بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال 

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال "


  • 12:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال؛ دنیای ارز دیجیتال پر از مفاهیم و فرایند هایی هستش که آشنایی با اونها میتونه به شما در سرمایه گذاری مناسب و کسب سود عالی از این طریق کمک کنه. اگه با آگاهی کامل وارد این دنیای بزرگ و تکنولوژی جدید بشین، میتونین بهترین بازدهی رو از اون به دست بیارین. اما اگه اطلاعات کافی در مورد این نوع بازار و ارز های اون نداشته باشین، نه تنها سودی عایدتون نمیشه بلکه ضرر زیادی هم متحمل میشین.

اگه می خواین وارد دنیای ارز دیجیتال بشین، می تونین در مورد واحد ارزی مورد نظر در اینترنت جستجو کرده و یا به دنبال مقاله هایی باشین که موضوعی درخور ارز مورد نظر شما دارن. در بین تمامی منابع آموزشی و تحقیقاتی، کتاب از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستش.اما بهتره بدونین که برخی از مسائل مربوط به رمز ارز ها مثل ارزش لحظه ای اونها در حال تغییر هستش. 

بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال

کتاب ها منبع خوبی در مورد کسب اطلاعات پیرامون ماهیت کلی رمز ارزها، تاریخچه و نحوه پیداش اونا هستن. تو این مقاله می خوایم شما رو با بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال آشنا کنیم. اما بهتره قبل از شناخت کتاب های مناسب در این حوزه، در مورد ارز های دیجیتال بیشتر بدونیم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشین تا شما رو با ماهیت بازار ارز دیجیتال و رمز ارز های مختلف اون آشنا کنیم. 

آشنایی با دنیای بازار ارز دیجیتال 

بازار ارز دیجیتال و رمز ارز های اون در اواخر دهه نود میلادی پا به عرضه ظهور گذاشتن. این بازار در پی انتقال پول به صورت الکترونیکی به وجود اومد و از اون زمان تاکنون تونسته به یکی از بهترین بازار های مالی در دنیا تبدیل بشه. ارز دیجیتال، به نوعی از رمز ارز هایی گفته میشه که بر روی شبکه بلاکچین ایجاد شده و توسعه پیدا کردن.

این نوع ارز دارای بازار غیر متمرکز هستش. یعنی اینکه تحت نظارت و کنترل هیچ یک از نهاد ها و سازمان های دولتی قرار نداره و توسط کاربر ها اداره میشه. بازار ارز دیجیتال، رمز ارزهای مختلفی داره که هر کدوم ویژگی های منحصر به فرد خودشون رو دارن. بیت کوین یکی از معروف ترین رمز ارز هایی هستش که در سال 2009 به وجود اومد و تونست تحول بزرگی رو در بازار های مالی به وجود بیاره. 

جالبه بدونین که در این بازار برای انجام تراکنش های مالی نیازی به حضور واسطه نیستش برای همین تراکنش ها به سرعت بالایی انجام میشن و کارمزد کمتری هم دریافت میکنن. علاوه بر این، برای اینکه بتونین نسبت به انجام تراکنش و یا ایجاد حساب در این نوع بازار اقدام کنین، نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارین. ارز های دیجیتال با استفاده از فرایند ماینینگ توسط ماینر ها استخراج میشن. 

علاوه بر این، مسئول تایید تراکنش های مالی انجام شده در بازار ارز دیجیتال هم هستن که در ازای هر تایید، پاداششون رو به صورت رمز ارز دریافت میکنن. این نوع ارز ها ویژگی های بسیار جالبی دارن که تونستن واحد های ارزی رو از دیگر واحد ها متمایز کنن. بریم که با ویژگی های منحصر به فرد واحدهای ارزی دنیای ارز دیجیتال آشنا بشیم. 

ویژگی های رمز ارز های دنیای ارز دیجیتال 
 

رمز ارز های دیجیتال دارای ویژگی هایی هستن که اونا رو از سایر بازار های مالی متمایز کرده. از جمله این ویژگی ها می تونیم به غیرمتمرکز بودن رمز ارز ها اشاره کنیم. همونطور که در بخش قبل هم در این مورد توضیح دادیم، رمز ارز ها تحت نظارت سازمان و یا نهاد خاصی نیستن. به همین دلیل هیچ دخالتی در نحوه انجام اون وجود نداره. همچنین، به یک مکان جغرافیایی و یا زمان خاص تعلق ندارن. 

از اونجایی که هیچ واسطه ای برای انجام تراکنش های مالی در بازار ارز دیجیتال وجود نداره، تراکنش ها با سرعت بالایی انجام شده و کمترین کارمزد رو دریافت میکنن. کارمزد دریافتی معمولا هزینه تایید تراکنش و اعتبار اون هستش. 

