آشنایی با چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson)؛ بنیانگذار کاردانو

  • 13:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 در بازار ارزهای دیجیتال، متخصصین و افراد با تجربه زیادی وجود دارن که روی پروژه های کریپتویی مختلف کار می کنند. یکی از معروف ترین این افراد، چارلز هاسکینسون یا Charles Hoskinson هست که با عنوان خالق کاردانو شناخته میشه. چیزی در مورد این فرد شنیدین؟ می دونین چارلز هاسکینسون چه عملکردی داشت؟ پروژه های چارلز هاسکینسون رو می شناسین؟ در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان پلتفرم های جدید مالی، هر رمز ارزی با اسم خالق اون شناخته و معرفی میشه. مثل بیت کوین با ساتوشی و نام چارلز هاسکینسون هم با کاردانو پیوند خورده. کاردانو رو نسل سوم ارزهای دیجیتال محسوب می کنند. در اصل ارزهای دیجیتال با بیت کوین به عنوان نسل اول به سر زبون ها افتاد. همزمان با رشد قیمت بیت کوین بعضی از افراد به فکر ایجاد ارزهای جدید افتادن و این شد که انریوم با قابلیت قراردادهای هوشمند راه اندازی شد و بعد از اتریوم به نسل سوم ارزهای دیجیتال رسید.

افرادی که در شبکه های بزرگ بلاک چین فعالیت دارن، به دو دسته تقسیم میشن. دسته اول عموم مردم هستن که اکثر این افراد به صورت ناشناس به خرید و فروش و سایر فعالیت ها می پردازن و دسته دوم افراد شاخص و تیم های توسعه دهنده شبکه هستن که حضوری فعال در این عرصه دارن و بیشتر اون ها رو می شناسیم. چارلز هاسکینسون یکی از این افراد هست که بازار ارزهای دیجیتال خیلی از نوآوری و پیشرفت های خودش رو مدیون این شخص هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آشنایی با چارلز هاسکینسون بعنوان یکی از بزرگان ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد چارلز هاسکینسون یا Charles Hoskinson به شما ارائه کنیم و به بررسی پروژه های چارلز هاسکینسون بپردازیم و عملکرد چارلز هاسکینسون رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

چارلز هاسکینسون کیست؟

چارلز هاسکینسون کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم چارلز هاسکینسون یا Charles Hoskinson رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این شخص به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که چارلز هاسکینسون کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که چارلز هاسکینسون یکی از معروف ترین افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال هست که تونسته خیلی از نوآوری ها و پیشرفت های این حوزه رو به اسم خودش ثبت کنه. همچنین چارلز هاسکینسون به عنوان یکی از بنیانگذاران ارز دیجیتال اتریوم و همچنین به اسم خالق کاردانو شناخته شده. این فرد در سال 2013 به تیم توسعه دهنده اتریوم پیوست و جزو 8 توسعه دهنده اصلی این ارز دیجیتال شد.

جالب اینجاست که بدونین چارلز هاسکینسون یه ریاضیدان و کارآفرین در زمینه فناوری هست که اهل کلورادو هست. او در 5 نوامبر 1987 متولد شد و بیشتر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال اون رو به عنوان خالق کاردانو می شناسن. هاسکینسون ابتدا روی بلاک چین محبوب اتریوم کار می کرد، ولی بعد از مدتی از اون دست کشید و پروژه کاردانو رو شروع کرد که عقیده داره این بلاک چین می تونه یکی از موفق ترین شبکه های کریپتویی باشه. هاسکینسون قبل از این که وارد دنیای ارزهای دیجیتال بشه، در دانشگاه ایالتی متروپولتین دنور و دانشگاه کلرادو بولدر مشغول به تحصیل شد تا نظریه اعداد تحلیلی رو مطالعه کنه.

