کیف پول چند امضایی چیست و انواع آن کدامند؟

  • 00:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 کیف پول چند امضایی(Multi-Signature)؛ یکی از ارزشمندترین ابزارهای فضای کریپتو! آیا چیزی در مورد این ولت ها شنیدین؟ اصلا می دونین کیف پول چند امضایی چیست؟ می دونین به کدوم ولت ها کیف پول چند امضایی گفته میشه؟ بیشتر افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند یا در هنگام دریافت مباحث آموزش ارز دیجیتال از یه کیف پول برای حفظ دارایی های خودشون استفاده می کنند. کیف پول چند امضایی به عنوان یکی از بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز دیجیتال شناخته میشه که امنیت دارایی های شما رو افزایش میده. این نوع از کیف پول ها انواع مختلفی دارن و دارای بیش از یه کلید خصوصی هستن. به همین دلیل برای دسترسی به این ولت چند امضایی به همه امضاها نیاز هست.

در دنیای ارزهای دیجیتال به دلیل ارزش بالای رمز ارزها همه دنبال امنیت بیشتر هستن. هرچقدر امنیت خودتون رو در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر کنین، همچنان راه برای امنیت بیشتر وجود داره. به همین دلیل توسعه دهنده ها روندهای مختلفی برای ایجاد امنیت بیشتر به وجود اوردن. همونطور که دارایی های شما درون کیف پول ارز دیجیتال قرار می گیره، باید به دنبال افزایش امنیت ولت خودتون باشین. به این ترتیب، میشه از کیف پول چند امضایی به جای تک امضایی استفاده کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول چند امضایی چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول چند امضایی یا Multi-Signature به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع کیف پول های چند امضایی بپردازیم و مزایای استفاده از کیف پول چند امضایی رو مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول چند امضایی چیست؟

کیف پول چند امضایی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کیف پول های چند امضایی یا Multi-Signature رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ولت ها به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کیف پول چند امضایی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول چند امضایی یا Multi-Signature یکی از بهترین ابزارهای بازار ارزهای دیجیتال هست. کیف پول چند امضایی نوعی ولت هست که امکان ذخیره امن دارایی ها رو فراهم می کنه. شما زمانی می تونین به دارایی های کریپتو خودتون دسترسی داشته باشین که حداقل دو امضا یا بیشتر رو در کنار همدیگه در اون وارد کنین. هر کلید در یه جایگاه مخصوص در این صندوق ها مورد استفاده قرار می گیره. کیف پول Multi در اصل نسخه دیجیتالی این صندوق های امانات هست.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش کیف پول متامسک

جالب اینجاست که بدونین کیف پول چند امضایی نوعی ولت نرم افزاری هست که برای استفاده از اون به بیش از یه کلید خصوصی نیاز هست. فناوری چند امضایی قبل از پیدایش ارزهای دیجیتال هم وجود داشت. ولی بعد از رونمایی از بیت کوین این فناوری بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. تکنولوژی چند امضایی برای اولین بار در سال 2012 روی شبکه بیت کوین اجرا شد. بعد از اون شاهد گسترش کیف پول های چند امضایی و محبوبیت اون ها شدیم. استفاده از این ولت ها کمک می کنه تا تراکنش ها به صورت سریع و آسون انجام بشن، ولی مشکلات زیادی رو از لحاظ امنیت به وجود دارن. ولی در عوض این ولت ها دست مجرمان سایبری رو از ولت ها شما کوتاه می کنه.

معرفی انواع کیف پول های چند امضایی

معرفی انواع کیف پول های چند امضایی

همونطور که گفتیم، کیف پول چند امضایی یا Multi-Signature نوعی امضای دیجیتال خاصی هست که به دو کاربر یا بیشتر این امکان رو میده تا چند امضا رو در ولت ها به کار ببرن. توجه داشته باشین که فناوری چند امضایی در دنیای ارزهای دیجیتال هم وجود داره که اصل اون قبل از پیدایش بیت کوین هم وجود داشت. ولت های مختلفی وجود دارن که هر کدوم از اون ها مزایای خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع کیف پول های چند امضایی بپردازیم.

