chris Larsen)؛ سرمایه گذار و بنیانگذار ریپل

تاسیس پروژه پولکادات توسط گاوین وود

تاسیس پروژه پولکادات توسط گاوین وود

همونطور که گفتیم، گاوین وود رئیس و بنیانگذار بنیاد وب3 یا Web3 هست. Web3 ابتکاری هست که از یه اینترنت غیرمتمرکز که در اون کاربران می تونن داده ها و هویت خودشون رو کنترل کنند. در سال 2019 گاوین وود و تیم او پولکادات را تاسیس کردن. پروژه ای که با هدف اتصال بلاک چین ها و شبکه ها بدون نیاز به اعتماد برای افزایش امنیت اون ها راه اندازی شد. نسخه اولیه پولکادات در ماه مه سال 2020 ارائه شد. این پروژه دستاورد خیلی بزرگی برای گاوین وود به حساب میاد. او همچنین از پولکادات به عنوان نسل جدیدی از شبکه بلاک چین یاد می کنه.

مقاله پیشنهادی: وب 3 چیست؟

گاوین وود یا Gavin Wood علاوه بر اینکه در حال توسعه و راه اندازی ارز دیجیتال اتریوم بود، در حال بررسی مشخصات جدید بلاک چین از جمله شاردینگ هم بود. گاوین وود برای بررسی موانع مربوط به شاردینگ راه های مختلفی مثل برنامه ریزی کلی در مورد وایت پیپر رو شروع کرد که این برنامه ریزی در حدود 4 ماه طول کشید و نتیجه این بررسی راه اندازی ارز دیجیتال پولکادات هست. این شخص راه اندازی و برنامه نویسی ارز دیجیتال پولکادات رو با همراهی رابرت هابرمیر و پیتر زابان انجام داد.

رابطه گاوین وود و اتریوم

وقتی که گاوین وود به گروهی به رهبری ویتالیک بوترین اضافی شد، فناوری بلاک چین در بیت کوین بود که بر جهان غالب شد. تا اینکه بوترین، وود و 6 بنیانگذار دیگه اتریوم رو که در سال 2014 راه اندازی شد، به عنوان یه اکوسیستم گسترده تر با ارز دیجیتال اتر دیدن. در اون زمان وود درباره کاری که انجام میداد، به عنوان کامپیوتر برای کل سیاره یاد کرد و باور داشت می تونه فناوری بیت کوین رو توسعه بده تا شبکه ای بهتر و سریع تر تولید بشه. گاوین وود به عنوان مدیر ارشد فناوری بنیاد اتریوم بر روی شبکه اتریوم فعالیت می کرد. ولی سرانجام در سال 2016 پروژه اتریوم رو ترک کرد و تصمیم گرفت پروژه پولکادات رو ایجاد و به جهانیان عرضه کنه.

جایگاه کنونی گاوین وود

Gavin Wood در حال حاضر مدیر شبکه پولکادات هست و به عنوان بنیانگذار دو مورد از معروف ترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال دنیا شناخته میشه. البته با توجه به فعالیت های تاثیرگذار که در دنیای ارزهای دیجیتال داشته، ثروت زیادی نداره. میزان ثروت گاوین وود چیزی حدود 1 تا 5 میلیون دلار تخمین زده شده. شاید مهم ترین دلیل این موضوع جدا شدن وود از تیم توسعه دهنده و بنیانگذاران اتریوم هست. گاوین وود به عنوان یه شخص 42 ساله تا الان ازدواج نکرده و علاقه زیادی به حضور در جمع های اجتماعی و رسانه ای نداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی گاوین وود، اطلاعاتی در مورد گاوین وود یا Gavin Wood به شما ارائه کنیم و به بررسی تاسیس پروژه پولکادات توسط گاوین وود بپردازیم و رابطه گاوین وود و اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، گاوین وود از جمله برنامه نویسان رایانه ای در کشور انگلیس، یکی از اعضای سابق ارز دیجیتال اتریوم و بنیانگذار پولکادات هست. او از زمان کودکی علاقه مند به اقتصاد و تئوری بود که تونست یه بازی تخته ای به اسم Milton Keynes طراحی و منتشر کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی گاوین وود Gavin Wood؛ خالق پولکادات

در مورد معرفی گاوین وود Gavin Wood؛ خالق پولکادات نظر دهید
سوال امنیتی :4+73 = ?