خرید و فروش و معامله گری ارزهای دیجیتال چگونه است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "خرید و فروش و معامله گری ارزهای دیجیتال چگونه است؟"


  • 08:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

ما قصد داریم در مقاله خرید و فروش و معامله گری ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معامله گری یا تریدینگ بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و برخی نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد معامله گری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم، بهتره ابتدا مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال داشته باشیم تا بتونین به راحتی مفهوم تریدینگ رو درک کنین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شده و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی به سمت این بازار اومدن.
جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی، دارای نوسانات قیمتی زیادی هست و همین امر باعث میشه تا این بازار ریسک های زیادی داشته باشه و برای اینکه بتونین وارد این بازار بشین باید ریسک پذیر باشین. البته شما اگه اطلاعات و دانش کافی در مورد بازار ارزهای دیجیتال داشته باشین، می تونین از همین نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که همونطور که می تونین از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین، به همون اندازه نیز ممکنه تا ضررهای زیادی از معامله های خودتون داشته باشین. بنابراین قدم اول برای وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال و معامله گری ارزهای دیجیتال این هست که اطلاعات لازم رو داشته باشین. در ادامه مفهوم خرید و فروش و معامله گری ارزهای دیجیتال رو که یکی از روش های کسب درامد از ارزهای دیجیتال هستش رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و به بررسی مفهوم خرید و فروش و معامله گری ارزهای دیجیتال بپردازیم، اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین با این مفهوم نیز اشنایی داشته باشین. ارزهای دیجیتال شکل دیجیتالی یا مجازی پول های واقعی هستن که فقط در فضای اینترنت و دیجیتالی مورد استفاده و معامله قرار می گیرن. به عبارت دیگه شما این امکان رو دارین تا با استفاده از ارزهای دیجیتال در فضای اینترنت و در بازار کریپتوکارنسی معامله گری بکنین و سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین ارزهای دیجیتال ویژگی های زیادی دارن که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارین که یکی از این ویژگی های غیر متمرکز بودن اون هاست.
با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال ویژگی های زیادی دارن که یکی از این ویژگی ها غیر متمرکز بودن اون هاست. بهتره بدونین ارزهای دیجیتال برخلاف پول های واقعی توسط هیچ نهاد یا بانکی صادر نمیشن و نظارتی بر ارزهای دیجیتال وجود نداره. نکته قابل توجه این هست که ارزهای دیجیتال عرضه محدود دارن، در حالی که پول های واقعی عرضه محدود ندارن و بانک مرکزی پول های واقعی رو صادر می کنه.
جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین ها قرار دارن و بر روی این بستر فعالیت می کنند. بلاک چین نیز دفتر کل توزیع شده ای هست که اطلاعاتی زیادی در این دفتر ثبت و ذخیره میشن. از جمله از این اطلاعات می تونیم به تاریخچه تراکنش ها، آدرس های عمومی گیرنده و آدرس های عمومی فرستنده اشاره کنیم. شما هر زمان که دوست داشته باشین، می تونین به این اطلاعات دسترسی داشته باشین. البته توجه داشته باشین که هیج موقع نمی تونین این اطلاعات رو تغییر بدین و یا دستکاری روی اون ها انجام بدین.

معامله گری ارزهای دیجیتال چیست؟

معامله گری ارزهای دیجیتال

ما می تونیم در پاسخ به سوال معامله گری ارزهای دیجیتال چیست؟ این جواب رو بدیم که معامله گری یا تریدینگ یکی از مفاهیم و اصطلاحات پایه ای اقتصاد هست که شامل خرید و فروش یه دارایی هست. این دارایی ممکنه کالا و یا یه ارز باشه. در این مبادله خریدار مبلغی رو به فروشنده پرداخت می کنه. البته شیوه های دیگه مبادله نیز وجود دارن که فقط کالا و یا دارایی ها بین دو سمت معامله جا به جا میشن. همچنین در بازارهای مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال به دارایی های مورد معامله قرار می گیرن، ابزارهای مالی گفته میشه. این ابزارها می تونن شامل سهام، اوراق قرضه، ارز دیجیتال، محصولات هرمی و یا قرارداد آتی باشه.
اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از معامله گری ارزهای دیجیتال داشته باشیم، می تونیم بگیم که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال معامله گری ارزهای دیجیتال گفته میشه شخص معامله گر به جای انجام ماینینگ یا استیک ارز دیجیتال کار خرید و فروش رمز ارزهای رو انجام میدن. جالب اینجاست که بدونین یه معامله گر ارز دیجیتال یا تریدر شخصی هست که از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها سودهای زیادی به دست میاره. شما نیز می تونین به عنوان تریدر بازار ارزهای دیجیتال وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و با خرید و فروش در بهترین نقاط قیمتی، سودهای زیادی به دست بیارین. البته همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، قبل از اینکه وارد این بازار بشین، باید ابتدا اطلاعاتی در زمینه بازار ارزهای دیجیتال داشته باشین.
جالب اینجاست که بدونین زمانی که شما اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال، طلا یا سهام بکنین و از معامله های خودتون سود یا ضرر به دست بیارین، در واقع شما ترید کردین و یکی از تریدر بازار ارزهای دیجیتال هستین. به عبارت دیگه ترید ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش رمز ارز هست و شخصی که در این حوزه فعالیت می کنه، تریدر بازار ارزهای دیجیتال هست. همچنین هر تریدر بازار ارزهای دیجیتال برای اینکه بتونه سودهای زیادی از معامله های خودش داشته باشه، برای خودش استراتژی معاملاتی داره.

