10 سایت برتر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "10 سایت برتر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال"


  • 03:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

در مقاله ی 10 سایت برتر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال به معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال که برای حضور در بازار رمزارزها لازمه از اونها کمک گرفته بشه می پردازیم. در واقع اولین کاری که هر فردی برای ورود به بازار رمزارزها و ترید در این بازار پرسود باید انجام بده، یادگیری تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال هستش. تنها زمانی میشه از این بازار سود برد که یک استراتژی داشت و پشت هر تصمیم و حرکتی، تحلیلی منطقی. 
خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال وجود داره و کسانی که می خوان با آگاهی و آموزش تحلیل تکنیکال وارد این بازار بشن میتونن از این ابزارها استفاده کنن تا سرمایه گذاری موفقی در بازار کریپتوکارنسی داشته باشن. وبسایت ها و اپلیکیشن های تحلیل ارزهای دیجیتال جزء مهم ترین این ابزارها هستن. تعداد زیادی از این وبسایت ها و پلتفرم ها  موجودن. اما کدام یک از اونها بهترین تحلیل رو در اختیار کاربران قرار میده؟ بهترین وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کدام است؟ با ارزسنج تا پایان این مقاله همراه باشین تا به معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بپردازیم.

معرفی 10 سایت برتر تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

سایت های برتر تحلیل تکنیکال

ارزهای دیجیتال یک بازار دیجیتالی و سرمایه ای جدید حساب میشه که به فاکتورها و شاخص های متعددی وابسته هستش. بررسی و پیگیری این فاکتورها و شاخص ها کار ساده ای نیستش و این دلیل بوجود اومدن هوش مصنوعی به عنوان کمک کننده شد. این هوش میتونه در قالب وبسایت های ارز دیجیتال و یا انواع پلتفرم های مختلف در اختیار کاربران قرار بگیره.
استفاده از این سایت ها و اپلیکیشن ها ریسک معاملاتی معامله گران بازار رمزارزها رو کمتر میکنه. البته هر کدوم از این وبسایت ها و پلتفرم ها نقاط ضعف و قوت خودشونو دارن و نمیشه یکی رو به عنوان معتبرترین سایت تحلیل رمزارز معرفی کرد. به این منظور ما چند سایت معتبر که ابزارهای تحلیل خوبی رو در اختیار کاربرانشون قرار میدن معرفی میکنیم:

1.    سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap

وب سابت های برترت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

کوین مارکت کپ دارای پایه ای ترین ابزارهای آماری مورد نیاز تحلیل ارزهای دیجیتال و بازار اون هستش. در این وبسایت میشه نمای کلی از بازار ارزهای دیجیتال و قیمت آنلاین بیت کوین و صدها ارز دیجیتال دیگه رو به دست آورد. میتوان در این سایت که یکی از بهترین سایت های تحلیل ارزهای دیجیتال برای مبتدیان به حساب میاد، تعداد رمزارزهای موجود در بازار، ارزش کل بازار، حجم کل بازار، خبرهای مهم از سایت ‌های معتبر در رابطه با رمزارزها و خیلی دیگه از اطلاعات مهم رو مشاهده کرد. 
ایجاد واچ لیست و ساخت پورتفولیو حرفه ای هم از مزایای استفاده از کوین مارکت کپ هستش. فیلترهای پیشرفته این وبسایت به کاربر این اجازه رو میده تا ارزهای دیجیتال با ارزشی که ممکنه در نگاه اول به چشم نیاد رو  پیدا کنه. همچنین میتوان فیلترهای اختصاصی ساخت و دسته بندی ها رو طبق نیاز خود تغییر داد. حتی برای رمزارزهای جدید، خیلی راحت و سریع میتوان بررسی کرد که آیا آن رمز ارز یک کلاهبرداری (Scam) هست یا اینکه آینده روشنی دارن.
در کنار تمام این مواردی که گفته شد میتوان از پیش بینی ها و آنالیزهای دقیق کوین مارکت کپ با خبر شد و با استفاده از تقویم حرفه ای هیچ اتفاقی رو در بازار ارزهای دیجیتال از دست نداد، از ایردراپ ها اطلاع پیدا کرد و در کنار همه این موارد مقالات تخصصی و اخبار روز رو هم دنبال کرد. 

2.    سایت تریدینگ ویو TradingView

بهترین وب سایت های تحلیل تکنیکال

یکی از شناخته شده ترین و پرکاربرد ترین وبسایت و اپلیکیشن تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال میشه به تریدینگ ویو اشاره کرد. این پلتفرم هر قابلیتی رو که برای تحلیل تکنیکال مورد نیاز هست، در خود داره. چارت های دقیق و لحظه ای با تعداد بسیار زیادی اندیکاتور حرفه ای که قابلیت شخصی سازی دارن باعث شده تا کار با تریدینگ ویو بسیار جذاب بشه. 
این وبسایت تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، نه تنها دارای رایجترین و پرکاربردترین شاخص ‌های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال هستش، بلکه به کاربران این امکان رو میده تا شاخص ‌هاشونو بسازن و با دیگران به اشتراک بذارن. هر اونچه که برای تحلیل یک ارز دیجیتال و حتی مقایسه ی ارزهای دیجیتال با هم نیاز هست رو میشه در این وبسایت پیدا کرد.

