چرا سیگنال ارز برای کسب درامد لازم است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چرا سیگنال ارز برای کسب درامد لازم است؟"


  • 22:02 1403-02-02
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

چرا سیگنال ارز دیجیتال برای کسب درامد لازم است؟ شاید این سوال شما هم باشد. می دونین چرا بعضی از دوستان یا آشنایانتون پس از آشنایی جزئی با بازار، موفق تر از شما عمل میکنن و معاملات پر سود و موفق تری دارن؟ ممکنه اول فکر کنید اونا یه نابغه ان. اما باید بگیم نه! تجربه در هر کاری بالاترین معلم آدماست. آموختن از تجربه ها و درس گرفتن از اونا مستلزم صرف وقت و انرژی و تحمل شکست های پی در پی و جبران این شکست هاست. برای کسب این تجربه ها، تو این راه باید هزینه زیادی بدین. اما ما یه راه بهتر سراغ داریم.
 
برای اینکه بخواین تو کاری استاد بشین یا مانند استاد موفق عمل کنین باید حداقل برای مدتی یه استاد همیشه بالا سرتون باشه. خب، کسایی که به تازگی وارد بازار خرید و فروش ارز شدن و تو حوزه ارز فعالیت دارن، ممکنه راه حل ما خیلی به دردشون بخوره و جلوی خیلی از شکست های مایوس کننده رو بگیره.
بعد از مطالعه این مقاله خواهین فهمید که چرا سیگنال ارز برای کسب درامد لازم است؟ بله درست حدس زدین. راه حلی که ما می خوایم راجب اون تو این مقاله صحبت کنیم اینه که چطوری شما میتونین با بهره گیری از انواع سیگنال های ارز دیجیتال به سرعت سرمایه تون رو تو این بازار رشد بدین و موفق بشین؛ درحالی که شما تازه کار هستین. اگر شما هم علاقمند هستین که سریع تر تو این بازار سود کنین بهتره تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین.

چرا سیگنال ارز برای کسب درامد لازم است؟

کسب درامد از سیگنال ارز دیجیتال

آیا تا حالا شنیدین که یه عده میگن ما از یه تریدتر قوی سیگنال خرید میگیریم یا با سیگنال فروش یه ربات فروختیم و سود کردیم. اما سیگنال ارز چیه؟ در واقع سیگنال یکی از قابل اعتمادترین راه ها برای معاملات موفق هست و یه نشانی و علامتی است که معاملگران یا تریدرها به کمک آن ریسک معاملاتشون رو کم میکنن و به بازده و سود آوری معاملاتشون کمک میکنن. 

سیگنال گرفتن از فرد یا از ابزارهای تحلیل؟

(Signal) سیگنال از نظر لغوی به معنای نشانه است. گاهی ممکنه شما یه تریدر قوی باشین که میتونه از ابزارهای مختلف در سایت تریدینگ ویو و تحلیل رفتار قیمت ارز از روی نمودارهای مختلف ارز، کمک بگیره و از هرکدام از این موارد نشانه ها یا سیگنال هایی رو بگیره و زمان مناسب برای ورود به معامله و خروج از اون رو نتیجه گیری کنه و به سود برسه. خب، در واقع شما از با استفاده از تخصص خودتون، از ابزارهای مختلف، برای خرید یا فروش ارز سیگنال میگیرین.
 در حالت دوم ممکنه شما یه معامله گر آماتور یا تازه کار باشین، و تخصص و توانایی کافی رو برای تحلیل قیمت ارز و ... نداشته باشین که در این صورت به تحلیل و توانایی یه استاد اعتماد میکنین و از اون سیگنال ارز میگیرین. این نوع از سیگنال های ارز هم به دو صورت هست اینکه شما سیگنال اولیه رو (از سایت یا تیمی) بگیرین و در ادامه با تحلیل خودتون زمان مناسب برای ورود و خروج به معامله رو بررسی و شناسایی کنین و مسئولیت تریدتون رو خودتون برعهده بگیرین و یا در حالت دوم شما کاملا آماتور و تازه کارید و تحت رهبری و سیگنال دهی لحظه به لحظه تیمی قدرتمند ترید میکنین که این گروه مسئولیت سود دهی معامله شما رو در ازای مبلغی، برعهده میگیرن.

تفاوت سیگنال و تحلیل سیگنال چیست؟

گفتیم که سیگنال به معنی یه نشانه و علامتی از تغییر روند قیمت هاست. یه سیگنال ارز خوب باید در جهتی عمل کنه که سودآوری معامله یا حرکت رو به بالاترین سطح خودش و یا حداقل در نوسانات سریع و آشفته بازار، مانع از خسارت و ضرر مالی بشه. سیگنال گرفتن از یه ابزار به تنهایی، برای تصمیم گیری در مورد روند و رفتار قیمت ارز، کافی نیست بلکه تحلیل گران ارز، مجموعه ای از سیگنال ها را برای تغییر در قیمت ارز بررسی میکنن و تصمیم نهایی برای ورود به معامله یا خروج از اون رو میگیرن. 