مقاله پیشنهادی: بررسی تاریخچه رمز ارزها و پول

بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال

از ویژگی های مهم ارز های دیجیتال می تونیم به امن بودن اون اشاره کنیم. ارز های دیجیتال از نوع واحد های رمزنگاری شده هستن. هر کدوم از کاربر ها یه رمز عمومی و یه رمز خصوصی دارن که تمامی داراییشون رو در کیف پول ذخیره میکنن. رمز های استفاده شده اونقدر پیچیده هستن که هیچ فرد کلاهبردار و سود جویی نمیتونه وارد کیف پول کاربر شده و دارایی اون رو بدزده. 

از ویژگی های دیگه این نوع ارز های دیجیتال می تونیم به غیرقابل برگشت بودن رمز ارز ها اشاره کنیم. یادتون باشه بعد از انجام تراکنش مالی و تایید اون، اجازه توقف اون رو ندارین. تا این بخش از مقاله با ماهیت و ویژگی های ارز دیجیتال آشنا شدین. حالا وقتشه در مورد تفاوت ارز دیجیتال با ارز ها و پول های معمولی آشنا بشیم. 

تفاوت ارز دیجیتال با پول معمولی 

ارز دیجیتال و پول معمولی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که این امر باعث افزایش محبوبیت رمز ارز های مختلف شده است. یکی از تفاوت هایی که بین این دو بازار وجود داره، امکان غیرقابل برگشت بودن تراکنش ها در بازار ارز دیجیتال هستش که این امکان در پول معمولی و بانک ها وجود نداره. شما می تونین با پیگیری قضایی، تراکنش انجام شده رو برگردونین. 

دومین تفاوت به عدم شناسایی هویت معامله کننده ها اشاره می کنه. در بانک ها و سیستم پول معمولی، هویت افراد با جزئیات کامل ارائه میشه اما در بازار ارز دیجیتال، هویت افراد به صورت ناشناس باقی میمونه. علاوه بر این، از تفاوت های دیگه میان این دو بازار می تونیم به جهانی بودن ارز دیجیتال اشاره کنیم. با استفاده از این نوع ارز، میشه واحد های پولی رو به هر نقطه از جهان ارسال کرد. 

بازار ارز دیجیتال نسبت به پول معمولی دارای امنیت بالاتری هستش. در سیستم پول معمولی، برای ذخیره و پس انداز از شما هزینه ای درخواست میشه که این مورد در واحد های ارزی وجود نداره. هزینه انتقال در بازار ارز دیجیتال کمتر از بازار بانکداری معمولی هستش. 

از تفاوت های اصلی میان بازار ارز دیجیتال و سیستم بانکداری معمولی می تونیم به هزینه و سرعت انجام عمل تراکنش ها اشاره کنیم. هزینه انتقال پول معمولی در سیستم بانکداری معمولی زیاد بوده و نیاز به زمان بیشتری داره اما از اونجایی که هیچ واسطه ای در بازار ارز دیجیتال وجود نداره، هزینه و کارمزد واحد های ارزی کمتر بوده و نیاز به زمان کمتری هم دارن. 

ارز های دیجیتال شناخته شده و معروف  

بازار ارز دیجیتال پر از رمز ارز های مختلف هستش. اما بعضی از این نوع ارز ها نسبت به بقیه از محبوبیت بیشتری برخوردار هستن. از جمله رمز ارز های معروف می تونیم به بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش اشاره کنیم.

بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال

مطمئنم تا این بخش از مقاله تونستین به اطلاعات کامل و کافی از رمز ارز های مختلف برسین، حالا بریم به موضوع اصلی مقاله، بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال اشاره کنیم. 

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات کاربردی در ارز های دیجیتال

بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال 

  • دارایی های رمز نگاری شده، نویسنده ها: کریس بورنیسک و جک تاتار 

کتاب دارایی های رمز نگاری شده توسط کریس بورنیسک و جک تاتار در سال 2017 نوشته شد که نسخه فارسی اون هم در بازار موجوده. در این کتاب شما می تونین به اطلاعات مناسبی از زمان و نحوه سرمایه گذاری بر روی ارز های دیجیتال برسین. 

  • یک ساتوشی، نویسنده: محمد آذرنیوار و نیما ملک پور 

یک ساتوشی نوشته محمد آذرنیوار و نیما ملک پور در سال 1399 هستش که در مورد نحوه استفاده از ارز بیت کوین، اتریوم و دیگر رمز ارز ها هستش. این کتاب در سطح مبتدی نوشته شده و برای تمام افراد تازه کار در دنیای ارز دیجیتال مناسب هستش. 

  • کتاب انقلاب بلاک چین، نویسنده: دان و الکس تپسکات 

کتاب انقلاب بلاک چین، نوشته پدر و پسر دان و الکس اپسکات هستش که در سال 2016 منتشر شد. این دو نویسنده در این کتاب، تاثیر بلاک چین بر سیستم جهانی رو مورد بررسی قرار دادن. آشنایی با بلاک چین در حوزه بازار ارز های دیجیتال اهمیت زیادی داره. بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد بلاکچین، نمیتونین از رمز ارز ها استفاده بهینه ای داشته باشین. جالبه بدونین که این دو نویسنده که پدر و پسر هم هستن، از بنیان گذاران موسسه تحقیقاتی بلاک چین شناخته میشن. این شرکت در کانادا هستش و شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و پپسی کو از اون حمایت میکنن. 