نکات لازم در معاله گری ارزهای دیجیتال:

معامله گری ارزهای دیجیتال

برای موفقیت در معامله گری ارزهای دیجیتال یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته و نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال رو رعایت کنین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به بررسی نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال می پردازیم تا بتونین در معامله های خودتون سودهای زیادی به دست بیارین.
•    یکی از نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال این هست که در معامله های خودتون مسئولیت پذیر باشین. بهتره بدونین با قبول کردن مسئولیت در معامله گری ارزهای دیجیتال به یکی از موفق ترین تریدر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل می شین. به عبارت دیگه موفق ترین ترید بازار ارزهای دیجیتال همیشه مسئولیت معامله های خودش رو بر عهده می گیره و کلید خرید و فروش دست اونه و اگه اشتباهی بکنه مقصر خودش هست.
•    یکی دیگه از نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال این هست که در ازمون بازار ارزهای دیجیتال موفق بشین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال همه سعی خودش رو می کنه تا بیشتر سرمایه گذاران و معامله گران رو نا امید بکنه. بیشتر تریدرها در اول کار در مقابل آزمون بازار قرار می گیرن و باید ثابت کنند که یه تریدر موفق هستن.
•    یکی دیگه از نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال این هست که به احساسات خودتون کنترل داشته باشین. زمانی که معامله می کنین، احساسات مختلفی رو تجربه می کنین و افکار پراکنده ای به سرتون می رسه که باید این افکار رو کنار بزنین و با تمرکز لازم معامله خودتون رو انجام بدین.
•    یکی دیگه از نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال این هست که سختی مسیر رو قبول کنین. شوق رسیدن به پول ممکنه مسیر تریدر شدن و معامله گر شدن رو سخت تر بکنه که باید با این سختی ها کنار بیایین و معامله های خودتون رو با تمرکز بیشتر انجام بدین.

آشنایی با اصطلاحات مربوط به ترید:

اصطلاحات مربوط به ترید

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال و آشنا شدن با معامله گری ارزهای دیجیتال قصد وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال رو داشته باشین و دوست داشته باشین تا به یکی از ترید بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشین. ولی بهتره ابتدا با اصطلاحات مربوط به ترید اشنایی داشته باشین تا در معامله گری ارزهای دیجیتال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشکلی نداشته باشین.

•    قیمت بیت کوین

یکی از اصطلاحات مربوط به ترید، قیمت بیت کوین هست. بهتره بدونین معامله گران زمانی که قیمت بیت کوین رو مشاهده می کنند، یعنی آخرین قیمت معامله انجام شده در پلتفرم معاملاتی مربوط رو بررسی می کنند. از اونجایی که مرکزی برای تعیین قیمت بیت کوین وجود نداره، پلتفرم های مختلف دارای قیمت های متفاوتی هستن.

•    بازارهای گاوی و خرسی

یکی دیگه از اصطلاحات مربوط به ترید، بازارهای گاوی و خرسی هست. این اصطلاحات و مفاهیم برای روند کلی بازار در هنگام صعودی یا نزولی بودن اون مورد استفاده قرار می گیره. به عبارت دیگه بازار گاوی یعنی روند صعودی بازار و بازار خرسی یعنی روند نزولی بازار کریپتوکارنسی.

•    لیست سفارش

یکی دیگه از اصطلاحات مربوط به ترید، لیست سفارش هست. لیست کامل سفارشات خرید و فروش در لیستی به اسم دفتر سفارشات ثبت میشن. همچنین این لیست از دو قسمت خرید و فروش تشکیل شده. سفارشات خرید در یه پلتفرم معاملاتی پیشنهاد خرید و سفارش های فروش نیز پیشنهاد فروش نامیده میشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله خرید و فروش ارزهای دیجیتال و معامله گری ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تریدر بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و نکات لازم در معامله گری ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی، معامله گری گفته میشه و شخصی که اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنه، تریدر بازار ارزهای دیجیتال هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد خرید و فروش و معامله گری ارزهای دیجیتال چگونه است؟

در مورد خرید و فروش و معامله گری ارزهای دیجیتال چگونه است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+35 = ?