نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟"


  • 11:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی علت نوسانات قیمت رمز ارزها بپردازیم تا بتونین از اون سودهای زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال از اونجایی که نوعی بازار نوپا و نوظهوری هست، دارای نوسانات قیمتی زیادی هست و به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های اخیر داشته، سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش جذب کرده و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بالا تبدیل بشه. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و با آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین و برای خودتون کسب درآمد داشته باشین.
به عبارت دیگه باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همچنین بهتره بدونین نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال دلایل مختلفی داره که در این مقاله اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه می کنیم و به بررسی علت نوسانات قیمت رمز ارزها بپردازیم تا بتونین به کسب سود بپردازین.

نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

نوسان گیری ارز دیجیتال

ما می تونیم در پاسخ به سوال نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟ این جواب رو بدیم که نوسان گیری ارز دیجیتال نوعی روش معاملاتی هست که محبوبیت زیادی داره و برای خیلی از معامله گران بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارها مالی، یک روش ترید ایده آل محسوب میشه. همچنین از این روش به اسم سوینگ تریدینگ نیز یاد میشه. در این روش از معامله معامله گر باید با توجه به پیش بینی نوسان هایی که در قیمت ارزهای دیجیتال اتفاق میفته، بهترین بازه زمانی رو برای خرید یا فروش اون ها در نظر بگیره. نکته قابل توجه این هست که شما می تونین با استفاده از نوسان گیری در بازه زمانی کوتاه مدت یا میان مدت موفق به کسب درآمد بشین. به عبارت دیگه هم می تونین در بازه زمانی کوتاه مدت و هم در بازه زمانی بلند مدت نوسان گیری انجام بدین.
در این روش تریدرها به دنبال کسب سود از تحرکات قیمتی در یه بازه زمانی کوتاه یا متوسط هستن. همچنین هدف اصلی نوسان گیری ارزهای دیجیتال این هست که همه نوسانات قیمتی رمز ارزها در طول هفته، روزها و ماه ها رو شناسایی کنین. در بازارهای مالی پر نوسان فرصت های زیادی برای رسیدن به سود وجود داره. برای مثال وقتی که بازار قبل از عقب نشینی به سقف میرسه، فرصتی برای انجام یه معامله کوتاه مدت به وجود میاد. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از روش معاملاتی نوسان گیری، از همه فرصت ها موجود سود به دست بیارین.
با توجه به توضیحاتی که در مورد نوسان گیری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کردیم، می تونیم بگیم که اگه روند قوی در یه بازه زمانی بلند مدت وجود داشته باشه، فرصت های معاملات نوسانگیری می تونه زیاد باشه. در این صورت تریدرها این امکان رو دارن تا از حرکات قیمتی استفاده های زیادی داشته باشن. به عبارت دیگه هر چقدر روندهای قیمتی ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های بیشتر باشه، سودهای بیشتری میشه به دست اورد.

نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین از قیمت دارایی های دیجیتال و به خصوص رمز ارزها با خبر بشین. همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، بازار کریپتوکارنسی ها در حال حاضر یه بازار نوپا و نوظهوری هست و خیلی از افراد هنوز با این صنعت اشنایی ندارن. بازارهای نوپا به دلیل عوامل مختلفی ذاتا بی ثبات میشن. بنابراین اگه بازار ارزهای دیجیتال رو که نوعی بازار نوپایی هست با سایر بازارهای بی ثبات مثل بازار ارزهای فیات مقایسه کنیم، نقدینگی محدودی در بازار وجود داره.
در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در زمان نوشتن این مقاله چیزی در حدود 1.4 تریلیون دلار هست. اختلاف بالای سرمایه در بازار کریپتوکارنسی با سایر بازارهای مالی در جهان باعث میشه تا نوسانات قیمتی زیادی وجود داشته باشه. همچنین اگه قیمت ارزهای دیجیتال رو با قیمت سایر دارایی های موجود در بازارهای باثبات مقایسه کنیم، می بینیم که اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در بعضی وقت ها می تونه تا چند دلار برسه، در حالی که قیمت اون یکی دارایی ها در حد ناچیز هست.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: آموزش ارز دیجیتال از صفر تاصد با ویدیو 

