کیف پول دیفای(DeFi) چیست و انوع آن کدامند؟

  • 00:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین کیف پول های دیفای(DeFi)؛ آیا دوست دارین با این ولت ها آشنا بشین؟ منظور از کیف پول دیفای چیست؟ کیف پول های دیفای چجوری کار می کنند؟ کیف پول های DeFi چه ویژگی هایی دارن؟ امنیت کیف پول های دیفای چجوریه؟ بهترین کیف پول های دیفای کدامند؟ در انتخاب کیف پول DeFi به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ معیارهای انتخاب کیف پول دیفای چیست؟

یکی دیگر از مباحق مهم در آموزش ارز دیجیتال دیفای میباشد. همونطور که می دونین، دیفای(DeFi) جدیدترین فناوری در حوزه امور مالی هست که به کمک تکنولوژی بلاک چین، به شما کمک می کنه تا بدون نیاز به واسطه ها و بدون نظارت سیستم مرکزی مثل بانک معامله انجام بدین. کیف پول دیفای هم در قلب امور مالی غیرمتمرکز قرار داره که راهی امن و مطمئن واسه ارتباط کاربران با پلتفرم های مختلف دیفای رو فراهم می کنه. در ادامه همراه ما باشین تا اطلاعاتی در مورد کیف پول دیفای(DeFi Wallet) به دست بیارین و بتونین با این ولت ها آشنا بشین.

کیف پول دیفای چیست؟

کیف پول دیفای چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیف پول دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز روشی هست که مالکیت کامل روی رمزارزها رو در اختیار کاربران و دارنده ها قرار میده و در حال حاضر به عنوان یکی از امن ترین راه های نگهداری از رمزارزها محسوب میشه. توجه داشته باشین که کیف پول دیفای راه حلی رو در اختیار کاربران قرار میده که قدرت رو به صورت کامل در دست مالکان و صاحبان اون ها می ذاره. شما می تونین با استفاده از کیف پول های دیفای، به پلتفرم های مختلف DeFi دسترسی داشه باشین.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول دیفای یا DeFi Wallet شبیه نوعی نقطه اتصال بین برنامه ها و ولت کاربران فعالیت می کنه که قابلیت کنترل اون رو کاملا در اختیار کاربران و معامله گران قرار میده. این کار باعث شده تا ولت های رمزنگاری شده در نقطه مقابل بانک های سنتی قرار بگیرن. همچنین کیف پول دیفای، نیاز کاربران رو با کمک سرویس های ثانویه از بین میبره و طرحی رو واسه حرکت انقلابی صنعت امور مالی فراهم می کنه. این ولت ها اکثرا بر پایه کیف پول های وب 3 فعالیت می کنند.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش های کسب درآمد در دیفای DeFi

امنیت کیف پول دیفای چگونه است؟

امنیت کیف پول دیفای چگونه است؟

توجه داشته باشین که در کیف پول های امور مالی غیرمتمرکز(DeFi) مدیریت همه ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار داره. به عبارت دیگه، کاربران کاملا می تونن رمزارزهای خودشون رو مدیریت کنند. البته توجه داشته باشین که محافظت از کلیدهای خصوصی هم از اهمیت زیادی برخوردار هست، چون اگه به خوبی از کلیدهای خصوصی خودتون محافظت نکنین، احتمال داره هک بشین و این مسئله امنیت ولت های دیفای رو کاهش میده. 

هرچقدر کیف پول های حوزه دیفای سطح امنیت بالایی داشته باشن، ولی شما باز هم این مسئله رو رعایت نکنین، نمی تونین همیشه از امنیت ولت های خودتون اطمینان حاصل کنین. بدون شک در جریان هستین که اگه کلیدهای خصوصی یا همون عبارت بازیابی ولت شما لو بره، سایر کاربران می تونن به ولت شما دسترسی پیدا کنند و ارزهای دیجیتال شما رو به سرقت ببرن. بنابراین، در حفظ کلیدهای خصوصی خودتون دقت کنین.

معرفی بهترین کیف پول های دیفای

معرفی بهترین کیف پول های دیفای

همونطور که گفتیم، کیف پول دیفای(DeFi Wallet) انعطاف پذیری بالایی داره و با کمک اون میشه به پلتفرم های مختلفی دسترسی داشت. کیف پول های امور مالی غیرمتمرکز معمولا با اتریوم سازگار هستن و از رمزارز اتر و توکن های مبتنی بر شبکه ERC-20 پشتیبانی می کنند. امروزه کیف پول های دیفای زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی های خاصی دارن. در ادامه برخی از بهترین کیف پول های دیفای رو واستون معرفی می کنیم:

•    کیف پول زنگو(ZenGo)

یکی از بهترین کیف پول های دیفای که می تونین ازش استفاده کنین، کیف پول زنگو یا ZenGo هست. این کیف پول به دلیل قابلیت های امنیت که داره، تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره. کیف پول زنگو بدون آسیب پذیری کلید خصوصی هست و به جای اون از رمزنگاری MPC استفاده می کنه. همچنین کیف پول زنگو امن ترین کیف پول ارز دیجیتال موجود هست که اقدامات مختلفی رو واسه محافظت از دارایی های کاربران ارائه میده.

•    کیف پول متامسک(MetaMask)

متامسک(MetaMask) هم یکی از بهترین کیف پول های دیفای هست که از اتریوم(ERC-20) و توکن های مبتنی بر بایننس پشتیبانی می کنه و راهکارهای لایه دوم مثل پالیگان رو تقویت می کنه. یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از کیف پول متامسک، در دسترس بودن این ولت در پروتکل های مختلف مثل موبایل های هوشمند یا سیستم عامل های اندروید و ios هست. علاوه بر این، متامسک به صورت افزونه مرورگر هم فعالیت می کنه.

•    کیف پول آرجنت(Argent)

یکی دیگه از بهترین کیف پول های دیفای، آرجنت یا Argent Wallet هست. این کیف پول نوعی رابط کاربرپسند فراهم می کنه که خیلی راحت قابل پیمایش هست. طراحی آسون اون درک و دسترسی به محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز رو واسه کاربران راحت تر می کنه. کیف پول آرجنت از 25 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کنه. امنیت هم واسه تیم سازنده کیف پول آرجنت اولویت اصلی هست.

•    تراست ولت(Trust Wallet)

تراست ولت هم یکی دیگه از بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند هست که از تعداد زیادی ارز دیجیتال با حداکثر ظرفیت 4.5 میلیون پشتیبانی می کنه. این کیف پول با رابط کاربری ساده، مثل متامسک کار می کنه و به کاربران کمک می کنه تا تقریبا هر رمزارز رو از هر شبکه معامله و نگهداری کنند. با استفاده از تراست ولت، کاربران می تونن به برنامه های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول دیفای بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین کیف پول های دیفای بپردازیم و امنیت کیف پول دیفای رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز روشی هست که مالکیت کامل روی رمزارزها رو در اختیار کاربران و دارنده ها قرار میده و در حال حاضر به عنوان یکی از امن ترین راه های نگهداری از رمزارزها محسوب میشه. شما می تونین با استفاده از کیف پول های دیفای، به پلتفرم های مختلف امور مالی غیرمتمرکز(DeFi) دسترسی داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول دیفای(DeFi) چیست و انوع آن کدامند؟

در مورد کیف پول دیفای(DeFi) چیست و انوع آن کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+60 = ?