بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023

  • 13:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023؛ با این پروژه ها در مباحث مربوط به آموزش ارز دیجیتال آشنایی دارین؟ می دونین کدوم پروژه ها سودآور هستن؟ در سال های اخیر صنعت مالی به سمت تمرکززدایی حرکت کرده و قراردادهای هوشمند به عنوان جایگزین مناسب برای بانک های سنتی، کارگزاران، صرافی ها و سایر سازمان های مالی معرفی شدن. پروژه های دیفای معمولا به داده ها و زیرساخت هایی مثل ابزارهای مدیریت دارایی، صرافی های غیرمتمرکز، زیرساخت های دیفای و خیلی از موارد دیگه اشاره می کنند. امروزه پروژه های زیادی در زمینه دیفای یا DeFi به وجود اومدن که برخی از این پروژه ها مزایای زیادی به همراه دارن که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارن.

چه بخواهیم یا نه، دنیای امور مالی فردا به سمت غیرمتمرکز شدن پیش میره و عملا هرگونه نیاز به دخالت واسطه ها رو حذف می کنه. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای به عقیده خیلی از تحلیلگران و کارشناسان پدیده بزرگ بعدی در زمینه تکنولوژی بلاک چین و رمز ارزهاست. در آینده ای نزدیک دیگه ارائه خدمات مالی مثل دریافت وام ها، ایجاد حساب های پس انداز و تبادل دارایی ها وابسته به اشخاص ثالث نمیشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023، اطلاعاتی در مورد دیفای به شما ارائه کنیم و به معرفی برترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری بپردازیم تا این پروژه ها رو بشناسین.

مقاله پیشنهادی: دیفای DeFi چیست؟

دیفای چیست؟

دیفای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پروژه های دیفای یا DeFi رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که منظور از کلمه دیفای، سیستم های مالی غیرمتمرکز هست. پروژه های دیفای مختلفی در دنیای ارزهای دیجیتال به وجود اومدن و بعضی از اون ها در زمان کوتاهی رشد زیادی کردن. ذات غیرمتمرکز بودن برای یه سیستم مالی خیلی جذاب هست. به همین دلیل افراد زیادی به سمت این پروژه ها جذب شدن. در سایت کوکین مارکت کپ و CoinGecko بخش جدایی برای پروژه های دیفای تعریف شده.

جالب اینجاست که بدونین دیفای از بلاک چین، فناوری پشت ارز دیجیتال بیت کوین الهام گرفته شده که به چندین نهاد امکان میده تا نسخه ای از تاریخچه معاملات رو نگه دارن. به این معنی که تراکنش های دیگه توسط یه منبع مرکزی کنترل نمیشه. این موضوع مهمی هست. چون سیستم های متمرکز و مراکز کنترل انسان می تونن سرعت و پیچیدگی معاملات رو محدود کنند. همچنین دیفای به پروژه هایی گفته میشه که هدفشون ارائه خدمات مالی سنتی مثل وام، حساب های پس انداز و مبادلات دارایی هست، ولی دیفای برای انجام این کارها به شخص ثالث و واسطه نیاز نداره.

معرفی برترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری

معرفی برترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری

شناخت بهترین پروژه های دیفای برای یه سرمایه گذاری موثر و پرسود از اهمیت بالایی برخوردار هست. دیفای یا همون امور مالی غیرمتمرکز در سال 2021 به خوبی رشد کرد و تیتر بسیاری از اخبار رو به خودش اختصاص داد. همه ما می دونیم که صنعت ارزهای دیجیتال یه بازار پرنوسان هست و روزانه حوزه های جدیدی به اون وارد میشن. یکی از این حوزه ها دیفای هست که تونست محبوبیت زیادی رو در بین کاربران به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری بپردازیم.

•    دیفای کوین(DeFi Coin)

یکی از بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023، دیفای کوین یا DeFi Coin هست که می تونین رمز ارز این پروژه رو بخرین. دیفای کوین نوعی ارز دیجیتال هست که در بخش مالی غیرمتمرکز رشد می کنه. این توکن ارز دیجیتال بومی صرافی غیرمتمرکز جدید دیفای سواپ هست که خدمات با ارزشی مثل مبادله، استیکینگ و فارمینگ ارز دیجیتال رو ارائه میده. دیفای سواپ همچنین بهترین نرخ های بهره رو برای افرادی در نظر گرفته که توکن های دیفای کوین دارن.

•    لاکی بلاک(Lucky Block)

یکی دیگه از بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023، پروژه لاکی بلاک یا Lucky Block هست. این پروژه که در اواخر سال 2021 تاسیس شد، در مراحل نهایی راه اندازی یه پلتفرم بازی بخت آزمایی خلاقانه هست. به طور خلاصه اکوسیستم بخت آزمایی لاکی بلاک با اپراتورهای معمولی تفاوت داره. همه نتایج بازی ها در این پلتفرم غیرمتمرکز هستن.

•    یونی سواپ(Uniswap)

یکی دیگه از بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری، یونی سواپ یا Uniswap هست. این پروژه در واقع امور مالی غیرمتمرکز هست و به معامله گران و کاربران فعال خودش این امکان رو میده تا توکن ها رو به صورت همتا به همتا مبادله کنند. به عبارت دیگه، در خرید و فروش دارایی های دیجیتال از طریق یونی سواپ به هیچ شخص ثالث یا نهادی نیاز نیست. یونی سواپ با صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال مثل بایننس، FTX و کوین بیس کاملا در تضاد هست. همه اون ها بین خریداران و فروشنده ها قرار می گیرن.

ویدیوی پیشنهادی: صرافی یونی سواپ UniSwap چیست؟

•    دیسنترالند(Decentraland)

یکی دیگه از بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری، دیسنترالند هست که پروژه های هست که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده. این پلتفرم یه بازی مجازی رو ارائه میده که برای همه قابل دسترس هست. یکی از خلاقانه ترین ویژگی ها در مورد دیسنترالند این هست که کاربران می تونن در این پلتفرم زمین مجازی بخرن و املاک دیجیتال بسازن. توکن بومی مانا هم برای همه خریدها و فروش های انجام شده در پلتفرم دیسنترالند کاربرد داره. قیمت مانا در سال 2018 فقط 0.025 دلار بود.

مقاله پیشنهادی: آموزش خرید زمین در دسنترالند

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023، اطلاعاتی در مورد دیفای به شما ارائه کنیم و به معرفی برترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری بپردازیم تا این پروژه ها رو بشناسین. همونطور که گفتیم، شناخت بهترین پروژه های دیفای برای یه سرمایه گذاری موثر و پرسود از اهمیت بالایی برخوردار هست. دیفای یا همون امور مالی غیرمتمرکز در سال 2021 به خوبی رشد کرد و تیتر بسیاری از اخبار رو به خودش اختصاص داد. همه ما می دونیم که صنعت ارزهای دیجیتال یه بازار پرنوسان هست و روزانه حوزه های جدیدی به اون وارد میشن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023

در مورد بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023 نظر دهید
سوال امنیتی :4+71 = ?