کسب درامد از ارز دیجیتال

تحلیل سیگنال عبارت است از بررسی هایی که نشون بده یه سیگنال تا چه اندازه میتونه در پیش بینی بازار موفق باشه. پس متوجه شدین یه سیگنال فقط یه نشانه است که درستی این نشانه باید به کمک تحلیل سیگنال ها و ابزارهای دیگر بررسی بشه. پس یه سیگنال ارز به تنهایی نمی تونه توصیه خاصی  برای خرید یا فروش یه ارز به کسی بکنه. زمانی میتونیم به سیگنال های ارز اعتماد کنیم که از فیلترهای تحلیل گذشته باشن. 
گذشته از همه این مسائل حتی با وجود تحلیل سیگنال ها و بررسی همه جوانب، گاهی رفتار قیمت ارزها همه ی تحلیل ها رو نقض میکنه و خلاف تحلیل ها عمل میکنه. به هر حال، هر لحظه تصمیم های مختلف و هیجانی، بر بازار اثر میکنن و گاهی پیش بینی ها و تحلیل ها رو نقض و باطل میکنن. آنچه باید بدونین اینه که در بازارهای مالی هیچ تحلیلی 100 درصد قابل اعتماد نیست. ولی به هر حال تحلیل سیگنال های ارز، احتمال سود را افزایش و برداشت ما را از بازار، به واقعیت نزدیکتر می کنن.

انواع سیگنال های ارز:

طبق تجربه تحلیل گران موفق بازارهای مالی استفاده درست و به موقع از سیگنال های ارز، در شرایط بازار کم نوسان تا 80% میتونه معامله و ترید شما رو با موفقیت رو به رو کنه. تحلیل گران از دو دسته از سیگنال ها، بیشتر بهره میبرن که عبارتند از: 

سیگنال تکنیکال (Technical Signal) 

سیگنالی است که از تحلیل تکنیکال قیمت ارز، گرفته میشه. تحلیل تکنیکال چیه؟ تحلیل تکنیکال دانشی است که ساز و کار بیشتر معامله گرهاست. معامله گرها علی الخصوص در سرمایه گذاری های کوتاه مدت از آن بهره میگیرن.
اگر شما در بازار ارز ترید میکنین پس با نمودارهای قیمت ارز آشنایی دارین. این نمودارها از واحدهایی به نام کندل تشکیل شده است که طول بدنه کندل ها و سایه آنها و مدت زمانی که یه کندل بسته میشه یا همان تایم فریم، روند بازار (trend)، صعودی یا نزولی بودن روند قیمت ها، شکل نمودارها، تعریف سطح و کف مقاومت و حمایت، حجم معاملات در ساعات خاص همه و همه از موضوعاتی هستن که در تحلیل تکنیکال مورد بررسی وآنالیز قرار میگیرن. تحلیل گران با استفاده از این دانش، به تحلیل و بررسی نمودار ارز می پردازن و سیگنال هایی از افت و خیز قیمت دریافت میکنن. شما میتونین در قدم اول با یاد گیری پرایس اکشن و سایت تریدینگ ویو (Trading View) از ابزارهای این سایت کمک گرفته و شروع به تحلیل و نتیجه گیری از حرکت قیمت ارز بکنین. بدیهی از که در ابتدای راه ممکنه تحلیل هاتون چندان درست نباشه اما به خاطر داشته باشین که حتی تحلیل گران قوی هم، روزی تازه کار بودن. در شکل زیر، تصویری از سایت تریدینگ ویو و ابزارهای سیگنال دهی اون براتون آورده ایم.

سیگنال فاندامنتال برای کسب درامد

سیگنال فاندامنتال(Fundamental Signal) 

علاوه بر سیگنال های ارز حاصل از تحلیل تکنیکال، سیگنال های دیگری هم میشه از تحلیل های فاندامنتال گرفت. تحلیل فاندامنتال چیه؟ ممکنه متوجه شده باشین با پاندمی شدن بیماری کرونا، بسیاری از بازارهای مالی از جمله بازار دلار و سایر ارزها یا بازار ارزهای دیجیتال یا حتی بازار نفت و طلا تحت تاثیر قرار گرفت. 
گاهی ممکنه با تصویب یه قانون در مجلس یه کشور تاثیرگذار بر بازار ارز مثل آمریکا کلی قیمت ارز دیجیتال بالا یا پایین بره. برای مثال این روزها تحلیل گران فاندامنتال شدیدا به دنبال نتیجه جلسه فدرال رزرو آمریکا هستن. به نظرتون چرا؟ چرا آمار بالای بیکاران آمریکا و افزایش نرخ سود بانکی در آمریکا بر قیمت ارز بیت کوین و سایر ارزها تاثیر میگذاره؟ چرا با شروع جنگ روسیه علیه اوکراین قیمت نفت و بازار های کم ریسک مثل بازار طلا افزایش یافت این جنگ چه تاثیری میتونه روی قیمت ارز های دیجیتال بزاره؟