  • کتاب عصر ارز دیجیتال، نویسنده: پل ویگنا و مایکل جی کیسی 

کتاب عصر ارز دیجیتال، توسط پل ویگنتا و مایکل جی کیسی در سال 2015 منتشر شد. این کتاب ترجمه فارسی نداره و در مورد مقایسه دنیای ارز دیجیتال با سیستم مالی فعلی هستش. 

  • کتاب استاندارد بیت کوین، نویسنده: سیف الدین آموس 

بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال  

کتاب استاندارد بیت کوین نوشته سیف الدین آموس در سال 2018 منتشر شد. این کتاب ترجمه فارسی داره و در مورد کاربرد های بیت کوین از دید یک اقتصاددان نوشته شده. در واقع، جایگاه بیت کوین و توسعه اون رو در زمان های آینده به خوبی توضیح میده.به عقیده آموس، بیت کوین می تونه بهترین ذخیره برای دارایی ها باشه. 

  • کتاب تسلط بر بیت کوین، نویسنده: آندریاس آنتونوپولوس 

کتاب تسلط بر بیت کوین توسط آندریاس آنتونوپولوس در سال 2017، منتشر شد که ترجمه فارسی این کتاب هم در بازار موجوده. در این کتاب به توضیح مفاهیم مختلف بیت کوین اشاره شده. خواننده می تونه با زبان روان و شفاف، نسبت به هرکدوم از مفاهیم پیچیده این نوع ارز اطلاعات خوبی به دست بیاره. علاوه بر این، در مورد انجام تراکنش های مختلف و جزئیات مربوط به کیف پول های چند امضایی هم از دیگر مباحث این کتاب به شمار میان. 

جالبه بدونین که در این کتاب از نمودار های ساده ای استفاده شده که خواننده ها می تونن از این طریق با مفاهیم بیت کوین به روش ساده ای آشنا بشن. 

  • کتاب فناوری های ارز دیجیتال و بیت کوین، نویسنده:آرویند نارایانان

کتاب فناوری های ارز دیجیتال و بیت کوین در سال 2016 منتشر شده و ترجمه فارسی نداره. نویسنده در این کتاب، بلاک چین و ارز های دیجیتال رو به طور کامل مورد بررسی قرار داده. علاوه بر این، دارای نمودارهایی هستش که می تونه به شما در درک بهتر مطالب کمک کنه. موضوعات دیگه ای مثل تمرکز زدایی، نحوه استخراج رمز ارز ها، فضای آلت کوین ها و دیگر ارز ها و آینده اونا در این کتاب آورده شده. 

  • کتاب طلای دیجیتال یا digital gold

در این کتاب، فهرست تمام افرادی که در ظهور دنیای ارز دیجیتال و رمز ارز های مختلف اون تاثیر داشتن، ذکر شده. نویسنده این کتاب، ناتانیل پوپر هستش که تونسته یه گزارش کامل از ارز بیت کوین و ارز های دیگه ارائه کنه. 

  • کتاب cryptoassets 

این کتاب راهنمای کاملی از سرمایه گذاران ارز بیت کوین و ارز های دیجیتال دیگه رو نشون میده. در این کتاب، خواننده علاوه بر توضیح کلی در مورد بیت کوین، در مورد سرمایه گذاری دارایی های دیجیتالی، نحوه استفاده از کیف پول و ... نیز اطلاعاتی به دست میاره. 

  • کتاب cryptocurrency

 بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال

این نوع کتاب، یکی از بهترین کتاب هایی هستش که در مورد انواع ارز های دیجیتال، نحوه عملکرد اون، انواع تحلیل فاندامنتال و تکنیکال، سرمایه گذاری های موفق، نحوه استفاده از رمز ارز های مختلف در دنیای اقتصاد آشنا شده و علاوه بر این ارز های مختلف رو مورد بررسی همه جانبه قرار بدین. 
سخن پایانی
دنیای ارز دیجیتال نیازمند کسب اطلاعات و دانش کافی در مورد ماهیت رمز ارز های مختلف هستش. بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد رمز ارزها، متحمل ضرر زیادی خواهید شد. قبل از ورود به دنیای ارز دیجیتال، بهتره که از طریق سایت های مختلف و یا مقاله های متنوع نسبت به این نوع بازار، عملکرد و انواع رمز ارز های مختلف اون اطلاعات خوبی به دست بیارین تا بتونین بهترین سرمایه گذاری رو داشته باشین. 

علاوه بر تمامی منابع ذکر شده، کتاب از مهم ترین منابع آموزشی شناخته میشه که میتونه به شما در این مسیر، کمک بسیار زیادی بکنه. در این مقاله، سعی کردیم شما رو با ماهیت رمز ارز های مختلف دنیای ارز دیجیتال آشنا کرده و سپس اطلاعاتی در مورد بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال ارائه کنیم تا شما بتونین برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن این کتاب ها روی بیارین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال 

در مورد بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال  نظر دهید
سوال امنیتی :5+66 = ?