استراتژی اسمارت ریبالانس(Smart Rebalance) چیست؟

  • 21:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اسمارت ریبالانس(Smaert Rebalance)؛ از انواع استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی به دست بیارین؟ آیا می دونین اسمارت ریبالانس چیست؟ چرا سرمایه گذاران به اسمارت ریبالانس نیاز دارن؟ به نظر اسمارت ریبالانس چجوری کار می کنه؟ نکات کلیدی درباره اسمارت ریبالانس کدامند؟ اسمارت ریبالانس چه مزایایی به همراه داره؟ چگونه میتوان از اسمارت ریبالانس برای تحلیل ارزهای دیجیتال و تحلیل بیت کوین استفاده کرد؟

بازار رمزارزها به عنوان یکی از جدیدترین و نوظهورترین بازارهای مالی شناخته میشه که در همین مدت زمان کوتاه، تونسته افراد زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. با توجه به اینکه خیلی از افراد فعالیت در بازار رمزارزها رو دوست دارن، از زمان کافی در طول روز واسه بررسی چارت قیمت برخوردار نیستن و از طرف دیگه امکان بررسی بازار در زمان خواب تریدرها و معامله گران وجود نداره، ابزارهایی به اسم ربات تریدر ایجاد شده. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اسمارت ریبالانس یا Smart Rebalance بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایای اسمارت ریبالانس بپردازیم و عملکرد استراتژی اسمارت ریبالانس رو مورد بررسی قرار بدیم.

اسمارت ریبالانس چیست؟

اسمارت ریبالانس چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اسمارت ریبالانس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسمارت ریبالانس یا Smart Rebalance یکی از قدیمی ترین و کلاسیک ترین استراتژی های معاملاتی هست که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیره. امروزه هم تریدرها و معامله گران زیادی از این استراتژی واسه انجام معاملات خودشون استفاده می کنند. عملکرد استراتژی اسمارت ریبالانس بر افزایش میزان کلی ارزهای دیجیتال با فروش در قیمت بالا و خرید در قیمت پایین هست. جوری که پورتفوی دارایی ها تغییر نمی کنه.

جالب اینجاست که بدونین بر اساس استراتژی اسمارت ریبالانس، سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال تغییر نمی کنه و وقتی که عدم تعادل پورتفو از نسبت خاصی بیشتر شده، یا اگه زمان تعدیل دوباره فرا برسه، اسمارت ریبالانس به وسیله این ربات شروع میشه. توجه داشته باشین که در این حالت توسط فروش ارزهای دیجیتال دارای نسبت بالا و خرید رمزارزهای نسبت پایین، سهم کوین ها در پورتفوی تریدر تعدیل میشه. همچنین فروش رمزارزها در قله و خرید در کف در کوتاه مدت سهم بعضی از دارایی ها رو بیشتر و سهم بعضی از اون ها رو کمتر می کنه.

ویدیوی پیشنهادی: راحت ترین استراتژی معاملاتی ارزهای دیجیتال

اسمارت ریبالانس چه مزایایی به همراه دارد؟

اسمارت ریبالانس چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، استراتژی اسمارت ریبالانس(Smart Rebalance) یکی از بهترین روش های معاملاتی هست که تریدرهای زیادی از این روش استفاده می کنند. این سبک سبد ارز دیجیتال شما رو دوباره متعادل می کنه تا نسبت های اولیه مشخص اون رو بازیابی کنه. وقتی که نسبت یه دارایی در سبد سرمایه گذاری شما از محدوده تعادل مشخص شده عبور کنه و به نقطه تعادل دوره ای تعیین شده برسه، رمزارزهایی که نسبت اون کمی بالاتر از آستانه تعادل دوباره بیشتر شده، واسه خرید دارایی هایی که نسبت اون ها کاهش پیدا کرده، فروخته میشه. اسمارت ریبالانس مزیت های فوق العاده ای به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای استراتژی اسمارت ریبالانس رو بررسی می کنیم:

•    اسمارت ریبالانس یکی از بهترین روش ها واسه هولد کردن هست که با بهره گیری از نوسانات سریع قیمت، باعث افزایش بازدهی هولدینگ رمزارزها شده.
•    یکی دیگه از مزایای اسمارت ریبالانس این هست که استفاده از این استراتژی در بازارهای پرنوسان، تصمیمی عالی هست و تغییر نسبت رمزارزها رو در محدوده های مشخص نگه می داره تا تاثیر نوسان به حداقل برسه.
•    اسمارت ریبالانس(Smart Rebalance) این اطمینان رو ایجاد می کنه که سرمایه گذاران در بلند مدت به صورت منظم در معرض تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال قرار ندارن و همین موضوع باعث میشه تا ریسک معاملاتی شما به حداقل برسه.
•    استفاده از استراتژی اسمارت ریبالانس باعث تنوع سبد خرید میشه و کنترل اون از حوزه تخصصی شخصی که مسئول مدیریت پورتفو هست، خارج نمیشه.

ویدیوی پیشنهادی: بهترین استراتژی نوسان گیری برای تایم فریم های پایین

عملکرد استراتژی اسمارت ریبالانس

عملکرد استراتژی اسمارت ریبالانس

توجه داشته باشین که هدف از ریبالانس کردن سبد سرمایه گذاری، محافظت از تریدرها و معامله گران از قرار گرفتن در معرض خطرات نامطلوب و در عین حال ارائه در معرض پاداش هست. همچنین میشه اطمینان حاصل کرد که قرار گرفتن در معرض سبد سرمایه گذاری در حوزه تخصص مدیر پورتفولیو باقی می مونه. مواقعی هست که قیمت رمزارزها می تونه به طور قابل توجهی نسبت به اوراق قرضه متفاوت باشه. به این ترتیب، درصد دارایی های مرتبط با حقوق صاحبان سهام باید با تغییر شرایط بازار ارزیابی بشه.

در صورتی که سهام در یه سبد سرمایه گذاری باعث بشه که تخصص سهام به بالاتر از درصد از قبل مشخص شده خودش برسه، ممکنه تعادل مجدد صورت بگیره. این امر مستلزم فروش بعضی از سهام واسه کاهش درصد کلی سهام در سبد سرمایه گذاری هست.

ویدیوی پیشنهادی: چطور یک سبد سرمایه گذاری پرسود بچینیم؟

اسمارت ریبالانس برای چه افرادی مناسب است؟

واسه تریدرها و معامله گرانی که زمان و انرژی لازم به منظور تحقیق در مورد شرایط بازارهای مختلف و پیگیری نوسانات بازار رو ندارن، مشخص کردن بهترین زمان واسه انجام یه معامله، ورود یا خروج از یه پوزیشن چالش برانگیز هست. این افراد می تونن از اسمارت ریبالانس(Smart Rebalance) استفاده می کنند. نکته قابل توجه این هست که استراتژی اسمارت ریبالانس واسه افرادی مناسب تر هست که دوست دارن در دارایی های مختلف یا بازارهای دارای نوسان، سرمایه گذاری کنند و در عین حال در زمان خودشون صرفه جویی کرده و دردسر معاملاتی دستی رو نداشته باشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اسمارت ریبالانس یا Smart Rebalance بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایای اسمارت ریبالانس بپردازیم و عملکرد استراتژی اسمارت ریبالانس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اسمارت ریبالانس یکی از قدیمی ترین و کلاسیک ترین استراتژی های معاملاتی هست که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیره. امروزه هم تریدرها و معامله گران زیادی از این استراتژی واسه انجام معاملات خودشون استفاده می کنند. این استراتژی مزیت های فوق العاده ای به همراه داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی اسمارت ریبالانس(Smart Rebalance) چیست؟

در مورد استراتژی اسمارت ریبالانس(Smart Rebalance) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+49 = ?