تفاوت قیمت ارز دیجیتال با ارز فیات:

قیمت ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات تفاوت های زیادی دارن. بهتره بدونین دارایی هایی مثل طلا یا هر چیز با ارزش دیگه پشتوانه ارزهای دیجیتال نیستن و نقشی در مشخص کردن قیمت رمز ارزها ندارن. بزرگترین تفاوت ارزش ارزهای دیجیتال با پول فیات این هست که ارزهای فیات توسط بانک های مرکزی تعیین میشن و به عنوان پول قانونی شناخته میشن، ولی قیمت ارزهای دیجیتال توسط هیچ بانک یا مرکزی تعیین نمیشن و سرمایه گذاران و معامله گران در بازار کریپتوکارنسی باعث نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال میشن.

عوامل اثرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال کدامند؟

در این قسمت از مقاله نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ به بررسی عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال می پردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

  • سیستم عرضه و تقاضا

یکی از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، سیستم عرضه و تقاضا هست. بهتره بدونین عرضه و تقاضا معیاری هست که در همه بازارهای مالی نقش اصلی تعیین قیمت رو داره. بنابراین اگه تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها بیشتر باشه، قیمت رمز ارزها افزایش پیدا می کنه و هرچقدر هم عرضه یا تقاضا برای فروش بیشتر باشه، قیمت رمز ارزها کاهش پیدا می کنه.

  • کاربردهای ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، کاربرد اون هاست. اگه شما نتونین برای کاری از یه ارز دیجیتال استفاده کنین، به عنوان مثال سرمایه گذاری یا پرداختی رو با اون انجام بدین، اون ارز هیچ کاربردی نداره و تقاضا برای خرید اون کمتر میشه و قیمت اون افت می کنه.

  • اخبارها و رسانه

یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، اخبارها و رسانه های اجتماعی هست. بهتره بدونین ارزهای دیجیتال بر اثر فاندامنتال نیز تحرکات قیمتی دارن و در کنار تحلیل تکنیکال باید تحلیل فاندامنتال رو هم یاد بگیرین. برای مثال اگه یه فاندای مثبت برای ارزهای دیجیتال منتشر بشه، قیمت اون ارز افزایش پیدا می کنه.

  • وضعیت اقتصادی کشورها

یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، وضعیت اقتصادی کشورهاست. جالب اینجاست که بدونین هر چقدر وضعیت اقتصادی کشوری در وضعیت بحرانی قرار داشته باشه و تورم کل کشور رو فرا بگیره، افراد اون کشور به سمت بازار ارزهای دیجیتال میان و در این بازارها سرمایه گذاری می کنند تا پول های خودشون رو از تورم حفظ کنند. بنابراین با افزایش سرمایه گذاری در بازار، قیمت اون ها افزایش پیدا می کنه.

  • نهنگ ها و نوسانات بازار

یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، حرکات نهنگ ها و نوسانات بازار هست. بهتره بدونین نهنگ های ارز دیجیتال افرادی هستن که تعداد زیادی رمز ارز در اختیار دارن و با خرید و فروش اون ها نوسانات قیمتی در بازار به وجود میارن. بنابراین باید برای پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال، رفتار و تحرکات نهنگ ها رو زیر نظر بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر در قیمت رمز ارزها بپردزیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین از همین نوسانات سودهای زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، بازار کریپتوکارنسی نوعی بازار نوپا و نوظهوری هست و به همین دلیل نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های زیادی رو برای معامله گران و تریدرها برای کسب سود فراهم کردن. بنابراین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و از همین نوسانات قیمتی و معامله اون ها سودهای زیادی به دست بیارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

در مورد نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+88 = ?