کسب درامد از سیگنال ارز دیجیتال

ممکنه در اثر وقوع برخی از حوادث طبیعی مثل سیل یا زلزله در کشوری که یکی از بازار های مهم ارز دیجیتال است، به دلیل خروج دارایی های مردم از صرافی ها برای جبران برخی از این خسارت ها، قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا کنه.
 اگه به یاد داشته باشین در ماه ها و سال های گذشته با یه توئیت یا پیام مثبت و منفی از طرف یه شخصیت مهم سیاسی یا شخصیت حقوقی دخیل در بازر ارز کلی قیمت ارز بالا یا پایین می رفت. بررسی چرایی کلیه این مسائل و بررسی روانشناسی بازار در حوزه تحلیل فاندامنتال جای داره. بسیاری از تریدرهای بزرگ حوادث و مسائل مهم فاندامتال را لحظه به لحظه کنترل میکنن تا تحلیل و برداشت درستی از وضعیت بازار ارز داشته باشن. از جمله بهترین سایت های خارجی در زمینه گزارش لحظه به لحظه رویدادها برای بررسی فاندامنتال، سایتهای LunarCrush، Glassnode است. 

آیا از سیگنال ارز برای درآمد بیشتر و سود دهی معامله استفاده کنیم یا نه؟ 

با توجه به آنچه در این مقاله بحث کردیم؛ استفاده از مجموعه ای از سیگنال های حاصل از تحلیل تکنیکال و فاندمنتال که همگی هم دیگر رو تایید میکنن؛ یقینا برای سودآوری و افزایش بازدهی معاملات و صرفه جویی در وقت و زمان و مدیریت سرمایه و جلوگیری از تصمیمات هیجانی برای ورود به معامله و خروج از آن کمک زیادی به شما خواهد کرد. 
چرا که ممکنه گاهی بدون توجه به این سیگنال ها و از روی تصمیم های هیجانی معاملاتی رو باز کنید که ساعت ها وقت و انرژی و دارایی های شما را تلف کنه و در نهایت، نه تنها از این بازار بهره ای نبرین، این بلکه دارایی های خودتون را هم از دست بدین.

معرفی ابزار مناسب برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال

در این بخش قصد داریم به شما بهترین پلتفرمی که از اون میتونین سیگنال های مناسب خرید و فروش ارز دیجیتال رو دریافت کنین، معرفی کنیم. در ارزسنج ما همیار تریدر رو بهتون معرفی میکنیم که از طریق اون می تونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو کسب کنین. در همیار تریدر نیاز به هیچ دانش تخصصی ندارین. چرا که این پلتفرم بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده و نقاط مناسب خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو بصورت دقیق و اتوماتیک به شما نشان خواهد داد. بنابراین توصیه میکنیم حتما از این قابلیت ارزسنج استفاده کنین.

کلام پایانی:

در این مقاله در مورد سیگنال های ارز و کسب درامد از این سیگنال ها بحث شد. ویژگی ها و تفاوت بین این سیگنال های مورد اعتماد مورد بررسی قرار گرفت. در پایان، اگر شما یه تریدر تازه کار یا کم تجربه هستین؛ پیشنهاد میکنیم برای شروع معاملاتتون، حتما از سیگنال های قوی و مورد اعتماد استفاده کنید.
 به خاطر داشته باشین کار ترید رو یه کار روتین و معمولی روزانه در نظر نگیرین. بلکه هر لحظه با رعایت احتیاط وارد این بازار بشین. ممکنه چند روز اوضاع بازار خوب باشه و شما به این وضع عادت کنین. ولی در عرض یه روز پر نوسان، همه سودهای چند روز قبلتون به باد بره. پس در نظر داشته باشین در کار معامله ارز دیجیتال، هیچ روزی مشابه روز قبل نیست. بازار ارز با کسی شوخی نداره و موفقیت های شانسی و بدون بررسی های اولیه دوامی ندارن.
 قبل از انجام هر معامله باید روزها و ساعت ها رفتار قیمت ارزها را زیر نظر بگیرید. هر روز تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال سایت ها و تریدرهای قوی را قبل از شروع روز کاری تون و شروع هر معامله ای مطالعه کنین و با آگاهی از استراتژی های معامله و مدیریت سرمایه شروع به ترید روزانه بکنین. فراموش نکنید هر کاری رو با اصولش انجام بدین ممکنه اگر چه ممکنه  دیر به نتیجه برسین ولی در نهایت شما با کمترین ضرر و بدون پشیمانی به نتیجه خوبی خواهین رسید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا سیگنال ارز برای کسب درامد لازم است؟

در مورد چرا سیگنال ارز برای کسب درامد لازم است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+40 = ?