پروژه های چارلز هاسکینسون کدامند؟

پروژه های چارلز هاسکینسون

همونطور که گفتیم، چارلز هاسکینسون متولد و بزرگ شده شهر کلرادو هست و در دانشگاه ایالتی متروپولیتن دنور و دانشپاه کلرادو در بولدر تحصیل کرده بود. چارلز هاسکینسون در رشته تحلیل اعداد تحصیل کرده و بعد از اون به صنعت ارزهای دیجیتال رو آورد. این شخص در پروژه های مختلفی فعالیت کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی پروژه های چارلز هاسکینسون بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: معرفی چارلی لی(Charlie Lee)؛ بنیانگذار لایت کوین

•    پروژه بیت شیرز(Bitshares)

یکی از پروژه های چارلز هاسکینسون، پروژه بیت شیرز یا Bitshares هست. این شخص در سال 2013 از طریق شرکتی به اسم Invictus Innovations راه اندازی شبکه بیت شیرز رو با دنیل لاریمر شروع کرد. بیت شیرز نوعی پلتفرم رمزنگاری شده هست که به عنوان یه شرکت خودمختار غیرمتمرکز سازمان یافته شناخته میشه. هاسکینسون نقش های زیادی رو در این پروژه ایفا می کرد.

•    پروژه اتریوم(Ethereum)

یکی دیگه از پروژه های چارلز هاسکینسون، پروژه اتریوم هست. در سال 2013 پروژه اموزش بیت کوین رو شروع کرد و یه مدرسه آنلاین که در اون با ویتالیک بوترین، همکار آینده خود و یکی از بنیانگذاران اتریوم دیدار کرد. این موضوع باعث شد تا هاسکینسون به یکی از 8 بنیانگذار اصلی اتریوم تبدیل بشه. در حالی که پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خودش بود، هاسکینسون و سایر توسعه دهنده ها تفکرات متفاوتی رو برای ساختار اتریوم ارائه دادن.

•    پروژه کاردانو(Cardano)

یکی دیگه از پروژه های چارلز هاسکینسون، پروژه کاردانو هست. جالب اینجاست که بدونین کاردانو با اسم اختصاری ADA در سال 2017 راه اندازی شد که بستری برای توسعه بلاک چین و قراردادهای هوشمند هست. هاسکینسون کاردانو رو به عنوان نسل سوم بلاک چین معرفی می کنه که سرعت بالایی نسبت به شبکه اتریوم داره. کاردانو یکی از رقیب های جدی اتریوم در این زمینه محسوب میشه.

نکات جالب درباره چارلز هاسکینسون

نکات جالب درباره چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون یکی از افراد موفق در بازار ارزهای دیجیتال هست. احتمالا خیلی از افراد رفتن اون از اتریوم رو یکی از اشتباهات بزرگ او بدونن، ولی او ثابت کرده که همیشه تصمیمات درستی درباره مسیر کاری خودش گرفته. کاردانو پروژه ای هست که اون بنیانگذاریش کرده و هم اکنون یکی از موفق ترین پروژه ها در بازار ارزهای دیجیتال هست. نکات مختلفی در مورد این شخص وجود داره که باید بدونین. برخی از نکات جالب درباره چارلز هاسکینسون عبارت هستن از:

•    یکی از نکات جالب درباره چارلز هاسکینسون میزان ثروتش هست. دارایی خالص چارلز هاسکینسون حدود 500 تا 600 میلیون دلار تخمین زده میشه. به همین دلیل او به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در جامعه رمزنگاری رتبه بندی میشه.
•    یکی دیگه از نکات جالب درباره چارلز هاسکینسون، علاقه مندی های این شخص هست. شاید جالب باشه بدونین هاسکینسون به ماهی گیری و شطرنج علاقه زیادی داره. او در مصاحبه ای اعلام کرد که به این دو کار به اندازه برنامه نویسی و کار در حوزه ارزهای دیجیتال علاقه مند هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آشنایی با چارلز هاسکینسون، اطلاعاتی در مورد چارلز هاسکینسون یا Charles Hoskinson به شما ارائه کنیم و به بررسی پروژه های چارلز هاسکینسون بپردازیم و عملکرد چارلز هاسکینسون رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، چارلز هاسکینسون یکی از معروف ترین افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال هست که تونسته خیلی از نوآوری ها و پیشرفت های این حوزه رو به اسم خودش ثبت کنه. همچنین چارلز هاسکینسون به عنوان یکی از بنیانگذاران ارز دیجیتال اتریوم و همچنین به اسم خالق کاردانو شناخته شده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آشنایی با چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson)؛ بنیانگذار کاردانو

در مورد آشنایی با چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson)؛ بنیانگذار کاردانو نظر دهید
سوال امنیتی :6+41 = ?