3.    سایت CoinMarketCal

در ادامه معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال میرسیم به سایت CoinMarketCal. این پلتفرم، یک تقویم خبری از تمامی رویدادهای بازار ارزهای دیجیتال داره و رمزارزهای جدید و کم ‌اهمیت‌ تر رو هم پوشش میده. در واقع این سایت رو میتونیم به عنوان یک وبسایت خبری خیلی خوب بدونیم که برای آگاهی از مهمترین رویدادها در بازار ارزهای دیجیتال و همچنین تحلیل ارزها از اون میشه استفاده کرد.
CoinMarketCal کاملا رایگان هستش و کاربران بدون پرداخت هیچ پولی میتونن تمامی پست‌ های اونو ببینن. 

4.    سایت CryptoPanic

چهارمین سایتی که در لیست معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال قرار داره و میخوایم در موردش صحبت کنیم، سایت CryptoPanic هستش. این سایت یکی از سایت هایی هستش که از اطلاعات اون کاربران میتونن در تحلیل تکنیکال خودشون استفاده کنن. همچنین این سایت رو میشه یکی از بهترین منابع محتواهای ارزشمند بازار ارزهای دیجیتال دونست.  

5.    سایت گلکسی اسکور  Score Galaxy

این وب سایت یا بهتر بگیم هوش مصنوعی بر اساس معیارهای مختلفی که در بازار وجود داره سعی می کنه معیاری واحد و مشخص در مورد وضعیت ارز و بازار رو نشان بده. در این سایت حتی فاکتور شاخص احساسات جمعی نیز مورد بررسی قرار میگیره.

6.    سایت ابزار تحلیلی گلاسنود  Glassnode

بهترین وب سایت های تحلیل تکنیکال

گلاسنود یک ابزار تحلیل درون زنجیره ای و البته بسیار محبوب بین کاربران بازار ارز دیجیتال هستش. سایت های خبری مانند کوین دسک از آمار ارائه شده توسط این وبسایت تحلیلی استفاده می کنن. گلسنود رو شاید بتوان معتبرترین سایت تحلیل ارز دیجیتال از دیدگاه آماری دونست. بعضی از خدمات این سایت با پرداخت حق اشتراک در اختیار کاربران قرار میگیره.

7.    وب سایت خبری  CryptoPanic

سایت CryptoPanic رو می‌توان یکی از بهترین منابع محتواهای ارزشمند در حوزه کریپتوکارنسی دونست. این وب سایت، ارزشمندترین محتواها رو از معتبرترین سایت ‌های تحلیل ارز دیجیتال، یکجا به مخاطبان خودش، ارائه میده. هر نوع محتوایی، از کلیپ‌ های یوتیوب گرفته تا توییت ‌های مهم و اثرگذار رو میشه در این وبسایت تحلیلی رمزارزها دید.

8.    سایت مساری Messari

وب سایت های برتر تحلیل تکنیکال

هر اونچه که از بازار ارزهای دیجیتال مورد نیاز هست رو میشه در این سایت پیدا کرد. مهم ‌ترین ویژگی Messari این هستش که برخلاف بسیاری از صرافی ‌های زرد، حجم واقعی معاملات رو گزارش می‌کنه. علاوه بر این پلتفرم مساری، معتبرترین رمزارزها و صرافی ‌ها رو هم، اعلام می‌کنه. در واقع این سایت رو می توان از جامع ترین سایت های حوزه ارز دیجیتال در دنیا دونست.

9.    سایت Bybt 

برای دنبال کردن حجم لیکوئید شده در بازار می‌توان از سایت Bybt که از معتبرترین سایت تحلیل ارز دیجیتال هستش استفاده کرد. این پلتفرم، یک ابزار تحلیلی بسیار قوی هست که تریدرهای باتجربه میتونن اطلاعات ارزشمندی از اون استخراج کنن. دیگر اطلاعات ارزشمندی که Bybt در اختیار کاربران قرار میده، جریان سرمایه ‌های وارد شده به صندوق گری اسکیل (Grayscale) یا سرمایه ‌های خارج شده از اون هستش.

10.    سایت  Lunar Crush 

یکی دیگه از بهترین سایت های تحلیل تکنیکال که در مقاله معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال در موردش صحبت میشه، Lunar Crush  هستش. این وبسایت، تمامی اطلاعات مرتبط با ارزهای دیجیتال، از رفتارهای قیمتی گرفته تا ترندها مورد جستجو در گوگل رو یک جا، جمع میکنه. سپس، با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ‌ها چندین رتبه ‌بندی مختلف ارائه میده که کاربر میتونه با استفاده از اونها، جو ایجاد شده پیرامون هر ارز دیجیتال رو درک کنه.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم معتبرترین وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال رو معرفی کنیم. از این سایت ها برای تحلیل ‌های مختلف در بازار رمزارزها میشه استفاده کرد. البته توجه به این نکته مهمه که، پلتفرم ‌ها و وبسایت ‌های تحلیلی دیگه ای هم وجود داره که معرفی اونها، خارج از حوصله ی این مقاله بود. برای استفاده وبسایت ها لازمه که حسابی تحقیق کنین و بعد از اطمینان از اعتبار سایت از اون بهره ببرین. ابزارهای مختلف کنار هم با همراهی اخبار بازار رمزارزها، دید نسبتا کاملی از شرایط بازار برای هر کاربری فرآهم میاره. بدین ترتیب فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک کمتر و آگاهی بیشتری همراه خواهد بود. موفق و پرسود باشید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 10 سایت برتر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال

در مورد 10 سایت برتر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :4+73 = ?