الگوی نفوذی(Piercing) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 12:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی نفوذی(Piercing)؛ یکی از کندل های پرکاربرد در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این کندل به دست بیارین؟ آیا می دونین الگوی نفوذی چیست؟ چجوری از الگوی کندل نفوذی استفاده کنیم؟ الگوی نفوذی چجوری تحلیل میشه؟ نحوه تشخیص الگوی نفوذی در تحلیل تکنمیکال چجوریه؟ چجوری میشه با کندل نفوذی معامله انجام داد؟ کندل نفوذی چه کمکی به تریدرها می کنه؟

در چارت های قیمتی ارزهای دیجیتال، الگوها و کندل های مختلفی تشکیل میشه و تریدرها می تونن با استفاده از این الگوها روند بازار رمزارزها رو تشخیص بدن. یکی از الگوهای معروف در بازار رمزارزها، الگوی کندل نفوذی هست. این کندل به تحلیلگران کمک می کنه تا روند بازگشتی رو پیش بینی کنند و طبق این الگو خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو در موقعیت های درستی انجام بدن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی نفوذی یا Piercing بهتون ارائه کنیم، به بررسی نحوه تشخیص الگوی نفوذی بپردازیم و کاربرد کندل نفوذی در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگو آشنایی داشته باشین.

الگوی کندل نفوذی چیست؟

الگوی کندل نفوذی چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوی کندل نفوذی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی نفوذی یا Piercing Pattern یکی از بهترین الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال هست که در انتهای روند نزولی تشکیل میشه. این الگو رو میشه به عنوان حالت ناقص الگوی پوشای صعودی در نظر گرفت. توجه داشته باشین که الگوی نفوذی از دو کندل به وجود میاد. کندل اول قرمز رنگ و کندل دوم سبز رنگ هست. کندل صعودی با یه گپ قیمتی کاهشی از کندل قبلی شروع میشه و تا پنجاه درصد اون رو می پوشونه.

جالب اینجاست که بدونین در الگوی کندل نفوذی قیمت باز شدن کندل دوم باید پایین تر از کندل قبلی خودش باشه و همچنین قیمت بسته شدن اون هم حداقل تا نصف کندل قبلی خودش باشه. معمولا در این الگو کندل هایی با بدنه بلند به وجود میان و کندل های با بدنه کوچیک در این الگوی قیمتی زیاد نمی تونن قابل قبول باشن. شما می تونین با استفاده از الگوی کندل نفوذی، روند بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و بهترین نقاط ورود و خروج از بازار رو شناسایی کنین و با ترید در این نواحی سود دریافت کنین.

مقاله پیشنهادی: الگوی کوسه(Shark) در تحلیل تکنیکال چیست؟

نحوه تشخیص الگوی نفوذی چگونه است؟

نحوه تشخیص الگوی نفوذی چگونه است؟

همونطور که گفتیم، الگوی کندل نفوذی(Piercing Pattern) دقیقا مثل الگوی ابر سیاه، نوعی الگوی بازگشتی هست که از دو شمع با رنگ های متفاوت روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال تشکیل میشه. در این الگو شمع دوم حداقل نصف شمع اول رو پوشش میده. تریدرها و معامله گران زیادی با تحلیل الگوی نفوذی می تونن تشخیص بدن که روند بازار چجوری میشه. شما برای تحلیل این الگو اول باید الگوی نفوذی رو شناسایی کنین. در ادامه نحوه تشخیص الگوی نفوذی رو بررسی می کنیم:

•    در کندل نفوذی(Piercing) بدنه کندل ها بلند و کشیده هست و همین عاملی مبتنی بر شناسایی این الگوی قیمتی روی نمودار هست.
•    تایید الگوی کندل نفوذی به وسیله یه کندل انجام میشه. بهتره بدونین کندل سبز رنگ و صعودی که باید قیمت باز شدن اون بالاتر از وسط بدنه کندل دوم و قیمت بسته شدن اون هم باید بالاتر از قیمت بسته شدن کندل دوم نفوذی باشه.
•    به منظور شناسایی کندل نفوذی، علاوه بر کندل تایید باید از سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال مثل اندیکاتورها و اسیلاتورها هم استفاده کنین.
•    در صورتی که در زمان تشکیل الگوی سبز رنگ نفوذی، به بیشتر شدن حجم معاملات روبرو بشین، تاییدیه ای بر الگوی نفوذی هست.
•    بهتره بدونین ظاهر شدن الگوی نفوذی(Piercing) نشون دهنده هشداری برای تغییر روند ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست.
•    کندل نفوذی نسبت به الگوی های قیمتی دیگه مثل الگوی اینگالف، الگوی ضعیف تری شناخته میشه.

مقاله پیشنهادی: کندل اینگالفینگ(Engulfing) در تحلیل تکنیکال چیست؟

نحوه استفاده از الگوی کندل نفوذی

واسه اینکه بتونین از الگوی کندل نفوذی(Piercing) واسه کسب سود از نوسانات قیمت رمزارزها استفاده کنین، اول باید روند شما نزولی باشه. الگوی نفوذی نوعی کندل معکوس صعودی هست. به این ترتیب، امکان نداره در زمان روند صعودی ارزهای دیجیتال این کندل رو ببینین تا بتونین ازش استفاده کنین. واسه اینکه بفهمین فرایند روند بازگشتی چقدر قوی هست، باید به شکاف پایین بین کندل های نزولی و صعودی دقت داشته باشین. 

هرچقدر میزان شکاف بیشتر باشه، یعنی قدرت روند بازگشتی بیشتر هست. علاوه بر این، کندل صعودی باید در نقطه های بالاتر از نقطه میانی کندل نزولی بسته بشه. وقتی یه تریدر کندل نفوذی(Piercing) رو می بینه، باید صبر کنه تا بیشترین میزان کندل اول توسط کندل نزولی قبلی به وجود بیاد. همچنین میزان استاپ لاس یا حد ضرر باید نسبت به کندل نزولی قبلی کمی پایین تر باشه. در هر صورت الگوی نفوذی در تحلیل تکنیکال می تونه یه هشدار خوب واسه تریدرهای تازه کار باشه و اطلاعات مفیدی از تغییر وضعیت رمزارزها در آینده در اختیار اون ها قرار بده.

کندل نفوذی چگونه تحلیل می شود؟

برای تحلیل الگوی نفوذی، باید بدونین که اولین کندل یه روند نزولی از بازار ارزهای دیجیتال به شما نشون میده. اولین کاری که باید انجام بدین این هست که کندل دوم رو تحلیل کنین. کندل دوم در ارتفاع پایین تر از کندل اول تشکیل میشه و دقیقا زمانی که به وسط کندل اول می رسه بسته میشه. به عبارت ساده تر، ایجاد کندل دوم در نمودار نشون میده که خرس ها سعی می کنند تا قیمت رو از چیزی که هست، پایین تر بیارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی نفوذی یا Piercing بهتون ارائه کنیم، به بررسی نحوه تشخیص الگوی نفوذی بپردازیم و کاربرد کندل نفوذی در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگو آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، الگوی نفوذی یا Piercing Pattern یکی از بهترین الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال هست که در انتهای روند نزولی تشکیل میشه. این الگو رو میشه به عنوان حالت ناقص الگوی پوشای صعودی در نظر گرفت. تریدرها و معامله گران زیادی از کندل نفوذی برای شناسایی تغییر روند رمزارزها استفاده می کنند و می تونن بهترین نقاط ورود و خروج از بازار رو شناسایی کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی نفوذی(Piercing) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی نفوذی(Piercing) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+71 = ?