معاملات نقطه ای(Spot) در کریپتو چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معاملات نقطه ای(Spot) در کریپتو چیست؟"


  • 20:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معاملات نقطه ای یا Spot Trading؛ استراتژی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! چیزی در مورد این معاملات شنیدین؟ اصلا می دونین معاملات نقطه ای چیست؟ انواع سفارش ها در معاملات نقطه ای کدامند؟ آیا معاملات نقطه ای معاملات پرسودی هستن؟ معامله در بازار اسپات با کدوم واسطه انجام میشه؟ به نظر شما معامله Spot چجوری در صرافی های غیرمتمرکز انجام میشه؟

در بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال، روش های مختفی برای ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال وجود داره که رایج ترین اون معاملات اسپات هست و تقریبا هر کسی حتی با درک اولیه از بازار ارزهای دیجیتال می تونه اون رو انجام بده. اصولا در معاملات نقطه ای، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خودشون رو در ازای ارز فیات و رمزارزهای دیگه معامله می کنند و به این ترتیب این ساده ترین روش مبادله در صنعت کریپتو محسوب میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معاملات نقطه ای چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات نقطه ای یا Spot به شما ارائه کنیم و به بررسی اصطلاحات معاملات نقطه ای در کریپتو بپردازیم و نمونه هایی از معاملات نقطه ای رو مورد بررسی قرار بدیم.

معاملات نقطه ای چیست؟

معاملات نقطه ای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات نقطه ای در کریپتو رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که معاملات نقطه ای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معامله گران در بازار نقدی ارزهای دیجیتالی مثل قیمت بیت کوین یا سایر آلت کوین ها رو خریده و یا تا زمانی نگه می دارن که ارزش و قیمت اون ها افزایش پیدا کنه و به این دلیل که اینجور معاملات درجا و در لحظه تسویه میشن، به اون معاملات نقطه ای گفته میشه. هدف از معاملات نقطه ای، خرید کم و فروش بالا برای کسب سود هست.

جالب اینجاست که بدونین معاملات نقطه ای در بازار کریپتو همیشه به نفع معامله گران با توجه به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال عمل نمی کنه. معامله گران و تریدرهای نقطه ای، بیشتر از انواع روش های تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکی برای تصمیم گیری در معاملات استفاده می کنند. بهتره بدونین معاملات نقطه ای به صورت لحظه ای برای تحویل فوری انجام میشن، ولی معامله گران باید در تصمیم گیری برای معامله با کدوم دارایی ها احتیاط کنند و قبل از شروع باید از بازار آگاه باشن. توجه داشته باشین که در بازار نقطه ای یا Spot معامله گران با گذاشتن سفارش خرید یا فروش می تونن خیلی سریع ارزهای دیجیتال خودشون رو به پول فیات یا رمزارزهای دیگه تبدیل کنند.

اصطلاحات معاملات نقطه ای در کریپتو

اصطلاحات معاملات نقطه ای در کریپتو

همونطور که گفتیم، یکی از رایج ترین روش های معاملاتی، معامله در یه نقطه قیمت مشخص هست که در بین سرمایه گذاران کم ریسک و برای نگهداری بلند مدت ارزهای دیجیتال کاربرد داره. در دنیای ارزهای دیجیتال، معاملات نقطه ای یه فرایند مستمر خرید و فروش توکن ها و کوین ها با قیمت لحظه ای برای تسویه فوری هست. اصطلاحات و مفاهیم زیادی وجود دارن که در معاملات نقطه ای استفاده میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اصطلاحات معاملات نقطه ای در کریپتو بپردازیم.

  • قیمت لحظه ای: آخرین قیمت هر دارایی نقطه خرید گفته میشه و به تریدرها این اجازه داده میشه که ارزهای دیجیتال خودشون رو زیر قیمت بازار بفروشن. اگه سفارش جدید ثبت بشه و سفارش های قدیمی پر بشن، قیمت لحظه ای تغییر می کنه.
  • تاریخ معامله: تاریخ معامله نشون دهنده و ثبت کننده روزی هست که تراکنش یا معامله ارز دیجیتال انجام میشه و انتقالاتی انجام می گیره.
  • تاریخ تسویه: دارایی ها یا ارزهای دیجیتالی که در تراکنش شرکت داده شدن، در واقع به عنوان تسویه هم شناخته میشن.

نمونه هایی از معاملات نقطه ای

تعدادی نمونه از معاملا نقطه ای در بازارهای معمولی و هم در بازارهای رمزنگاری وجود داره. به عنوان مثال شما طلا رو به قیمت نقدی خریداری می کنین، با این امید که در ماه های آینده افزایش پیدا می کنه. حالا اگه قیمت طلا طی چند ماه آینده افزایش پیدا کنه، سود زیادی به دست میارین. اگه کم بشه محتمل ضرر میشین. به طور مشابه در بازار ارزهای دیجیتال اگه یه کوین رو همین الان به قیمت نقدی بخرین و اون رو برای چند ماه آینده نگه دارین، یا سود زیادی به دست میارین یا محتمل ضرر میشین.

مزایای معاملات نقطه ای چیست؟

مزایای معاملات نقطه ای چیست؟

معاملات نقطه ای مزایای مختلفی رو هم برای فروشنده ها و هم برای خریداران ارائه میدن. برخی از این موارد عبارت هستن از:

معاملات نقطه ای یه تسهیلات مذاکره رو برای شما فراهم می کنه. هم خریداران و هم فروشنده ها می تونن در مورد قیمت ها مذاکره کنند تا به نفع خودشون باشن. این فرایند مذاکره یه مزیت منصفانه و برابر رو ارائه میده که اون رو به یکی از سودآورترین بازارها در تجارت ارزهای دیجیتال تبدیل می کنه. چشم انداز ایجاد سود در معاملات نقطه ای نسبتا بالاتر هست. این به معامله گران امکان خرید ارز دیجیتال و فروش کوین رو به طور همزمان میده. یه بازار نقدی دروازه های معاملات نقدی رو باز می کنه که در اون می تونین توکن های رمزنگاری خودتون رو به سرعت بخرین و بفروشین تا به سودهای زیادی دست پیدا کنین.

از اونجایی که معاملات نقطه ای شامل معاملات در محل میشه، شفافیت رو تضمین می کنه. در بازار نقدی هیچ مانعی برای ورود وجود نداره. معامله گران با سرمایه گذاری های کوچیک هم می تونن از نوسانات بالای قیمت ها استفاده کنند. در یه بازار نقدی، توکن های کریپتو رو میشه به راحتی در برابر همدیگه و فیات معامله کرد و به معامله گران و تریدرها اجازه میده تا تراکنش های فوری رو انجام بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معاملات نقطه ای چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات نقطه ای یا Spot به شما ارائه کنیم و به بررسی اصطلاحات معاملات نقطه ای در کریپتو بپردازیم و نمونه هایی از معاملات نقطه ای رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، معاملات نقطه ای در بازار کریپتو همیشه به نفع معامله گران با توجه به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال عمل نمی کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معاملات نقطه ای(Spot) در کریپتو چیست؟

در مورد معاملات نقطه ای(Spot) در کریپتو چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+87 = ?