•    کیف پول آرموری(Armory)

یکی از انواع کیف پول های چند امضایی، کیف پول آرموری یا Armory هست که مخصوص ارز دیجیتال بیت کوین هست. کیف پول Armory به دلیل انواع ولت هایی که ارائه میده و پروتکل های امنیتی در برابر هک ایجاد شده در داخل کیف پول کاربرد زیادی داره. شما می تونین با استفاده از کیف پول آرموری، بیت کوین های خودتون رو در جایی امن ذخیره و نگهداری کنین و خیالتون بابت امنیت اون راحت باشه. استفاده از کیف پول آرموری مزیت های زیادی داره که یکی از مهم ترین اون ها استفاده به صورت آفللاین هست.

•    کیف پول الکتروم(Electrum)

یکی دیگه از انواع کیف پول های چند امضایی، کیف پول الکتروم یا Electrum هست. این کیف پول رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. توجه داشته باشین که کیف پول الکتروم امکان یکپارچه سازی با ولت های سخت افزاری مثل لجر و ترزور رو فراهم می کنه. میشه گفت تنها عیب این کیف پول عدم پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال هست. به عبارت دیگه، کیف پول الکتروم فقط از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می کنه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش نصب کیف پول الکتروم

•    کیف پول بیت گو(BitGo)

یکی دیگه از انواع کیف پول های چند امضایی، کیف پول بیت گو یا BitGo هست که مخصوص ارز دیجیتال بیت کوینه و شما نمی تونین سایر رمز ارزها رو در اون نگه دارین. جالب اینجاست که بدونین کیف پول بیت گو کاملا به صورت متن باز فعالیت می کنه و گزینه های مفید زیادی رو مثل بیمه رایگان در مقابل هک ارائه میده. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این کیف پول بیت کوین ها و دارایی های موجود در این کیف پول رو بیمه کنین تا اگه دارایی هاتون هک شد، بتونین اون ها رو برگردونین.

مزایای استفاده از کیف پول چند امضایی

مزایای استفاده از کیف پول چند امضایی

کیف پول چند امضایی نوعی ولت دیجیتال با کلید عمومی و ادرس هایی هست که برای انجام تراکنش ها به چند امضا نیاز دارن. در کیف پول معمول ارز دیجیتال فقط امضای یه شخص کافی هست، ولی در کیف پول های چند امضایی تا وقتی که کلیدهای خصوصی چند شخص از قبل مشخص شده تراکنش رو امضا نکنند، عملیاتی انجام نمیشه. استفاده از کیف پول های چند امضایی مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از کیف پول چند امضایی بپردازیم.

•    یکی از مزایای استفاده از کیف پول چند امضایی یا Multi-Signature این هست که امنیت دارایی ها و ارزهای دیجیتال شما رو افزایش میده. شما برای انجام تراکنش در این کیف پول نیاز به همه امضاها دارین. به این ترتیب، حتی اگه کیف پول چند امضایی شما هک بشه، کگسی نمی تونه بدون در اختیار داشتن امضاها تراکنش یا انتقالی رو در کیف پول شما انجام بده.

•    یکی دیگه از مزایای کیف پول چند امضایی که باعث میشه تا مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که توسط دستگاه های مختلف پشتیبانی میشه. به این ترنیب، شما می تونین به راحتی از طریق دستگاه های مورد نیاز وارد کیف پول خودتون بشین.

•    یکی دیگه از مزایای کیف پول چند امضایی این هست کعه این ولت از احراز هویت دو عاملی پشتیبانی می کنه. بنابراین، شما می تونین از این ویژگی امنیت استفاده کرده و سطح امنیت کیف پول چند امضایی خودتون رو بالا ببرین و خیالتون از دارایی های خودتون راحت باشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش فعال سازی تایید هویت دو عاملی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول چند امضایی چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول چند امضایی یا Multi-Signature به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع کیف پول های چند امضایی بپردازیم و مزایای استفاده از کیف پول چند امضایی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول چند امضایی نوعی کیف پول ارز دیجیتال هست که برای انجام تراکنش در این ولت به همه امضاها نیاز دارین. بنابراین، حتی اگه کیف پول شما هک هم بشه، کسی نمی تونه بدون داشتن امضا ها ارزهای دیجیتال شما رو انتقال بده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول چند امضایی چیست و انواع آن کدامند؟

در مورد کیف پول چند امضایی چیست و انواع آن کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+80 = ?